Szukaj

Informacje o Lancia Ypsilon III

Lata produkcji: 2003 – 2011
Segment: Auta małe
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. Po raz pierwszy auto zostało przemianowane z Y na Ypsilon. Pod względem stylistycznym samochód zdecydowanie różnił się od swojego poprzednika. Za to podobnie jak on, został zbudowany na bazie Fiata Punto (tym razem Punto II). Model również debiutował jako trzydrzwiowy hatchback, zaś w 2005 roku posłużył do skonstruowania pięciodrzwiowego MPV, który sprzedawany jest jako Lancia Musa. Rok później Ypsilon został poddany drobnej modernizacji. W 2011 roku został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto. ~Luzacjusz

Lancia Ypsilon III – wybierz silnik

Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Ergonomia

Wybrane oceny

4,8
~Piotrek
Lancia Ypsilon III
Hatchback 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW
Auto super! Bardzo niezawodne, Nadwozie - zero rdzy (ocynk), bardzo wygodne, wręcz luksusowe. Szklany otwierany dach, Bardzo dobre materiały wykończeniowe, klima, pełna elektryka, nagłośnienie Bose, dobre wyciszenie - przy 100km/h praktycznie cisza i szum nawiewu, wspomaganie City (można kręcić kierownicą małym palcem) . Bagażnik można regulować dzięki przesuwanej i składanej kanapie - wersja 5-co osobowa, 5 zagłówków, 5 pełnych pasów bezpieczeństwa, 4 poduszki powietrzne. Fotele bardzo wygodne z regulowanym podparciem lędźwiowym. Podwozie to standard Fiata Punto II. McPerson + belka. Działa bez zarzutu. Raczej ustawione na wygodę. Silnik to standard Fiata 1.3 Multijet (diesel). 75KM może nie jest mistrzem prędkości ale odwdzięcza się na stacji benzynowej. W trasie spala ok 4,2L/100km. W mieście ok 5,5/100. Nie bierze oleju, nie ma dwumasy, na łańcuchu rozrządu. Zalecam zalewanie olejem Selenia 5W40 WR tak jak zaleca producent. Bardzo ładnie/miękko działa na tym oleju. Wcześniej był Castrol, Mobil1 i Motul. Na Selenii działa najlepiej (chociaż sam olej jest najdroższy z nich). W ciągu 4 lat używania było robione ustawienie geometrii, wymienione tarcze i klocki z przodu, czyszczenie bębnów z tyłu, wymieniono paski osprzętu silnika, Szkokda, że Lancii już się nie produkuje - wielki błąd ze strony koncernu Fiata. Gdyby teraz można było kupić Lancię Deltę Integrale Competizione - brałbym w ciemno. Mam jednak zastrzeżenia do ASO Fiata. Umawiam się na konkretną datę, godzinę, na zrobienie konkretnych rzeczy jadę 30km a po przyjeździe na miejsce mówią mi, że nie mają części zamiennych do mojego modelu i mam zostawić auto. A jak mam wrócić do domu? Bezmyślni ludzie.. olewają klienta.
4,5
~pingwinn
Lancia Ypsilon III
Hatchback 1.2 8v 60KM 44kW
Samochód dobrze wyposażony, idealny do miasta. Brak schowków jest chyba jego największą wadą. Części tanie, naprawy proste, czego chcieć więcej. Mój egzemplarz kupiłem w lipcu 2020 r. z potwierdzonym przebiegiem 83000 km. Idealnie utrzymany, będzie jeszcze długo cieszył oko swoim kontrowersyjnym wyglądem :)
4,6
~piotr_ludera
Lancia Ypsilon III
Hatchback 1.2 8v 60KM 44kW
Kupiłem używany z lpg ponieważ silnik 1,2 8v jest super do lpg, żona służbową Pandą zrobiła 320 tyś.km bezawaryjnie z tym samym silnikiem. Reszta to punto więc tanie części.Auto dobrze wykonane jak na malucha.
Średnie spalanie dla Lancia Ypsilon III
5,5 – 7,1
l/100 km
4,8
l/100 km
4,5 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Lancia Ypsilon III
Hatchback 1.2 16v 80KM 59kW
Jak ktoś os ma lekką nogę to pali malo. W trasie jadac do 110 km/h spalił 4.2. W cyklu mieszanym od 5 do 6. Zależy od dynamiki. Jeszcze mi 6 nie przekroczyl a jeżdżę dość dynamicznie. Jeśli chodzi o auto to bardzo fajne. W środku dużo większe niż się wydaje. Dobre wyposażenie i dużo lepsza jakość wykonczenia niż w fiatach. Części tanie i dostępne, zarówno mechaniczne jak i blacharskie. Jeździ się wygodnie, dobrze przyspiesza i hamuje nawet w 4 osoby. Drugi raz też bym je kupił.
7,7
Lancia Ypsilon III
Hatchback 1.2 16v 80KM 59kW
Rozbieżności polegają na rodzaju założonych opon, jak na razie paradoksalnie na oponach zimowych i zimowym stylu jeżdżenia w trasie miasto wieś miasto na węższych oponach 14 fudy wychodzi mniejsze spalanie, niż na szerszych no name 15
6,1
Lancia Ypsilon III
Hatchback 1.4 16v 95KM 70kW
Mamy do wyboru. Ekonomiczna jazda starszaka samochodem wyposażonym w mały silnik, lub dynamiczne śmiganie pięknym maluszkiem. Uważam, że do tego pięknego i drogiego samochodu powinny być jeszcze mocniejsze silniki. Dla 1,4/16v/>95 KM zużycie paliwa w mieście, przy ostej jeździe, jest na poziomie 7,5 l/100km, na trasie 6 litrów. Zużycie paliwa zależy bardzo od właściwego doboru sąd lambda, a z tym jest problem
Ciężko działający mechanizm otwierania drzwi
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie zimy zauważyłem, że muszę z dużą siłą ciągnąć za klamkę aby otworzyć drzwi. Pojechałem do ASO aby rozwiązali problem. Pan serwisant parę razy szarpną za klamkę i stwierdził, że nie trzeba nic robić, poza tym do rozebrania drzwi potrzebuje 2 osób, a był sam (w sobotę). Kupiłem smar w sparayu i na jakiś czas pomogło ale co kilka miesięcy mam ten sam problem. Mam porównanie z Toyotą kolegi - jego auto ma 22 lata a drzwi można otwierać jednym palcem. To jest jakość! Fiat mógłby po prostu skopiować zasadę działania z toyoty i byłby spokój. Nigdy więcej fiata :(
Pęknięty układ dolotowy
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Producenci coraz częściej stosują plastik w produkcji silników. U mnie po 6 latach popękał układ dolotowy, który jest połączony z filtrem powietrza. Filtr powietrza opiera się na 4 trzpieniach (a jakże- plastikowych), które przy wibracjach silnika pękają pod ciężarem filtra powietrza i cały ciężar filtra z obudową opiera się na układzie dolotowym, który (a jakże, też z plastiku) pęka i "lewe" nieoczyszczone powietrze dostaje się do komory spalania. Jest to efekt cięcia kosztów przez Fiata. Naprawiłem oczywiście na używanych częściach poza ASO ale niesmak do marki pozostanie na zawsze.
Hamulce tył
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • układ hamulcowy
  • 103 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Ciągłe problemy z tylnym prawym bębnem. Podczas jazdy grzeje się tak jakby szczęki nie puszczały po zwolnieniu ręcznego hamulca. Były już czyszczone i w ASO i poza i wciąż występuje ten problem.
Lancia Ypsilon III