Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~żegnaj freelanderku
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
W przypadku tego samochodu maksyma "jak dbasz, tak masz" nie ma racji bytu. Można chuchać, dmuchać, wymieniać na czas, a i tak coś się spierdzieli. Wizyta w warsztacie minimum 1x w miesiącu. Konstruktorzy zabili sukces tego modelu stosując niepotrzebnie wydumane rozwiązania. Gdyby nie nadmierna komplikacja układu napędowego byłoby to świetne auto - całkiem wygodne, całkiem przestronne i nadspodziewanie dzielne w terenie (tak, tak! Użytkowałem to auto na co dzień w terenie na oponach A/T i byłem zaskoczony tym, co potrafi, a mam porównanie, gdyż jeździłem wcześniej klasycznymi terenówkami, do których wróciłem po tym nieudanym romansie z LR). Niestety, wydatki roczne na naprawy i wymiany na poziomie kilku tysięcy złotych spowodowały rozstanie na zawsze.
4,4
~BBSSAA
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Po przesiadce z Frontery jest super zadowolony właściwość jezdne o niebo lepsze a i w terenie nie zawiesza się jak opel. Auto super sprawdza się zarówno w mieście jak i trasie ,oczywiście mówimy o rozsądnych prędkościach.Co do awaryjności to jest w tym trochę prawdy. Znajomy ma FreeLandera z 1999 r i faktycznie zdarzają mu się problemy. Na szczęście mój jest 2003 r czyli po face-liftingu i wolny jest od różnych wad trapiących egzemplarze z pierwszych lat produkcji.Różnice widoczne są gołym okiem nawet średnice półosi są inne.
4,4
~obalsystem@gmail.com
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Mimo początkowych obaw co do niezawodności angielskich samochodów, naprawdę miło mnie zaskoczył. Za cenę 10 tyś. euro dostałem samochód zadbany, serwisowany, z klimatyzacją, skórzaną tapicerką i dołączanym napędem tylnich kół. Przez rok zrobiłem 20 tyś. km bez najmniejszej usterki, czasami sprawdzając tego małego SUV\'a w terenie, gdzie zadziwił mnie swoją dzielnością. Również użytkowanie Land Rovera zimą należy do przyjemności, ponieważ poruszamy się z prędkościami nieosiągalnymi dla zwykłych pojazdów, bez problemu z ruszaniem, czy obawami przed zakrętem, a do tego wydajne ogrzewanie i grzane fotele. Dodatkowym atutem tego samochodu jest jego wygląd, posiadam limitowaną wersję Freelandera Silver Edition, w kolorze złotym wraz ze zderzakami i bocznymi listwami, przez co różni się od normalnej wersji, lecz nawet te rzucają się w oczy.
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006
10,4
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Nie jest to najbardziej ekonomiczny samochód z jakim miałem doczynienia. Średnie spalanie w granicach 8-12 l/100km przy zaledwie średnich osiągach to słaby wynik. W terenie wartości te rosną o jakieś 5 l/100km, ale tam chociaż wynagradza to swoją dzielnością. Ceny przeglądów są na normalnym poziomie, dobra obsługa w serwisach (w końcu to LR). Wiele części pokrywa się z innymi modelami różnych marek, więc cena napraw są na akceptowalnym poziomie - Na pewno taniej aniżeli Passat B5.
14,3
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Spalanie spore, i z tego powodu musiałem sprzedać samochód - ale wynosi się z tego naukę - nie ma co patrzeć na bajery w stylu klimatyzacja itp. - silnik jest najważniejszy w późniejszej eksploatacji.
9,2
Land Rover Freelander I
Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Miasto - 9,5 litra, na trasie 8,5 litra. Co roku wymieniam oleje - silnik, reduktor i tylny most. Jak dotąd bezawaryjny, aż się dziwię czytając inne opinie o tym aucie. Może trafiłem na auto zadbane. Ja jeżdżę bardzo spokojnie, raz w miesiącu mały wypad na tor crossowy, żeby mechanizmy się nie zastały. Oczywiście częściej na ryby i na grzyby.
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Hard Top