Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lancia Voyager

Luksusowy van (segment K) produkowany od 2011 roku. W ofercie Lancii, Voyager jest następcą modelu Phedra. Z drugiej strony, Lancia Voyager zastąpiła też na europejskim rynku Chryslera Grand Voyagera. Stało się tak w wyniku mariażu koncernu Fiat z Chryslerem. Historia tego modelu sięga 1984 roku, na który przypadł debiut Plymouth Voyagera, pierwszego seryjnie produkowanego vana w historii motoryzacji. W USA Voyager nadal oferowany jest jako Chrysler Town & Country. Lancia Voyager odróżnia się od niego zmienionym grillem i paletą silników dostosowaną do europejskiego rynku.

Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) - prawy bok - drzwi otwarte
Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) - widok z przodu
Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) - widok z tyłu
Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) - koło
Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) - relingi dachowe
Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) - bagażnik
Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) - oświetlenie bagażnika

Już pierwszy rzut oka na vana Lancii nie pozostawia złudzeń - to nic innego, jak delikatnie zmieniony Chrysler Voyager. Nawet wprawny obserwator może nie spostrzec nieco innych niż w amerykańskim pierwowzorze zderzaków, grilla, lamp tylnych czy klapy bagażnika. W praktyce oznacza to, że mamy do czynieni z niebyt finezyjnym pojazdem - nadwoziu nie brakuje co prawda elegancji (w czym zasługa m.in. licznych chromowanych akcentów), ale bryła autobusu nie pozwala mu wyróżnić się w tłumie.

Tym, czym Voyager wyróżnia się już z daleka są natomiast jego niebotyczne gabaryty. Z ich powodu znalezienie miejsca na parkingu jest utrudnione, jednak dzięki nim wnętrze okazuje się wręcz gigantyczne. Nie licząc środkowego miejsca kanapy 3. rzędu, przestrzeni jest we wszystkich kierunkach co niemiara, a do dyspozycji pozostaje jeszcze przepastny kufer. Podczas wsiadania do tyłu cieszą przesuwne drzwi boczne, na trasie bardzo wygodne fotele, a przy przeprowadzce łatwość, z jaką składają się siedzenia tworząc przeogromną, a na dodatek płaską przestrzeń ładunkową.

Przygotowując wnętrze własnego Voyagera, Lancia poprawiła Amerykanów w kwestii wyglądu i jakości wykończenia. Widać to gołym okiem - deska rozdzielcza kusi elegancją, zastosowane materiały mogłyby z powodzeniem trafić do limuzyny, a wszelkie elementy kabiny zostały spasowane z dużą precyzją. Z miejsca pracy kierowcy środek też ma wiele zalet - prowadzący siedzi wysoko, co w połączeniu ze sporym przeszkleniem karoserii daje mu doskonały obraz na zewnątrz, drążek zmiany biegów znajduje się pod ręką, obsługa kokpitu nie nastręcza większych problemów, a eleganckie zegary należycie przekazują żądane informacje.

Podczas jazdy Voyager pozytywnie zaskakuje - mimo, iż ma geny amerykańskiego vana, jego zawieszenie oraz układ kierowniczy sprawiają, że samochód nie stawia włosów na głowie po pierwszym zakręcie. Jazda krętą trasą ujawnia potężne rozmiary i wysoką masę, ale auto zachowuje się przewidywalnie. Oczywiście, jak przystało na samochód rodzinny z prawdziwego zdarzenia, podwozie komfortowo resoruje większość nierówności, jakie czyhają na polskich drogach.

Van Lancii nie należy do samochodów tanich w zakupie, ale porównując jego ceny do oferty konkurencji wypada korzystnie. W pozytywny nastrój wprowadza też wyposażenie, jakie ma i może mieć na pokładzie Voyager - w standardzie nie zabrakło elektrycznie sterowanych drzwi przesuwnych i klapy bagażnika, ogrzewanych siedzeń 1. i 2. rzędu, skórzanej tapicerki czy 3-strefowej automatycznej klimatyzacji, a w opcji znalazł się zestaw multimedialny z kilkoma ekranami czy poziomowanie tylnego zawieszenia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Obawiam się, że ta droga na skróty prowadzi donikąd. Obawiam się też, że to włosko- amerykańskie partnerstwo prędzej czy później odbije się Lancii czkawką. Voyager to klasyka, ale nie widzę nawet cienia powiązania z marką z Italii.
Luzacjusz: Jedyny problem, jaki mam z tym samochodem, to jego nazwa. Lancia Voyager to zgrzyt jak dawanie córce na imię Dżesika. Ale przyjmuję to jako mrugnięcie okiem do klienta: po co udawać coś wbrew oczywistościom? Przecież szkoda byłoby stracić w Europie takie auto, jak Voyager.

Wersje nadwozia Lancia Voyager

Silniki Lancia Voyager

Lista silników:
3.6 V6 (283KM), 3.6L V6 (283KM), 2.8 (178KM), 2.8 TD (163KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Auto ma grubo ponad 5m długości, więc nie może go napędzać byle co. Najlepiej zastanowić się co jest ważniejsze - osiągi, czy spalanie. 3.6-litrowy motor benzynowy brzmi po prostu świetnie i ma 283KM. W tak dużym samochodzie może i nie robi furory, ale trzeba przyznać jedno - jedzie. I to całkiem żwawo. Jest jeszcze 163-konny turbodiesel, który nie dość, że jest droższy, to jeszcze napędza auto dużo gorzej. Jednak jego zakup zwróci się na większych dystansach, wiec może warto?

Publikacje o Lancia Voyager

Lancia Voyager - na wskroś rodzinna uczta
 
Nasz test Lancia Voyager 3.6 V6 283 KM

Lancia jest przykładem producenta, który aby przetrwać jest w stanie całkowicie zmienić swój charakter. Kiedyś marka znana z nieco zwariowanych samochodów sportowych np. Stratos, Delta czy słynna Fulvia, natomiast dziś w ofercie znajdziemy... wielkie i luksusowe auto rodzinne. Czy warto zwrócić na nie...

Lancia Voyager - rodzina przede wszystkim
 
Nasz test Lancia Voyager 3.6 V6, 283 KM

Ogromne zawirowania na rynku motoryzacyjnym w ostatnich czasach sprawiają, że mało co jest w stanie mnie zadziwić. Volvo produkują Chińczycy, Saab już nie istnieje... Gdyby jednak ktoś kilka lat temu powiedział mi, że już niedługo znaczek Lancii ujrzę na protoplaście vana, czyli modelu Voyager, to pomyślałbym,...

Lancia Voyager - Funkcjonalność w lepszym stylu

Trochę dziwnie brzmi połączenie tych dwóch nazw. Lancia budzi skojarzenia ze sportowym luksusem, podczas gdy Voyager to legenda podróżnej funkcjonalności. W sumie otrzymujemy jednak całkiem interesującą mieszankę.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lancia Voyager

Lancia Voyager na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Lancia Voyager

od 177 984 zł do 194 304

Dostępne silniki

Benzyna (283 KM): 3.6L V6

 

Diesel (178 KM): 2.8

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut Lancia Voyager
 

Najpopularniejsza wersja Lancia Voyager

Lancia Voyager 3.6L V6 283KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Entertainment Group - 12 000

Cena katalogowa

180 864

Zobacz ofertę Lancia Voyager 3.6L V6 283KM - 5 drzwiowy minivan
 

Lancia Voyager najczęściej porównywane z:

Seat Alhambra
2.0 TDI (140 KM)
Ford Galaxy
2.2 TDCi DPF (200 KM)
Ford Tourneo Connect
1.6 Duratorq TDCi (95 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi Space Star (1998) INVITE Mitsubishi Space Star (1998) INVITE
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 39 990 zł
Zyskujesz: 3 000 zł Zobacz szczegóły »
Ford Galaxy Trend Ford Galaxy Trend
Rocznik: 2010. Przebieg: 142 632 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 57 600 zł

Używane Lancia Voyager

Lancia Voyager
2.8 diesel 178 KM
2013
196 990 PLN
Lancia Voyager
2.8 diesel 178 KM
2013
186 660 PLN
Lancia Voyager
2.8 diesel 163 KM
2013
207 400 PLN
Lancia Voyager
2.8 diesel 163 KM
20 400 km, 2011
149 000 PLN

Ocena auta Lancia Voyager

Galerie Lancia Voyager

Lancia Voyager 2012 Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna (2) Lancia Voyager 3.6 V6 283KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Lancia

Opinie o instalacji LPG

Lancia Voyager

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Voyager

Lancia Voyager

Ostatnie komentarze:

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lancia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
2 952
Przejechany dystans
1 486 204 km
Zatankowanego paliwa
98 693 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
693
Wydanych pieniędzy
257 180 zł
Średnie wydatki na auto
2 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
721
Wydanych pieniędzy
148 322 zł
Średnie wydatki na auto
1 301 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lancia (114)

Testy zderzeniowe Lancia Voyager

Najnowsze testy zderzeniowe Lancia Voyager przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lancia Voyager 2.8l Diesel, Automatic, Platinum
2011

Lancia Voyager
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lancia

Zużycie paliwa Lancia Voyager

Na podstawie 10 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Rachlez, dodano: 03.04.2014 17:48

Sa normalne jak na tak duże auto

pełny raport Lancia Van Seria 2 2.8

autor: Van-nie-diesel, dodano: 05.11.2012 01:25

Chrysler Town&Contry z silnikiem 3,6ccm oczywiście skrzynia automatyczna. Max spalanie przy ostrej jeździe na autostradzie z max prędkościami 160-180 km/h. Przy płynnej jeździe 160km/h auto pali 13l przy 5 osobach dorosłych na pokładzie. Minimalne zużycie na trasie bez wyprzedzania średnia prędkość 70km/h z 4 osobami na pokładzie.

pełny raport Lancia Van 3.6 V6

autor: Łukasz, dodano: 20.05.2014 13:48

Nie ma róży bez kolców. Tu 3* i to naciągane. Oczywiście chodzi o zużycie paliwa. Nie ma oczywiście dramatu, ale o spalaniu deklarowanym przez producenta można zapomnieć. Najbardziej na niekorzyść odbiega w przypadku ruchu miejskiego, ale na szczęście nie kupowaliśmy go do miasta. Na trasie przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 9 l/100 km. Niezbyt korzystne są również okresy międzyprzeglądowe, a zwłaszcza 12.000 km pomiędzy wymianą oleju.

pełny raport Lancia Van Seria 1 3.6L V6

Skarbnica wiedzy o Lancia Voyager

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lancia Voyager

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Lancia Voyager
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lancia Voyager 3.6L V6 283KM