Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover II

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV (segment I) produkowany od 1970 roku. Uważany za pierwszego SUV-a w historii i prekursora tej klasy. Prototyp Range Rovera nosił nazwę VELAR (Vee Eight Land Rover), czyli Land Rover z silnikiem V8. W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Od 2013 roku na rynku oferowana jest czwarta generacja modelu. Jego usportowioną wersją jest Range Rover Sport. Range Rover pierwszej generacji trafił, jako jedyny samochód, do paryskiego Luwru jako dzieło sztuki.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz

Land Rover Range Rover II – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~~Rafał
Land Rover Range Rover II
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Jeździłem jakiś czas takim range'm, samochód wygodny i przestronny i ładnie radzi sobie w terenie. Niestety jest bardzo awaryjny, a części do niego są trudno dostępne i bardzo drogie. Nie kupujcie absolutnie manual'a. Remont sprzęgła kosztował mnie tyle, że kupiłbym za to niemal 3 kompletne skrzynie automatyczne. Łapa sprzęgła w tym samochodzie to jakiś żart, jej konstrukcja praktycznie wymusza jej ukręcenie (zawsze pęka w tym samym miejscu a znalezienie używanej, która nie ma uszkodzenia w jednym konkretnym miejscu jest właściwie niemożliwe). Oczywista sprawa to dwumas. Kompresor zawieszenia oczywiście też wymieniałem (1500 zł za dunlopa). Kiedyś jak mi się zablokował (system bezpieczeństwa), to nawet spec z komputerem specjalny do rr, nie był w stanie mi go odblokować i zalecał wymianę ecu albo oddanie swojego do jakichś hackerów do odblokowanie. Na szczęście na rosyjskojęzycznej stronce, znalazłem domowy sposób, który zadziałał. W roli podsumowania, miałem kiedyś Lagunę II (tzw. królowa lawet), mniej więcej tyle samo czasu co RR i przy RR, Laguna to wspaniały i maksymalnie bezawaryjny samochód świata, mimo, że miałem najgorszy silnik 1,9DCI. never again.
3,0
~Waldek
Land Rover Range Rover II
Terenowy 4.6 218KM 160kW
To auto musiało być kiedyś genialne. Dzisiaj jest piękne, majestatyczne. Czytając inne posty powiem tak: jest naprawdę urzekające, ale kiedy wyjeżdżamy nim w sobotę na trasę, lekki teren. W innym przypadku trzeba liczyć się z ze sporymi wydatkami. Jasne, jak się kupi auto za 20, można wpakować jakieś 10-15 i powinno grać, ale jeżdżąc rocznie min. 50 tys km, musimy liczyć się po roku dwóch z poważną regeneracją silnika. To auto nie jest już na co dzień. Podkreślam, auto jest doprawdy majestatyczne. Wjeżdżanie na skrzyżowaniach jest łatwe, nikt nie protestuje jak się wciska taki kolos. Ale podniecanie się P38 w stosunku do jego codziennych przypadłości to masochizm. Kierowcy pozdrawiający się w p38 to fakt. Miłe uczucie. Ale dzisiaj wiem, co kryje się za tym gestem, To tak jak weterani z wojny, którzy siedzieli razem w okopach. jedli łajno, przesiąknięci deszcze, który padał od miesiąca. To właśnie to uczucie. Sprzedałem go i dzisiaj, jak zobaczę p38 również macham do kierowcy i myślę sobie, człowieku, trzymam za Ciebie kciuki. Jeśli koniecznie chcesz (tak jak ja...) kup jednak wersję 2, 5 dse (silnik bmw tds, ma swoje problemy, ale jednak nie aż takie jak V8, diesel potrafi palić 14-15 l)lub wersję 4.0 a najlepiej, jak kupicie Jeepa lub toyotę, albo - weźcie kredyt i kupcie coś nowszego.
4,6
~Jarek
Land Rover Range Rover II
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Jeżeli szukasz adrenaliny, odpuść sobie, poszukaj czegoś innego. Za kierownicą RR bowiem tętno się obniża, trawienie reguluje, komórka łapie zasięg, a rodzina uspokaja....RR porusza się z godnością, ale nigdy się nie spóźnia - to innym czas biegnie za szybko. Range Rover został naszym Czarnym Rycerzem ( zastępując Stalowego Osiołka )nieodwołalnie. Nie lubi poganiania - 130 km/h na autostradzie to optimum, powyżej protestuje, i słusznie. Komfort, zwłaszcza przy polskich drogach niebywały. Łatwy w prowadzeniu obłędnie - kierowca może czytać Wyborczą w korkach, robić kanapki jadąc autostradą. Dama za kierownicą RR jest damą - nie przeklina, nie trąbi, nie wymusza pierwszeństwa, zatrzymuje się na czerwonym świetle, włącza kierunkowskazy, parkuje na wyznaczonych miejscach. Wysiada z godnością i uśmiechem, prezentując nieskazitelną linię kończyn, bajeczną kostkę no i ostatnie buty...I może to być Gucci, ale Gore-tex z rakami robi nie mniejsze wrażenie. Może kupować perfumy, może też taszczyć ściółkę do stajni z kucykiem. Zawsze będzie damą i cało wróci do domu w każdych warunkach. Gentleman, nie tylko wsiada w kapeluszu, ale i w nim wysiada. Nie pluje jadem w korkach, tylko z uśmiechem przepuszcza innych. Nie wyprzedza na trzeciego, bo po pierwsze po co , a po drugie się nie da. Mandatów nie łapie, są bowiem przyjemniejsze sposoby wydawania pieniędzy. Na Ważne Spotkanie nawet jeśli się spóźnia, to z klasą i uśmiechem - a wszyscy mu wybaczają. Może pod pachą trzymać skórzaną aktówkę, może też trzymać plecak, linę i czekan. Może być odziany w garnitur Hugo Boss, może też nosić piankę żeglarską . Zawsze będzie czuł się spełniony. Bezpieczeństwo wybitne dzięki kapitalnej widoczności, braku zmęczenia prowadzeniem, stałemu napędowy 4x4. W razie ( czego nie życzę, ale się zdarza) wypadku, rama i kupa blachy chronią dostatecznie. W statystykach, tylko 1 % wypadków ( nie stłuczek! ) kończy się nieodwracalnie. To wyjątkowo bezpieczny pojazd. Elegancja jest ponadczasowa. Zawsze marzyłem o Rolls Royce - ale widzę że Range Rover lepiej do mnie pasuje niż Rolls. Rolls musi mieć kierowcę, musi zawsze być nieskazitelnie umyty, toleruje ze sportów co najwyżej golfa. Czarnego Rycerza kurz jedynie uszlachetnia. Jego Pan, w kapeluszu , kurtce, jeansach i traperach wzbudza szacunek u tych , którzy na niego zasługują. A na serio, to jest samochód do wszystkiego. Jako pojazd do codziennej, mijeskiej eksploatacji jest bardziej kosztowny, ale bezpieczny ( widać nie tylko pieszych , także i ich zamiary, nawet po tzw. spożyciu ). Na trasy super - mnóstwo miejsca i zero stresu. W teren praktycznie każdy. Holowanie przyczepy, ale także i cofanie z nią bez zadyszki i nerwów. Do przewozów większych klamotów, do ślubu. Do opery i do schroniska. Radio jest proste w obsłudze i dość czułe, ale minusem są fabryczne głośniki. Konstruktorów z Harmann Kardon zesłałbym na słuchanie przez ten zestaw Black Eyed Peas przez 24 h / dobę. Reasumując - hołd dla konstruktorów oraz robotników !
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover II
16,1 – 18,1
l/100 km
11,0
l/100 km
19,6 – 20,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Land Rover Range Rover II
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Cóż, Rangie mam od 3 miesięcy i już mogę co nieco powiedzieć. Już w pierwszych tygodniach bez wątpliwości zostało stwierdzone, że to kobieta. Ma swoje fanaberie, czasami nie odpali, czasami zablokuje silnik, ale jak się dba i okazuje dużo miłości jest naprawdę świetnym autem. Zdecydowanie nie jest to auto miejskie, rozpędza się trochę szybciej niż autobusy ZTM i pali jak smok, za to w trasie to inna bajka, komfort jazdy nie porównywalny z niczym. Po 5 godzinach jazdy z przerwą na zatankowanie nie było żadnego bólu, czy odrętwienia, i przy prędkości 100-110km/h - warto wspomnieć, że ta prędkość jest idealnym kompromisem między spalaniem i komfortem jazdy a tempem z jakim dociera się na miejsce - spala relatywnie mało. Fanom prędkości polecam poszukać czego innego, albo wersji z większym silnikiem, bo 134KM to jednak trochę mało na tak dużą dziewczynkę. Dodam, że części zamienne można kupować na tony, bo koszt używanych elementów jest ułamkiem ceny fabrycznie nowej części i jest tego zatrzęsienie na serwisach aukcyjnych.
10,7
Land Rover Range Rover II
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Nowoczesne samochody, lżejsze, z napędem na jedną oś ( czyli tzw.terenówki ) z bezpośrednim wtryskiem mniej palą, ale są bardziej wrażliwe na wszystko. Nawet porządnym stacjom zdarzają się dziwne dodatki ... w Miłującej Pokój Republice Serbii zatankowałem coś, co było chyba roztopionymi w upale zniczami nagrobkowymi. Rycerz trochę protestował, powyżej setki nie dał się pogonić, i tyle. Nowoczesny układ Common Rail szlag by dawno trafił. Koszty naprawy, pokichanych wakacji itp. przekroczą z nawiązka oszczędność dwóch litrów na setkę. Cudów nie ma, RR ma 2.5 tony, automat ,stały napęd 4x4, silnik z komorami wirowymi. Rycerz, jak każdy arystokrata wypić lubi, lecz z umiarem. Wskaźnik zużycia paliwa tutaj jest dokładny, jak barman w GS, faktycznie oszukuje na niekorzyść klienta. W mieście i korkach 14 L/ 100 km faktycznego spalania. Na autostradzie 11 L / 100 km, ale z przyczepką i klimą,przy prędkości 110-120 km/h. Jadąc 80-90 km/h można zejść do 9 L. Realnie, bo wskaźnik pokazuje wtedy 7,8 L...Wskaźnik pomaga natomiast w technice oszczędnej jazdy, oraz ocenie stanu pojazdu. Ceny serwisu są oczywiście spore, ale jest dużo części używanych i zamienników. Pomimo wyższych kosztów, polecam serwisy, które w tych samochodach się specjalizują. Koszty utrzymania na oko 2 x większe niż małego, popularnego samochodu. Ubezpieczenie też da się przełknąć.
26,7
Land Rover Range Rover II
Terenowy 4.6 V8 HSE 224KM 165kW
Nie wiem jak to jest, że mój Smok pali najwięcej ze wszystkich raportów, ale może dlatego, że wiem, gdzie znajduje się pedał gazu? Jednak ogromny apetyt jest słusznie wynagrodzony przyjemnością z jazdy. Dla ciekawostki dodam, ze podczas jazdy po górach maksymalne spalanie wyniosło 56 litrów na 100 kilometrów.
nie można regulować wysokości samochodu
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • zawieszenie
witam mam RR od niedawna i nie wiem jeszcze co i jak,często w czasie jazdy pojawia się pikanie potem zapala się na desce kontrolka samochodu ze strzałką do góry pod spodem potem zaczynają migać 4-ry kontrolki wysokości zawieszenia potem kontrolki świeca cały czas i nie można podnieść ani opuścić auta, po jakimś czasie wszystko wraca do normy i jest ok, często to się robi po przejściu w pozycje parking, czy ktoś może podpowiedzieć co to za awaria. pozdrawiam komputrr pokazuje napis ANOMAYLY EAS
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Threads
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • silnik
witam kupilem wczoraj w holandii range rovera 2.5d 136KM 2000rok. mam pewien problem otóż gdy przekracza się 20km/h coś pipczy dwa razy i na desce zapala się kontrolka BEGRENZING 9to chyba holenderski?)- w słowniku znczy to niby OGRANICZENIE , LIMIT. poza tym auto dużo spaliło na trasie z holandii do polski przy predkosci 110-120km/h na autostradzie spalil srednio 13litrów na 100km :/ POMOŻE KTOŚ?????? POMOCY
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia automat nie przerzuca na niższe biegi.
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • układ napędowy
Po zapaleniu rano ruszam i jadę na wysokim biegu a redukcja jest tylko do 3. Po wyłaczeniu silnika i chwilowym postoju wszystko wraca do normy i po nacisnieciu gazu redukuje tak jak powinien do 2, ma dobre przyspieszenie i dobrze przerzuca. Po dłuższym postoju znowu to samo
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Land Rover Range Rover II