Wszystkie modele

Produkowane

CT GS IS LS NX RX

Starsze

ES GX HS LX SC

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lexus GS

Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1991 roku. Według koncepcji marki, GS miał wypełnić lukę w ofercie Lexusa pomiędzy modelami ES i LS. Projekt nadwozia powstał we Włoszech, w biurach Italdesign Giugiaro. Początkowo spokrewniony z Toyotą Aristo, pod tą nazwą auto sprzedawane było w Azji i USA. Dopiero od trzeciej generacji GS oferowany jest pod jedną nazwą na wszystkich rynkach. Sukces komercyjny japońskiej marki, model wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach „Motor Trend” (1998), „Car and Driver” (1998-2000) oraz „Bilda” (2007). Od 2012 roku dostępna jest czwarta generacja GS.

Generacje Lexus GS

O Lexusach sprzed kilku-kilkunastu lat można by powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że kusiły one atrakcyjną stylizacją pełną dynamiki i własnego stylu. Podejście Japończyków do kwestii designu zmieniło się dopiero z nadejściem czwartej, opisywanej generacji GS-a. Jej okazała, acz zgrabna sylwetka, zdecydowane kształty, a przede wszystkim agresywnie narysowane detale (grill, tylne lampy czy dolna nakładka tylnego zderzaka) sprawiły, że auto ze wszech stron chwalone jest za kapitalny wygląd łączący prestiż, elegancję oraz nadzwyczaj dużo sportowego "smaczku". Ten ostatni jest domeną zwłaszcza odmian F-Sport z body-kitem nadwozia i dużymi, efektownymi felgami.

Zaprojektowane z rozmachem nadwozie nie oznacza na szczęście, że przy tworzeniu wnętrza stylistom zabrakło już ciekawych pomysłów. Deska rozdzielcza nie jest może wzorem designerskiej finezji, ale jej opływowe kształty, ozdobne wykończenia i charakterystyczne szczegóły zdecydowanie mogą się podobać. Do gustu powinny też przypaść perfekcyjnie czytelne zegary, wyraźny ekran umieszczony nad konsolą środkową, a przede wszystkim kapitalne materiały, z którymi współgra staranny montaż. Obsługa głównych elementów kokpitu jest bezproblemowa, ale już regulacja pobocznych funkcji (za pomocą specjalnego joysticka) wymaga pewnego przyzwyczajenia.

Wnętrze Lexusa GS IV. generacji jest - tradycyjnie już dla produktów japońskiej marki - istną oazą komfortu. Wygodę gwarantuje przede wszystkim ilość miejsca, której w obu rzędach siedzeń i w każdym kierunku jest aż nadto. Nie bez znaczenia są też świetnie zaprojektowane siedzenia, które pozwalają nie tylko pokonywać dalekie trasy bez zmęczenia, ale i swobodnie przejeżdżać ostre zakręty. Co więcej, fotele mają oszałamiająco wręcz szerokie możliwości regulacji. Atmosferze relaksu sprzyja dopracowane wyciszenie, zaś do poważniejszych wyjazdów zachęca całkiem spory bagażnik.

Kabina zapewniająca pasażerom królewskie warunki podróżowania na nic by się zdała bez odpowiedniego zawieszenia. Na szczęście, i w tym przypadku spece z Lexusa stanęli na wysokości zadania uzyskując komfort resorowania najwyższych lotów. Ale wcale nie to jest najważniejsze. Najistotniejszy jest fakt, że po latach prób Japończykom udało się stworzyć auto, które właściwościami jezdnymi dorównuje już nie tylko Mercedesowi, ale i BMW! Nawet najbardziej kręte drogi nie stanowią dla GS-a większego problemu, a bezpośredni układ kierowniczy dodatkowo zachęca kierowcę do sprawdzenia pełni możliwości napędu. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszych hamulców.

Drogo, drożej, Lexus GS? Na szczęście, nie - co prawda biorąc pod lupę ceny bazowych wersji poszczególnych modeli segmentu E, japońska propozycja wypada przeciętnie, jednak porównując odmiany z podobnymi możliwościami silnika i podobnym wyposażeniem, oferta GS-a okazuje się korzystna. Tyczy to się w szczególności hybrydowej wersji 450h i to pomimo faktu, że pod względem wyrafinowania technicznego pozostawia konkurencję w tyle. Wyposażenie standardowe sedana ze znaczkiem Lexusa jest rzecz jasna bogate, ale przy chęci wybrania czegoś więcej musimy liczyć się z tym, że wiele opcji dostaniemy dopiero w droższych specyfikacjach.

Komentarze redakcji

Powagosław: W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum.
Luzacjusz: Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było.

Silniki Lexus GS

Lexus GS IV - jaki silnik wybrać?

209KM w tak dużym aucie nie robi wrażenia, ale w praktyce radzi sobie z autem całkiem nieźle. Podczas wyprzedzania nie trzeba się stresować, a wóz płynnie rozwija moc i jest świetnie wyciszony. Podstawowy motor jest dobrą propozycją. Jeśli osiągi są najważniejsze to lepiej zwrócić uwagę na wariant 317-konny, ale w ofercie jest coś jeszcze - hybryda. W GS motor spalinowy i elektryczny są genialną kombinacją - auto niebywale dobrze przyspiesza i wyczuwalnie wgniata w fotel. Całość serwuje jednak w wyjątkowo łagodnym wydaniu. Cena jest jedynie pikantna.

Publikacje o Lexus GS

Lexus GS 250 - siła spokoju
 
Nasz test Lexus GS 250 F Sport

Japońska alternatywa dla niemieckich limuzyn. Nie szokuje osiągami, ale nadrabia bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i bogatym wyposażeniem. Gdyby tylko cena była bardziej przyjazna dla kieszeni...

Lexus GS 300h F Sport - hybryda zamiast turbodiesla
 
Nasz test Lexus GS 300h F Sport

Japoński koncern wierzy, że przyszłość motoryzacji należy do hybryd. Spalinowo-elektryczny napęd jest dostępny we wszystkich europejskich modelach. Zainteresowani zakupem Lexusa GS mają do wyboru aż dwie wersje hybrydowe - 300h oraz 450h.

Lexus GS 350 AWD - sportowo-multimedialna elegancja
 
Nasz test Lexus GS 350 AWD Prestige

Pamiętacie Lexusy sprzed lat? Były komfortowe, ale niezwykle stonowane. Po wprowadzeniu modeli IS-F oraz LFA luksusowa marka Toyoty złapała silny wiatr w żagle. Nowe Lexusy starają się łączyć wygodę podróżowania i bezpieczeństwo ze sportem. Według takiej receptury został przyrządzony nowy GS.

Lexus GS250 Prestige - japoński prestiż?
 
Nasz test Lexus GS250 Prestige

Postanowiłem nauczyć się karate i doszlifować umiejętności w robieniu sushi. Wieczorami czytam legendy o samurajach oraz przeglądam japońskie komiksy. Nigdy wcześniej tego nie robiłem. Skąd ta zmiana? Być może namieszał mi w głowie samochód z Kraju Kwitnącej Wiśni, z którym spędziłem ostatnie kilka dni....

Lexus GS 450h - luksus przez duże L
 
Nasz test Lexus GS 450h, 345 KM

Brzydka pogoda, absurdy na drogach, do wiosny jeszcze daleko, a na dodatek paliwo wciąż drogie. Głowa się od tego wszystkiego gotuje - aż chciałoby się uciec! Najlepiej szybko, sprawnie i z klasą. Wysokie wymagania? Może, ale nasz testowy Lexus GS 450h z pakietem F Sport zdaje się idealnie nadawać do...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lexus GS

Lexus GS na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lexus GSautoWcentrum - społeczność Lexus GS

najwyższe oktanyAuta - Lexus GS

Lexus GS 430 77,75

Lexus GS 430 52,06

Lexus GS lex 56,50

Lexus GS 33,98

Lexus GS 57,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lexus GS

ttt-21 30,02

siatkarz 39,60

LordPietrus 64,11

kros77 29,70

aisin 30,08

angrzeda 30,13

wlodek1939 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lexus GS

DVD Navigation System Europe
DVD Navigation System Europe Wlasnie przyszla paczka z nawigacja :D Zrobilem zdjecia telefonem wiec jakosc...
Nowa nawigacja zakupiona
Nowa nawigacja zakupiona W zestawie z samochodem otrzymalem jedynie plyte z UK + Irlandia (wersja E9 z 20...
Zmiana oponek z goFnianych Admiral (chinszczyzna) na Goodyear EXCELLENCE 235/45R17 94 Y MFS
Zmiana oponek z goFnianych Admiral (chinszczyzna) na Goodyear EXCELLENCE 235/45R17 94 Y MFS W koncu samochodem mozna jechac ponad 220 bez strachu! Tym razem bez problemu po...
Wymiana oleju silnikowego Liqui Moly 5w50 + filtr K&N
Wymiana oleju silnikowego Liqui Moly 5w50 + filtr K&N Wymiana miala miejsce zaraz po zakupie autka, ale nie moglem sie zebrac zeby to ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lexus GS

od 193 900 zł do 350 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (209 - 317 KM): 250, 300h, 350

 

Skrzynie biegów

automatyczna: , 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut Lexus GS
 

Najpopularniejsza wersja Lexus GS

Lexus GS 250 209KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

ESP
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
szyberdach
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "O sk" - 18 200
Pakiet "O c" - 3 700

Cena katalogowa

193 900

Zobacz ofertę Lexus GS 250 209KM - 4 drzwiowy sedan
 

Lexus GS najczęściej porównywane z:

Jaguar XF
3.0 (340 KM)
Audi A6
3.0 TDI (204 KM)
Mercedes Klasa E
300 (252 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 16 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 66 690 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 16 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8DID 150KM 4WD Invite Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8DID 150KM 4WD Invite
Rocznik: 2013. Przebieg: 4 858 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 84 900 zł
Zyskujesz: 20 390 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Lexus GS

Wybrane opinie

Lexus GS Sedan 3.0 (223 KM)

Mój Lexus jest ostatnim wypustem przed nowym modelem(wersja poliftingowa).Uważam że jest to auto doskonałe.Wykonane z super materiałów.Tą jakość czuć w każdym elemencie.Jeden z ostatnich tak solidnych samochodów(produkcje niemieckie już od dawna mogą tylko pomarzyć o takim wykonaniu).Jak przyglądałem się nowemu modelowi GS to wydaje mi sie że mój jest solidniejszy.Bardzo lubie swój samochód i nie chce mi sie z niego wysiadać

dodał: maciek
Lexus GS Sedan 3.0 (228 KM)

zawiodła mnie tylko elektronika w postaci przednich halogenów.Wersja T3 czyli 3 elementy sport- zawieszenie, gril i felgi kosmiczne a do tego dublle BIG auspuf...niekażdy w życiu ma okazje się przejechać Lexem, ludzie umierają nieświadomi że na świecie jest tak przecudne autko.. gaz mnie drogo wyniósł ba aż 2500 euro ale warto! POLECAM P.S..mam na oku nowszą wersje`99 uff już niedługo........

dodał: MEL KATOWICE
Lexus GS Sedan 3.0 (228 KM)

LEXUS TO AUTO DLA INTELIGENTNYCH LUDZI, DLATEGO LUDZIE KTÓRZY NIM JEŻDŻĄ MAJĄ COŚ DO POWIEDZENIA.TYM AUTEM MOŻNA JAŻDZIĆ W "białych rękawiczkach".Kraj który zalewa potop aut marki ŚKODA (biedny kraj) doskonałym urozmaiceniem krajobrazu jest Lexus. Już za 35tys możesz kupić GS od rocznika 1997 LISTOPAD,jeżeli jest serwisowany nie patrz na przebieg one mogą jeżdzić 1 mln kilometrów.

dodał: qwerro45
Lexus GS Sedan 3.0Q (223 KM)

samochód posiada piękne nadwozie może być zarówno samochodem sportowym jak również reprezenyacyjną limuzyną w wewnątrz skury drewno piękno po tylu latach jazdy tym samochodem jak i również mercedesem klasy s z silnikiem 3200 z 1995 roku stwierdzam że leksus jest 3x lepszym samochodem od merca

dodał: dawid 0070@poczta.onet.pl
Lexus GS Sedan 3.0 R6 (276 KM)

Wcześniej jeździłem Camry V6, ale Lexus mimo, że cięższy jest bardziej dynamiczny zawieszenie jest podobne w zachowaniu na różnej drodze do Mercedesa Po przeróbce na gaz zachowuje się świetnie i ekonomia nie hamuje fantazji . Wnetrze super dopracowane nagłośnienie bomba

dodał: jsipa@pro.onet.pl

Galerie Lexus GS

Lexus GS 450h 2012 Lexus GS 2005 Lexus GS 450H 2008 Lexus GS IV 300h (2014) Lexus GS IV Sedan 350 317KM - galeria redakcyjna Lexus GS IV 450h 290KM - galeria redakcyjna Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna Lexus GS F Sport Lexus GS IV 300h F-Sport (2014) Lexus GS 450h 2006
Zobacz inne galerie Lexus

Opinie o instalacji LPG

Lexus GS

  • 1.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (228KM) 1998r.
    dodał: Driver, 13.05.2011

    Bardzo długo dojrzewałem do tej decyzji i kilka dni temu założyłem do swojego "staruszka" instalację LandiRenzo w głównej siedzibie w/w firmy.Kolega który montował i stroił mój silnik po całej operacji napracował się wyjątkowo dużo. Cała operacja trwała 4dni z czego 4godziny sama regulacja na hamowni w pełnym zakresie obrotów Nie wiele zrobiłem km ale silnik pracuje idealnie przejście z benzyny na gaz nie zauważalne, zużycie gazu prawie identyczne co benzyny.Mam nadzieję, że autko będzie jeszcze mi długo służyć i mało palić.Wcześniej zbierałem wiele opini na temat produktu który założyć i doszedłem do chyba słusznego wniosku że większość producentów instalacji jest od strony technicznej porównywalna natomiast cały sukces leży w rękach technika który to montuje i reguluje. Polecam firmę Landi Renzo a szczególnie zakład w Józefowie koło Wwy bo to zespół prawdziwych profesjonalistów.

  • 2.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (223KM) 1998r.
    dodał: Spokojny, 05.07.2011

    Polecam Instalację BRC Plug &drive ok. 4500 zł z lubryfikatorem zaworów.Nie odczuwam różnicy czy to gaz czy benzyna, spalanie ok.13 litrów.Zakładana w Jetronics Gorzów.

  • 3.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (223KM) 1998r.
    dodał: slawcio251, 07.02.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus GS

Lexus GS

27 komentarzy

24 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KrytyK~KrytyK

derty , Krystian , Pedro niewiemjakimi samochodami jezdzicie ale wychodzi wam z butow czyste polactwo [pokazac sie ze cie stac I krytykowac tych co oszczedzaja ] Grzechem to jest wasza zawisc ze inni maja a wy nie I brak inteligencji aby sie z tym pogodzic
A tak co do autka to jest super GS 430 V8 nawet w LPG

~joke~joke

MIalem przyjemnosc sie tym przejechac 450h 2013 i wiecie co , na nastepny dzien spradzalem mozliwosc szybszej splaty kredtu na mojego q5 Audi, nie dawajacie komentarzy bezprzejechania sue tym autem,

~Tomasz~Tomasz

kazdy realizuje marzenia na swoj portfel i na swoj sposob.. nie wazne do jakiego auta wstawiasz ten gaz. jak wam tak szkoda aut to moze kupcie wstawcie do garazu i niech stoi? ale wg mnie nie po to jest auto

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lexus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
957
Przejechany dystans
736 839 km
Zatankowanego paliwa
41 262 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
149
Wydanych pieniędzy
69 923 zł
Średnie wydatki na auto
1 665 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
195
Wydanych pieniędzy
79 061 zł
Średnie wydatki na auto
1 882 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lexus (42)

Testy zderzeniowe Lexus GS

Najnowsze testy zderzeniowe Lexus GS przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lexus GS300

Lexus GS
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lexus

Zużycie paliwa Lexus GS

Na podstawie 91 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: KLEXUS, dodano: 27.11.2008 16:08

Lexus gs 300 1999rok, po pierwsze nie wypada pisac o spalaniu przy tej marce a juz nie wspomne o gazowaniu:( mój w okresie zimowym pali WIECEJ a latem TEŻ:) no ale wyDechy HKS, Filtr K&N, zawieszenie gwintowane:) nie da sie tym autem smigac powoli tak trzyma sie drogi, jak przyklejone POZDRAWIAM

pełny raport Lexus Sedan 3.0

autor: Bartosz z WrocÂ, dodano: 16.12.2010 21:50

No proszę państwa ja rozumiem, że sedan,że limuzyna, że luksusowe auto,że premium ale 17 litrów w mieście i 13 po trasie to trochę dużo z moich luksusowych wózków tylko Jag palił więcej. Nawet Mercedes z ponad 4-litrowym silnikiem w mieście bez problemu mieścił się w 15 a tu trochę za dużo.

pełny raport Lexus Sedan 3.0

autor: LEX, dodano: 30.01.2011 14:37

Na trasie przy spokojnej zimowej jeździe auto potrafi spalić czasem nawet mniej niż 8 litrów co było dla mnie dużym zaskoczeniem. Jednak jeżdżąc normalnie tak jak powinno się jeździć takim autem trasa w granicach 9 litrów może lekko ponad. Miasto w zimie krótkie odcinki lub też częste jeżdzenie z gazem w podłodze nawet 20 litrów.

pełny raport Lexus Sedan 300

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Lexus GS

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lexus GS

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Lexus GS
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lexus GS, oglądali także