Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Land Rover Range Rover Evoque

Kompaktowy crossover SUV (segment K) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy, najlżejszy i najbardziej ekonomiczny samochód w historii marki, zainspirowany prototypem Range Rover LRX Concept z 2009 roku. Projektantem auta jest Gerry McGovern. Evoque zbudowano na platformie podłogowej Forda, nazwanej EUCD platform. Dzieli ją między innymi z Land Roverem Freelanderem i Volvo XC70. Spokrewniony jest także z Fordem Explorerem.

Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna - skrzynia biegów

Produkcyjne wersje nowatorskich prototypów zazwyczaj niewiele mają wspólnego ze swoimi studyjnymi pierwowzorami. Ale od reguły są wyjątki, a jednym z nich jest bohater naszego opisu. Evoque niewiele różni się od konceptu LRX z 2008 roku, co w praktyce oznacza, że do czynienia mamy z autem, którego niekonwencjonalne połączenie luksusowego SUV-a i sportowego coupe przyciąga wzrok jak magnes. Wzroku nie sposób oderwać zarówno od dynamicznej linii karoserii niespotykanej w innych Land Roverach, jak też nowoczesnych i wyraziście narysowanych detalach.

Pomysłów na ciekawy design projektantom nie zabrakło także podczas tworzenia wnętrza. W otoczeniu kierowcy uwagę przykuwają zegary umieszczone w "tubach", konsola środkowa łącząca się z tunelem między fotelami, a w wersji z "automatem" także pokrętło zastępujące konwencjonalną dźwignię zmiany biegów. Jak przystało na model noszący miano Range Rovera, wnętrze wykończono szlachetnymi materiałami, a wszystko zmontowano z najwyższą możliwą starannością. Tym, na co można narzekać, jest wymagająca przyzwyczajenia obsługa kokpitu i wymagająca kupna kamery cofania widoczność do tyłu.

Przechodząc do oceny przestronności, kabina pasażerska funduje nam miłą niespodziankę - pomimo zastosowania karoserii o smukłej sylwetce i niezbyt pokaźnych rozmiarach, w obu rzędach siedzeń miejsca jest pod dostatkiem. Więcej przestrzeni niż sugeruje to nadwozie oferuje również kufer - ze swoją wysoką pojemnością plasuje się w ścisłej czołówce swojego segmentu. Podróżowanie autem na długich dystansach znacznie uprzyjemniają wygodne fotele przednie (w razie konieczności - kubełkowe) i komfortowa kanapa tylna.

Czasy się zmieniają i nawet Land Rover ma w swojej ofercie samochód z napędem wyłącznie na dwa koła. Na domiar złego, wersja z napędem obu osi nie ma klasycznego układu 4x4, lecz system dołączający tył automatycznie po wykryciu poślizgu przednich kół. Efekt jest taki, że Evoque nie może równać się zdolnościami terenowymi z którymkolwiek innym Landem, choć i tak na wertepach radzi sobie lepiej od wielu rywali. Odsuńmy jednak na bok bezdroża, a przyjrzyjmy się, jak auto radzi sobie podczas jazdy dziurawymi ulicami miasta czy krętą trasą. Krótko mówiąc, w obu kategoriach brytyjski model trzyma wysoki poziom, ale nie wyróżnia się niczym szczególnym. Podobnie jest też z właściwościami układu kierowniczego i hamulców.

Gdyby samochody kupowało się wyłącznie oczami, Evoque byłby zapewne jednym z najbardziej rozchwytywanych modeli w swojej klasie. Tak jednak nie jest, a niestety w najważniejszej kategorii dotyczącej kupna - kategorii ceny - brytyjski crossover ponosi porażkę. Podczas, gdy konkurenci kosztują bardzo dużo, Land Rover za swoją dynamiczną terenówkę każe płacić kwoty, które sporo z nas kojarzy raczej z nabyciem mieszkania niż samochodu. Bogate wyposażenie i długa gwarancja niestety nie są w stanie zrekompensować kwot zakupu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez wątpienia można zaliczyć go do najpiękniejszych produkowanych dziś samochodów. W ogóle. Wśród SUV-ów też trudno wyobrazić mi sobie ładniejszy model. Brawo za wszystko, począwszy od prototypu, którego nie zniszczyła ekonomia produkcji.
Luzacjusz: Jeśli święty Krzysztof, patron kierowców, któregoś dnia przestanie czuwać nad ich losem, będzie to oznaczać, że zamyślił lub rozmarzył się, przyglądając się właśnie temu autu. Paru innych świętych też może nie wysłuchać modlitw, żałując, że w ich czasach na Ziemi jeździło się rydwanem.

Wersje nadwozia Land Rover Range Rover Evoque

Silniki Land Rover Range Rover Evoque

Lista silników:
2.0 Si4 (240KM), 2.2 SD4 (190KM), 2.2 TD4 (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Dla tych szalonych powstał motor benzynowy - ma 2.0l, 240KM i w porywach pozwala zobaczyć gwiazdy przed oczami. Choć chętnie wchodzi na obroty, to mimo wszystko lepiej odpuścić sobie ściganie się na prostej z autami sportowymi. W ofercie są też spokojniejsze jednostki, ale wszystkie są dieslami. 150KM sprawia, że Evoque staje się przeciętnym autem codziennym o kosmicznej stylistyce. Moment obrotowy pomaga wprawić w ruch masę tego SUVa, choć całość ma spokojny charakter. Wariant wzmocniony do 190KM dodaje z kolei sporo pieprzu i jest optymalnym wyborem.

Publikacje o Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque Si4 - styl na bezdrożach
 
Nasz test Land Rover Range Rover Evoque Si4

Range Rover Evoque wywołuje mieszane uczucia w fanach terenowej jazdy. Jest bardzo stylowy, chętnie wybierany przez kobiety, ale czy po drodze nie zatracił legendarnych właściwości Land Rovera?

Range Rover Evoque SD4 - na dziewiątym biegu
 
Nasz test Range Rover Evoque SD4 Dynamic

Liczba biegów w automatycznych skrzyniach stale rośnie. W popularnych samochodach coraz częściej spotykamy 7-stopniowe przekładnie. "Ósemki" trafiają do aut z górnej półki. Range Rover Evoque jest jednym z pierwszych samochodów z... dziewięciobiegową skrzynią.

Too good to be true - Range Rover Evoque
 
Nasz test

Kiedy pierwszy raz ujrzałem prototyp tego auta pomyślałem: "To zbyt piękne, żeby mogło być prawdziwe". Jednak marzenia czasem się spełniają i finalny produkt Range Rovera różni się od konceptu LRX tylko lusterkami, a jak spisuje się na drodze?

Range Rover Evoque zawitał w Polsce

W środę wieczorem w Warszawie, pod hasłem "Hello Poland", odbyła się prezentacja nowego modelu Range Rover - Evoque. Uroczyście i w doborowym towarzystwie gości oraz polskich gwiazd powitany został Range Rover Evoque, uznawany za jeden z najładniejszych samochodów 2011 roku.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Land Rover Range Rover EvoqueautoWcentrum - społeczność Land Rover Range Rover Evoque

najwyższe oktanyAuta - Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque 34,06

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Land Rover Range Rover Evoque

Katalog nowych aut

Land Rover Range Rover Evoque

od 186 600 zł do 264 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (240 KM): 2.0 Si4

 

Diesel (150 - 190 KM): 2.2 SD4, 2.2 TD4, 2.2 eD4

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

manualna: , 6-biegowa
Katalog nowych aut Land Rover Range Rover Evoque
 

Najpopularniejsza wersja Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 240KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

alufelgi
radio / CD
klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet DYNAMIC & PRESTIGE - 14 580
Pakiet Cold Climate - 3 740

Cena katalogowa

239 700

Zobacz ofertę Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 240KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Land Rover Range Rover Evoque najczęściej porównywane z:

Kia Sportage
1.6 GDI (135 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (110 KM)
Skoda Yeti
1.4 TSI (122 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 1.6 135KM, benzynowy.
Cena: 82 200 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 8 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,2 Intense Plus 4wd Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,2 Intense Plus 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.3 150KM, diesel.
Cena: 146 890 zł 119 000 zł
Zyskujesz: 27 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque
2.0 benzyna 240 KM
44 500 km, 2012
188 500 PLN
Land Rover Range Rover Evoque
diesel 190 KM
43 602 km, 2011
0 PLN
Land Rover Range Rover Evoque
2.0 benzyna 240 KM
2013
266 010 PLN
Land Rover Range Rover Evoque
2.0 benzyna 240 KM
3 108 km, 2012
199 000 PLN

Ocena auta Land Rover Range Rover Evoque

Galerie Land Rover Range Rover Evoque

Range Rover Evoque - wersja 3-drzwiowa Range Rover Evoque Sicilian Yellow Limited Edition Land Rover Evoque - wersja 5-drzwiowa Range Rover Evoque ZF 9HP (2013) Range Rover Evoque Autobiography (2015) Range Rover Evoque Victoria Beckham Land Rover Range Rover Evoque 2014 Range Rover Evoque 5d 2.0 Si4 240KM - galeria redakcyjna Range Rover Evoque 5d 2.2 SD4 190KM - galeria redakcyjna Range Rover Evoque Cabrio Concept
Zobacz inne galerie Land Rover

Land Rover Range Rover Evoque

7 komentarzy

7 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~asdf~asdf

Do ~mah: Mam dobrą wiadomość - skalę głośności można włączać i wyłączać w menu z kierownicy. Sam wyłączyłem ją dość szybko bo wyświetla się jeszcze z 5 sekund po wybraniu głośności zasłaniając nawigację.

~land~land

mam go od stycznia ,2l benzyna . Średnie zużycie paliwa : miasto 14,7 , mieszana 13,5 , trasa ok.11
jeśli chodzi o gałkę zmiany biegów bez patrzenia żadnych problemów . Fakt nie jest to duże auto , bagażu dużo nie załaduje tak jak do poprzedniego (Discovery 3) ale za to dynamika i moc fajna , choć szkoda że nie ma w ofercie solidnego diesla .

~mah~mah

Jeżdżę nim od pół roku . Oświadczam ,że nie jestem dilerem i nie czerpię korzyści z niniejszej opini . Nie da się już nic wywnioskować z opinii w necie więc zamieszczę niezależną .
Evoque kupiłem dla 4 os rodziny i okazał się być nieco za ciasny . Fotel okazał się być nieco za wąski (trzymanie boczne nieco uwiera w 4litery ) mimo ,że nie mam nadwagi ani kształtów Jennifer Lopez . Po kilku tysiącach przestał wyświetlać skalę zgłaśniania radia a i to że po ponownym uruchomieniu włącza się z poprzednią głośnością (z wczorajszego grila) może przyprawić o zawał .Ogólnie działanie systemu audio i wyświetlacza centralnego jest flegmatyczne i zarówno na włączenie się jak i wyłączenie trzeba chwilę zaczekać. W bagażniku z trudem mieszczą się koła od wózka ,ale mam już hak za prawie 5tys i bagażnik na niego .Pokrętło zmiany biegów jest raczej niepraktyczne, bo nie da się wyczuć jego położenia bez zerknięcia . Ciężko działa dźwignia kierunkowskazów . Tyle z p które w sumie nie wiele przeszkadzają (poza fotelem) .Dynamiczne ,zwinne ,bardzo przyjemne wewnątrz , no i cieszące nadzwyczajnie oko auto ,które nie odmówiło podczas 10tys km posłuszeństwa . Spala średnio 11,5 l.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Land Rover

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
857
Przejechany dystans
464 513 km
Zatankowanego paliwa
36 386 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
165
Wydanych pieniędzy
121 293 zł
Średnie wydatki na auto
3 466 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
146
Wydanych pieniędzy
49 634 zł
Średnie wydatki na auto
1 418 zł
Zobacz dzienniki kosztów Land Rover (35)

Testy zderzeniowe Land Rover Range Rover Evoque

Najnowsze testy zderzeniowe Land Rover Range Rover Evoque przeprowadzone przez Euro NCAP.

Range Rover Evoque 2.2 diesel, RHD
2011

Land Rover Range Rover Evoque
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Land Rover

Zużycie paliwa Land Rover Range Rover Evoque

Na podstawie 6 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: KK, dodano: 12.08.2013 22:09

Ok

pełny raport Land Rover SUV 5d 2.2 TD4

autor: Zenon, dodano: 28.04.2013 12:33

Przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść poniżej 10 litrów w cyklu mieszanym (osiągnąłem nawet wynik 9,2l/100km przy jeździe 1/3 miasto i 2/3 cykl pozamiejski). Kupując go myślałem, że taki wynik w tym samochodzie jest nierealny, a jednak. :) Powiedzmy sobie jednak szczerze, ten samochód nie jest stworzony do spokojnej jazdy i delikatnego muskania pedału gazu! ;) Przy agresywniejszej jeździe musicie liczyć się z minimum 12-13 l/100km, ale za to ile to daje radości... ;).

pełny raport Land Rover SUV 5d 2.0 Si4

autor: ajzi, dodano: 08.06.2013 13:31

dosyć paliwożerny jak na taką wielkość, ale jestem nie miarodajny jeżdżę dosyć ostro he he jeśli w tym samochodzie można to w ogóle robić :-)no i przeglądy drogie i często.

pełny raport Land Rover SUV Coupe 2.2 SD4

Skarbnica wiedzy o Land Rover Range Rover Evoque

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Land Rover Range Rover Evoque

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Land Rover Range Rover Evoque
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 240KM