Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW 1990-1998

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.

~Powagosław
Luzacjusz

Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~Nevermore
Land Rover Discovery I
Terenowy 2.5 TD 113KM 83kW
"Zawsze chciałem miec takie coś" Kupując LR-a musisz mieć bliską ci osobę z autem, dyspozyjną 24h albo dobry assistance bez haczyka drobnym drukiem "z wyjątkiem Land Roverów" Trzeba być masochistą żeby eksploatować ten wynalazek, chociaż... toksyczne związki potrafią uzależnić... To auto dla chlopców którzy sie nudzą i nie maja dziewczyny, ale za to drugi normalny samochód. (miałem Esquire 122KM z automatem, zadbany, sam kupiłem w Niemczech) Podobno błąd. Trzeba było kupić najprostszą wersję. Mniej sie psuje.
5,0
~borysgarage
Land Rover Discovery I
Terenowy 2.5 TD 113KM 83kW
UWAGA !!! opinia subiektywna !!! ... bo jak można oceniać przyjaciela ???? ...chciałem zmienić na inny bo mi się troszkę znudził, ale.... niema alternatywy....!!!! JUŻ CHYBA WSZYSTKIM JEŹDZIŁEM I DISCO THE BEST ponadto zima już mnie nie bawi ... chyba że w góry się wyprowadzę... bo w kuj-pom za mało śniegu pada !!! a już po lasach i łąkach największych zasp szukałem.... zima , lato to dla disco to samo... może mu przedni wał chociaż wyciągnę..... NIE KUPUJCIE TEGO AUTA BO POTEM KAŻDE INNE BĘDZIE TYLKO GORSZE !!! pozdrawiam
5,0
~specgsm1
Land Rover Discovery I
Terenowy 2.5 TD 113KM 83kW
Po analizie własnodoświadczalnej : Patrol Y60: za ciasny i paliwożerny, drogie części Vitara : na asfalt - zabawka a nie 4x4 , ciasne Isuzu : dobre silniki ale brzydkie jak noc i ciasne Frontera : kiepskie w terenie , kiepskie silniki Samurai : gokadr i zabawka , ale dobra Jeep : nigdy więcej amerykanów !!! piekielne automaty, ciasne i ostatnia testowane : Toyota 4runner : ładne auto , dobra konstrukcja ale : nie przypuszczałem że aż tak ciasne (podobnie jak Jeep) , mułowate v6 z automatem i paliwożerne Diagnoza własnodoświadczalna : Disco Disco ponad wszystko :) !!!
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW 1990-1998
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Land Rover Discovery I
Terenowy 2.5 TD 113KM 83kW
Auto posiada automatyczną skrzynie biegów (nie mogłem zaznaczyć takiej opcji) i jak na jego masę, stały napęd na cztery koła oraz ogólne zużycie uważam, że 10 l/100km to naprawdę dobre spalanie. Przy czym można je osiągnąć jadąc normalnie ale tak jak ciężarówką, a więc spokojnie i bez zbędnych szarpnięć. Na trasie utrzymuję prędkość 100km/h i mimo to pali ok. 9 l. Spalanie mało wrażliwe na obciążenie auta, tzn często jeżdżę z przyczepą DMC 1,5t i spalanie nie przekracza nigdy 12l/100km. Tylko w terenie występują wyższe wartości ale tam należy podawać spalanie w litrach na godzinę. Obecnie próbuje znaleźć sposób aby wyliczyć takie zużycie. Jeśli ktoś może pomóc proszę o kontakt.
9,8
Land Rover Discovery I
Terenowy 2.5 TD 113KM 83kW
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to nie można narzekać. Ok. 10 litrów w cyklu mieszanym to dobry wynik. Problemy pojawiają się przy naprawach. Ceny części są co prawda dość dobre ale nie rekompensują tego, że trzeba je dość często wymieniać. Koszty robocizny zależą oczywiście od zakładu ale należy wspomnieć że wymiana tarczy hamulcowej wiąże się ze zdjęciem piasty, a to zwiększa koszty robocizny. Co więcej pasek rozrządu wymaga częstszej kontroli/wymiany. Do tego dochodzą wieczne problemy ze stalowymi elementami nadwozia, które nieustannie rdzewieją. Ogólnie po zakupie auta należy się liczyć z pakietem startowym w wysokości 4 tysięcy zł, choćby z tego względu, że trudno trafić na zadbany egzemplarz.
13,0
Land Rover Discovery I
Terenowy 2.5 TD 113KM 83kW
Ceny części zamiennych nie porażają w porównaniu z innymi samochodami terenowymi. Zużycie paliwa jest również niższe niż u konkurencji. Co nie znaczy, że jest to tanie auto w eksploatacji. W zależności od stopnia przeróbek i terenu, w jakim samochód się użytkuje spalanie może wahać się między 8 a 20 dm3/100 km. Moja średnia z ok. 100 tyś. km waha się na poziomie 13 dm3/100 km. Ale są to dane dla samochodu mocno zmodyfikowanego, z bagażnikiem dachowym, na dużych kołach. I często bardzo mocno przeciążanego.
Land Rover Discovery I