Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover

Lata produkcji: 1970 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV (segment I) produkowany od 1970 roku. Uważany za pierwszego SUV-a w historii i prekursora tej klasy. Prototyp Range Rovera nosił nazwę VELAR (Vee Eight Land Rover), czyli Land Rover z silnikiem V8. W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Od 2013 roku na rynku oferowana jest czwarta generacja modelu. Jego usportowioną wersją jest Range Rover Sport. Range Rover pierwszej generacji trafił, jako jedyny samochód, do paryskiego Luwru jako dzieło sztuki.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz

Land Rover Range Rover – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Adam
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Rangę Rover to samochód który jednocześnie kochasz i nienawidzisz ;). Dla kupujących warto zaznaczyć że auto miało w sumie 3 wersje. Początkowa za czasów bmw (silnik 2,9 ON, 4,4 benzyna + 5b automat), środkowa za czasów jaguara (ta z dieslem 3,6 + 6b automat) - chyba najmniej problemowa, i wreszcie na najnowsza produkowana przez 2 lata, 4,4 diesel + skrzynia 8hp. Samochód wyjątkowy i wyróżniający się. JAzda tym autem to coś czego nie doświadczysz w żadnym innym. Auto płynie po drodze, jest bardzo stabilne, wygodne i swietnie się prowadzi. Dodatkowo ma całkiem niezłe właściwości terenowe. Niestety koszty utrzymania są ogromne. Samochód który fajnie jest raz w życiu mieć, ale chyba drugi raz bym nie kupił. Jak już to samochód ze środkowego liftu, 3,6 diesel lub benzyna i skrzynia 6b. Wtedy stosunek jakości do ceny jest dużo lepszy. Klimat w środku jest świetny ale niestety jak na 2011 rok jest bardzo mocno archaiczny. Zegary niby cyfrowe ale możliwości konfiguracji i wyświetlania czegokolwiek poza samymi zegarami - zerowe. Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie. Najgorzej jest oczywiście w mieście gdzie trzeba te 3 tony co chwile rozpędzać. Spokojna jazda w trasie to wynik nawęt ok 7-8 litrów. Na autostradzie 9-10 przy normalnej jeździe. Miasto zależy od nogi 12-13 ale przy dynamicznej jeździe nawet 17. Duży plus za ogromny zbiornik paliwa.
4,2
~Adam
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Rangę Rover to samochód który jednocześnie kochasz i nienawidzisz ;). Dla kupujących warto zaznaczyć że auto miało w sumie 3 wersje. Początkowa za czasów bmw (silnik 2,9 ON, 4,4 benzyna + 5b automat), środkowa za czasów jaguara (ta z dieslem 3,6 + 6b automat) - chyba najmniej problemowa, i wreszcie na najnowsza produkowana przez 2 lata, 4,4 diesel + skrzynia 8hp. Samochód wyjątkowy i wyróżniający się. JAzda tym autem to coś czego nie doświadczysz w żadnym innym. Auto płynie po drodze, jest bardzo stabilne, wygodne i swietnie się prowadzi. Dodatkowo ma całkiem niezłe właściwości terenowe. Niestety koszty utrzymania są ogromne. Samochód który fajnie jest raz w życiu mieć, ale chyba drugi raz bym nie kupił. Jak już to samochód ze środkowego liftu, 3,6 diesel lub benzyna i skrzynia 6b. Wtedy stosunek jakości do ceny jest dużo lepszy. Klimat w środku jest świetny ale niestety jak na 2011 rok jest bardzo mocno archaiczny. Zegary niby cyfrowe ale możliwości konfiguracji i wyświetlania czegokolwiek poza samymi zegarami - zerowe. Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie. Najgorzej jest oczywiście w mieście gdzie trzeba te 3 tony co chwile rozpędzać. Spokojna jazda w trasie to wynik nawęt ok 7-8 litrów. Na autostradzie 9-10 przy normalnej jeździe. Miasto zależy od nogi 12-13 ale przy dynamicznej jeździe nawet 17. Duży plus za ogromny zbiornik paliwa.
2,4
~~Rafał
Land Rover Range Rover II
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Jeździłem jakiś czas takim range'm, samochód wygodny i przestronny i ładnie radzi sobie w terenie. Niestety jest bardzo awaryjny, a części do niego są trudno dostępne i bardzo drogie. Nie kupujcie absolutnie manual'a. Remont sprzęgła kosztował mnie tyle, że kupiłbym za to niemal 3 kompletne skrzynie automatyczne. Łapa sprzęgła w tym samochodzie to jakiś żart, jej konstrukcja praktycznie wymusza jej ukręcenie (zawsze pęka w tym samym miejscu a znalezienie używanej, która nie ma uszkodzenia w jednym konkretnym miejscu jest właściwie niemożliwe). Oczywista sprawa to dwumas. Kompresor zawieszenia oczywiście też wymieniałem (1500 zł za dunlopa). Kiedyś jak mi się zablokował (system bezpieczeństwa), to nawet spec z komputerem specjalny do rr, nie był w stanie mi go odblokować i zalecał wymianę ecu albo oddanie swojego do jakichś hackerów do odblokowanie. Na szczęście na rosyjskojęzycznej stronce, znalazłem domowy sposób, który zadziałał. W roli podsumowania, miałem kiedyś Lagunę II (tzw. królowa lawet), mniej więcej tyle samo czasu co RR i przy RR, Laguna to wspaniały i maksymalnie bezawaryjny samochód świata, mimo, że miałem najgorszy silnik 1,9DCI. never again.
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover
10,0 – 18,2
l/100 km
8,2 – 12,2
l/100 km
11,2 – 22,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Samochód klasy premium i nie można porównywać kosztów utrzymania do golfa z silnikiem tdi. Nie ma tragedii. To jaki masz samochód jest warty tych kosztów. Nie bujce się też serwisu, wystarczy ogarnięty garazowiec. Musi tylko być tzw złota rączką. Duże jest info w sieci zwłaszcza na angielskich forach gdzie można wiele rzeczy samemu zdiagnozować. Najbardziej kosztowne dla mnie było wymianę chłodnicy wody,(zamiennik 700 zl)chłodnicy klimatyzacji (zamiennik 400 zl)regeneracja kolumnykierowniczej (650 zl), wahacz przedni ok. 350 zł, tyle je do wahacza ok. 60 zł, sworzeń 90 zł. Wymiana oleii ok. 1700 zł (wszystkich).
8,8
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Jak dla silnika 4.4 TDV8 313KM średnie spalanie 9.2 po przejechaniu 5 tyś. km (w tym połowa to trasa) to naprawdę rewelacja. Jadąc spokojnie, na trasie uzyskałem 7.9 l, oto warunki: Trasa z W-wy do Zakopanego przez Radom. Najpierw trochę kręcenia się po W-wie do Radomia trochę małych korków. Od Radomia nuda - 90-120 km/h. W Krakowie stanie w korku. Zakopianka bez korków. Cala droga w letnim upale, brak wiatru, dwie osoby, bagaż podręczny, klima na chodzie, koła 255/50R20, przebieg auta ok. 120 tyś. Jazda raczej spokojna ale nie obeszło się bez gwałtowniejszych wyprzedzań, ten silnik zachęca do tego. Myślę że kluczem do tak niskiego spalania była niska prędkość. Droga powrotna autostradą z Zakopanego do Gdańska dała już średnią z obu tras 9.2l.
10,5
Land Rover Range Rover II
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Cóż, Rangie mam od 3 miesięcy i już mogę co nieco powiedzieć. Już w pierwszych tygodniach bez wątpliwości zostało stwierdzone, że to kobieta. Ma swoje fanaberie, czasami nie odpali, czasami zablokuje silnik, ale jak się dba i okazuje dużo miłości jest naprawdę świetnym autem. Zdecydowanie nie jest to auto miejskie, rozpędza się trochę szybciej niż autobusy ZTM i pali jak smok, za to w trasie to inna bajka, komfort jazdy nie porównywalny z niczym. Po 5 godzinach jazdy z przerwą na zatankowanie nie było żadnego bólu, czy odrętwienia, i przy prędkości 100-110km/h - warto wspomnieć, że ta prędkość jest idealnym kompromisem między spalaniem i komfortem jazdy a tempem z jakim dociera się na miejsce - spala relatywnie mało. Fanom prędkości polecam poszukać czego innego, albo wersji z większym silnikiem, bo 134KM to jednak trochę mało na tak dużą dziewczynkę. Dodam, że części zamienne można kupować na tony, bo koszt używanych elementów jest ułamkiem ceny fabrycznie nowej części i jest tego zatrzęsienie na serwisach aukcyjnych.
nie można regulować wysokości samochodu
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • zawieszenie
witam mam RR od niedawna i nie wiem jeszcze co i jak,często w czasie jazdy pojawia się pikanie potem zapala się na desce kontrolka samochodu ze strzałką do góry pod spodem potem zaczynają migać 4-ry kontrolki wysokości zawieszenia potem kontrolki świeca cały czas i nie można podnieść ani opuścić auta, po jakimś czasie wszystko wraca do normy i jest ok, często to się robi po przejściu w pozycje parking, czy ktoś może podpowiedzieć co to za awaria. pozdrawiam komputrr pokazuje napis ANOMAYLY EAS
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Threads
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • silnik
witam kupilem wczoraj w holandii range rovera 2.5d 136KM 2000rok. mam pewien problem otóż gdy przekracza się 20km/h coś pipczy dwa razy i na desce zapala się kontrolka BEGRENZING 9to chyba holenderski?)- w słowniku znczy to niby OGRANICZENIE , LIMIT. poza tym auto dużo spaliło na trasie z holandii do polski przy predkosci 110-120km/h na autostradzie spalil srednio 13litrów na 100km :/ POMOŻE KTOŚ?????? POMOCY
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia automat nie przerzuca na niższe biegi.
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • układ napędowy
Po zapaleniu rano ruszam i jadę na wysokim biegu a redukcja jest tylko do 3. Po wyłaczeniu silnika i chwilowym postoju wszystko wraca do normy i po nacisnieciu gazu redukuje tak jak powinien do 2, ma dobre przyspieszenie i dobrze przerzuca. Po dłuższym postoju znowu to samo
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Land Rover Range Rover