Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Produkowane

CT GS IS LS NX RX

Starsze

ES GX HS LX SC
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lexus GS

Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1991 roku. Według koncepcji marki, GS miał wypełnić lukę w ofercie Lexusa pomiędzy modelami ES i LS. Projekt nadwozia powstał we Włoszech, w biurach Italdesign Giugiaro. Początkowo spokrewniony z Toyotą Aristo, pod tą nazwą auto sprzedawane było w Azji i USA. Dopiero od trzeciej generacji GS oferowany jest pod jedną nazwą na wszystkich rynkach. Sukces komercyjny japońskiej marki, model wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach „Motor Trend” (1998), „Car and Driver” (1998-2000) oraz „Bilda” (2007). Od 2012 roku dostępna jest czwarta generacja GS.

Generacje Lexus GS

O Lexusach sprzed kilku-kilkunastu lat można by powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że kusiły one atrakcyjną stylizacją pełną dynamiki i własnego stylu. Podejście Japończyków do kwestii designu zmieniło się dopiero z nadejściem czwartej, opisywanej generacji GS-a. Jej okazała, acz zgrabna sylwetka, zdecydowane kształty, a przede wszystkim agresywnie narysowane detale (grill, tylne lampy czy dolna nakładka tylnego zderzaka) sprawiły, że auto ze wszech stron chwalone jest za kapitalny wygląd łączący prestiż, elegancję oraz nadzwyczaj dużo sportowego "smaczku". Ten ostatni jest domeną zwłaszcza odmian F-Sport z body-kitem nadwozia i dużymi, efektownymi felgami.

Zaprojektowane z rozmachem nadwozie nie oznacza na szczęście, że przy tworzeniu wnętrza stylistom zabrakło już ciekawych pomysłów. Deska rozdzielcza nie jest może wzorem designerskiej finezji, ale jej opływowe kształty, ozdobne wykończenia i charakterystyczne szczegóły zdecydowanie mogą się podobać. Do gustu powinny też przypaść perfekcyjnie czytelne zegary, wyraźny ekran umieszczony nad konsolą środkową, a przede wszystkim kapitalne materiały, z którymi współgra staranny montaż. Obsługa głównych elementów kokpitu jest bezproblemowa, ale już regulacja pobocznych funkcji (za pomocą specjalnego joysticka) wymaga pewnego przyzwyczajenia.

Wnętrze Lexusa GS IV. generacji jest - tradycyjnie już dla produktów japońskiej marki - istną oazą komfortu. Wygodę gwarantuje przede wszystkim ilość miejsca, której w obu rzędach siedzeń i w każdym kierunku jest aż nadto. Nie bez znaczenia są też świetnie zaprojektowane siedzenia, które pozwalają nie tylko pokonywać dalekie trasy bez zmęczenia, ale i swobodnie przejeżdżać ostre zakręty. Co więcej, fotele mają oszałamiająco wręcz szerokie możliwości regulacji. Atmosferze relaksu sprzyja dopracowane wyciszenie, zaś do poważniejszych wyjazdów zachęca całkiem spory bagażnik.

Kabina zapewniająca pasażerom królewskie warunki podróżowania na nic by się zdała bez odpowiedniego zawieszenia. Na szczęście, i w tym przypadku spece z Lexusa stanęli na wysokości zadania uzyskując komfort resorowania najwyższych lotów. Ale wcale nie to jest najważniejsze. Najistotniejszy jest fakt, że po latach prób Japończykom udało się stworzyć auto, które właściwościami jezdnymi dorównuje już nie tylko Mercedesowi, ale i BMW! Nawet najbardziej kręte drogi nie stanowią dla GS-a większego problemu, a bezpośredni układ kierowniczy dodatkowo zachęca kierowcę do sprawdzenia pełni możliwości napędu. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszych hamulców.

Drogo, drożej, Lexus GS? Na szczęście, nie - co prawda biorąc pod lupę ceny bazowych wersji poszczególnych modeli segmentu E, japońska propozycja wypada przeciętnie, jednak porównując odmiany z podobnymi możliwościami silnika i podobnym wyposażeniem, oferta GS-a okazuje się korzystna. Tyczy to się w szczególności hybrydowej wersji 450h i to pomimo faktu, że pod względem wyrafinowania technicznego pozostawia konkurencję w tyle. Wyposażenie standardowe sedana ze znaczkiem Lexusa jest rzecz jasna bogate, ale przy chęci wybrania czegoś więcej musimy liczyć się z tym, że wiele opcji dostaniemy dopiero w droższych specyfikacjach.

Komentarze redakcji

Powagosław: W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum.
Luzacjusz: Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było.

Silniki Lexus GS

Lexus GS IV - jaki silnik wybrać?

209KM w tak dużym aucie nie robi wrażenia, ale w praktyce radzi sobie z autem całkiem nieźle. Podczas wyprzedzania nie trzeba się stresować, a wóz płynnie rozwija moc i jest świetnie wyciszony. Podstawowy motor jest dobrą propozycją. Jeśli osiągi są najważniejsze to lepiej zwrócić uwagę na wariant 317-konny, ale w ofercie jest coś jeszcze - hybryda. W GS motor spalinowy i elektryczny są genialną kombinacją - auto niebywale dobrze przyspiesza i wyczuwalnie wgniata w fotel. Całość serwuje jednak w wyjątkowo łagodnym wydaniu. Cena jest jedynie pikantna.

Publikacje o Lexus GS

Lexus GS 250 - siła spokoju
 
Nasz test Lexus GS 250 F Sport

Japońska alternatywa dla niemieckich limuzyn. Nie szokuje osiągami, ale nadrabia bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i bogatym wyposażeniem. Gdyby tylko cena była bardziej przyjazna dla kieszeni...

Lexus GS 300h F Sport - hybryda zamiast turbodiesla
 
Nasz test Lexus GS 300h F Sport

Japoński koncern wierzy, że przyszłość motoryzacji należy do hybryd. Spalinowo-elektryczny napęd jest dostępny we wszystkich europejskich modelach. Zainteresowani zakupem Lexusa GS mają do wyboru aż dwie wersje hybrydowe - 300h oraz 450h.

Lexus GS 350 AWD - sportowo-multimedialna elegancja
 
Nasz test Lexus GS 350 AWD Prestige

Pamiętacie Lexusy sprzed lat? Były komfortowe, ale niezwykle stonowane. Po wprowadzeniu modeli IS-F oraz LFA luksusowa marka Toyoty złapała silny wiatr w żagle. Nowe Lexusy starają się łączyć wygodę podróżowania i bezpieczeństwo ze sportem. Według takiej receptury został przyrządzony nowy GS.

Lexus GS250 Prestige - japoński prestiż?
 
Nasz test Lexus GS250 Prestige

Postanowiłem nauczyć się karate i doszlifować umiejętności w robieniu sushi. Wieczorami czytam legendy o samurajach oraz przeglądam japońskie komiksy. Nigdy wcześniej tego nie robiłem. Skąd ta zmiana? Być może namieszał mi w głowie samochód z Kraju Kwitnącej Wiśni, z którym spędziłem ostatnie kilka dni....

Lexus GS 450h - luksus przez duże L
 
Nasz test Lexus GS 450h, 345 KM

Brzydka pogoda, absurdy na drogach, do wiosny jeszcze daleko, a na dodatek paliwo wciąż drogie. Głowa się od tego wszystkiego gotuje - aż chciałoby się uciec! Najlepiej szybko, sprawnie i z klasą. Wysokie wymagania? Może, ale nasz testowy Lexus GS 450h z pakietem F Sport zdaje się idealnie nadawać do...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lexus GS

Lexus GS na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lexus GSautoWcentrum - społeczność Lexus GS

najwyższe oktanyAuta - Lexus GS

Lexus GS 300 49,76

Lexus GS 430 77,75

Lexus GS 44,25

Lexus GS 300  R6 MK I 54,41

Lexus GS 33,98

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lexus GS

gregbun 89,06

siatkarz 42,31

kros77 29,70

legacyuk 30,14

Rafal92 30,01

wlodek1939 30,13

angrzeda 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lexus GS

Podroz UK -> PL
Podroz UK -> PL Jak co pol roku przyjechalem samochodem do Polski na swieta. Tym razem jednak, ...
Jakas menda podziurawila opony sasiadowi !!!
Jakas menda podziurawila opony sasiadowi !!! Sasiad, ktory mieszka pode mna ma fajnego Forda Explorera V8. Czesto parkujemy s...
Zmiana oponek z goFnianych Admiral (chinszczyzna) na Goodyear EXCELLENCE 235/45R17 94 Y MFS
Zmiana oponek z goFnianych Admiral (chinszczyzna) na Goodyear EXCELLENCE 235/45R17 94 Y MFS W koncu samochodem mozna jechac ponad 220 bez strachu! Tym razem bez problemu po...
smutne wiesci...
smutne wiesci... Niestety nie mam pelnej wersji wyposazenia... Nie wiem tak naprawde czy ta opcj...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lexus GS

od 196 100 zł do 308 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (209 - 223 KM): 250, 300h

 

Skrzynie biegów

automatyczna: , 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut Lexus GS
 

Najpopularniejsza wersja Lexus GS

Lexus GS 250 209KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

ESP
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
szyberdach
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "O sk" - 18 200
Pakiet "O c" - 3 700

Cena katalogowa

196 100

Zobacz ofertę Lexus GS 250 209KM - 4 drzwiowy sedan
 

Lexus GS najczęściej porównywane z:

Volvo S60
2.0 D3 (136 KM)
BMW Seria 5
520d (190 KM)
BMW Seria 5
550i (450 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą
Rocznik: 2014. Przebieg: 16 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 78 900 zł
Zyskujesz: 9 290 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Lexus GS

Wybrane opinie

Lexus GS Sedan 3.0 (223 KM)

Mój Lexus jest ostatnim wypustem przed nowym modelem(wersja poliftingowa).Uważam że jest to auto doskonałe.Wykonane z super materiałów.Tą jakość czuć w każdym elemencie.Jeden z ostatnich tak solidnych samochodów(produkcje niemieckie już od dawna mogą tylko pomarzyć o takim wykonaniu).Jak przyglądałem się nowemu modelowi GS to wydaje mi sie że mój jest solidniejszy.Bardzo lubie swój samochód i nie chce mi sie z niego wysiadać

dodał: maciek
Lexus GS Sedan 3.0 (228 KM)

zawiodła mnie tylko elektronika w postaci przednich halogenów.Wersja T3 czyli 3 elementy sport- zawieszenie, gril i felgi kosmiczne a do tego dublle BIG auspuf...niekażdy w życiu ma okazje się przejechać Lexem, ludzie umierają nieświadomi że na świecie jest tak przecudne autko.. gaz mnie drogo wyniósł ba aż 2500 euro ale warto! POLECAM P.S..mam na oku nowszą wersje`99 uff już niedługo........

dodał: MEL KATOWICE
Lexus GS Sedan 3.0 (228 KM)

LEXUS TO AUTO DLA INTELIGENTNYCH LUDZI, DLATEGO LUDZIE KTÓRZY NIM JEŻDŻĄ MAJĄ COŚ DO POWIEDZENIA.TYM AUTEM MOŻNA JAŻDZIĆ W "białych rękawiczkach".Kraj który zalewa potop aut marki ŚKODA (biedny kraj) doskonałym urozmaiceniem krajobrazu jest Lexus. Już za 35tys możesz kupić GS od rocznika 1997 LISTOPAD,jeżeli jest serwisowany nie patrz na przebieg one mogą jeżdzić 1 mln kilometrów.

dodał: qwerro45
Lexus GS Sedan 3.0Q (223 KM)

samochód posiada piękne nadwozie może być zarówno samochodem sportowym jak również reprezenyacyjną limuzyną w wewnątrz skury drewno piękno po tylu latach jazdy tym samochodem jak i również mercedesem klasy s z silnikiem 3200 z 1995 roku stwierdzam że leksus jest 3x lepszym samochodem od merca

dodał: dawid 0070@poczta.onet.pl
Lexus GS Sedan 3.0 R6 (276 KM)

Wcześniej jeździłem Camry V6, ale Lexus mimo, że cięższy jest bardziej dynamiczny zawieszenie jest podobne w zachowaniu na różnej drodze do Mercedesa Po przeróbce na gaz zachowuje się świetnie i ekonomia nie hamuje fantazji . Wnetrze super dopracowane nagłośnienie bomba

dodał: jsipa@pro.onet.pl

Galerie Lexus GS

Lexus GS IV 300h F-Sport (2014) Lexus GS 2001 Lexus GS IV 300h F Sport 223KM - galeria redakcyjna Lexus GS IV 300h (2014) Lexus GS I Sedan - galeria społeczności Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) Lexus GS 2005 Lexus GS F Sport Lexus GS IV 450h 290KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Lexus

Opinie o instalacji LPG

Lexus GS

  • 1.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (228KM) 1998r.
    dodał: Driver, 13.05.2011

    Bardzo długo dojrzewałem do tej decyzji i kilka dni temu założyłem do swojego "staruszka" instalację LandiRenzo w głównej siedzibie w/w firmy.Kolega który montował i stroił mój silnik po całej operacji napracował się wyjątkowo dużo. Cała operacja trwała 4dni z czego 4godziny sama regulacja na hamowni w pełnym zakresie obrotów Nie wiele zrobiłem km ale silnik pracuje idealnie przejście z benzyny na gaz nie zauważalne, zużycie gazu prawie identyczne co benzyny.Mam nadzieję, że autko będzie jeszcze mi długo służyć i mało palić.Wcześniej zbierałem wiele opini na temat produktu który założyć i doszedłem do chyba słusznego wniosku że większość producentów instalacji jest od strony technicznej porównywalna natomiast cały sukces leży w rękach technika który to montuje i reguluje. Polecam firmę Landi Renzo a szczególnie zakład w Józefowie koło Wwy bo to zespół prawdziwych profesjonalistów.

  • 2.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (223KM) 1998r.
    dodał: Spokojny, 05.07.2011

    Polecam Instalację BRC Plug &drive ok. 4500 zł z lubryfikatorem zaworów.Nie odczuwam różnicy czy to gaz czy benzyna, spalanie ok.13 litrów.Zakładana w Jetronics Gorzów.

  • 3.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (223KM) 1998r.
    dodał: slawcio251, 07.02.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus GS

Lexus GS

28 komentarzy

25 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

paka1paka1

W 2016r. na rynku pojawi się sportowy Lexus GS F. ... 5-litrowy silnik V8 o mocy przeszło 500 KM, zaawansowane technologie zastosowane w podwoziu oraz innowacyjne systemy wspomagające kierowcę. Auto będzie kosztowało 100 000 euro. Tutaj można przeczytać więcej na ten temat http://mototarget.pl/news,lexus_stawia_na_osiagi,18583.html

~KrytyK~KrytyK

derty , Krystian , Pedro niewiemjakimi samochodami jezdzicie ale wychodzi wam z butow czyste polactwo [pokazac sie ze cie stac I krytykowac tych co oszczedzaja ] Grzechem to jest wasza zawisc ze inni maja a wy nie I brak inteligencji aby sie z tym pogodzic
A tak co do autka to jest super GS 430 V8 nawet w LPG

~joke~joke

MIalem przyjemnosc sie tym przejechac 450h 2013 i wiecie co , na nastepny dzien spradzalem mozliwosc szybszej splaty kredtu na mojego q5 Audi, nie dawajacie komentarzy bezprzejechania sue tym autem,

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lexus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 021
Przejechany dystans
751 921 km
Zatankowanego paliwa
43 057 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
150
Wydanych pieniędzy
72 313 zł
Średnie wydatki na auto
1 682 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
198
Wydanych pieniędzy
79 312 zł
Średnie wydatki na auto
1 844 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lexus (43)

Testy zderzeniowe Lexus GS

Najnowsze testy zderzeniowe Lexus GS przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lexus GS300

Lexus GS
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lexus

Zużycie paliwa Lexus GS

Na podstawie 92 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: maciek, dodano: 31.07.2006 23:34

wydaje mi sie że jak na trzylitrowy silnik spalanie przy typowym ruchu miejskim (tzn.krótkie odcinki i częste gaszenie i zapalanie ) na poziomie 11 litrów jest bardzo dobra wartością. Na trasie jak nie szalejemy to ok. 8,5 litra.

pełny raport Lexus Sedan 3.0

autor: Lucjan, dodano: 11.10.2012 06:24

jak na 340 KM spalanie naprawde jest rewelacyjne, jak juz nauczymy sie jezdzic hybryda to w miescie mozemy spokojnie osiagnac wynik 8,5 l/100km a w trasie przy lekkiej nodze i przy sredniej predkosci ok 90km/h auto schodzi nawet ponizej 6l na 100km

pełny raport Lexus Sedan 4.5h

autor: darth, dodano: 02.03.2009 00:29

trasa 90-110 km/h + ostrożna noga = poniżej 9L / 100km miasto 12-14 l / 100km. Dobrze jak na tę pojemność, moc i rocznik.

pełny raport Lexus Sedan 3.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Lexus GS

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lexus GS

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Lexus GS
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lexus GS, oglądali także