Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Land Rover Range Rover

Lata produkcji: 1970 - teraz
Segment: Duże SUVy
Luksusowy SUV (segment I) produkowany od 1970 roku. Uważany za pierwszego SUV-a w historii i prekursora tej klasy. Prototyp Range Rovera nosił nazwę VELAR (Vee Eight Land Rover), czyli Land Rover z silnikiem V8. W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Od 2013 roku na rynku oferowana jest czwarta generacja modelu. Jego usportowioną wersją jest Range Rover Sport. Range Rover pierwszej generacji trafił, jako jedyny samochód, do paryskiego Luwru jako dzieło sztuki.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty.
Luzacjusz: Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód.

Range Rover IV

Czy da się pogodzić tradycję z nowoczesnością? Jak pokazali projektanci Range Rovera IV, to trudne, acz wykonalne zadanie. Swoją monstrualną sylwetką, łączącą gigantyczne rozmiary z kwadratowymi kształtami, nadwozie odwołuje się do przeszłości, ale już zachodzącymi na boki lampami oraz widocznymi tu i ówdzie listwami ozdobnymi, stanowi ukłon w stronę współczesności. Całość wygląda spójnie, elegancko, prestiżowo i - co bardzo ważne - robi ogromne wrażenie.

Pod majestatyczną karoserią z nutką nowoczesności kryje się zaprojektowane w podobnym stylu wnętrze. Ogólne kształty deski rozdzielczej są znajome, ale kokpit nafaszerowany jest teraz multimedialnymi nowinkami. I nie ma w tym nic złego, bowiem cyfrowe zegary dorównują czytelnością tradycyjnym cyferblatom, a zamiast gąszczu przycisków konsola środkowa oferuje nam jeden, multifunkcyjny ekran. Do tego dochodzi oczywiście jakość wykończenia i poziom wyposażenia, jakich nie powstydziłaby się arystokratyczna limuzyna.

Sedanom przeznaczonym dla najbogatszych tego świata Land Rover Range Rover IV dorównuje również w kategorii ilości miejsca wygospodarowanego w środku. Niezależnie od tego, gdzie usiądziemy, i jaki mamy współczynnik BMI, toniemy w wolnej przestrzeni, a podczas pakowania bagaży nie musimy się martwić, że jakaś walizka zostanie na podjeździe. Praktyczność przestrzeni ładunkowej podnoszą regularne kształty kufra i dziecinnie proste składanie tylnej kanapy, przeszkadzać może za to dwuczęściowa klapa bagażnika.

Konstruktorzy topowego "Landa" bardzo poważnie podeszli do uzyskania jak najniższej masy własnej. Efekt jest piorunujący - podczas, gdy model trzeciej generacji był istnym wielorybem na kołach, nowy waży niemal pół tony mniej! Korzyści płynące z cudownej diety widać nie tylko po osiągach i zużyciu paliwa, ale również podczas pokonywania zakrętów. Oczywiście, Range Rover sportowcem nie jest, zamiast tego oferuje nam komfort, o którym większość kierowców nawet nie śniło. I jakby tego było mało, w terenie radzi sobie nieprawdopodobnie dzielnie.

Podobnie jak poprzednicy, Range Rover IV to typ wszechstronnie utalentowany. I podobnie jak poprzednicy, za tę wszechstronność każe sobie sporo (choć to bardzo delikatne słowo) płacić. Ciekawie prezentuje się za to wyposażenie brytyjskiej terenówki dla najbogatszych - choć w standardzie dostajemy wszystko, czego dusza zapragnie, lista dodatków potrafi zwalić na kolana...

Range Rover III

Replikę której luksusowej terenówki najłatwiej zbudować z klocków LEGO? Oczywiście Range Rovera! Ten samochód nie wie, co to dynamiczne przetłoczenia czy agresywne detale, a krągłości jego wyglądu zewnętrznego należy doszukiwać się głównie w... kołach. Czy do czynienia mamy więc z reliktem przeszłości? I tak, i nie. Tak, bo równie proste kształty widzieliśmy już dawno, dawno temu, ale nie, bo stylistyka auta jest ponadczasowa, ma swój własny styl i również dziś może się podobać.

Po przyjrzeniu się karoserii pora zajrzeć do środka. Po otwarciu drzwi wita nas kabina, której luksus i wyrafinowanie powinny zaspokoić nawet wysokie wymagania arystokratów. Podróżujący okrętem flagowym Land Rovera mogą cieszyć się z niebotycznej ilości miejsca (choć mniejszej niż u rywali), niewiarygodnie komfortowych siedzeń, niewyobrażalnie bogatego wyposażenia czy niespotykanie ekskluzywnych materiałów wykończeniowych. Te ostatnie nie tylko świetnie wyglądają, ale są bardzo miłe w dotyku i dbają o odpowiednie doznania węchowe.

Zajmując miejsce za "sterami" Range Rovera III, możemy poczuć się jak szofer Królowej Angielskiej. Siadamy bowiem na ogromnym fotelu o szerokiej regulacji, przed nami rozpościera się niemal pionowa deska rozdzielcza, a zewsząd otaczają nas wszelkiej maści klawisze czy przełączniki. Tych ostatnich jest naprawdę dużo, ale ich przemyślane rozmieszczenie pozwala w miarę szybko odnaleźć się w licznych funkcjach samochodu. Wrażenie podróżowania “władcą szos” tylko wzmaga wysoka pozycja za kierownicą i świetna widoczność na zewnątrz.

Jak przystało na “pałac na kołach”, brytyjski off-roader wysoki komfort podróżowania zapewnia nie tylko ze względu na przyjemne w użytkowaniu wnętrze, ale również zawieszenie pochłaniające nawet najpotężniejsze wyrwy w drodze. Wszystko jest oczywiście perfekcyjnie wyciszone, aby do uszu podróżnych docierał co najwyżej delikatny szum powietrza opływającego kwadratowe nadwozie. Miękkie zawieszenie, podobnie zresztą jak mało bezpośredni układ kierowniczy, nie nadają się niestety do dynamicznej jazdy. Topowy Land Rover wyśmienicie sprawuje się za to w terenie - należyte kąty nadwozia, dopracowany napęd, solidne podwozie, a także szereg elektronicznych dodatków pozwalają bez przeszkód zagłębić się w bezdroża.

Ale ewentualne wypady w ciężki teren skutecznie odradza nam myśl o niechcianym uszkodzeniu tego ultra-drogiego samochodu. I choć Range Rover faktycznie zwala z nóg swoją ceną, warto nadmienić, że konkurenci potrafią kosztować jeszcze więcej. Droższa niż u rywali będzie w Land Roverze za to eksploatacja - horrendalne pieniądze trzeba płacić za części zamienne i skomplikowany serwis, a sytuacji wcale nie poprawia niski poziom niezawodności. Wprawdzie silniki czy napęd 4x4 mają przyzwoitą trwałość, jednak zawieszenie pneumatyczne lubi szwankować, zaś usterki rozbudowanej instalacji elektrycznej to coś w rodzaju “niekończącej się opowieści”.

Dane techniczne Land Rover Range Rover

Silniki

Moc silników 106-510 KM

Poj. silników 2 497-5 000 cm3

Prędkość maks. 162-225 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,8-15,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Land Rover Range Rover

Średnia ocena modelu

na podstawie 78 opinii

4.24

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.18

Zalety

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Land Rover Range Rover

Jak mam pisac zle o aucie ktorym jezdzi w UK rodzina krolewska skoro im odpowiadal no to mi tym bardziej:) a ... więcejtak powaznie to piekne i nietuzinkowe auto mocne i niezawodne. ukryj
dodano 09.02.2006 przez
Jeżeli szukasz adrenaliny, odpuść sobie, poszukaj czegoś innego. Za kierownicą RR bowiem tętno się obniża, trawienie reguluje, komórka łapie ... więcejzasięg, a rodzina uspokaja....RR porusza się z godnością, ale nigdy się nie spóźnia - to innym czas biegnie za szybko. Range Rover został naszym Czarnym Rycerzem ( zastępując Stalowego Osiołka )nieodwołalnie. Nie lubi poganiania - 130 km/h na autostradzie to optimum, powyżej protestuje, i słusznie. Komfort, zwłaszcza przy polskich drogach niebywały. Łatwy w prowadzeniu obłędnie - kierowca może czytać Wyborczą w korkach, robić kanapki jadąc autostradą. Dama za kierownicą RR jest damą - nie przeklina, nie trąbi, nie wymusza pierwszeństwa, zatrzymuje się na czerwonym świetle, włącza kierunkowskazy, parkuje na wyznaczonych miejscach. Wysiada z godnością i uśmiechem, prezentując nieskazitelną linię kończyn, bajeczną kostkę no i ostatnie buty...I może to być Gucci, ale Gore-tex z rakami robi nie mniejsze wrażenie. Może kupować perfumy, może też taszczyć ściółkę do stajni z kucykiem. Zawsze będzie damą i cało wróci do domu w każdych warunkach. Gentleman, nie tylko wsiada w kapeluszu, ale i w nim wysiada. Nie pluje jadem w korkach, tylko z uśmiechem przepuszcza innych. Nie wyprzedza na trzeciego, bo po pierwsze po co , a po drugie się nie da. Mandatów nie łapie, są bowiem przyjemniejsze sposoby wydawania pieniędzy. Na Ważne Spotkanie nawet jeśli się spóźnia, to z klasą i uśmiechem - a wszyscy mu wybaczają. Może pod pachą trzymać skórzaną aktówkę, może też trzymać plecak, linę i czekan. Może być odziany w garnitur Hugo Boss, może też nosić piankę żeglarską . Zawsze będzie czuł się spełniony. Bezpieczeństwo wybitne dzięki kapitalnej widoczności, braku zmęczenia prowadzeniem, stałemu napędowy 4x4. W razie ( czego nie życzę, ale się zdarza) wypadku, rama i kupa blachy chronią dostatecznie. W statystykach, tylko 1 % wypadków ( nie stłuczek! ) kończy się nieodwracalnie. To wyjątkowo bezpieczny pojazd. Elegancja jest ponadczasowa. Zawsze marzyłem o Rolls Royce - ale widzę że Range Rover lepiej do mnie pasuje niż Rolls. Rolls musi mieć kierowcę, musi zawsze być nieskazitelnie umyty, toleruje ze sportów co najwyżej golfa. Czarnego Rycerza kurz jedynie uszlachetnia. Jego Pan, w kapeluszu , kurtce, jeansach i traperach wzbudza szacunek u tych , którzy na niego zasługują. A na serio, to jest samochód do wszystkiego. Jako pojazd do codziennej, mijeskiej eksploatacji jest bardziej kosztowny, ale bezpieczny ( widać nie tylko pieszych , także i ich zamiary, nawet po tzw. spożyciu ). Na trasy super - mnóstwo miejsca i zero stresu. W teren praktycznie każdy. Holowanie przyczepy, ale także i cofanie z nią bez zadyszki i nerwów. Do przewozów większych klamotów, do ślubu. Do opery i do schroniska. Radio jest proste w obsłudze i dość czułe, ale minusem są fabryczne głośniki. Konstruktorów z Harmann Kardon zesłałbym na słuchanie przez ten zestaw Black Eyed Peas przez 24 h / dobę. Reasumując - hołd dla konstruktorów oraz robotników ! ukryj
dodano 23.04.2012 przez
Samochód z charakterem, zaawansowany technologicznie, doskonałe właściwości jezdne, ciut za słaby silnik, sprawę ratuje chip. Nie można go porównywać z ... więcejwiększościom plastikowych SUVów w których napęd na cztery koła włącza się jak jest już po sprawie i stoisz w głębokim śniego powieszony na podwoziu. Jadąc tym samochodem ciągle doceniasz geniusz osób które go konstruowały. Wnętrze rozpieszcza materiałami, najlepsza skóra i drewno oraz aluminium wszystko świetnie dobrane pod względem koloru i struktury. jak na swoją oryginalność i klasę nie jest drogi w utrzymaniu ze względu na technologię BMW ( silnik i skrzynia biegów ) ukryj
dodano 01.08.2009 przez
fantastyczny samochod do jazdy po miescie jak i poza - najbardziej uniwersalny, o ponad czasowej bryle bardzo dobrze wyposazony.
dodano 30.03.2007 przez
Zobacz oceny Land Rover Range Rover Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Land Rover Range Rover

Pb
12,83 - 20,00
Na podstawie 26 raportów spalania
ON
7,87 - 15,13
Na podstawie 56 raportów spalania
LPG
11,17 - 19,57
Na podstawie 14 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Land Rover Range Rover

Nowoczesne samochody, lżejsze, z napędem na jedną oś ( czyli tzw.terenówki ) z bezpośrednim wtryskiem mniej palą, ale są bardziej ... więcejwrażliwe na wszystko. Nawet porządnym stacjom zdarzają się dziwne dodatki ... w Miłującej Pokój Republice Serbii zatankowałem coś, co było chyba roztopionymi w upale zniczami nagrobkowymi. Rycerz trochę protestował, powyżej setki nie dał się pogonić, i tyle. Nowoczesny układ Common Rail szlag by dawno trafił. Koszty naprawy, pokichanych wakacji itp. przekroczą z nawiązka oszczędność dwóch litrów na setkę. Cudów nie ma, RR ma 2.5 tony, automat ,stały napęd 4x4, silnik z komorami wirowymi. Rycerz, jak każdy arystokrata wypić lubi, lecz z umiarem. Wskaźnik zużycia paliwa tutaj jest dokładny, jak barman w GS, faktycznie oszukuje na niekorzyść klienta. W mieście i korkach 14 L/ 100 km faktycznego spalania. Na autostradzie 11 L / 100 km, ale z przyczepką i klimą,przy prędkości 110-120 km/h. Jadąc 80-90 km/h można zejść do 9 L. Realnie, bo wskaźnik pokazuje wtedy 7,8 L...Wskaźnik pomaga natomiast w technice oszczędnej jazdy, oraz ocenie stanu pojazdu. Ceny serwisu są oczywiście spore, ale jest dużo części używanych i zamienników. Pomimo wyższych kosztów, polecam serwisy, które w tych samochodach się specjalizują. Koszty utrzymania na oko 2 x większe niż małego, popularnego samochodu. Ubezpieczenie też da się przełknąć. ukryj
dodano 23.04.2012 przez
Jak na ten komfort, masę i przyspieszenie, spalanie jest perfekcyjne. Udało mi się zejść do 7.8 jadąc w cyklu mieszanym + ... więcejpozamiejskim trochę "emerycko", koło 90-100 km/h prawym pasem. Jak na samochód 3.6 v8, który z gratami w bagażniku i pasażerami waży ponad 3 tony, jest doskonale. Co ciekawe, jeżdżąc w góry na wspinaczkę w 5 osób z bagażnikiem załadowanym elementami metalowymi po dach osiągałem mniejsze spalanie, niż jeżdżąc w trasie samemu bez bagażu - no cóż, moment obrotowy kusi do wciskania gazu do dechy... ukryj
dodano 28.06.2015 przez
Spalanie spadlo po zamontowaniu chip box-a niemieckiej firmy. Ma on mozliwosc dostrajania mocy na potrzeby uzytkownika. Box mozna podkrecic na ... więcejmoment obr. do 490Nm oraz moc do 240KM. Moje ustawienia to wysoki moment i moc niewiele 210KM, za to zuzycie miele zaskakuje i jest ono nizsze przy tej wielkosci silnika o kolo 2 do 2.5l/100km przy spokojnej jezdzie 100-120km uzyskuje spokojnie 7,8l/100km a w miescie 8,5-9l/100km Duze i ciezkie auto staje sie szybkie i ekonomiczne. Tomek ukryj
dodano 21.07.2009 przez
Samochód waży swoje, stały napęd na cztery koła i szerokie opony - główne czynniki wpływające na wysokie spalanie. W porównaniu ... więcejz innymi dużymi SUVami z podobnymi silnikami wychodzi porównywalnie. Zauważalny spadek spalania w trasie o ok 2l/100km po zmianie kół na węższe i mniejsze zimówki. W mieście nie udało mi się zejść poniżej 14l/100km. W trasie jadąc na 18-stkach spokojnie około 9, przy prędkościach autostradowych 12,5-13, z kolei na 20-stkach analogicznie 10,5 oraz 14,5-15. ukryj
dodano 04.01.2014 przez
ocena na 5 ponieważ spodziewałem się dużo wyższych wartości.Przy pokonywaniu dłuższych tras nie przekraczając 120-130 km/h pali poniżej 10 litrów ... więcej!! Na trasie przy prędkościach 140-160 km/h spalanie nie przekracza 11 litrów !! Miasto to ok 12-12,5 litra jeżeli nie startujemy spod świateł z pedałem w podłodze. Zaznaczam że to spalanie jest po zmianie oprogramowania !! Wg opini fachowców dzięki temu spalanie jest niższe o ok 1,5-2 litrów.Polecam wszystkim chipowanie ! ukryj
dodano 18.02.2010 przez
Zobacz raporty spalania Land Rover Range Rover Dodaj raport spalania

Publikacje o Land Rover Range Rover

Newsy o Land Rover Range Rover

Przeczytaj pozostałe 23 newsy o Land Rover Range Rover

Generacje Land Rover Range Rover

Nowe Land Rover Range Rover

nowe Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
ceny od 499 800 zł do 1 023 700

Land Rover Range Rover IV SUV LWB 5.0 V8 S/C 510KM od 2013

w pakiecie Autobiography

w cenie katalogowej brutto

728 900 zł

Wyposażenie standardowe
System „Terrain Response 2" - automatyczny wybór programu
System stop/start
Czterostrefowa klimatyzacja
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet wykończenia nadwozia Dark Atlas 2 (3 270 zł)
Pakiet wykończenia nadwozia Dark Atlas 1 (5 610 zł)
Pakiet Black Design (8 370 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet wykończenia nadwozia Dark Atlas 2 (3 270 zł)
Pakiet wykończenia nadwozia Dark Atlas 1 (5 610 zł)
Pakiet Black Design (8 370 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Land Rover Range Rover

Dealerzy Land Rover

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Witosa 31

Więcej

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Waszyngtona 50

Więcej

TEAM MAREK PASIERBSKI SP. Z O.O.

TEAM - MAREK PASIERBSKI Land Rover Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Wrocławska 33d

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 154

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Kraków

małopolskie, Kraków, Wielicka 87a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Land Rover Range Rover

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

61

Przejechany dystans

11 351 zł

Zatankowanego paliwa

2 540 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

15

Wydanych pieniędzy

9 627 zł

Średnie wydatki na auto

2 407 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

14

Wydanych pieniędzy

1 936 zł

Średnie wydatki na auto

484 zł

ZOBACZ 4 dzienniki kosztów Land Rover Range Rover Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Land Rover Range Rover

Liczba wpisów: 2
komentarzy(1)
komentarzy(6)
Zobacz inne typowe słabe punkty Land Rover Range Rover dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Land Rover Range Rover

Ciekawostki
dodano 16.08.2011 przez
Samochodem Range Rover jeździł James Bond (Daniel Craig) w filmie Quantum of Solace
dodano 16.08.2011 przez
Range Rover pierwszej generacji jest jedynym pojazdem, który został wystawiony w paryskim Muzeum Luwr jako dzieło sztuki
dodano 16.08.2011 przez
Range Rover pierwszej serii pojawił się w czerwcu 1970 r. Jego prototyp nazwano VELAR, co miało oznaczać Vee Eight LAnd Rover, czyli Land Rover z…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą