Wszystkie modele

Produkowane

CT GS IS LS NX RX

Starsze

ES GX HS LX SC

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lexus GS Sedan 300h

Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1991 roku. Według koncepcji marki, GS miał wypełnić lukę w ofercie Lexusa pomiędzy modelami ES i LS. Projekt nadwozia powstał we Włoszech, w biurach Italdesign Giugiaro. Początkowo spokrewniony z Toyotą Aristo, pod tą nazwą auto sprzedawane było w Azji i USA. Dopiero od trzeciej generacji GS oferowany jest pod jedną nazwą na wszystkich rynkach. Sukces komercyjny japońskiej marki, model wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach „Motor Trend” (1998), „Car and Driver” (1998-2000) oraz „Bilda” (2007). Od 2012 roku dostępna jest czwarta generacja GS.

Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) - widok z przodu
Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) - lewy bok
Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) - lewy bok
Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) - prawy bok
Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) - pełny panel przedni
Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) - kokpit
Lexus GS IV 250 209KM - galeria redakcyjna (2) - zestaw wskaźników

Generacje Lexus GS

O Lexusach sprzed kilku-kilkunastu lat można by powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że kusiły one atrakcyjną stylizacją pełną dynamiki i własnego stylu. Podejście Japończyków do kwestii designu zmieniło się dopiero z nadejściem czwartej, opisywanej generacji GS-a. Jej okazała, acz zgrabna sylwetka, zdecydowane kształty, a przede wszystkim agresywnie narysowane detale (grill, tylne lampy czy dolna nakładka tylnego zderzaka) sprawiły, że auto ze wszech stron chwalone jest za kapitalny wygląd łączący prestiż, elegancję oraz nadzwyczaj dużo sportowego "smaczku". Ten ostatni jest domeną zwłaszcza odmian F-Sport z body-kitem nadwozia i dużymi, efektownymi felgami.

Zaprojektowane z rozmachem nadwozie nie oznacza na szczęście, że przy tworzeniu wnętrza stylistom zabrakło już ciekawych pomysłów. Deska rozdzielcza nie jest może wzorem designerskiej finezji, ale jej opływowe kształty, ozdobne wykończenia i charakterystyczne szczegóły zdecydowanie mogą się podobać. Do gustu powinny też przypaść perfekcyjnie czytelne zegary, wyraźny ekran umieszczony nad konsolą środkową, a przede wszystkim kapitalne materiały, z którymi współgra staranny montaż. Obsługa głównych elementów kokpitu jest bezproblemowa, ale już regulacja pobocznych funkcji (za pomocą specjalnego joysticka) wymaga pewnego przyzwyczajenia.

Wnętrze Lexusa GS IV. generacji jest - tradycyjnie już dla produktów japońskiej marki - istną oazą komfortu. Wygodę gwarantuje przede wszystkim ilość miejsca, której w obu rzędach siedzeń i w każdym kierunku jest aż nadto. Nie bez znaczenia są też świetnie zaprojektowane siedzenia, które pozwalają nie tylko pokonywać dalekie trasy bez zmęczenia, ale i swobodnie przejeżdżać ostre zakręty. Co więcej, fotele mają oszałamiająco wręcz szerokie możliwości regulacji. Atmosferze relaksu sprzyja dopracowane wyciszenie, zaś do poważniejszych wyjazdów zachęca całkiem spory bagażnik.

Kabina zapewniająca pasażerom królewskie warunki podróżowania na nic by się zdała bez odpowiedniego zawieszenia. Na szczęście, i w tym przypadku spece z Lexusa stanęli na wysokości zadania uzyskując komfort resorowania najwyższych lotów. Ale wcale nie to jest najważniejsze. Najistotniejszy jest fakt, że po latach prób Japończykom udało się stworzyć auto, które właściwościami jezdnymi dorównuje już nie tylko Mercedesowi, ale i BMW! Nawet najbardziej kręte drogi nie stanowią dla GS-a większego problemu, a bezpośredni układ kierowniczy dodatkowo zachęca kierowcę do sprawdzenia pełni możliwości napędu. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszych hamulców.

Drogo, drożej, Lexus GS? Na szczęście, nie - co prawda biorąc pod lupę ceny bazowych wersji poszczególnych modeli segmentu E, japońska propozycja wypada przeciętnie, jednak porównując odmiany z podobnymi możliwościami silnika i podobnym wyposażeniem, oferta GS-a okazuje się korzystna. Tyczy to się w szczególności hybrydowej wersji 450h i to pomimo faktu, że pod względem wyrafinowania technicznego pozostawia konkurencję w tyle. Wyposażenie standardowe sedana ze znaczkiem Lexusa jest rzecz jasna bogate, ale przy chęci wybrania czegoś więcej musimy liczyć się z tym, że wiele opcji dostaniemy dopiero w droższych specyfikacjach.

Komentarze redakcji

Powagosław: W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum.
Luzacjusz: Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było.

Silniki Lexus GS

Lexus GS IV - jaki silnik wybrać?

209KM w tak dużym aucie nie robi wrażenia, ale w praktyce radzi sobie z autem całkiem nieźle. Podczas wyprzedzania nie trzeba się stresować, a wóz płynnie rozwija moc i jest świetnie wyciszony. Podstawowy motor jest dobrą propozycją. Jeśli osiągi są najważniejsze to lepiej zwrócić uwagę na wariant 317-konny, ale w ofercie jest coś jeszcze - hybryda. W GS motor spalinowy i elektryczny są genialną kombinacją - auto niebywale dobrze przyspiesza i wyczuwalnie wgniata w fotel. Całość serwuje jednak w wyjątkowo łagodnym wydaniu. Cena jest jedynie pikantna.

Publikacje o Lexus GS

Lexus GS 250 - siła spokoju
 
Nasz test Lexus GS 250 F Sport

Japońska alternatywa dla niemieckich limuzyn. Nie szokuje osiągami, ale nadrabia bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i bogatym wyposażeniem. Gdyby tylko cena była bardziej przyjazna dla kieszeni...

Lexus GS 300h F Sport - hybryda zamiast turbodiesla
 
Nasz test Lexus GS 300h F Sport

Japoński koncern wierzy, że przyszłość motoryzacji należy do hybryd. Spalinowo-elektryczny napęd jest dostępny we wszystkich europejskich modelach. Zainteresowani zakupem Lexusa GS mają do wyboru aż dwie wersje hybrydowe - 300h oraz 450h.

Lexus GS 350 AWD - sportowo-multimedialna elegancja
 
Nasz test Lexus GS 350 AWD Prestige

Pamiętacie Lexusy sprzed lat? Były komfortowe, ale niezwykle stonowane. Po wprowadzeniu modeli IS-F oraz LFA luksusowa marka Toyoty złapała silny wiatr w żagle. Nowe Lexusy starają się łączyć wygodę podróżowania i bezpieczeństwo ze sportem. Według takiej receptury został przyrządzony nowy GS.

Lexus GS250 Prestige - japoński prestiż?
 
Nasz test Lexus GS250 Prestige

Postanowiłem nauczyć się karate i doszlifować umiejętności w robieniu sushi. Wieczorami czytam legendy o samurajach oraz przeglądam japońskie komiksy. Nigdy wcześniej tego nie robiłem. Skąd ta zmiana? Być może namieszał mi w głowie samochód z Kraju Kwitnącej Wiśni, z którym spędziłem ostatnie kilka dni....

Lexus GS 450h - luksus przez duże L
 
Nasz test Lexus GS 450h, 345 KM

Brzydka pogoda, absurdy na drogach, do wiosny jeszcze daleko, a na dodatek paliwo wciąż drogie. Głowa się od tego wszystkiego gotuje - aż chciałoby się uciec! Najlepiej szybko, sprawnie i z klasą. Wysokie wymagania? Może, ale nasz testowy Lexus GS 450h z pakietem F Sport zdaje się idealnie nadawać do...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lexus GS

Lexus GS na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lexus GSautoWcentrum - społeczność Lexus GS

najwyższe oktanyAuta - Lexus GS

Lexus GS 430 52,06

Lexus GS 300 49,76

Lexus GS 430 77,75

Lexus GS 300  R6 MK I 54,52

Lexus GS 72,96

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lexus GS

kros77 30,77

LordPietrus 61,70

ttt-21 30,02

Rafal92 30,01

belial 62,53

siatkarz 39,63

gregbun 89,37

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lexus GS

Brelok - rekawica bokserska
Brelok - rekawica bokserska Jako ze bebe_b4 podrzucil temat to i ja sie podlacze... Oto oryginalny brelok...
Nowa nawigacja zakupiona
Nowa nawigacja zakupiona W zestawie z samochodem otrzymalem jedynie plyte z UK + Irlandia (wersja E9 z 20...
Podroz UK -> PL
Podroz UK -> PL Jak co pol roku przyjechalem samochodem do Polski na swieta. Tym razem jednak, ...
Wymiana oleju silnikowego Liqui Moly 5w50 + filtr K&N
Wymiana oleju silnikowego Liqui Moly 5w50 + filtr K&N Wymiana miala miejsce zaraz po zakupie autka, ale nie moglem sie zebrac zeby to ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lexus GS

od 193 900 zł do 350 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (209 - 317 KM): 250, 300h, 350

 

Skrzynie biegów

automatyczna: , 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut Lexus GS
 

Najpopularniejsza wersja Lexus GS

Lexus GS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

ESP
wspomaganie kierownicy
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "O sk" - 18 200
Pakiet Komfortowy - 3 700
Pakiet Business - 28 300

Cena katalogowa

208 500

Zobacz ofertę Lexus GS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan
 

Lexus GS najczęściej porównywane z:

BMW Seria 5
4.4 V8 (560 KM)
Mercedes Klasa E
350 Blue TEC (252 KM)
Volvo V60
1.6 T4 (180 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 166 304 zł 138 000 zł
Zyskujesz: 28 304 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,2 Intense Plus 4wd Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,2 Intense Plus 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.3 150KM, diesel.
Cena: 146 890 zł 119 000 zł
Zyskujesz: 27 890 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Lexus GS Sedan 300h

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 5,00
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Lexus GS

Lexus GS 450h 2006 Lexus GS 2005 Lexus GS IV 300h (2014) Lexus GS 2001 Lexus GS IV 300h F-Sport (2014) Lexus GS 2012 Lexus GS 2008 Lexus GS IV Sedan 350 317KM - galeria redakcyjna Lexus GS IV 450h 290KM - galeria redakcyjna Lexus GS F Sport
Zobacz inne galerie Lexus

Opinie o instalacji LPG

Lexus GS

  • 1.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (228KM) 1998r.
    dodał: Driver, 13.05.2011

    Bardzo długo dojrzewałem do tej decyzji i kilka dni temu założyłem do swojego "staruszka" instalację LandiRenzo w głównej siedzibie w/w firmy.Kolega który montował i stroił mój silnik po całej operacji napracował się wyjątkowo dużo. Cała operacja trwała 4dni z czego 4godziny sama regulacja na hamowni w pełnym zakresie obrotów Nie wiele zrobiłem km ale silnik pracuje idealnie przejście z benzyny na gaz nie zauważalne, zużycie gazu prawie identyczne co benzyny.Mam nadzieję, że autko będzie jeszcze mi długo służyć i mało palić.Wcześniej zbierałem wiele opini na temat produktu który założyć i doszedłem do chyba słusznego wniosku że większość producentów instalacji jest od strony technicznej porównywalna natomiast cały sukces leży w rękach technika który to montuje i reguluje. Polecam firmę Landi Renzo a szczególnie zakład w Józefowie koło Wwy bo to zespół prawdziwych profesjonalistów.

  • 2.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (223KM) 1998r.
    dodał: Spokojny, 05.07.2011

    Polecam Instalację BRC Plug &drive ok. 4500 zł z lubryfikatorem zaworów.Nie odczuwam różnicy czy to gaz czy benzyna, spalanie ok.13 litrów.Zakładana w Jetronics Gorzów.

  • 3.
  • 5,00 Lexus GS II 3.0 (223KM) 1998r.
    dodał: slawcio251, 07.02.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus GS

Lexus GS

27 komentarzy

24 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KrytyK~KrytyK

derty , Krystian , Pedro niewiemjakimi samochodami jezdzicie ale wychodzi wam z butow czyste polactwo [pokazac sie ze cie stac I krytykowac tych co oszczedzaja ] Grzechem to jest wasza zawisc ze inni maja a wy nie I brak inteligencji aby sie z tym pogodzic
A tak co do autka to jest super GS 430 V8 nawet w LPG

~joke~joke

MIalem przyjemnosc sie tym przejechac 450h 2013 i wiecie co , na nastepny dzien spradzalem mozliwosc szybszej splaty kredtu na mojego q5 Audi, nie dawajacie komentarzy bezprzejechania sue tym autem,

~Tomasz~Tomasz

kazdy realizuje marzenia na swoj portfel i na swoj sposob.. nie wazne do jakiego auta wstawiasz ten gaz. jak wam tak szkoda aut to moze kupcie wstawcie do garazu i niech stoi? ale wg mnie nie po to jest auto

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lexus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
927
Przejechany dystans
731 835 km
Zatankowanego paliwa
40 342 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
149
Wydanych pieniędzy
69 923 zł
Średnie wydatki na auto
1 793 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
189
Wydanych pieniędzy
73 759 zł
Średnie wydatki na auto
1 891 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lexus (39)

Testy zderzeniowe Lexus GS

Najnowsze testy zderzeniowe Lexus GS przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lexus GS300

Lexus GS
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lexus

Zużycie paliwa Lexus GS Sedan 300h

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MileZaskoczony, dodano: 19.06.2012 09:49

To jest szok jak to auto mało pali, a ma osiągi bolidu F1. Czy znacie inne auto co ma 345 km a spali przy normalnej dynamicznej jeździe 8-9 litrów? Spalanie w tym aucie to żart! Wiedziałem, że będzie palił mało, ale nie że aż tak mało.

pełny raport Lexus Sedan 4.5h

autor: nikt5, dodano: 30.07.2008 09:02

Na wstępie. po miescie spala mi srednio od 17.5 do 20 litrow gazu. W trasie kolo 12-13 jak jade wolno, jak jechalem szybko to na trasie z lublina na 200 km spalal okolo 23 litrow. Automat i ogromna masa robia swoje dla ciekawosci dodam ze jechalismy na dwa auta drugie to audi A6 2001 rok 2.5 tdi 180 koni quatro i spalanie w nim bylo na poziomie 16-17 litro ropy. Nieoszczedzalismy sie stad ten wynik i to byl najwiekszy jaki osiagnalem (oczywiscie nie obylo sie bez mandatow prze nieoznakowane vectry ktore lataja na tej trasie), a srednia predkosc bylo kolo 160 na godzina a trasa nie jest za szeroka stad czeste hamowania i rozpedzani co przelozylo sie na ogromne spalanie. a w autach bylo po jednej osobie zero pasazerów. w skrocie jest to moje trzecie auto z koncernu toyoty (wczesniejsze avensis w dieslu i corolla w tsporcie) i powiem tak niech nikt nie pisze bajek ze jego siesel by spalil 7 bo jak mi sie spieszylo do zakopanego dojechalem w 4 godziny avensisem przy sredniej 125 na godzine to spalanie bylo 10 litrow a prodkosc czesto dochodzila do 200 na autostradzie bylo caly czas miedzy 180 a 210 wtedy tez poszlo pare zlotych na misiakow. Polecam lexusa bo jezdzi z nich najbardziej komfortowo i zarazem jest szybki napewno nie jak tsport ale tez daje rade

pełny raport Lexus Sedan 3.0

autor: darth, dodano: 02.03.2009 00:29

trasa 90-110 km/h + ostrożna noga = poniżej 9L / 100km miasto 12-14 l / 100km. Dobrze jak na tę pojemność, moc i rocznik.

pełny raport Lexus Sedan 3.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Lexus GS Sedan 300h

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lexus GS Sedan 300h

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Lexus GS IV Sedan 300h 223KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lexus GS, oglądali także