Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Hard Top

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz

Land Rover Freelander I Hard Top – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Długość 4394 mm
Szerokość 1809 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2074 mm
Wysokość 1708 mm
Rozstaw osi 2555 mm
Rozstaw kół - przód 1534 mm
Rozstaw kół - tył 1545 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1194 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 311 l
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~żegnaj freelanderku
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
W przypadku tego samochodu maksyma "jak dbasz, tak masz" nie ma racji bytu. Można chuchać, dmuchać, wymieniać na czas, a i tak coś się spierdzieli. Wizyta w warsztacie minimum 1x w miesiącu. Konstruktorzy zabili sukces tego modelu stosując niepotrzebnie wydumane rozwiązania. Gdyby nie nadmierna komplikacja układu napędowego byłoby to świetne auto - całkiem wygodne, całkiem przestronne i nadspodziewanie dzielne w terenie (tak, tak! Użytkowałem to auto na co dzień w terenie na oponach A/T i byłem zaskoczony tym, co potrafi, a mam porównanie, gdyż jeździłem wcześniej klasycznymi terenówkami, do których wróciłem po tym nieudanym romansie z LR). Niestety, wydatki roczne na naprawy i wymiany na poziomie kilku tysięcy złotych spowodowały rozstanie na zawsze.
2,4
~rostfrei
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Omijajcie ten model freelandera z daleka nagminnie psujące się reduktory i wały napędowe starej konstrukcji z wiskozą ,tym co twierdzą że w zimie pokonują jakieś większe górki i zaspy tym samochodem to raczej wynika z ich fantazji latem wjedzie a w zimie tylko stoczy się w dół ,samochód nadaje się tylko do miasta i prostego terenu wszelkie próby pokonywania większych bezdroży w codziennym użytkowaniu kończą się sporymi wydatkami podzespoły bardzo delikatne wał po kompletnej regeneracji wytrzymuje w takim terenie 6 miesięcy koszt 2200zł,ogólnie nie ma w tym samochodzie części która by nie sprawiała problemów. Nie polecam.
3,8
~Wiktor
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Jeżdżę FL od ponad roku, prowadza się bardzo dobrze. Na trasie nie rozwija ogromnych prędkości, ale trzeba sobie z tego zdać sprawę już przed jego zakupem - 110 - 120kmph to moja standardowa prędkość na autostradzie (9l/100). 4, a nawet 5 godzin jazdy (z krótkimi przerwami) nie jest problemem. W mieście jeździ się bardzo dobrze, duże okna dają świetną widoczność. . Delikatne jazdy w terenie znosi bez problemów, z oponami A/T radzi sobie świetnie w lesie, na szutrowej drodze, w polu. Nie miałem żadnych problemów z silnikiem, pali świetnie również w zimę. Największy problem to mechanizm okna w drzwiach bagażnika - wymieniałem już 2 razy. Gdyby miał reduktor spełniałby moje wszystkie oczekiwania.
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Hard Top
10,4 – 12,5
l/100 km
8,4
l/100 km
10,8 – 26,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Nie jest źle, wręcz duże zaskoczenie. Auto bardzo użyteczne, o dużych możliwościach adaptacyjnych, daje bardzo duże poczucie bezpieczeństwa. Ja mam wersję TD4, Hard Top, automat, lift 4", opony BF Goodrich AT alpine. Wjedzie wszędzie! jeżdżę na ryby, po lasach, wertepach i jeszcze nigdy nie miałem problemu aby skądkolwiek wyjechać. Zdarzyło mi się wyciągać przypadkowego Patrola z błota którego możliwości zostały przeszacowane. Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia i bardzo gwałtownie zmienia biegi, trzeba się przyzwyczaić ale w terenie to ogromny plus. Mam to auto za krótko aby ocenić koszty ale jak na necie się rozglądałem to tragedii nie ma. Silnik ogarnie każdy mechanik od Beemek. Myślę o zmianie opon na bardziej cywilne bo te ATki strasznie wyją już przy 70 kmph. Przy 100 kmph zaczyna wszystko wibrować i telepać kierownicą. Podnoszą też samo spalanie o około 2l na setkę. Na asfalcie przy manewrowaniu wspomaganie nie daje rady, za to w piachu lub błocie działa bez problemu. Dla pasażerów jest ogrom miejsca, a jak się tylne fotele poskłada to się robi naprawdę pakowny. Trzeba uważać na tylne drzwi bo z racji zdejmowanego dachu aby je otworzyć to zawsze pracuje mechanizm opuszczania i podnoszenia szyby. Ogólnie jestem jak na razie bardzo zadowolony z tego auta. ma 19 lat 227000 km, sprawdzałem go w kilku warsztatach w tym jednym specjalizującym się w Land Roverach i dostałem bardzo pozytywne oceny odnośnie mojego egzemplarza. Może po prostu miałem szczęście, czas pokaże.
8,4
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Napisze prawdę o landu pali w mieście 8-9 w trasie do 120-8litrow, piszą prawie wszyscy ze sie psuje-owszem jak to auto 15letnie części cała masa na allegro.wiskoza koszt regeneracji z gwarancja 600zl.most 350 zł .robiłem to ponad 4 lata temu i dalej śmiga idealnie, reszta to podzespoły eksploatacji moim zdanie o wiele lepsże niż w autach osobowych.jazda tym autem to naprawdę przyjemność.zima wszyscy topiąc sie w śniegu a Landek spokojnie jedzie, latem zdejmuje dach i mam cabrio naprawdę super sprawa.jak ktoś pisze ze te auto jest do d...to niech znajdzie mi takie fajne auto do 10000! Linia auta moim zdanie jest super mimo wieku nie będę tu pisał o konkurencji ,,Honda crv, opel frontera czy kia sportage ,, poprostu nie maja polotu.landek ma esp i abs a to dużo daje u konkurencji do tej kwoty nie ma szans.Pisze swoją opinie dla tych co szukają auta 4x4, cabrio i jakkolwiek podniesiony, naprawdę nie ma nic lepszego i z czystym sumieniem polecam.Auto nie ma redaktora tylko pytanie po co ma go mieć?to nie jest off road! A w lekkim terenie spokojnie daje radę błoto ,śnieg ,bezdroża-idealny a wszystko to za 8 litrów ropy na 100.Wydaje mi sie ze niektóre opinie dodane są przez osoby które nie maja nawet tego auta lub maja inne typu crv.Pozdrawiam wszystkich użytkowników freelandera! Następny będzie ferdek po lifcie ale już v6 z gazem.
7,3
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
TRASA 800KM 7L 100-140 KM/H BEZ OSZCZĘDZANIA . PRZY OSZCZĘDNEJ JEŻDZIE OK 90-100 KM/H MOŻNA BARDZO OSZCZĘDNIE OK 6L NA TRASIE. W MIEŚCIE MYŚLĘ ŻE OK 8 LITRÓW 2006 ROK NOWY Z SALONU OK 90 TYŚ. PRZEBIEGU BEZ ŻADNEJ NAPRAWY. TYLKO BIEŻĄCE WYMIANY. WIĘC JEŚLI KTOŚ PISZE ,ŻE ZŁOM,CIĄGLE SIĘ PSUJE TO ZNACZY ,ŻE KUPIŁ OD HANDLARZA BEZ SERWISU LUB ANGLIK PO PRZERÓBCE. OD 2004 ROKU Z DISLEM BMW GODNE POLECENIA.OCZYWIŚCIE TRZEBA KUPIĆ OD OSOBY KTÓRA DBAŁA I BYŁA 1WSZYM WŁAŚCICIELEM ALE WTEDY CENY NIE SĄ ATRAKCYJNE A KAŻDY CHCE KUPIĆ BARDZO TANIO WIĘC POWÓD JEST OCZYWISTY. PIĘKNE AUTO DLA CENIĄCYCH DOBRY GUST POZDRAWIAM
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Hard Top