Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Mazda 3 III

Produkowany od 2013.

Mazda 3 III Sedan 2.0 120KM - galeria redakcyjna - lewy przedni reflektor - wyłączony
Mazda 3 III Sedan 2.0 120KM - galeria redakcyjna - emblemat
Mazda 3 III Sedan 2.0 120KM - galeria redakcyjna - silnik
Mazda 3 III Sedan 2.0 120KM - galeria redakcyjna - koło
Mazda 3 III Sedan 2.0 120KM - galeria redakcyjna - głośnik w drzwiach przednich
Mazda 3 III Sedan 2.0 120KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Mazda 3 III Sedan 2.0 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Mazda 3

  • 3 III   2013 - teraz
    Mazda 3 III
    • Wybierz generację

    • 3 III (2013 - teraz)
    • 3 II (2009 - 2013)
    • 3 I (2003 - 2009)

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.
Luzacjusz: Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

Wersje nadwozia Mazda 3 III

Silniki Mazda 3 III

Lista silników:
1.5 SKYACTIV-G (100KM), 2.0 SKYACTIV-G (120KM), 2.0 SKYACTIV-G (165KM), 2.5 SKYACTIV-G (187KM), 2.2 SKYACTIV-D (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Mazda 3

Czy warto kupić: używana Mazda 3 (od 2009 do 2013)

Radość z jazdy, ciekawa stylizacja, niezłe wyposażenie i symboliczna awaryjność. Atuty kompaktu z Kraju Kwitnącej Wiśni ułatwiają zaakceptowanie wyśrubowanych cen na rynku wtórnym oraz niezbyt przestronnego wnętrza. Czy warto kupić używaną Mazdę 3 II?

Mazda 3 MPS - pozory mylą

Kim jest król picu? To ktoś, kto zgrywa wielką gwiazdę, choć wcale nią nie jest. Ale ludzie trochę pozazdroszczą i to wystarcza mu do szczęścia. Po drugiej stronie są wszyscy, którzy nie lubią się obnosić, ale za to mają spore możliwości. Zupełnie jak Mazda 3 MPS.

Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM SkyPASSION - mocny gracz ze wschodu
 
Nasz test Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM A/T SkyPASSION

Oferta klasycznych sedanów segmentu C dostępna na polskim rynku jest bardzo bogata. Wystarczy wymienić takich graczy jak Volkswagen Jetta, Toyota Corolla, Opel Astra Sedan, Ford Focus Sedan czy Honda Civic Sedan, aby przekonać się jak zażarta walka toczy się o względy klienta. Całkiem niedawno do tego...

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa
 
Nasz test Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyEnergy

Nowy kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżnia się nie tylko efektowną linią nadwozia, dobrze zestrojonym zawieszeniem i rozsądnie skalkulowaną ceną. Fani motoryzacji na całym świecie od dłuższego czasu dyskutują na temat silnika Skyactiv-G. Czy 120 KM z... dwóch litrów pojemności znajduje uzasadnienie...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Czy będzie i jak może wyglądać nowy MPS 3?

26 czerwca 2013 roku ujawniono światu nowe oblicze Mazdy 3. Projektanci wspięli się na wyżyny i powstał bardzo atrakcyjny kompakt, zaprojektowany zgodnie z nową filozofią Mazdy: KODO - "Dusza Ruchu". Do mnie ta stylizacja trafia, podoba mi się zarówno zewnętrzny design jak i całkiem spójne...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 3

Mazda 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 3autoWcentrum - społeczność Mazda 3

najwyższe oktanyAuta - Mazda 3

Mazda 3 titanium grey 75,27

Mazda 3 95,25

Mazda 3 71,83

Mazda 3 Black Pearl 78,73

Mazda 3 70,67

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 3

mati1985 30,12

KONIOWAMAZDA 30,12

devil88 35,36

darhad 92,73

jermac 30,13

kubakocoj 65,71

Morgus 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 3

Osiołkowi w żłoby dano ...
Osiołkowi w żłoby dano ... NOKIAN WR A3 205/50R17 93V oraz PIRELLI W210 SZ SER. II 205/50R17 93H W...
Konserwacja podwozia
Konserwacja podwozia Pamiętam z lat poprzednich zabiegi, które trzeba było przeprowadzać na niczym ni...
Pierwsza niefajna rzecz
Pierwsza niefajna rzecz Osiołek ma szyby z tyłu oklejone fabrycznie. Nic mi z tego, bo tam nie siedzę i ...
EMO, czyli Emeryt Mode On.
EMO, czyli Emeryt Mode On. Wczoraj wyskoczyła mała trasa do zrobienia i postanowiłem jechać we wspomnianym ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 3

od 66 900 zł do 92 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 165 KM): 1.5 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 3
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 3

Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Cena katalogowa

66 900

Zobacz ofertę Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Mazda 3 najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.5 EcoBoost (182 KM)
Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Hyundai i30
1.6 GDI (135 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus III Ecoboost Ford Focus III Ecoboost
Rocznik: 2013. Przebieg: 76 000 km. Silnik: 1.0 74KM .
Cena: 39 500 zł
Renault Megane III Generation Renault Megane III Generation
Rocznik: 2012. Przebieg: 88 568 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 34 900 zł

Ocena auta Mazda 3 III

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 4,78
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + silnik
  • + wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mazda 3

Mazda 3 II MPS 2.3 260KM - galeria redakcyjna (2) Mazda 3 2007 Sedan Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM - galeria redakcyjna Mazda 3 MPS Mazda 3 MPS 2009 Mazda 3 Facelifting Mazda 3 Spring Edition (2013) Mazda 3 2.0 (150 KM) Active - galeria redakcyjna Mazda 3 I MPS - galeria społeczności Mazda 3 II MPS Facelifting
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 3

  • 1.
  • 5,00 Mazda 3 II 1.6 MZR (105KM) 2009r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 2.
  • 4,75 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2005r.
    dodał: wojtas, 06.08.2013

    Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w lubryfikator do chłodzenia zaworów, podobno w japońskich autach powinno się to założyć gdyż zawory są wykonane z troszkę słabszych na wysoką temperaturę materiałów.

  • 3.
  • 4,50 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2003r.
    dodał: Ania M-3, 22.02.2011

    Instalacje mam dwa lata, właśnie skończyła mi się gwarancja.W tym czasie 4 razy byłam na serwisie co 15 tys km. Takie bowiem są warunki gwarancji. Ja w tym czasie przejechałam 60tys km. Jesli można coś ploecić to polecam tą instalacje.Jest to Sequent 24 firmy BRC. Natomiast co do warsztatu to nie mam zastrzeżeń. Zawsze się umawiałam wcześniej i zostawiałam auto.Po paru godzinkach je odbierałam bo tak było mi wygodnie.Panowie zrobili co należy a ja załatwiłam w tym czasie swoje sprawy.Polecam.

  • 4.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.3 (162KM) 2006r.
    dodał: oldwinc, 14.10.2014

    Po poprawieniu instalacji po partaczach z zak³adu - zamontowali valteki 34 dysze 2.8mm, red. Zavoli N, czujnik PS2 przed filtrem FL daleko od listwy, reduktor przykrêcony do grodzi, który w koñcu odpad³ pozostawiaj±c fajny otworek i butli do jazdy na wstecznym. Strojenie i zebranie obu map, w³±czona adaptacja OBDII (+/- 3%). Red. Zavoli S, wtryski Dragon (dysze 2.5mm 1.5bar).

  • 5.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: GEUGE, 25.02.2011

    Instalacja nadal sprawuje się świetnie. Czy na dworzu -20C czy +30C to Mazda 3 2.0 świetnie jeździ na gazie. Nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Za miesiąc pierwsza wizyta gwarancyjna w warsztacie i wymiana filtrów, regulacja instalacji. Jak na razie jestem super szczęśliwy że mam gaz przy tych cenach benzyny. Polecam wszystkim instalację Landi Renzo.

  • 6.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: paweł, 14.05.2010

    Instalacja założona przez firmę Autopol z W-wy. Świetna robota za bardzo dobrą cenę. Instalacja bezobsługowa. Jak na razie nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Świetne spalanie: miasto 9,5l a na trasie 7,6. Mam nadzieję, że silnik wytrzyma eksploatację na lpg bo przejechałem dopiero 3000km.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 3

Mazda 3

31 komentarzy

29 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

moczarekmoczarek

Moim zdaniem największy plus dla tego auta należy się za design, w środku bardzo ładnie prezentuje się deska rozdzielcza. Samochód jest zgrabny i nie jest zbyt dużych rozmiarów, więc parkowanie na mieście nie stanowi problemu.

~Rzaczek~Rzaczek

Witam wszystkich co do tej rdzy w mazdach to nie jestem tak do końca przekonany 4 lata temu sprzedałem wersje 323f w gazie rocznik 94 i wcale nie było na niej rdzy, obecnie posiadam 3 w dieslu i jest OK. Więc uważam że wszystko zależy od właściciela, musimy jednak pamiętać że większość tych aut pochodzi z importu a handlarze kupują auta o różnej historii i wcale nie są to najlepsze egzemplarze raczej większość z nich wyznaje zasadę kupić tanio poprawić bądź zrobić i szybko sprzedać zarabiając. Lecz ogólnie auta niemiecki będą miały lepszą blacharkę od każdego japończyka. Widziałem 3 letnią Toyote z salonu która na progach miała pierwsze oznaki rdzy, nawet audi od czasu do czasu wypuści wadliwą sztukę więc mazdy też się takie trafią i na to nie ma rady jak w każdej marce. Jeśli ktoś rozgląda się za 3 to polecam te po 2006 roku czyli po lifcie wówczas poprawili problem z natkolami.

~Jack~Jack

BMW 3,0 w automacie pali po mieście 16l auto nie dla przeciętnego obywatela.Jak by przerobił na gaz było by pewnie ze 20-22litry na sto.50-55zl/100km,a w benzynie ok. 90zł/100km,ale za to wyrywa asfalt z pod kół.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 370
Przejechany dystans
14 463 393 km
Zatankowanego paliwa
843 032 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 311
Wydanych pieniędzy
1 213 280 zł
Średnie wydatki na auto
1 217 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 350
Wydanych pieniędzy
1 784 576 zł
Średnie wydatki na auto
1 790 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (997)

Testy zderzeniowe Mazda 3

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 3 2.0 Core, LHD
2013

Mazda 3
Mazda 3 1.6 'Touring', LHD
2009

Mazda 3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 3 III

Na podstawie 61 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Pablocessar, dodano: 21.05.2010 15:01

Spalanie bardzo dużo zależy od sposobu jazdy(jak w każdym samochodzie). Przy normalnej miejskiej jeździe trzeba liczyć średnio 8l. Na trasie do prędkości 110-120 km/h spalanie 7,2-7,6l. Powyżej tych prędkości apetyt rośnie od 8 do 9l. Aby mieć spalanie powyżej 10l naprawdę trzeba trzeba się namęczyć. Generalnie przy takim silniku spalanie naprawdę na przyzwoitym poziomie.

pełny raport Mazda Hatchback 2.0 MZR

autor: mapet, dodano: 17.10.2009 19:05

Jeżdżę autkiem od 3 miesięcy. 3-latek z 85000 przebiegu. Ogólnie komputer przekłamuje do 1-litra i z tego co widzę, większość kolegów podaje spalanie z komputera a nie faktyczne. Na co dzień jeżdżę po Krakowie ze średnią prędkością ok. 17km/h... Dramat a nie jazda... Gratuluję jeżeli komuś przy takiej jeździe uda się spalić 6 litrów na setkę (no chyba że z silnikiem hybrydowym)... 7-8 bez wyłączania klimy to spalanie które osiągam. Podkreślę, że nie jeżdżę oszczędnie... Kolega Audi A3 z 2000 roku 1.9 TDI mówi, że pali koło 6 litrów. Nie kłamie, ale po drodze do pracy ma jedne światła na których z reguły nie staje... 7-8 - nie jest to mało, ale nie wyobrażam sobie przesiąść do innego samochodu a już na pewno nie z silnikiem benzynowym. W wakacje pojechałem z Krakowa nad Balaton jakieś 500 km drogi. Żadnych autostrad tylko piękne krajobrazy przy zwykłych drogach. Kto jechał przez Słowację to wie, że drogi mają świetne, ale jak jest 90 to jedziemy 90 a jak 50 to nie ma siły i ani kilometra więcej, no chyba, że ktoś ma za dużo kasy. Przy takiej podróży spalanie miałem na poziomie 5 litrów na setkę. Dla mnie idealnie. Jadąc autostradą 130-140/h wychodzi koło 5,5. Poza tym potwierdzam, że przy spokojnej jeździe w trasie można zejść do 4,5 ale nie na autostradzie (raz mi się udało:)). Reasumując... Nie można porównać "jazdy po mieście/w trasie" i "jazdy po mieście/w trasie". Za dużo zależy od miasta, trasy, kierowcy, pogody, etc., etc.... Ja ze swojego autka jestem bardzo zadowolony i daję mu 5/5:).

pełny raport Mazda Hatchback 1.6 MZ-CD

autor: pnk, dodano: 17.02.2010 23:24

Przeciętnie przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście samochód pali około 14.5l/100km. Minimalne spalanie jakie udało mi się zanotować w mieście przy jeździe do 3500obr. - 11.5l/100km. Na trasie jadąc do 200km/h (średnio ok. 180km/h) spalanie ok. 12.5l/100km. Na 6 biegu przy 3000obr. (max. moment obr.) i prędkości ok. 140km/h spalanie 9.5l/100km. Przy 200km/h spalanie 17l/100km. Przy bardzo, bardzo ciężkiej nodze, w mieście, maksymalne spalanie jakie znalazło się na ekranie komputera 18.5l/100km. Tankowana benzyna: 98. Stacje: głównie ST1, Shell.

pełny raport Mazda MPS 2.3 MZR DISI Turbo

Skarbnica wiedzy o Mazda 3 III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 3 III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 3 III
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 3, oglądali także