Szukaj

Informacje o Lancia Ypsilon IV

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Auta małe
Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu wprowadzona na rynek w 2011 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Ypsilon Cocept z 2010 roku. Wersja produkcyjna jest stylistycznie spokrewniona ze swoją poprzedniczką, a także z modelem Delta. Ypsilon IV zbudowano na płycie podłogowej Fiat Mini platform, którą dzieli m.in. z Fiatem 500 i Fordem Ka. Jest pierwszym autem w historii modelu oferowanym w odmianie pięciodrzwiowej. Jego produkcję przeniesiono do fabryki Fiata w Tychach. W Wielkiej Brytanii i Irlandii sprzedawany jako Chrysler Ypsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto. ~Luzacjusz

Lancia Ypsilon IV – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Silnik - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~new Y
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
Duży plus za świetne wyciszenie z silnikiem 1,2. Przy 140 km/h jest cisza w aucie. Z silnikiem 0,9 niestety ciągłe popierdywania jak cinquecento 700, ale za to tamten motor ma dynamikę o jakiej 1,2 może pomarzyć. Auto kupione \"z wystawy\" mocno przenegocjowane, także żona ma fajne i niepospolite auto za rozsądną kasę. Samochód tak damski, że chyba bardziej być nie może :-) Bagażnik na tyle przyzwoity, że raz nam się udało nim pojechać 3 osobową rodziną na 4 dniowy wyjazd i całość bagaży upchnęliśmy. Ale tylko raz, i wystarczy bo tylna kanapa ma wybitnie krótkie siedzisko - dziecko w foteliku nie odczuwa różnicy ale dorosły ma słabe wspomnienia. Generalnie samochód z kategorii fajny i designerski, damski, dodatkowo dzięki wspomaganiu CITY bardzo poręczny, z przyjemnym zestawem audio.
4,4
~Marcin
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 8v S&S 69KM 51kW
Też miałem auto z wypożyczalni we Włoszech.Zrobiłem ok.1000 km głównie po równinach w tym autostrady, drogi lokalne i troje ruchu miejskiego. Auto z czterema osobami na pokładzie + jedna wielka walizka i dwie małe spaliło średnio 5.3l/100. Generalnie auto fajne jeśli ktoś nie oczekuje fajerwerków a zwykłego auta z lekkim włoski polotem designerskim. Mój mechanik ma takie od 6-7 lat (od nowości) i bardzo go zachwala.
4,6
~Piciu
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 8v S&S 69KM 51kW
Może nie będę do końca obiektywny, bo oceniam auto wynajęte na okres wakacji na Sardynii. Użytkowane w trudnych warunkach, cały czas pod górę i w dół, 4 osoby i zawsze z włączoną klimą. Samochód lekko nie miał, ale dał radę. Zrobił z nami ponad 1000 km. Oceniam wersję 3 cylindry 1.0 mild hybrid.
Åšrednie spalanie dla Lancia Ypsilon IV
5,5 – 6,4
l/100 km
4,0
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
Auto pali moim zdaniem rozsądnie, szczególnie biorąc pod uwagę, że jest raczej dociskane. Niestety słaby silnik powoduje, że aby jechać trzeba wciskać mocno gaz a to się przekłada na wyższe niż deklarowane przez Lancie zużycie. Autostradowe 145 km/h nie sprzyja oszczędności, jednak jadąc bardziej adekwatnie do wielkości auta można zużyć niecałe 5,5 l/100. Oszczędniejszy i dużo sprawniejszy jest silnik 0,9 ale testując go na jadach próbnych strasznie nas wkurzał dźwięk silnika, stąd wybór słabszej jednostki 4 cylindrowej. Jeśli to jednak komuś nie przeszkadza to brać 0,9 bo różnica w cenie jest nieduża.
4,0
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM 70kW
Minimalne spalanie w oszczędnej jeździe uzyskane zostało przy prędkości 85 km/h z włączonym tempomatem (obserwacja na dystansie kilkunastu kilometrów) pustą drogą ekspresową, przy 1 osobie w aucie. Średnie maksymalne to testy w warunkach Gór Świętokrzyskich - ostra jazda w kilka osób. Faktycznie średnie spalanie to 4,3 l ON w warunkach jazdy: 25% jazda w mocno zakorkowanej Warszawie, 30% droga ekspresowa 2 jezdniowa z max dopuszczalną prędkością, 25% drogi niższej kategorii (wojewódzkie, powiatowe, gminne), 20% ostra jazda testowa. Ypsilon w topowej wersji Platinum ze wszystkimi możliwymi dodatkami podnoszącymi wagę auta (np. szklany dach). Klima automatyczna włączona non stop, włączony system start & stop. Super auto, polecam zdecydowanie.
7,2
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
Jazda po Krakowie. Zawsze się spieszy i najczęściej w korkach. Spodziewałem się, że po mieście będzie paliła około 10l/100km jak niemal każde małe auto na LPG jak się nie oszczędza. Na trasie jadąc drogami do 90km/h spalanie 6l/100km, ale na autostradach przy 130km/h rosnie do 7l LPG/100km. Silniczek trochę słaby, choć jeździć się da. Wkurzające komentarze, że samochód ten jest dla kobiet. Pewnie jest dla kobiet ale dla facetów również :)
Lancia Ypsilon IV