Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Lexus GS

Lata produkcji: 1991 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1991 roku. Według koncepcji marki, GS miał wypełnić lukę w ofercie Lexusa pomiędzy modelami ES i LS. Projekt nadwozia powstał we Włoszech, w biurach Italdesign Giugiaro. Początkowo spokrewniony z Toyotą Aristo, pod tą nazwą auto sprzedawane było w Azji i USA. Dopiero od trzeciej generacji GS oferowany jest pod jedną nazwą na wszystkich rynkach. Sukces komercyjny japońskiej marki, model wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach „Motor Trend” (1998), „Car and Driver” (1998-2000) oraz „Bilda” (2007). Od 2012 roku dostępna jest czwarta generacja GS.

Komentarze redakcji

Powagosław: W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum.
Luzacjusz: Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było.

O Lexusach sprzed kilku-kilkunastu lat można by powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że kusiły one atrakcyjną stylizacją pełną dynamiki i własnego stylu. Podejście Japończyków do kwestii designu zmieniło się dopiero z nadejściem czwartej, opisywanej generacji GS-a. Jej okazała, acz zgrabna sylwetka, zdecydowane kształty, a przede wszystkim agresywnie narysowane detale (grill, tylne lampy czy dolna nakładka tylnego zderzaka) sprawiły, że auto ze wszech stron chwalone jest za kapitalny wygląd łączący prestiż, elegancję oraz nadzwyczaj dużo sportowego "smaczku". Ten ostatni jest domeną zwłaszcza odmian F-Sport z body-kitem nadwozia i dużymi, efektownymi felgami.

Zaprojektowane z rozmachem nadwozie nie oznacza na szczęście, że przy tworzeniu wnętrza stylistom zabrakło już ciekawych pomysłów. Deska rozdzielcza nie jest może wzorem designerskiej finezji, ale jej opływowe kształty, ozdobne wykończenia i charakterystyczne szczegóły zdecydowanie mogą się podobać. Do gustu powinny też przypaść perfekcyjnie czytelne zegary, wyraźny ekran umieszczony nad konsolą środkową, a przede wszystkim kapitalne materiały, z którymi współgra staranny montaż. Obsługa głównych elementów kokpitu jest bezproblemowa, ale już regulacja pobocznych funkcji (za pomocą specjalnego joysticka) wymaga pewnego przyzwyczajenia.

Wnętrze Lexusa GS IV. generacji jest - tradycyjnie już dla produktów japońskiej marki - istną oazą komfortu. Wygodę gwarantuje przede wszystkim ilość miejsca, której w obu rzędach siedzeń i w każdym kierunku jest aż nadto. Nie bez znaczenia są też świetnie zaprojektowane siedzenia, które pozwalają nie tylko pokonywać dalekie trasy bez zmęczenia, ale i swobodnie przejeżdżać ostre zakręty. Co więcej, fotele mają oszałamiająco wręcz szerokie możliwości regulacji. Atmosferze relaksu sprzyja dopracowane wyciszenie, zaś do poważniejszych wyjazdów zachęca całkiem spory bagażnik.

Kabina zapewniająca pasażerom królewskie warunki podróżowania na nic by się zdała bez odpowiedniego zawieszenia. Na szczęście, i w tym przypadku spece z Lexusa stanęli na wysokości zadania uzyskując komfort resorowania najwyższych lotów. Ale wcale nie to jest najważniejsze. Najistotniejszy jest fakt, że po latach prób Japończykom udało się stworzyć auto, które właściwościami jezdnymi dorównuje już nie tylko Mercedesowi, ale i BMW! Nawet najbardziej kręte drogi nie stanowią dla GS-a większego problemu, a bezpośredni układ kierowniczy dodatkowo zachęca kierowcę do sprawdzenia pełni możliwości napędu. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszych hamulców.

Drogo, drożej, Lexus GS? Na szczęście, nie - co prawda biorąc pod lupę ceny bazowych wersji poszczególnych modeli segmentu E, japońska propozycja wypada przeciętnie, jednak porównując odmiany z podobnymi możliwościami silnika i podobnym wyposażeniem, oferta GS-a okazuje się korzystna. Tyczy to się w szczególności hybrydowej wersji 450h i to pomimo faktu, że pod względem wyrafinowania technicznego pozostawia konkurencję w tyle. Wyposażenie standardowe sedana ze znaczkiem Lexusa jest rzecz jasna bogate, ale przy chęci wybrania czegoś więcej musimy liczyć się z tym, że wiele opcji dostaniemy dopiero w droższych specyfikacjach.

Dane techniczne Lexus GS

Silniki

Moc silników 209-347 KM

Poj. silników 2 494-4 608 cm3

Prędkość maks. 190-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,7-8,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Lexus GS

Średnia ocena modelu

na podstawie 84 opinii

4.57

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Silnik

+ Wyciszenie

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (94%)
NIE (6%)

Wybrane oceny kierowców Lexus GS

Jest nieźle, choć do parę drobiazgów irytuje. Słaba możliwość doboru dodatków przy nowym aucie, dodatki bardzo drogie, a pakiety nie ... więcejkażdemu odpowiadają. Auto za bardzo amerykańskie (stylistyka) . np model IS jest już bliżej Europy... ukryj
dodano 09.12.2013 przez
Swietne i wygodne auto na lata. Jezeli cenisz sobie komfort, cisze i osiagi to GS jest dla Ciebie. Tym autem ... więcejmozna jechac bardzo dynamicznie, nawet zamykajac licznik (fabrycznie podawane 250km/h mozna przekroczyc do okolic 270). Ale jak chcemy to mozemy z Lexusa zrobic oszczedna limuzyne. 2 w 1 :) Aha - 5.9s do setki. Robi warzenie, mimo ze nie czuc tego - dopiero jak obserwujemy predkosciomierz dociera do nas co to auto potrafi. ukryj
dodano 16.02.2012 przez
Gorąco polecam osobom pasjonującym się motoryzacją i przeżywającym to, co dzieje się z własnym samochodem. Jest naprawdę ponadprzeciętny, szybki (jechałem ... więcejnim ponad 270km/h), super-cichy, pięknie brzmi i ma wspaniałe audio. Ma parę drobiazgów, które denerwują, ale to są rzeczy, które da się poprawić albo z nimi bez problemu żyć. Uważam go za dość oszczędne auto jak na moc a zarazem nie tak drogie w utrzymaniu jak by się wydawało. Standardowe materiały eksploatacyjne są na 100% dużo tańsze niż do 3,0 diesla, filtry i olej nawet o połowę. Wielką frajdę sprawia wrzucenie wszystkich systemów w tryb sport i power i start z zatrzymania. Wielokrotnie robiłem to ze stoperem w ręku (0-100km/h zwykle 5,4-5,7s :) ) wiem, że to licznikowe dane, ale i tak cieszy i przynosi ogromną frajdę, gdy zostawi się motor na światłach. A gdy chcę jeździć spokojnie, to zachowuje się jak S-klasa, płynie cichuteńko i nic ode mnie nie oczekuje. Pomaga wieloma systemami a w szczególności radarem na autostradzie - coś wspaniałego, rozleniwia, ale też czuwa nad bezpieczeństwem. FAJNE AUTO! ukryj
dodano 24.05.2013 przez
Japończycy wiedzą że podstawa to niezawodność i jakość wykonania, ale tym razem wszystko dopełnione zostało świetnym stylem i drobnymi smaczkami, ... więcejdzięki którym czuję się niczym patek wśród rolekSów ;) ukryj
dodano 27.01.2014 przez
Zobacz oceny Lexus GS Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Lexus GS

Pb
4,73 - 16,80
Na podstawie 79 raportów spalania
LPG
10,97 - 18,00
Na podstawie 18 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Lexus GS

Na wstępie. po miescie spala mi srednio od 17.5 do 20 litrow gazu. W trasie kolo 12-13 jak jade wolno, ... więcejjak jechalem szybko to na trasie z lublina na 200 km spalal okolo 23 litrow. Automat i ogromna masa robia swoje dla ciekawosci dodam ze jechalismy na dwa auta drugie to audi A6 2001 rok 2.5 tdi 180 koni quatro i spalanie w nim bylo na poziomie 16-17 litro ropy. Nieoszczedzalismy sie stad ten wynik i to byl najwiekszy jaki osiagnalem (oczywiscie nie obylo sie bez mandatow prze nieoznakowane vectry ktore lataja na tej trasie), a srednia predkosc bylo kolo 160 na godzina a trasa nie jest za szeroka stad czeste hamowania i rozpedzani co przelozylo sie na ogromne spalanie. a w autach bylo po jednej osobie zero pasazerów. w skrocie jest to moje trzecie auto z koncernu toyoty (wczesniejsze avensis w dieslu i corolla w tsporcie) i powiem tak niech nikt nie pisze bajek ze jego siesel by spalil 7 bo jak mi sie spieszylo do zakopanego dojechalem w 4 godziny avensisem przy sredniej 125 na godzine to spalanie bylo 10 litrow a prodkosc czesto dochodzila do 200 na autostradzie bylo caly czas miedzy 180 a 210 wtedy tez poszlo pare zlotych na misiakow. Polecam lexusa bo jezdzi z nich najbardziej komfortowo i zarazem jest szybki napewno nie jak tsport ale tez daje rade ukryj
dodano 30.07.2008 przez
Decydując sie na ten samochód przetestowałem konkurencję niemiecką głównie w wersji diesel o mocach powyżej 300 km i spalanie konkurencji ... więcejznacząco mnie zniechęciło, a do tego to zawsze będzie diesel i po przejechaniu 120 tyś km czar bezawaryjności pryska. To co zaoszczędziło się na stacji z nawiązką zostawi się w serwisie. Samochodem w przeciągu 5 miesiecy przejechałem 30 tyś km i jestem pozytywnie zaskoczony niskim spalaniem, nawet przy dynamicznej jeździe po niemieckoch autostradach z prędkościami powyżej 200 km/h splanie dalej zadawalające ok 12 litrów na 100 km. I jeszcze jedna frajda z użytkowania GS 450 h f sport to mina panów bez włosów w swych BMW z pakietem M jak zostają na światłach z tyłu. Wrażenie bezcenne. ukryj
dodano 21.09.2014 przez
Daje maxa. Auto wazy 2 tony, ma dwa silniki, laczna moc sumaryczna ok 350KM (suma obu silnikow to prawie 500KM, ... więcejale nie sumuje sie to wprost). Przy autostradowych przelotach (zima, ogrzewanie, grzanie siedzen) z tempomatem ustawionym na 165km/h spalanie wychodzi mi 11/100. W trasie po zwyklych polskich drogach ok. 9. W miescie nie przekracza 9,5. Wszystkie dane na podstawie wyliczen autentycznych (nie z kompa pokladowego, aczkolwiek ten jest dosc dokladny). Podaje dane z lutego 2012 - czyli mrozy po -15stC. W lecie jest lepiej, bo baterie dluzej trzymaja i w miescie wiecej przejedziemy "za darmo". ukryj
dodano 16.02.2012 przez
no to najwiekszy minus tego auta ale 3litry i masa blisko 2tony musi swoje spalic mimo to nie ma tragedi ... więceji kocham to auto jak żadne inne:) mam gaz sekwencyjny spalanie kształtuje sie w granicach: trasa 10-13l gazu tyle samo też benzyny no moze 0,5l mniej przy prędkosciach 100-140 (drogi ekspresowe i autostrady jade na tempomacie a na pozostalych podobne prędkości ale nieraz lubie użyć kick down i nie patrze jak daleko jest auto z przeciwka wiem ze zdąże:) ) miasto wychodzi mi 14-18 gazu musze przypomniec ze nie mam lekkiej nogi:)zdażylo sie nawet 20 ale to kick down prawie caly czas w użyciu:). ukryj
dodano 09.02.2012 przez
Wspanialy samochód,ale dane producenta dotyczące spalania można wlozyć między bajki.Wskazania komputera na poziomie 15.5 litrów są do osiągnięcia tylko przez ... więcejmoją żonę.Moje Realia to 18-20 litrów w cyklu miejskim w okresie letnim.Zimą srednie wskazania komputera przekraczają 20 litrów.Mój rekord to 22 l/100 km w mieście .Osusza swój malutki zbiorniczek w mgnieniu oka.Rekord oszczędności 13.7 l osiągnięte na autostradzie przy średniej prędkości rzędu 150km/h.Niestety autostrad w naszym kraju jak na lekarstwo.Pomimo wszystko fantastyczna zabaweczka. ukryj
dodano 04.12.2007 przez
Zobacz raporty spalania Lexus GS Dodaj raport spalania

Publikacje o Lexus GS

Przeczytaj pozostałe 13 publikacje o Lexus GS

Newsy o Lexus GS

Przeczytaj pozostałe 20 newsów o Lexus GS

Generacje Lexus GS

2012 - teraz
2004 - 2011
1997 - 2004
1991 - 1996

Nowe Lexus GS

nowe Lexus GS
Lexus GS
ceny od 212 600 zł do 364 200

Lexus GS IV Sedan 450h 290KM od 2012

w pakiecie F SPORT

w cenie katalogowej brutto

357 800 zł

Wyposażenie standardowe
Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrofotochromatyczne
Lusterka zewnętrzne elektrofotochromatyczne, podgrzewane, elektrycznie regulowane i składane
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet "O ml" (5 700 zł)
O nv (35 900 zł)
Pakiet "C" (22 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet "O ml" (5 700 zł)
O nv (35 900 zł)
Pakiet "C" (22 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 10 oferty Lexus GS

Dealerzy Lexus

KOZŁOWSKI

LEXUS SZCZECIN Lexus Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Plac Holdu Pruskiego 9

Więcej

LEXUS KRAKÓW

LEXUS KRAKÓW Lexus Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 63a

Więcej

LEXUS POZNAŃ

LEXUS POZNAN Lexus Poznan

wielkopolskie, Poznań, Lechicka 7

Więcej

LEXUS WARSZAWA PUłAWSKA

LEXUS WARSZAWA PUłAWSKA Lexus Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 562

Więcej

LEXUS WARSZAWA-WOLA

LEXUS WARSZAWA-WOLA Lexus Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Polczynska 32

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Lexus GS

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

556

Przejechany dystans

62 031 zł

Zatankowanego paliwa

20 033 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

37

Wydanych pieniędzy

21 153 zł

Średnie wydatki na auto

2 115 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

45

Wydanych pieniędzy

14 862 zł

Średnie wydatki na auto

1 486 zł

ZOBACZ 10 dzienników kosztów Lexus GS Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Lexus GS

Liczba wpisów: 4
Bardzo długo dojrzewałem do tej decyzji i kilka dni temu założyłem do swojego "staruszka" instalację LandiRenzo w głównej siedzibie w/w ... więcejfirmy.Kolega który montował i stroił mój silnik po całej operacji napracował się wyjątkowo dużo. Cała operacja trwała 4dni z czego 4godziny sama regulacja na hamowni w pełnym zakresie obrotów Nie wiele zrobiłem km ale silnik pracuje idealnie przejście z benzyny na gaz nie zauważalne, zużycie gazu prawie identyczne co benzyny.Mam nadzieję, że autko będzie jeszcze mi długo służyć i mało palić.Wcześniej zbierałem wiele opini na temat produktu który założyć i doszedłem do chyba słusznego wniosku że większość producentów instalacji jest od strony technicznej porównywalna natomiast cały sukces leży w rękach technika który to montuje i reguluje. Polecam firmę Landi Renzo a szczególnie zakład w Józefowie koło Wwy bo to zespół prawdziwych profesjonalistów. ukryj
dodano 13.05.2011 przez
Polecam Instalację BRC Plug &drive ok. 4500 zł z lubryfikatorem zaworów.Nie odczuwam różnicy czy to gaz czy benzyna, spalanie ok.13 ... więcejlitrów.Zakładana w Jetronics Gorzów. ukryj
dodano 05.07.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus GS

Skarbnica wiedzy o Lexus GS

Ciekawostki
dodano 16.08.2011 przez
Sylwetka zaprojektowana przez Italdesign Giugiaro łączyła elementy flagowej limuzyny LS oraz modelu SC.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą