Szukaj

Informacje o Lexus GS IV

Lata produkcji: 2012 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Najnowsza, czwarta generacja Lexusa GS na rynku zadebiutowała w 2012 r.. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był, zaprezentowany w 2011 r., prototyp LF-Gh (Lexus Future Grand –Touring Hybrid). Model zaprojektowany został przez Katsuhiko Inatomi’ego. Nim zdecydowano o produkcji samochodu, zarządzający koncernem Toyota zgłaszali wątpliwości, czy zaproponowana stylistyka auta jest właściwa, zwłaszcza, że w tym aspekcie model prawie kompletnie odchodził od estetyki modelu poprzedniej generacji. Ostatecznie stwierdzono, że Lexus GS IV o takiej stylistyce będzie mógł rywalizować z dobrym skutkiem z najbardziej liczącymi się modelami segmentu E.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz

Lexus GS IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Lexus GS IV

Liczba ocen: 29
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~kos77
Lexus GS IV
Sedan 300h 223KM 164kW
Auto dobrze wyciszone. Jakość materiałów bardzo przyzwoita. Prowadzenie super, wręcz rewelacja. Skrzynia to porażka. Laguna 150 koni (diesel) daje o wiele więcej przyjemności z jazdy. Na razie bezawaryjne (88 tys. km). Bajki ludzie piszą o spalaniu 5-6 litrów. Po za tym, komputer oszukuje o 0,5 litra !!!!!! w stosunku do tego co pokazuje zegar na dystrybutorze. Tempomat to żart. Kto go projektował. Bardzo dużo miejsca dla kierowcy, zarówno nad głową jak i na nogi. Muszę przyznać, że w aucie nie czuć jakiegoś super komfortu. Po przesiadce z Laguny spodziewałem się czegoś więcej. Jak już minął okres podniecenia, doszedłem do wniosku, że mimo wszystko wolałbym BMW serii 5 w kombi albo A6 w kombi. Chętnie bym zamienił. Ale na diesla.
4,6
~Hustle
Lexus GS IV
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Plusy auta: świetne wyciszenie, rewelacyjny system audio, bardzo dobre właściwości jezdne, wygląd, niezawodność itd. Minusy: W standardowym trybie jazdy obroty trzymane są trochę za nisko, przez co reakcja na gaz jest opóźniona, jazda w trybie sport załatwia sprawę, zawieszenie jak dla mnie mogłoby być trochę twardsze. Świetny samochód do komfortowego przemieszczania się w ciszy. Jakość skóry (mam wersję F-sport) jest po prostu rewelacyjna, porównuję z BMW X5 (ale nie najwyższa możliwa opcja). Jeżeli chodzi o spalanie to przez pierwsze 15000km, jeździłem w miarę spokojnie (wiadomo silnik powinien się dotrzeć itd) więc wyszło 9.3l/100km. Drugie 15000km średnia 10.8l/100km, bardziej dynamiczna jazda i znacząco więcej po mieście.
4,5
~wtomeg
Lexus GS IV
Sedan Facelifting 300h 223KM 164kW
Będę trochę nieobiektywny. Mam to auto 2 miesiące i nadal nie potrafię przejść koło niego obojętnie. Na razie spełania moje oczekiwania a przyczepić się mogę jedynie do kilku detali. Na pewno nie wybrałbym wykończenia z lakierowanego plastiku. Wygląda świetnie ale wymaga wiele pracy, żeby utrzymać jej w czystości. Polecam wykończenie w drewnie, tym bardziej że jest w tej samej cenie. Również tworzywo fortepianowe w boczkach drzwi jest podatne na palcowanie. Jest to moje pierwsze auto hybrydowe, dlatego trudno jest mi się przyzwyczić do faktu, że samochód jest oszczędniejszy w mieści niż na trasie. Wskazane w raporcie maksymalnę średnie spalanie 9,5 l. zostało uzyskane na autostradzie przy poruszaniu się z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych osiąganych przez to auto.

Raporty spalania Lexus GS IV

Liczba raportów: 44
Średnie spalanie dla Lexus GS IV
6,7 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Lexus GS IV
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Kategorie są trochę niepraktyczne i ciężko oszacować takie liczby. Praktyka jest taka: miasto: 12-16 w zależności od warunków trasa autostradowa - 9 - zmierzone na dystansie 1300km jazdy z prędkością +20 do dozwolonej. trasa wolniejsza - szacuję 8, ale nie testowałem. Jak ktoś nie jeździ co dzień po mieście to można na okrągło liczyć 10. Niby dużo ale jak się weźmie pod uwagę niezawodność, to się moim zdaniem bilansuje z różnej maści TDIkami i TSI, gdzie owszem jest taniej na stacji ale drożej w serwisie.
9,0
Lexus GS IV
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Mało raportów spalania świadczy o tym, że to nowe auto nie ma jeszcze zbyt wielu właścicieli. Ja mam to auto od 3 miesięcy, w ciągu, których pokonało 12 tys. km. Pierwsze 8-9 tys. to rzeczywiście wysokie wartości rzędu 12-13 litrów, po tym przebiegu silnik jakby się ułożył. Szczególnie w jeździe na trasie i autostradowej mnie zaskakuje oszczędnością. Autostradowa jazda bez oszczędności daje wartości ca. 9,3 - 10.0. Na wolnej trasie do 110 km/h udało mi się zejść do 6,6! I to uważam za wartość genialną. Miasto (ja jeżdżę głównie w Szczecinie) to 11 l średnio. Przy krótkich odcinkach, częstym zapalaniu i gaszeniu da się dojść do 13.5. Ja nigdy nie widziałem więcej. Podkreślam jednak to, że silnik układa się dość długo i dopiero po 10 tkm otrzymuję wartości, o których piszę. Wskazania komputera pokładowego pokrywają się z obliczeniami na stacji paliw, to cieszy. Generalnie po przesiadce z niemieckiej konkurencji z podobnym silnikiem, jestem zadowolony. Lepsza jakość za rozsądniejszą niż u Niemców cenę!
7,8
Lexus GS IV
Sedan 450h 345KM 254kW
Decydując sie na ten samochód przetestowałem konkurencję niemiecką głównie w wersji diesel o mocach powyżej 300 km i spalanie konkurencji znacząco mnie zniechęciło, a do tego to zawsze będzie diesel i po przejechaniu 120 tyś km czar bezawaryjności pryska. To co zaoszczędziło się na stacji z nawiązką zostawi się w serwisie. Samochodem w przeciągu 5 miesiecy przejechałem 30 tyś km i jestem pozytywnie zaskoczony niskim spalaniem, nawet przy dynamicznej jeździe po niemieckoch autostradach z prędkościami powyżej 200 km/h splanie dalej zadawalające ok 12 litrów na 100 km. I jeszcze jedna frajda z użytkowania GS 450 h f sport to mina panów bez włosów w swych BMW z pakietem M jak zostają na światłach z tyłu. Wrażenie bezcenne.
Lexus GS IV