Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Standard

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz

Land Rover Freelander I Standard – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4394 mm
Szerokość 1809 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2074 mm
Wysokość 1708 mm
Rozstaw osi 2555 mm
Rozstaw kół - przód 1534 mm
Rozstaw kół - tył 1545 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1315 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 354 l
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Standard
9,8 – 11,5
l/100 km
8,3 – 8,4
l/100 km
11,4 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Świetne auto, rewelacyjne napędy, kontrola trakcji. Silnik 2.0 TD4 konstrukcji BMW, ekonomiczny ale ma wrażliwą elektrykę, wymiana sterownika silnika, na poprzednim spalał ok. 12L, na nowym na tej samej mapie ok. 8L, wymiana zaworu sterowania kontem łopatek turbiny. Prosta konstrukcja zawieszenia, wszystko można samemu posprawdzać, wymienić. Troszkę mało pakowny, w wersji HSE wygodne fotele, nagłośnienie. Z czystym sumieniem polecam każdemu, nie jest to demon prędkości ale daje radę na szosach jak i w terenie.
7,3
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
Mam landka przejechałem nim pół Europy z Polski Czechy, Włochy, Austria, Niemcy, Luksemburg Francja, , Belgia, Holandia, Niemcy w tą i z powrotem przy normalnej jeździe na benzynie wychodzi trochę więcej niż 7 ł a na gazie 10,5 litra Góra, w Alpach wiadomo trochę więcej no ale jak się dba tak się ma. Ja tylko wymieniam olej, rozrząd i opony i jeżdżę,
10,3
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Spalanie lepiej niż dobre. 12 litrów osiągnięte latem, cały czas z włączoną klimatyzacją, na krótkich odcinkach. Przy normalnej codziennej jeździe, trochę z klimą, trochę bez - spalanie około 11 litrów LPG. Przy długich trasach spadało znacznie poniżej 10 litrów (minimum około 9). Ceny części - nie odbiegają od konkurencji. Przez pół roku wydałem około 1500zł - rozrząd, klocki hamulcowe, regeneracja jednego zacisku, olej, płyn chłodniczy, filtry, świece.
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Standard