Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lancia Ypsilon

Model należący do segmentu B produkowany od 1985 roku. Pierwsza generacja samochodu była oznaczona symbolem Y10. Auto to dało początek serii Y, która od trzeciej generacji oferowana jest pod nazwą Ypsilon stał się najlepiej sprzedającym się samochodem Lancii. Szczególną popularnością cieszył się wśród kobiet, czego dowodem były nagrody dla „Kobiecego Samochodu Roku 2005” i „European Automotive Design”. W 2011 roku debiutowała czwarta generacja modelu, której produkcję przeniesiono do fabryki Fiata w Tychach.

Generacje Lancia Ypsilon

  • Wybierz generację: Lancia Ypsilon IV (2011 - teraz)
    Lancia Ypsilon IV
    Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna - prawy bok Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna - prawy bok Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna - drzwi tylne lewe od wewn Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna - kokpit Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z

    Lancia Ypsilon IV

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu wprowadzona na rynek w 2011 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Ypsilon Cocept z 2010 roku. Wersja produkcyjna jest stylistycznie spokrewniona ze swoją poprzedniczką, a także...

    więcej o Lancia Ypsilon IV

  • Wybierz generację: Lancia Ypsilon III (2003 - 2011)
    Lancia Ypsilon III
    Lancia Ypsilon 2003 - widok z przodu Lancia Ypsilon 2003 - lewy bok Lancia Ypsilon 2003 - widok z przodu Lancia Ypsilon 2003 - pełny panel przedni Lancia Ypsilon 2003 - skrzynia biegów Lancia Ypsilon 2003 - pełny panel przedni

    Lancia Ypsilon III

    Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. Po raz pierwszy auto zostało przemianowane z Y na Ypsilon. Pod względem stylistycznym samochód zdecydowanie różnił się od swojego poprzednika. Za to podobnie jak on, został zbudowany na bazie Fiata...

    więcej o Lancia Ypsilon III

  • Wybierz generację: Lancia Ypsilon II (1996 - 2003)
    Lancia Ypsilon II

    Lancia Ypsilon II

    Druga generacja modelu Y pojawiła się na rynku w 1996 roku. Pod względem konstrukcyjnym samochód był oparty na Fiacie Punto I. Charakterystyczną cechą Lancii Y była jednak oryginalna stylizacja nadwozia opracowana przez projektantów z Centro Stile Lancia....

    więcej o Lancia Ypsilon II

  • Wybierz generację: Lancia Ypsilon I (1985 - 1995)
    Lancia Ypsilon I

    Lancia Ypsilon I

    Pierwsza generacja modelu Y debiutowała w 1985 roku. Model oznaczony symbolem Y10 jest dziś właściwie uważany za przodka obecnej serii Y. Zbudowano go na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata Panda. Samochód cieszył się dużym powodzeniem, szczególnie...

    więcej o Lancia Ypsilon I

Jeśli pragniesz auta, którym sprawnie będziesz poruszać się po miejskiej dżungli, a jednocześnie chcesz coś, co pozwoli Ci zadawać szyku na ulicy, to szczerze polecamy Ci zajrzeć do salonu Lancii. Ujrzysz tam bowiem model, który powinien nie tylko sprostać Twoim potrzeb, ale także wzbudzić zachwyt i zasugerować natychmiastowy zakup. A mowa o Ypsilonie, którego niewielkie nadwozie wręcz ocieka elegancją i budzi podziw dla wyrafinowania projektu. Zasługa w tym zwartej bryły o licznych przetłoczeniach oraz przyciągających wzrok detali takich jak grill, lampy czy uchwyty tylnych drzwi ukryte w słupkach.

Równie szykownie jak karoseria, nie prezentuje się niestety wnętrze. Błyszcząca konsola środkowa czy srebrne wykończenia ramek nawiewów niestety nie wystarczyły, aby nadać kokpitowi odpowiedniego charakteru, a umieszczone pośrodku zegary nie dość, że są niefunkcjonalne, to jeszcze rażą w oczy swoją prostotą. To wszystko, w połączeniu z materiałami wykończeniowymi jedynie przyzwoitej jakości, daje otoczenie, które zdecydowanie nie pasuje do luksusowego wizerunku prezentowanego na zewnątrz.

Niestety, w środku da się znaleźć także inne wady. Zajmując miejsce prowadzącego pochwalimy komfortowy fotel, wygodnie umieszczoną dźwignię zmiany biegów i dużą ilość miejsca nad głową, ale skrytykujemy rozbudowaną konsolę centralną ograniczającą miejsce na nogi, słabe trzymanie boczne siedzenia i ograniczoną widoczność na zewnątrz. W przypadku drugiego rzędu siedzeń, na plus zaliczymy wystarczającą przestrzeń na nogi, z liczniejszych minusów wymienimy zaś za krótkie siedzisko kanapy, zbyt pionowo usytuowane oparcie, niewielką ilość miejsca nad głową i klaustrofobicznie małe szyby drzwi. Rodzinom nie spodoba się także bagażnik, który choć ustawny, jest mało pojemny.

Do wizerunku "małej limuzyny" doskonale pasuje zestrojenie zawieszenia. Jego komfortowe nastawy sprawiają, że ulicami polskich miast tuż po zimie da się przyjemnie podróżować. Miękkość układu jezdnego niekorzystnie odbija się niestety na własnościach trakcyjnych - wysoka karoseria wyraźnie przechyla się na zakrętach, co w połączeniu z mało komunikatywnym układem kierowniczym sugeruje wyłącznie spokojną jazdę.

Jak na samochód do miasta, Ypsilon kosztuje dość dużo, jednak biorąc pod uwagę jego ekskluzywny charakter, koszty zakupu łatwo zaakceptować. Seryjne wyposażenie powinno zaspokoić podstawowe potrzeby kupujących, a tych bardziej wymagających ucieszy długa lista dodatków i ich umiarkowane ceny. Mimo przynależności do klasy B, do włoskiego modelu można zamówić biksenonowe reflektory czy system półautomatycznego parkowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka.
Luzacjusz: Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto.

Silniki Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon IV - jaki silnik wybrać?

Nowy model, nowe silniki? Niezupełnie. Podstawowa jednostka ma 1.2l, 8 zaworów i 69KM. Powiewa starością. Owszem, nie jest dynamiczna, ale nie taka jej rola – to taki miejski zwierzak. Idealnie nadaje się do kluczenia po uliczkach różnych metropolii, do tego może mieć system Start&Stop, co dodatkowo obniża nieco zużycie paliwa. W ofercie dostępne jest jednak coś znacznie ciekawszego. Nowy motor benzynowy, który ma tylko 2 cylindry i 0,9l – TwinAir. Dzięki doładowaniu dosłownie powala patrząc na tą znikomą pojemność. 85KM, 145Nm dostępnych już od 2000obr./min. – mistrzem prostej nie jest, ale jeździ się nim po prostu łatwo. Dla fanów diesli też coś się znajdzie – znany i w sumie lubiany 1.3 MultiJet drugiej generacji. Ma 95KM i turbodziurę, ale co tam – mało pali i na średnich obrotach jest zrywny.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Lancia Ypsilon

Polska Włoszka - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 16v S&S
 
Nasz test

Nowy Ypsilon to spora niespodzianka Lancii i kolejny po Delcie dowód na to, że raz obrana droga nie musi być tą jedyną słuszną. Luksusowy maluch zdecydowanie zrywa z przeszłością sygnalizując to całkowicie odmienną formą i treścią.

Lancia Ypsilon - Męskości nie odbiera
 
Nasz test

Miękka stylistyka, ładne, dopracowane, eleganckie wnętrze i łagodny charakter poruszania się tego samochodu budują mu opinię auta tylko dla kobiet. Im dłużej jednak nim jeżdżę, tym bardziej uważam, że to tylko złośliwość, No i może trochę męskiej tęsknoty za dynamiką w zachowaniu samochodu.

Ekskluzywna wersja Punto - Lancia Y (1995-2003)

Przed laty małe i dobrze wyposażone samochody uchodziły za fanaberię dla najbogatszych. Obecnie gabaryty nadwozia przestały być najważniejsze. Równie ważny stał się wygląd, komfort i poziom bezpieczeństwa. Jak na tym tle prezentuje się włoski maluch Premium sprzed lat?

Miejski szyk - Lancia Ypsilon
 
Nasz test

Nowa Lancia Ypsilon jest ewenementem w swoim segmencie. Kładzie nacisk na nietuzinkowe wzornictwo, jakość oraz komfort. Czy nasz rynek miejskich autek dojrzał już do takich propozycji.

Nowa Lancia Ypsilon - Premium w mniejszej skali
 
Nasz test

Nowa generacja Ypsilona ma stworzyć dla tej marki nowe możliwości. Auto ma więc połączyć rodzinną funkcjonalność z atmosferą i jakością segmentu Premium, a do tego z włoskim stylem i urodą. Pierwsze jazdy sugerują, że się to udało.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lancia YpsilonautoWcentrum - społeczność Lancia Ypsilon

najwyższe oktanyAuta - Lancia Ypsilon

Lancia Y Dziabaducha 54,88

Lancia Ypsilon Pandora 47,25

Lancia Ypsilon 1.2 LE 36,85

Lancia Y  80,11

Lancia Y LX 85,23

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lancia Ypsilon

niki129 96,16

proxxximo 31,61

basjan70 29,96

obscenus 79,37

Skorpionica 30,11

michauopo 73,95

Little_Flea 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lancia Ypsilon

Auto sprzedane!
Auto sprzedane! Dzisiaj Lancia zmieniła właściciela. Kupiła ją od nas bardzo miła Pani. Auto poz...
opony
opony Dzisiaj zmieniłem opony na zimowe....
kilometry...
kilometry... Zrobiłam małe podsumowanie w związku z tym, iż właśnie minęły dwa miesiace od za...
Obowiązkowa wizyta w serwisie.
Obowiązkowa wizyta w serwisie. W ten piękny słoneczny czwartek przypadła wizyta w serwisie Lancia Intini. Se...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lancia Ypsilon

od 44 110 zł do 66 510

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (69 - 85 KM): 0.9 8v Twin Air, 1.2 8v

 

Diesel (95 KM): 1.3 Multijet 16v

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Lancia Ypsilon
 

Najpopularniejsza wersja Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon 0.9 8v Twin Air 85KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania
szyberdach
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

54 510

Zobacz ofertę Lancia Ypsilon 0.9 8v Twin Air 85KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Lancia Ypsilon najczęściej porównywane z:

Nissan Micra
1.2 DIG-S (98 KM)
Ford Fiesta
1.25 Duratec (60 KM)
Audi A1
1.4 TFSI (122 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon
1.2 benzyna 69 KM
2013
38 960 PLN
Lancia Ypsilon
1.2 benzyna 80 KM
2006
20 500 PLN
Lancia Ypsilon
1.2 diesel 95 KM
19 200 km, 2011
36 500 PLN
Lancia Ypsilon
1.3 diesel 95 KM
42 000 km, 2011
32 900 PLN

Ocena auta Lancia Ypsilon

Wybrane opinie

Lancia Ypsilon Hatchback 1.1 (54 KM)

Według mnie rewelacyjny samochód. Po dwóch latach eksploatacji nadal mi się nie znudził i bardzo go polubiłem. Jak to Lancia, zadziwia wygodą (zwłaszcza fotele - jedne z najwygodniejszych w jakich siedziałem), nawet po trasie Warszawa - Wrocław - Warszawa nie czułem się zmęczony jazdą, pomimo dosyć słabego silnika. Pomimo że jest to niewielki samochód, wyposażenie jest zazwyczaj kompletne - wspomaganie, elektryka (w każdym), komputer, skóra i co tylko dusza zapragnie. Samochód wyróżnia się wyglądem zarówno w na zewnątrz jak i w środku. Polecam silnik 1.2 16v 86km jako najlepszy z tego co tam montowano; 1.1 może być za słaby, a 1.4 jest rzadki i awaryjny. Cała karoseria jest ocynkowana, więc rdzy na niej nie zobaczymy. Części mechaniczne kosztują grosze, większość pasuje od Fiata Punto, droga za to jest blacha. Silnik i cała reszta jest prosta w konstrukcji i jak ktoś choć trochę potrafi to większość rzeczy sam przy nim zrobi, a jeżeli nie potrafi to byle pan Staszek da radę. ASO omijać...

dodał: Fenek (szwolezer@wp.pl)
Lancia Ypsilon Hatchback 1.2 16V (86 KM)

Niedawno sprzedałem swoją Lancie "Y". Chyba sobie tego nie wybacze. Nie wiem co mi do głowy strzeliło. W aucie było wszystko - skóra, 4 poduszki, klima, abs, pełna elektryka. Silnik, pomimo że nie V6, pozwalał na cuda za kierownicą! Nie jednemu mina rzedła na światłach. Jak sobie przypomnę niektórych frustratów, którzy szans nie mieli to mi się śmiać chce. V-max. (200km/h) to dla Lancii pikuś. Autkiem jeździ się po prostu świetnie! Uśmiech sam się rysuje na twarzy - panowie wiecie o co chodzi. Spalanie - mistrzostwo świata! Na trasie paliła 5,5 litra, w mieście przy NIEekonomicznej jeździe 7,5 litra. Przez 7 lat eksploatowania nie musiałem czegokolwiek robić z autem - nic! Oprócz przeglądów etc. Nie wiem czy jeszcze kiedyś będę miał okazję kupić taką Lancie, ale jak tylko będzie taka okazja to nie będę się zastanawiał nawet minuty. Naprawdę warto. To auto zaskoczyło mnie na maxa pozytywnie. Teraz spać nie mogę po nocach, że ją sprzedałem.

dodał: anthony
Lancia Ypsilon Hatchback 1.1 (54 KM)

No ja jestem bardzo zadowolony. Rdza zaczyna go troche brać w nadkolach z tyłu ale którego nie bierze po 7,5 roku na polskich drogach. Plusy: Super jest ergonomia (czuje sie jak za biurkiem - no i ta półka na rupiecie:)) Fantastyczna ilość miejsca z produ, Biegi - aż chce sie wajchą machać :)) Układ jezdny - mogłby mocniej tłumić ale jeżdzi jak przyklejona, na zakrętach nawet nie drgnie Nie bierze oleju:))Po 135tys:))))))Fiat:))) Części pasują od CC i Punto 1 - tanio jak barszcz. U Pana Mietka/Włodka/Heńka za serwis płacisz jak za Fiata 126p Można jeżdzić aż się pasek zerwie bo jest bezkolizyjnie:)) Minusy: spalanie jak na taki mały silnik długo sie grzeje zimą szerokie słupki z przodu ale można sie przyzwyczaić czasem brakuje kilku kucy pod maską:)) W serwisie Lanci płacisz jak za Kappę:))

dodał: moonwalker37@go2.pl
Lancia Ypsilon Hatchback 1.1 (54 KM)

kupiłem to autko w 2001r jak miało przejechane 60tys km. teraz ma przejechane 275tys km. tylnie wachacze są do bani, średnio co 40tys trzeba je robić (poruszam się w dużej większości po mieście). ogólnie tylnie zawieszenie nadaje się do bani (amorki, sprężyny). po przebiegu 200tys km na gazie zaczynają się problemy z silnikiem (bierze olej, prawdopodobnie poszły uszczelniacze zaworów) znika płyn w chłodnicy (patrz gaz). manewrowanie po mieście idzie czasami b.ciężko (brak wspomagania). mechanizm elektryczny prawej szyby działa b.słabo, tylko czekać aż stanie szyba i się nie ruszy. autko z silnikiem 1,1 nadaje się tylko na miasto. dalsze wypady i to z 4 osobami na pokładzie oznaczją męczarnie (brakuje silniczkowki wtedy trochę koników). PRZY DUŻYCH PRZEBIEGACH NALEŻY SIĘ PRZYGOTOWAĆ NA WIĘKSZE WYDATKI, JAK BY NIE BYŁO TO TYLKO FIAT

dodał: drofsik@gazeta.pl
Lancia Ypsilon Hatchback 1.2 16V (86 KM)

Kocham to auto. Nigdy go nie sprzedam, zawsze zostanie z nami. Super przyspieszenie okolo 10 s, jasna skora i klimatyzacja to w tamtych czasach synonim najwyzszej klasy. Tu jest wszystko, chociaz to takie male auto. Lubie sie wyrozniac a Lancia zapewnia mi to w 100%. Ma swoje wady, ale nie psuje sie, wystarczy sprawdzac dwa razy w miesiacu olej( potrafi spalic go okolo 0,5 litra na 1000km-ale tak jest prawie od nowosci i ponoc to normalne) i pilnowac terminow przegladow a autko naprawde nigdy nie zawiedzie. Moj egzemplarz byl 3 razy z rzedu w Chorwacji, nie jeden raz w gorach i nad polskim morzem zawsze moglem liczyc na to, ze dowiezie mnie bez zadnych niespodzianek na miejsce:)

dodał: adam

Galerie Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna Lancia Ypsilon 1.3 JTD Multijet Argento - galeria redakcyjna Lancia Ypsilon Elefantino (2013) Lancia Y II Ypsilon - galeria społeczności Lancia Ypsilon IV 1.3 Multijet 16v 95KM - galeria redakcyjna Lancia Ypsilon 2007 Lancia Y Lancia Ypsilon 2003 Lancia Ypsilon 2011
Zobacz inne galerie Lancia

Opinie o instalacji LPG

Lancia Ypsilon

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

23 komentarze

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MagdaDa~MagdaDa

A ja mimo tego że jestem kobietą uważam, że w takim samochodzie powinien siedzieć mężczyzna - najlepiej mój ukochany. Kiedyś będziemy sobie takimi jeździć... Kiedyś Lancią Thema odwieziono mnie na lotnisko - bardzo komfortowo.

~AdamJAA~AdamJAA

Ja potrzebuję teraz rodzinnego wygodnego auta i wierzcie mi gdybym miał tylko pieniądze kupiłbym bez zastanowienia, a tak to muszę się bujać w swoich 25 - 30 tysiączkach

~LechI~LechI

Y, Delata czy Thema to samochody które łączą w sobie zacięcie sportowe tej matki z wygodą. Mało kto wie ale jeszcze 30 lat temu Lancia była też marką mocno terenową, były nawet takie wyścigi chyba u naszych zachodnich sąsiadów... To wszystko owocuje tym, że to auta nie tylko ekskluzywne ale i mocne. To wynika też z mojego doświadczenia, jeździłem służbowo Deltą.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lancia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
2 474
Przejechany dystans
1 272 020 km
Zatankowanego paliwa
82 507 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
611
Wydanych pieniędzy
211 121 zł
Średnie wydatki na auto
2 111 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
637
Wydanych pieniędzy
128 238 zł
Średnie wydatki na auto
1 282 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lancia (100)

Zużycie paliwa Lancia Ypsilon

Na podstawie 83 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: alex, dodano: 10.10.2005 20:29

srednio jak jezdze stale po miescie z ciezką nogą na gazie wychodzi okolo 7.4 litra. na trasie potrafi spasc poniżej 6

pełny raport Lancia Hatchback 1.4 16v

autor: Joanna, dodano: 07.08.2009 14:10

zła ocena za piekielnie drogie części (silnik tylnej wycieraczki 699 zł), czasami pasuje coś z fiatów...

pełny raport Lancia Hatchback 1.2

autor: LanciaAd, dodano: 15.03.2007 15:59

moim zdaniem rewelacja :) trudno uzyskac średnie spalanie powyżej 5,5 (to troche wiecej niz podaje producent ale w naszym klimacie silnik wolniej sie rozgrzewa i moze dlatego)

pełny raport Lancia Hatchback 1.3 16v MultiJet

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Lancia Ypsilon

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lancia Ypsilon

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Lancia Ypsilon
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lancia Ypsilon, oglądali także