Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Lancia Ypsilon

Lata produkcji: 1985 - teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1985 roku. Pierwsza generacja samochodu była oznaczona symbolem Y10. Auto to dało początek serii Y, która od trzeciej generacji oferowana jest pod nazwą Ypsilon stał się najlepiej sprzedającym się samochodem Lancii. Szczególną popularnością cieszył się wśród kobiet, czego dowodem były nagrody dla „Kobiecego Samochodu Roku 2005” i „European Automotive Design”. W 2011 roku debiutowała czwarta generacja modelu, której produkcję przeniesiono do fabryki Fiata w Tychach.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka.
Luzacjusz: Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto.

Jeśli pragniesz auta, którym sprawnie będziesz poruszać się po miejskiej dżungli, a jednocześnie chcesz coś, co pozwoli Ci zadawać szyku na ulicy, to szczerze polecamy Ci zajrzeć do salonu Lancii. Ujrzysz tam bowiem model, który powinien nie tylko sprostać Twoim potrzeb, ale także wzbudzić zachwyt i zasugerować natychmiastowy zakup. A mowa o Ypsilonie, którego niewielkie nadwozie wręcz ocieka elegancją i budzi podziw dla wyrafinowania projektu. Zasługa w tym zwartej bryły o licznych przetłoczeniach oraz przyciągających wzrok detali takich jak grill, lampy czy uchwyty tylnych drzwi ukryte w słupkach.

Równie szykownie jak karoseria, nie prezentuje się niestety wnętrze. Błyszcząca konsola środkowa czy srebrne wykończenia ramek nawiewów niestety nie wystarczyły, aby nadać kokpitowi odpowiedniego charakteru, a umieszczone pośrodku zegary nie dość, że są niefunkcjonalne, to jeszcze rażą w oczy swoją prostotą. To wszystko, w połączeniu z materiałami wykończeniowymi jedynie przyzwoitej jakości, daje otoczenie, które zdecydowanie nie pasuje do luksusowego wizerunku prezentowanego na zewnątrz.

Niestety, w środku da się znaleźć także inne wady. Zajmując miejsce prowadzącego pochwalimy komfortowy fotel, wygodnie umieszczoną dźwignię zmiany biegów i dużą ilość miejsca nad głową, ale skrytykujemy rozbudowaną konsolę centralną ograniczającą miejsce na nogi, słabe trzymanie boczne siedzenia i ograniczoną widoczność na zewnątrz. W przypadku drugiego rzędu siedzeń, na plus zaliczymy wystarczającą przestrzeń na nogi, z liczniejszych minusów wymienimy zaś za krótkie siedzisko kanapy, zbyt pionowo usytuowane oparcie, niewielką ilość miejsca nad głową i klaustrofobicznie małe szyby drzwi. Rodzinom nie spodoba się także bagażnik, który choć ustawny, jest mało pojemny.

Do wizerunku "małej limuzyny" doskonale pasuje zestrojenie zawieszenia. Jego komfortowe nastawy sprawiają, że ulicami polskich miast tuż po zimie da się przyjemnie podróżować. Miękkość układu jezdnego niekorzystnie odbija się niestety na własnościach trakcyjnych - wysoka karoseria wyraźnie przechyla się na zakrętach, co w połączeniu z mało komunikatywnym układem kierowniczym sugeruje wyłącznie spokojną jazdę.

Jak na samochód do miasta, Ypsilon kosztuje dość dużo, jednak biorąc pod uwagę jego ekskluzywny charakter, koszty zakupu łatwo zaakceptować. Seryjne wyposażenie powinno zaspokoić podstawowe potrzeby kupujących, a tych bardziej wymagających ucieszy długa lista dodatków i ich umiarkowane ceny. Mimo przynależności do klasy B, do włoskiego modelu można zamówić biksenonowe reflektory czy system półautomatycznego parkowania.

Dane techniczne Lancia Ypsilon

Silniki

Moc silników 44-105 KM

Poj. silników 875-1 370 cm3

Prędkość maks. 142-183 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,9-18,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Lancia Ypsilon

Średnia ocena modelu

na podstawie 95 opinii

4.04

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

Wady

- Drobne usterki

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Lancia Ypsilon

To jest auto z klimatem. To przede wszystkim. Nie chodzi w nim o miejsce wewnątrz, ekonomikę eksploatacji czy inne standardowe ... więcejparametry. Ze względu na cenę w Polsce, lancie te trafiają raczej w ręce osób, które właśnie taki samochód chcą mieć - luksusowy i skromny zarazem. Polecam jasne wnętrza - podczas jazdy (zwłaszcza wieczorem) ma się bardzo miłe doświadczenia. ukryj
dodano 20.12.2007 przez
Duży plus za świetne wyciszenie z silnikiem 1,2. Przy 140 km/h jest cisza w aucie. Z silnikiem 0,9 niestety ciągłe ... więcejpopierdywania jak cinquecento 700, ale za to tamten motor ma dynamikę o jakiej 1,2 może pomarzyć. Auto kupione "z wystawy" mocno przenegocjowane, także żona ma fajne i niepospolite auto za rozsądną kasę. Samochód tak damski, że chyba bardziej być nie może :-) Bagażnik na tyle przyzwoity, że raz nam się udało nim pojechać 3 osobową rodziną na 4 dniowy wyjazd i całość bagaży upchnęliśmy. Ale tylko raz, i wystarczy bo tylna kanapa ma wybitnie krótkie siedzisko - dziecko w foteliku nie odczuwa różnicy ale dorosły ma słabe wspomnienia. Generalnie samochód z kategorii fajny i designerski, damski, dodatkowo dzięki wspomaganiu CITY bardzo poręczny, z przyjemnym zestawem audio. ukryj
dodano 22.01.2013 przez
wydaje mi sie ze udany zakup, z tym wyposazeniem nic lepszego a rynku nie znajdziemy jedynie co mnie drazni to ... więcejwspomniany juz wczesniej odbijajacy sie daszek licznika w przedniej szybie podczas slonecznych dni...ale cos sie wymysli aby sie tego pozbyc... ukryj
dodano 06.06.2012 przez
Kupiłem to autko z myślą o żonie. Zauroczyło mnie od jazdy próbnej. Nie jest demonem prędkości lecz jazda z automatem ... więcejdaje czystą przyjemność. Płynna, bez szarpania a jednocześnie z możliwością pełnej kontroli. ukryj
dodano 29.10.2014 przez
Zobacz oceny Lancia Ypsilon Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Lancia Ypsilon

Pb
4,47 - 10,93
Na podstawie 70 raportów spalania
ON
3,97 - 4,80
Na podstawie 4 raportów spalania
LPG
4,53 - 8,63
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Lancia Ypsilon

Minimalne spalanie w oszczędnej jeździe uzyskane zostało przy prędkości 85 km/h z włączonym tempomatem (obserwacja na dystansie kilkunastu kilometrów) pustą ... więcejdrogą ekspresową, przy 1 osobie w aucie. Średnie maksymalne to testy w warunkach Gór Świętokrzyskich - ostra jazda w kilka osób. Faktycznie średnie spalanie to 4,3 l ON w warunkach jazdy: 25% jazda w mocno zakorkowanej Warszawie, 30% droga ekspresowa 2 jezdniowa z max dopuszczalną prędkością, 25% drogi niższej kategorii (wojewódzkie, powiatowe, gminne), 20% ostra jazda testowa. Ypsilon w topowej wersji Platinum ze wszystkimi możliwymi dodatkami podnoszącymi wagę auta (np. szklany dach). Klima automatyczna włączona non stop, włączony system start & stop. Super auto, polecam zdecydowanie. ukryj
dodano 09.09.2012 przez
Silnik jest dość paliwożerny jak na dość kiepskie osiągi i małą masę samochodu. Jeżdżąc w cyklu mieszanym bardzo ciężko zejść ... więcejponiżej 8L lpg taj jakby silnik miał jakąś blokadę :) Co ciekawe, bardzo ekonomiczna jazda nie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Najmniej spala jeżdżąc po prostu normalnie, przyspieszając dość żwawo ale nie wkręcając na zbyt wysokie obroty. W długiej trasie nie przekraczając około 95km/h można osiągnąć 7L lpg. Jadąc z większą prędkością trzeba się przygotować na spalanie powyżej 10L ale nie jest to zbyt przyjemne ze względu na duży szum powietrza i ogólne pogorszenie stabilności prowadzenia. Po prostu nie jest to samochód w trasę. ukryj
dodano 10.07.2012 przez
Auto pali moim zdaniem rozsądnie, szczególnie biorąc pod uwagę, że jest raczej dociskane. Niestety słaby silnik powoduje, że aby jechać ... więcejtrzeba wciskać mocno gaz a to się przekłada na wyższe niż deklarowane przez Lancie zużycie. Autostradowe 145 km/h nie sprzyja oszczędności, jednak jadąc bardziej adekwatnie do wielkości auta można zużyć niecałe 5,5 l/100. Oszczędniejszy i dużo sprawniejszy jest silnik 0,9 ale testując go na jadach próbnych strasznie nas wkurzał dźwięk silnika, stąd wybór słabszej jednostki 4 cylindrowej. Jeśli to jednak komuś nie przeszkadza to brać 0,9 bo różnica w cenie jest nieduża. ukryj
dodano 22.01.2013 przez
Świetne auto, złaszcza dla tych którzy nie lubia na każdych światłach widziec własnego atua :D, spalanie zalezy od tego kto ... więcejjak jezdzi, pamietajmy ze auto ma 1200cc pojemosci i 60KM a skrzynie 6 biegową, jesli jezdzimy uzywajac czesto wysokich obrotow no to oczywista sprawa ze nawet takie autko spali troche bezyny. Przy załozeniu że przy 40km/h mamy juz wrzucony lub wrzucamy 4 bieg, przy 60 bieg 5, a przy 90 bieg 6 i silnik jest w dobrej kondycji to gwarantuje ze bedzie oszczednie na trasie przy stalej predkosci i jednej osoby pewnie da sie zejsc ponizej 5,5 L/100km. Polecam :) ukryj
dodano 16.09.2009 przez
To największy plus tego samochodu. Spalanie po mieście 4,2. Auto wyposażone w system start stop, który na światłach przy wrzuconym ... więcejbiegu jałowym gasi silnik, po wciśnięciu sprzęgła automatycznie odpala. Sprawdza się, też kiedy paniom zgaśnie samochód, po wciśnięciu sprzęgła, silnik sam się odpali. Na trasie z Warszawki do Triestu na odcinku 2650 km przy prędkościach autostradowych, dwóch osobach, dwóch walizkach klimatyzacji, samochód spalił 4,1l ukryj
dodano 29.07.2013 przez
Zobacz raporty spalania Lancia Ypsilon Dodaj raport spalania

Publikacje o Lancia Ypsilon

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Lancia Ypsilon

Newsy o Lancia Ypsilon

Przeczytaj pozostałe 6 newsów o Lancia Ypsilon

Generacje Lancia Ypsilon

Nowe Lancia Ypsilon

nowe Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
ceny od 40 868 zł do 58 067

Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.2 8v 69KM od 2011

w pakiecie ELEFANTINO

w cenie katalogowej brutto

40 868 zł

Wyposażenie standardowe
Vehicle Dynamic Control (ESC + Hill Holder)
Przygotowanie instalacji do montażu radia
Zdalnie sterowany centralny zamek
Wyposażenie opcjonalne
PAKIET BLUE&ME (1 500 zł)
Pakiety dealerskie
PAKIET BLUE&ME (1 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 6 oferty Lancia Ypsilon

Dealerzy Lancia

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Lancia Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, 1-go Sierpnia 10

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 33

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Gliwice

dolnośląskie, Gliwice, Pszczyńska 306

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 170

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Lancia Ypsilon

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

263

Przejechany dystans

20 548 zł

Zatankowanego paliwa

4 883 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

44

Wydanych pieniędzy

10 464 zł

Średnie wydatki na auto

654 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

46

Wydanych pieniędzy

5 413 zł

Średnie wydatki na auto

338 zł

ZOBACZ 16 dzienników kosztów Lancia Ypsilon Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Lancia Ypsilon

Liczba wpisów: 4
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Lancia Ypsilon dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Lancia Ypsilon

Liczba wpisów: 7
Na instalację namówił mnie mąż.. Od kilku miesięcy jeżdzę na gazie i dzięki temu mam trochę pieniędzy dla siebie ... więcej ukryj
dodano 15.05.2012 przez
po półrocznej eksploatacji samochodu na gazie , mogę tylko polecić gaz wszytkim
dodano 03.04.2012 przez
Mąż namówił mnie na gaz , teraz mam dodatkowe pieniądze na zakupy
dodano 27.03.2012 przez
po kilku miesiącach , mogę tylko polecić innym miłośnikom Lanci
dodano 03.04.2012 przez
Po sześciu miesiącach mogę powiedzieć to była dobra decyzja
dodano 20.04.2012 przez
od kilku miesięcy cieszę się samochodem czystym i tanim.
dodano 27.10.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Ypsilon