Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover III

Lata produkcji: 2001 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV (segment I) produkowany od 1970 roku. Uważany za pierwszego SUV-a w historii i prekursora tej klasy. Prototyp Range Rovera nosił nazwę VELAR (Vee Eight Land Rover), czyli Land Rover z silnikiem V8. W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Od 2013 roku na rynku oferowana jest czwarta generacja modelu. Jego usportowioną wersją jest Range Rover Sport. Range Rover pierwszej generacji trafił, jako jedyny samochód, do paryskiego Luwru jako dzieło sztuki.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz

Land Rover Range Rover III – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Adam
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Rangę Rover to samochód który jednocześnie kochasz i nienawidzisz ;). Dla kupujących warto zaznaczyć że auto miało w sumie 3 wersje. Początkowa za czasów bmw (silnik 2,9 ON, 4,4 benzyna + 5b automat), środkowa za czasów jaguara (ta z dieslem 3,6 + 6b automat) - chyba najmniej problemowa, i wreszcie na najnowsza produkowana przez 2 lata, 4,4 diesel + skrzynia 8hp. Samochód wyjątkowy i wyróżniający się. JAzda tym autem to coś czego nie doświadczysz w żadnym innym. Auto płynie po drodze, jest bardzo stabilne, wygodne i swietnie się prowadzi. Dodatkowo ma całkiem niezłe właściwości terenowe. Niestety koszty utrzymania są ogromne. Samochód który fajnie jest raz w życiu mieć, ale chyba drugi raz bym nie kupił. Jak już to samochód ze środkowego liftu, 3,6 diesel lub benzyna i skrzynia 6b. Wtedy stosunek jakości do ceny jest dużo lepszy. Klimat w środku jest świetny ale niestety jak na 2011 rok jest bardzo mocno archaiczny. Zegary niby cyfrowe ale możliwości konfiguracji i wyświetlania czegokolwiek poza samymi zegarami - zerowe. Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie. Najgorzej jest oczywiście w mieście gdzie trzeba te 3 tony co chwile rozpędzać. Spokojna jazda w trasie to wynik nawęt ok 7-8 litrów. Na autostradzie 9-10 przy normalnej jeździe. Miasto zależy od nogi 12-13 ale przy dynamicznej jeździe nawet 17. Duży plus za ogromny zbiornik paliwa.
4,2
~Adam
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Rangę Rover to samochód który jednocześnie kochasz i nienawidzisz ;). Dla kupujących warto zaznaczyć że auto miało w sumie 3 wersje. Początkowa za czasów bmw (silnik 2,9 ON, 4,4 benzyna + 5b automat), środkowa za czasów jaguara (ta z dieslem 3,6 + 6b automat) - chyba najmniej problemowa, i wreszcie na najnowsza produkowana przez 2 lata, 4,4 diesel + skrzynia 8hp. Samochód wyjątkowy i wyróżniający się. JAzda tym autem to coś czego nie doświadczysz w żadnym innym. Auto płynie po drodze, jest bardzo stabilne, wygodne i swietnie się prowadzi. Dodatkowo ma całkiem niezłe właściwości terenowe. Niestety koszty utrzymania są ogromne. Samochód który fajnie jest raz w życiu mieć, ale chyba drugi raz bym nie kupił. Jak już to samochód ze środkowego liftu, 3,6 diesel lub benzyna i skrzynia 6b. Wtedy stosunek jakości do ceny jest dużo lepszy. Klimat w środku jest świetny ale niestety jak na 2011 rok jest bardzo mocno archaiczny. Zegary niby cyfrowe ale możliwości konfiguracji i wyświetlania czegokolwiek poza samymi zegarami - zerowe. Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie. Najgorzej jest oczywiście w mieście gdzie trzeba te 3 tony co chwile rozpędzać. Spokojna jazda w trasie to wynik nawęt ok 7-8 litrów. Na autostradzie 9-10 przy normalnej jeździe. Miasto zależy od nogi 12-13 ale przy dynamicznej jeździe nawet 17. Duży plus za ogromny zbiornik paliwa.
4,2
~NoBody
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Samochód w którym się zakochasz. Trochę jest tak jak z dzieckiem spe jalnej troski- kochasz, ale musisz poświęcać więcej uwagi. Linia samochodu,komfort jest nie powtarzalne. Dużo czytałem przed zakupem tego samochodu i miałem bardzo duże obawy tzn zwłaszcza odnośnie niezawodności i kosztów utrzymania, dlatego kupiłem tańsza wersje na próbę i musze potwierdzić ze najtańsze w utrzymaniu nie jest. Zapłaciłem w 2015 r 35.000 zł od prywatnej osoby i włożyłem juz w niego 19.000 zł zakładając instalacje LPG, wymianę wszystkich oleii, poprawa zawieszenia nie mam na myśli tutaj miechow ani kompresora. Fakt ze dbam o wszystkie szczegóły i staram się na bieżąco wszystko robić. Polecam tylko osobom bardzo świadomym dlatego ze trzeba pamiętać że jest to samochód premium i z tym trzeba się liczyć, nie mniej jednak dramatu nie ma. Mimo tego że uwielbiam ten samochód i moim następnym tez będzie RR To uczciwie daje opinie ogólna "dobrze".
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover III
16,3 – 17,7
l/100 km
10,8 – 12,2
l/100 km
16,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Samochód klasy premium i nie można porównywać kosztów utrzymania do golfa z silnikiem tdi. Nie ma tragedii. To jaki masz samochód jest warty tych kosztów. Nie bujce się też serwisu, wystarczy ogarnięty garazowiec. Musi tylko być tzw złota rączką. Duże jest info w sieci zwłaszcza na angielskich forach gdzie można wiele rzeczy samemu zdiagnozować. Najbardziej kosztowne dla mnie było wymianę chłodnicy wody,(zamiennik 700 zl)chłodnicy klimatyzacji (zamiennik 400 zl)regeneracja kolumnykierowniczej (650 zl), wahacz przedni ok. 350 zł, tyle je do wahacza ok. 60 zł, sworzeń 90 zł. Wymiana oleii ok. 1700 zł (wszystkich).
8,8
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Jak dla silnika 4.4 TDV8 313KM średnie spalanie 9.2 po przejechaniu 5 tyś. km (w tym połowa to trasa) to naprawdę rewelacja. Jadąc spokojnie, na trasie uzyskałem 7.9 l, oto warunki: Trasa z W-wy do Zakopanego przez Radom. Najpierw trochę kręcenia się po W-wie do Radomia trochę małych korków. Od Radomia nuda - 90-120 km/h. W Krakowie stanie w korku. Zakopianka bez korków. Cala droga w letnim upale, brak wiatru, dwie osoby, bagaż podręczny, klima na chodzie, koła 255/50R20, przebieg auta ok. 120 tyś. Jazda raczej spokojna ale nie obeszło się bez gwałtowniejszych wyprzedzań, ten silnik zachęca do tego. Myślę że kluczem do tak niskiego spalania była niska prędkość. Droga powrotna autostradą z Zakopanego do Gdańska dała już średnią z obu tras 9.2l.
14,3
Land Rover Range Rover III
SUV 3.6 TD V8 271KM 199kW
Auto użytkowane z Warszawie. Przy średniej prędkości w mieście 19km/100km (katastrofalne mega korki) potrafi spalić nawet 20l. W normalnych korkach okolice 16l to norma. Na trasie, przy spokojnej jeździe, udało mi się zejść poniżej 9l. Mniej mogą uzyskać tylko masochiści, bo oznacza to jazdę na kropelce, planowanie każdego manewru, itp.:) Autostrada 120km/h - około 10/11l, przy 180km/h - 16l. W cyklu mieszanym, mi średnio wychodzi około 12 - 14l. Praw fizyki nie oszukasz, przy tych gabarytach i masie, auto musi palić.
Land Rover Range Rover III