Szukaj

Informacje o Mazda 3 II

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2009 druga generacja Mazdy 3. Pierwowzorem auta był prototyp zaprezentowany rok wcześniej, o takiej samej nazwie. Pod względem stylistycznym Mazda 3 kontynuuje idee z których korzystano u poprzednika. Tak jak pierwsza generacja samochodu, druga również zbudowana została na płycie podłogowej C1, opracowanej we współpracy Forda, Mazdy oraz Volvo. Auto jest jednak większe od modelu I generacji. Podobnie jak on dostępna jest w wariantach sedan oraz hatchback.
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 3 II

Liczba ocen: 84
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MK
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Ocena dotyczy 109 konnej wersji silnika. Mazda sprawuje się bardzo dobrze, eksploatowana głównie w mieście, parę razy jechałem nią w dłuższą trasę. Samochód świetnie wykonany, stylistyka wolno się starzeje, a wnętrze jest przyzwoicie spasowane. Bardzo ekonomiczne i tanie w naprawach auto. Bardzo porządne wnętrze auta: deska obszyta miękką a'la skórą, podobnie podłokietnik i ten element drzwi, na którym zwykle ląduje łokieć; fotele wygodne, funkcja podparcia lędźwiowego sprawia, że nawet dłuższe trasy nie męczą.
4,4
~Robert
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Przyjemne auto ze sportowym zacięciem, ale ma swoje (drobne jak dla mnie) wady. Jeżeli lubicie japońskie auta w stylu lat 90., czyli proste w obsłudze, z wolnossącym silnikiem i bez bajerów, będziecie zadowoleni. Minusem jest wyciszenie i zbyt krótkie siedziska foteli, a także cienki, delikatny lakier. Rekompensuje to jednak bezawaryjność oraz przyjemnosć z jazdy - każda wycieczka to banan na twarzy dzięki sztywnemu zawieszeniu i fantastycznej skrzyni biegów oraz zwartemu układowi kierowniczemu.
4,2
~Alsk
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Auto do tej pory bezusterkowe, niezawodne, pozwalające czerpać przyjemność z jazdy. Minusy: - DUŻY MINUS: słaba i delikatna blacha, bardzo łatwo o drobne rysy czy ślady po kamyczkach nawet przy dużej ostrożności - przy większej prędkości słabe wyciszenie - dla niektórych może okazać się ciasno i mało miejsca - dla mnie ok. - po użytkowaniu po naszych drogach klapa bagażnika zaczyna "wydawać charakterystyczne dla siebie dźwięki" Plusy: - przede wszystkim brak poważnych usterek - oryginalny wygląd i wykończenie wnętrza - bardzo bogate wyposażenie !! - i wiele innych szczegółów, które można wymieniać Największym minusem jest jakość blachy, która jest bardzo delikatna. Bezawaryjność, komfort i ogromna przyjemność z jazdy sprawiają, że te drobne minusy są niezauważalne. Wg mnie tej wersji do ideału brakuje jedynie więcej mocy (w szczególności przy wyprzedzaniu) oraz poprawa jakości blachy. Wersja z 150KM po dopracowaniu blachy bez wątpienia jest autem idealnym. Polecam.

Raporty spalania Mazda 3 II

Liczba raportów: 112
Średnie spalanie dla Mazda 3 II
7,3 – 11,2
l/100 km
5,2 – 6,5
l/100 km
8,3 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Tak jak inni piszą, Madzia lubi dużo spalać :) Nie lubi korków na tyle że czasem lepiej jechać znacznie dłuższą trasą niż stać w korku. Posiadam i-stop ale to się sprawdza tylko na światłach a nie w korkach. Tak samo krótkie odcinki gdzie nie zdąży nawet silnik się rozgrzać (do pracy mam 4km). Prowadzę dziennik tankowań, więc na przestrzeni 6 m-c mogę się pochwalić swoimi wynikami które są wiarygodne i potwierdzone. --Po mieście będzie brała 10l gdzie mam krótkie odcinki w korku, oraz trochę dłuższe bez kortów. UWAGA- zimą minimum 12l. --Na trasie (autostrada) będzie brała: ---------- 8 l przy prędkości 110km/h -----------10,0 l przy prędkości 140km/h -----------ok. 19 l przy prędkości 210km/h jest to maks jaki może wyciągnąć, może trochę więcej z górki. Wynik jest w przybliżeniu ponieważ był to jednorazowy test na tempomacie ale na jednym odcinku 250km ponieważ paliwo się skończyło.
6,7
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Moja Mazda juz przejechalem okolo 10000 km. Podzial rodzaju pokonywanych tras to: 60% cykl autostradowy - moja srednia predkosc to okolo 120 km/h, gdzie spalanie wynosi okolo 6,6 l/ 100 km , 30 % tryb pozamiejski - spalanie na poziomie okolo 6 litrow (przy predkosci okolo 90 km/h) oraz 10 % tryb miejski - i tutaj najwiekszy wynik 7,5 litra. Generalnie w trasie spalanie bardzo niskie, a w miescie jak widac wzrasta. Moj styl jazdy: w miescie unikam gwaltownych przyspieszen,, hamuje czesto silnikiem. W trasie bardzo podobnie jak w miescie, staram sie utrzymywac stala predkosc. W opcji autostradowej zauwazyle ze powyzej 120 km/h spalanie zaczyna drstycznie rosnac, tzn. przy 130 km/h wynosi okolo 7,3, przy 140 km/h to juz okolo 8
7,4
Mazda 3 II
Hatchback Facelifting 1.6 MZR 105KM 77kW
Jak na Japończyka przystało części do tanich nie należą, ale można to brać z przymrużeniem oka. Do tej pory (po zakupie) wymieniłem tylko klocki i akumulator (obie części miały już 4.5 roku), klocki wykazywały wysokie zużycie, a akumulator był w 64% naładowany. Obie części były fabrycznie nowe i dopiero teraz przyszedł czas na wymianę. Klocki kosztują od 80zł (tanie chińskie) do 280zł za ceramikę (na ceramiczne się zdecydowałem) - ceny na przód, tył jest tańszy o ok 10%. Poprzedni właściciel nie robił nic w tym samochodzie oprócz wymiany płynów i filtrów, co potwierdziło ASO.
Mazda 3 II