Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery Sport

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy, kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2014 roku. W europejskiej ofercie Land Rovera Discovery Sport zastąpił model Freelander (w USA tożsamy model LR2). Samochód otwiera również zupełnie nową gamę prestiżowych SUV-ów, którą łączyć będzie od teraz szyld Discovery. Koncepcyjnym pierwowzorem Discovery Sport był prototyp o nazwie Discovery Vision Concept z wiosny 2014 roku. Nie tylko stylistyką auto nawiązuje także do Range Rovera Evoque: dzieli z nim płytę podłogową Land Rover LR-MS Platform. Projektantem Discovery Sport był Gerry McGovern.

czytaj więcej
Powagosław

Eksperyment z nową gamą Discovery przypomina trochę, przynajmniej w założeniu, bardzo udane przedsięwzięcie z Range Roverem (też jest Sport). Czy i tu się powiedzie? Otwarcie jest mocne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie jest to Evoque (choć go udaje), ale nie jest to też leciwy Freelander, który w lordowskiej rodzinie Land Rovera coraz bardziej wyglądał jak bezrobotny krewny. Mamy więc, jak mawiał klasyk, plusy dodatnie i plusy ujemne, ale per saldo – Disco very good!

~Luzacjusz

Land Rover Discovery Sport – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Tom
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 204KM 150kW
Daje max ocenę bo samochód spełnił wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jedyny mankament to chyba większa utrata wartości wzgld niemieckich konkurentów. Szukałem SUVa, która nie będzie zbyt duży a jednocześnie zapakuję 4 osobową rodzinę, (duży wzrost pasażerów) nie zakopie się na byle trawniku, pociągnie nieco cięższą przyczepę i da się załadować trochę towaru okazjonalnie. Auto jest ciche, bardzo wygodne (choć trzymanie boczne foteli rozczarowuje w porównaniu do np. BMW), zdolne do przemieszczania się autostradami (optymalna prędkość to ok 150 km/h). Dzięki sporemu realnemu prześwitowi dziury, krawężniki itp Cię nie interesują. Użytkuje przez rok więc nic jeszcze nie wyszło, na razie baaardzo zadowolony.
4,7
~Marcin Wisznia
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 D I4 150KM 110kW
Auto luksusowe co czuc we wnętrzu, swietna kierownica i tryby rodem z Range Rovera (bardzo podobne rozwiazania, te same elementy wnetrza itp), a jednak pod spodem widac duzy przeswit i solidne zawieszenie na snieg i bloto, co daje dużo frajdy. Auto, uwazam, warte swojej ceny. Najwieksza przestrzen z tylu w swojej klasie. wygodne nawet dla 5-osobowej rodziny. Zaawansowane tryby na lekki teren np. hill descend, terenowy cruise do 30km/h poprawia frajde w trydnym terenie i omijaniu dolow, swietna sprawa poza ubitym szlakiem. W miescie 'brak hold', aktywni asystenci unikania kolizji z pieszym itp, kolizji przy parkowaniu, aktywny asystent zmiany pasa ruchu, rozpoznawanie znakow. Auto moze brodzic w wodzie dzieki czemu ma dobrze uszczelniona komore silnika, o dziwo, pomimo autostrad w strugach deszczu i innego blota itp jest nadal czysta jak z fabryki, chlodnica ponizej zderzaka. System rozrywki du-py nie urywa (zapomnij o tego typu 'Hello Mercedes zawieź mnie do fryzjera'), ale brak tych bajerow wynagradza swoim tereneowym, solidnym acz luksusowym rodowodem.
3,8
~Kret
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 TD4 180KM 132kW
Trzeba być wielbicielem marki. Autko ma styl, ale też dużo denerwujących detali. Przyjemnie się prowadzi, choć skrzynia jest trochę nadaktywna. Wygodny i zwraca uwagę na ulicy :) Niestety bardzo słaby system inforozrywki - powolny, brak integracji z android auto czy apple carplay, charczące głośniki, minimum funkcjonalności. Do tego skrzypiące i stukające elementy wykończenia. Awaryjny. Największe rozczarowanie to serwis JLR w Wa-wie - niewydolny i brak możliwości parkowania dla klientów - pozostaje szukanie miejsca na pobliskich osiedlach.
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery Sport
10,6 – 12,5
l/100 km
7,3 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 Si4 240KM 177kW
Przejechałem do tej pory 5000 km. Auto kupione jak nowe. W dużym mieście przy umiarkowanym ruchu (trasa min 12-15km) pali ok 10-11L przy spokojnej jeździe. Jeśli są korki to spalanie wzrasta do 12-13L. Na trasie na drogach lokalnych przy prędkości 80-90km/h udało mi się zejść poniżej 8l ale jest to po porostu toczenie się. Na autostradzie/ekspresowej przy stałej prędkości 130-150km/h spala 10-11L. Powyższe dotyczy jazdy spokojnej (3tys.obr.). Przy jeździe dynamicznej myślę, że 2L na setkę można dodać. Nie brakuje jednak mocy przy wyprzedzaniu jeśli zajdzie taka potrzeba pomimo, że auto z 2 pasażerami waży ok 2 tony. Dodając do tego możliwości terenowe (napęd 4x4, głębokość brodzenia 60cm) to spalanie jest ok. A jeszcze dodam, że zawszę wyłączam start/stop (użytkując system może spalanie jest mniejsze). Konkurencja może zużywa mniej paliwa ale odstaje w zakresie funkcjonalności (np. przesuwna tylna kanapa - o 18cm można powiększyć bagażnik).
10,2
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 Si4 240KM 177kW
Dość dziwny samochód jeśli chodzi o skrzynię i spalanie.. Bardzo ważne są obroty silnika, np. jadąc ok 55km/h ma niecałe 2000 obrotów i pali więcej niż przy 64-68 km/h. Klawisz ECO tak naprawdę kastruje gaz, dobre chyba dla świeżego kierowcy. Sterowanie łopatkami, też trochę dziwne.Generalnie spalanie na poziomie 11 to norma..
12,3
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 P I4 200KM 147kW
Jedze 11km do/z pracy w sporym korku - 30-35minut, wedlug wskazan - ekonomicznie ponad 90%. Generalnie pierwsze 4kilometry w najwiekszym korku i zimnym samochodzie wychodz 20, potem spada do 15. Co jakis czas wykazd poza miasto powoduje ze srednio potrafi spasc do 12 na stacji benzynowej, bez wyjazdow bit 15. Smoczek, ale fajny. Na trasie dlugiej dopiero musze go sprawdzic.
Land Rover Discovery Sport