Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Land Rover Range Rover Evoque

Lata produkcji: 2011 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment K) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy, najlżejszy i najbardziej ekonomiczny samochód w historii marki, zainspirowany prototypem Range Rover LRX Concept z 2009 roku. Projektantem auta jest Gerry McGovern. Evoque zbudowano na platformie podłogowej Forda, nazwanej EUCD platform. Dzieli ją między innymi z Land Roverem Freelanderem i Volvo XC70. Spokrewniony jest także z Fordem Explorerem.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez wątpienia można zaliczyć go do najpiękniejszych produkowanych dziś samochodów. W ogóle. Wśród SUV-ów też trudno wyobrazić mi sobie ładniejszy model. Brawo za wszystko, począwszy od prototypu, którego nie zniszczyła ekonomia produkcji.
Luzacjusz: Jeśli święty Krzysztof, patron kierowców, któregoś dnia przestanie czuwać nad ich losem, będzie to oznaczać, że zamyślił lub rozmarzył się, przyglądając się właśnie temu autu. Paru innych świętych też może nie wysłuchać modlitw, żałując, że w ich czasach na Ziemi jeździło się rydwanem.

Produkcyjne wersje nowatorskich prototypów zazwyczaj niewiele mają wspólnego ze swoimi studyjnymi pierwowzorami. Ale od reguły są wyjątki, a jednym z nich jest bohater naszego opisu. Evoque niewiele różni się od konceptu LRX z 2008 roku, co w praktyce oznacza, że do czynienia mamy z autem, którego niekonwencjonalne połączenie luksusowego SUV-a i sportowego coupe przyciąga wzrok jak magnes. Wzroku nie sposób oderwać zarówno od dynamicznej linii karoserii niespotykanej w innych Land Roverach, jak też nowoczesnych i wyraziście narysowanych detalach.

Pomysłów na ciekawy design projektantom nie zabrakło także podczas tworzenia wnętrza. W otoczeniu kierowcy uwagę przykuwają zegary umieszczone w "tubach", konsola środkowa łącząca się z tunelem między fotelami, a w wersji z "automatem" także pokrętło zastępujące konwencjonalną dźwignię zmiany biegów. Jak przystało na model noszący miano Range Rovera, wnętrze wykończono szlachetnymi materiałami, a wszystko zmontowano z najwyższą możliwą starannością. Tym, na co można narzekać, jest wymagająca przyzwyczajenia obsługa kokpitu i wymagająca kupna kamery cofania widoczność do tyłu.

Przechodząc do oceny przestronności, kabina pasażerska funduje nam miłą niespodziankę - pomimo zastosowania karoserii o smukłej sylwetce i niezbyt pokaźnych rozmiarach, w obu rzędach siedzeń miejsca jest pod dostatkiem. Więcej przestrzeni niż sugeruje to nadwozie oferuje również kufer - ze swoją wysoką pojemnością plasuje się w ścisłej czołówce swojego segmentu. Podróżowanie autem na długich dystansach znacznie uprzyjemniają wygodne fotele przednie (w razie konieczności - kubełkowe) i komfortowa kanapa tylna.

Czasy się zmieniają i nawet Land Rover ma w swojej ofercie samochód z napędem wyłącznie na dwa koła. Na domiar złego, wersja z napędem obu osi nie ma klasycznego układu 4x4, lecz system dołączający tył automatycznie po wykryciu poślizgu przednich kół. Efekt jest taki, że Evoque nie może równać się zdolnościami terenowymi z którymkolwiek innym Landem, choć i tak na wertepach radzi sobie lepiej od wielu rywali. Odsuńmy jednak na bok bezdroża, a przyjrzyjmy się, jak auto radzi sobie podczas jazdy dziurawymi ulicami miasta czy krętą trasą. Krótko mówiąc, w obu kategoriach brytyjski model trzyma wysoki poziom, ale nie wyróżnia się niczym szczególnym. Podobnie jest też z właściwościami układu kierowniczego i hamulców.

Gdyby samochody kupowało się wyłącznie oczami, Evoque byłby zapewne jednym z najbardziej rozchwytywanych modeli w swojej klasie. Tak jednak nie jest, a niestety w najważniejszej kategorii dotyczącej kupna - kategorii ceny - brytyjski crossover ponosi porażkę. Podczas, gdy konkurenci kosztują bardzo dużo, Land Rover za swoją dynamiczną terenówkę każe płacić kwoty, które sporo z nas kojarzy raczej z nabyciem mieszkania niż samochodu. Bogate wyposażenie i długa gwarancja niestety nie są w stanie zrekompensować kwot zakupu.

Dane techniczne Land Rover Range Rover Evoque

Silniki

Moc silników 150-240 KM

Poj. silników 1 999-2 179 cm3

Prędkość maks. 185-217 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,6-10,8 s

zobacz dane techniczne

Oceny Land Rover Range Rover Evoque

Średnia ocena modelu

na podstawie 3 opinii

3.77

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Silnik

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Drobne usterki

Wady

- Ergonomia

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (67%)
NIE (33%)

Wybrane oceny kierowców Land Rover Range Rover Evoque

niezły samochód no ale do lansu nie oszukujmy się piękny, nieźle wykonany ale za ergonomie i błędny programistów pała!!!!!to się ... więcejkwalifikuje do akcji serwisowej no ale panowie w serwisie mówią ,że tak ma być a co innego mają powiedzieć :-) ukryj
dodano 08.06.2013 przez
Wygodne, świetnie wyciszone auto. I ten wygląd...
dodano 13.12.2014 przez
Zobacz oceny Land Rover Range Rover Evoque Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Land Rover Range Rover Evoque

Pb
9,67 - 14,47
Na podstawie 6 raportów spalania
ON
8,00 - 11,00
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Land Rover Range Rover Evoque

Przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść poniżej 10 litrów w cyklu mieszanym (osiągnąłem nawet wynik 9,2l/100km przy jeździe 1/3 miasto ... więceji 2/3 cykl pozamiejski). Kupując go myślałem, że taki wynik w tym samochodzie jest nierealny, a jednak. :) Powiedzmy sobie jednak szczerze, ten samochód nie jest stworzony do spokojnej jazdy i delikatnego muskania pedału gazu! ;) Przy agresywniejszej jeździe musicie liczyć się z minimum 12-13 l/100km, ale za to ile to daje radości... ;). ukryj
dodano 28.04.2013 przez
Jadąc spokojnie, w trasie, komputer pokazuje nawet poniżej 8l/100. Jednak wystarczy wyjechać na ekspresówkę lub autostradę i spalanie dramatycznie rośnie. ... więcejPrzy jeździe 50/50 z autostradą wyszło mi 12l/100. Przy jeździe 70/30 - polskie drogi (100km/h)/miasto udało mi się uzyskać 9,5l/100 (komputer podawał 9l/100) ukryj
dodano 13.10.2014 przez
Producent podaje mniejsze spalanie. Trzeba liczyć sie z minimum 7 litrów na setkę do 10 w mieście. Jak na tak ... więcejmałe auto to wynik nie za dobry dopiero zrobiłem 2500 km może jeszcze jest na dotraciu. ukryj
dodano 01.07.2012 przez
dosyć paliwożerny jak na taką wielkość, ale jestem nie miarodajny jeżdżę dosyć ostro he he jeśli w tym samochodzie ... więcejmożna to w ogóle robić :-)no i przeglądy drogie i często. ukryj
dodano 08.06.2013 przez
Srednie spalanie w cyklu miejskim na krótkich dystansach (5-10km) to 13-14 litrów. Osoba prowadząca - kobieta !
dodano 12.02.2012 przez
Zobacz raporty spalania Land Rover Range Rover Evoque Dodaj raport spalania

Newsy o Land Rover Range Rover Evoque

Przeczytaj pozostałe 15 newsów o Land Rover Range Rover Evoque

Nowe Land Rover Range Rover Evoque

nowe Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Evoque
ceny od 186 600 zł do 259 700

Land Rover Range Rover Evoque SUV 5d 2.0 Si4 240KM od 2011

w pakiecie Prestige

w cenie katalogowej brutto

239 700 zł

Wyposażenie standardowe
Wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatyczne włączanie świateł
Napęd na 4 koła (4WD)
Felgi aluminiowe 19" (wzór 12)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet DYNAMIC & PRESTIGE (14 580 zł)
Pakiet Cold Climate (3 740 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet DYNAMIC & PRESTIGE (14 580 zł)
Pakiet Cold Climate (3 740 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Land Rover Range Rover Evoque

Dealerzy Land Rover

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Witosa 31

Więcej

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Waszyngtona 50

Więcej

TEAM MAREK PASIERBSKI SP. Z O.O.

TEAM - MAREK PASIERBSKI Land Rover Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Wrocławska 33d

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 154

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Kraków

małopolskie, Kraków, Wielicka 87a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Skarbnica wiedzy o Land Rover Range Rover Evoque

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
Ten nowy Land Rover wygrał konkurs Womens World Car of the Year w kategorii auto luksusowe. Samochód ten zdobył główny laur w kobiecym konkursie.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą