Szukaj

Informacje o Lexus GS

Lata produkcji: 1991 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz

Lexus GS – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lexus GS

Liczba ocen: 150
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~adam
Lexus GS III
Sedan 3.5 450h 345KM 254kW
zaczne od wad z tylu miejsca nad glowa tylko dla osob do 180 cm fotele raczej twarde wydaja sie niewygodne ale po dlugiej trasie czlowiek jest wypoczety miejsca w srodku malo bo jest fenomenalnie wyciszony i naglosniony oswietlenie led malo jasne .zalety wyciszenie , naglosnienie , niezawodnosc osiagi ok 20s od o-200 km/h przyspiesza liniowo do 260km/h i jest szybszy od gs 450h 4 generacji. spalanie tempomat 110km/h -7l 127km/h-7.9l 145km/h 8.8l dodam ze mam opony 225/50r17 one zmniejszaja spalanie miasto pierwszy 1km-15l do20l w zimie potem ok 8-10 l bo silnik rozgrzany. polecam zrobic plukanke silnika i zalac olej a3 b4 5w-40 by chronic bembny vvt i
4,1
~kos77
Lexus GS IV
Sedan 300h 223KM 164kW
Auto dobrze wyciszone. Jakość materiałów bardzo przyzwoita. Prowadzenie super, wręcz rewelacja. Skrzynia to porażka. Laguna 150 koni (diesel) daje o wiele więcej przyjemności z jazdy. Na razie bezawaryjne (88 tys. km). Bajki ludzie piszą o spalaniu 5-6 litrów. Po za tym, komputer oszukuje o 0,5 litra !!!!!! w stosunku do tego co pokazuje zegar na dystrybutorze. Tempomat to żart. Kto go projektował. Bardzo dużo miejsca dla kierowcy, zarówno nad głową jak i na nogi. Muszę przyznać, że w aucie nie czuć jakiegoś super komfortu. Po przesiadce z Laguny spodziewałem się czegoś więcej. Jak już minął okres podniecenia, doszedłem do wniosku, że mimo wszystko wolałbym BMW serii 5 w kombi albo A6 w kombi. Chętnie bym zamienił. Ale na diesla.
4,5
~Marianoitaliano
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Rewelacyjne auto, cicho, szybko, wygodnie, bezproblemowo. Auto proste konstrukcyjnie, ale nie toporne, trochę taki amerykaniec, tylko w dobrej jakości wykonania. Chyba najtańsze w eksploatacji V8 z tamtych lat. Auto serwisuję sam i stwierdzam, że jest świetnie przemyślane konstrukcyjnie - wszędzie da się włożyć rękę, odkręcenie jakiegoś elementu jest przeważnie dziecinnie proste i nie wymaga wybebeszania połowy komory silnika. Wszystkie śruby odkręcają się bez problemu. Mimo pozornie sporego przebiegu auto wygląda i jeździ bardzo dobrze, nikt nie daje mu tych prawie 20 lat. Nie potrzeba też specjalistycznych narzędzi ani nawet komputera (np. kalibrację kontroli trakcji można przeprowadzić spinaczem). Żeby nie było zupełnie kolorowo ma też kila wad: nie ma tylu zamienników co do popularniejszych marek, hamulce mogłyby być lepsze (wprawdzie mają wspomaganie awaryjne, ale na co dzień się z niego nie korzysta) i to chyba tyle, mam porównanie do audi, merca i bmw z tego okresu i lex jest o lata świetlne bardziej bezproblemowy, jedynie odstaje małą ilością silników do wyboru (ale za to jakich...) i brakiem fajerwerków typu webasto, aktywne wspomaganie i inne nie aż tak potrzebne rzeczy.

Raporty spalania Lexus GS

Liczba raportów: 193
Średnie spalanie dla Lexus GS
6,7 – 15,8
l/100 km
12,9 – 15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średnie minimalne - 8,57 l/100 km średnia z 2000 km, spokojna jazda autostradami, drogami krajowymi i trochę miasta, średnie maksymalne - 11,76 l/100 km średnia z 400 km, dynamiczna jazda drogami krajowymi i po mieście, minimalne - 7,62 l/100 km średnia z 500 km, spokojna jazda drogami krajowymi, wszystkie wartości liczone przy dystrybutorze, komputer pokładowy wskazuje różnie raz myli się o 0,02 l/100 km a czasem nawet o 0,7 l/100 km. Nie jest to może mistrz oszczędności ale jak na gabaryty i silnik 3,5 l to dobry wynik.
9,3
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średnie minimalne - 8,57 l/100 km średnia z 2000 km, spokojna jazda autostradami, drogami krajowymi i trochę miasta, średnie maksymalne - 11,76 l/100 km średnia z 400 km, dynamiczna jazda drogami krajowymi i po mieście, minimalne - 7,62 l/100 km średnia z 500 km, spokojna jazda drogami krajowymi, wszystkie wartości liczone przy dystrybutorze, komputer pokładowy wskazuje różnie raz myli się o 0,02 l/100 km a czasem nawet o 0,7 l/100 km. Nie jest to może mistrz oszczędności ale jak na gabaryty i silnik 3,5 l to dobry wynik.
11,3
Lexus GS IV
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Kategorie są trochę niepraktyczne i ciężko oszacować takie liczby. Praktyka jest taka: miasto: 12-16 w zależności od warunków trasa autostradowa - 9 - zmierzone na dystansie 1300km jazdy z prędkością +20 do dozwolonej. trasa wolniejsza - szacuję 8, ale nie testowałem. Jak ktoś nie jeździ co dzień po mieście to można na okrągło liczyć 10. Niby dużo ale jak się weźmie pod uwagę niezawodność, to się moim zdaniem bilansuje z różnej maści TDIkami i TSI, gdzie owszem jest taniej na stacji ale drożej w serwisie.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,5
Lexus GS III
Sedan 4.3 283KM 208kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 6 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja zakladana w Czakramie w Tarnowie.....juz 4, Koszt około 6000 zł ze strojeniem na hamowni i lubryfikacja. Podczas montażu martwi tylko bark ściągania kolektora do wiercenia.....ale widocznie nie potrzeba. Auto teraz po wymianie rozrządu wiec zajrzalem do "szklanek" aby sprawdzic luzy zaworowe, poki co nie widac sladow zuzycia i zadnych niepokojacych objawów. Auto w...
5,0
Lexus GS II
Sedan 3.0 228KM 168kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Bardzo długo dojrzewałem do tej decyzji i kilka dni temu założyłem do swojego "staruszka" instalację LandiRenzo w głównej siedzibie w/w firmy.Kolega który montował i stroił mój silnik po całej operacji napracował się wyjątkowo dużo. Cała operacja trwała 4dni z czego 4godziny sama regulacja na hamowni w pełnym zakresie obrotów Nie wiele zrobiłem km ale silnik pracuje idealnie...
5,0
Lexus GS II
Sedan 3.0 228KM 168kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 178 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Podstawą jest dobry montaż instalacji. Nic nie da jak podzespoły będą z najwyższej półki jak będzie źle założona instalacja. Ja miał w autoryzowanym serwisie Stag i jestem mega zadowolony. Nie dość że wszystko idealnie działa, wystrojone idealnie, żadnych spadków mocy ani problemow to jeszcze ładnie i schludnie założone, wszystko pochowane. Warsztat montujący to Auto Gaz...
Lexus GS