Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2003 roku. „Trójka” zastąpiła słynną serię 323 i tak jak ona okazała się sukcesem rynkowym – zdobyła wiele nagród w plebiscytach na samochód roku, np. w Chorwacji, Danii, Turcji i Czechach. Modele dwóch pierwszych generacji powstały na płycie podłogowej C1 stworzonej przy współpracy Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem pierwszej „Trójki” był prototyp MX-Sportif. Od 2013 roku oferowana jest trzecia generacja modelu. W Japonii Mazda 3 była sprzedawana pod nazwą Axela. Jej usportowiona wersja to Mazda 3 MPS w Europie i Mazdaspeed3 w USA.

Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Mazda 3

Mazda 3 generacja III

Po tym, jak Mazda 6 oczarowała nas swoim wrodzonym pięknem, zaczęliśmy z niecierpliwością i pełnią nadziei oczekiwać nowej “trójki”. Kiedy ta ujrzała światło dzienne, było już jasne, że projektanci japońskiej marki są w doskonałej formie i nie zamierzają przerywać dobrej passy. Przejawem ich designerskiego kunsztu jest kompaktowe nadwozie modelu 3, w którym zwarta, pełna załamań sylwetka oraz śmiało narysowane szczegóły tworzą nadzwyczaj urodziwy widok.

Atrakcyjnie wyglądający krajobraz ujrzymy również po zajęciu miejsca za “kółkiem”. Otaczający kierowcę pejzaż cieszy tym bardziej, że ładne wskaźniki przekonują do siebie czytelnością, a miłe dla oka przyciski na konsoli środkowej są też miłe w obsłudze. Pozytywnej atmosfery nie zakłóca również wykończenie, bo zarówno materiały, jak i staranność montażu stoją na dobrym poziomie. Z racji dynamicznego nadwozia widoczność do tyłu jest trochę ograniczona.

Ukształtowanie karoserii negatywnie wpływa również na przestronność kabiny - opadający dach zabiera wartościowe centymetry podróżującym na tylnej kanapie. Na domiar złego, nie mają oni szczególnie dużo miejsca na wysokości kolan, a pasażer siedzący pośrodku musi liczyć się z masywnym tunelem. Z przodu siedzi się dużo lepiej, bo miejsca jest pod dostatkiem, z kolei fotele idealnie łączą podtrzymywanie ciała na zakrętach z wygodą w trasie. Bagażnik ma co najwyżej przeciętną pojemność i został dość tandetnie wykończony.

Podczas gdy wnętrze zasługuje w paru przypadkach na krytykę, tej nie możemy sobie pozwolić, oceniając zachowanie auta podczas jazdy. Podobnie jak poprzednicy, Mazda 3 III. generacji dostarcza prowadzącemu dawkę pozytywnych emocji za każdym razem, kiedy na drodze pojawi się zakręt. Dynamicznej jeździe sprzyjają dobrze zestrojone zawieszenie oraz udany układ kierowniczy. Co ważne, narzekać nie można na komfort tłumienia nierówności.

Wiele azjatyckich samochodów dumnie prezentuje logotypy producentów z Dalekiego Wschodu, ale ich produkcja odbywa się w Europie. W przypadku Mazdy 3 jest inaczej, bo jej wytwarzaniem trudnią się japońskie zakłady. Takie pochodzenie nie powoduje na szczęście, że cło winduje cenę zakupu do gigantycznej kwoty. Prezentowane w cenniku liczby stoją na równi z konkurencją, a niewątpliwym atutem “trójki” jest niezłe wyposażenie standardowe. Dodatków jest za to niewiele, zaś ich ceny mogłyby być niższe.

Mazda 3 generacja II

Choć nie przyciąga wzroku równie skutecznie jak następca, Mazda 3 II. generacji to bez wątpienia jeden z najciekawiej wystylizowanych modeli w klasie kompakt. Na atrakcyjny wizerunek pracują liczne przetłoczenia i wyraźnie opadająca linia dachu, jak również oryginalnie zaprojektowane detale, które nadają całości niepowtarzalnego charakteru. W gamie wersji nadwoziowych znajdziemy dynamicznie narysowanego hatchbacka oraz bardziej eleganckiego sedana.

W ślad za designem nadwozia, również stylistyka wnętrza sprawia, że na Maździe można zawiesić oko. Kokpit wyróżniają zegary umieszczone w “tubach”, zestaw elektronicznych wskaźników i rozbudowana konsola środkowa. Ergonomia obsługi kokpitu stoi na bardzo dobrym, ale nie idealnym poziomie, bo podczas gdy zegary główne są wzorowo czytelne, a najważniejsze przyciski pokładowe możemy obsługiwać z zamkniętymi oczami, sterowanie fabryczną nawigacją czy radiem wymaga przyzwyczajenia. Pewne zastrzeżenia mamy również do materiałów wykończeniowych, bowiem ich jakość wyraźnie odbiega od tej prezentowanej przez liderów segmentu.

Do listy mankamentów wnętrza trzeba dodać ten najpoważniejszy, a mianowicie panującą w środku ciasnotę. Nie mamy tu jednak na myśli pierwszego rzędu siedzeń, bo akurat tam miejsca jest pod dostatkiem. Mowa o przestrzeni wygospodarowanej dla pasażerów tylnej kanapy - i wzdłuż, i wszerz, i wzwyż brakuje dodatkowych centymetrów, przez co swoboda ruchów jest mocno ograniczona. Rodzinnemu wykorzystaniu “trójki” nie sprzyja też bagażnik, który jest niespecjalnie pojemny, a w wersji sedan również słabo dostępny.

Ładne, w miarę uporządkowane, czytelne i przestronne miejsce pracy kierowcy zachęca do czerpania przyjemności z prowadzenia. Tej kompaktowa Mazda dostarcza w bród - jej zawieszenie pewnie trzyma się drogi, nadwozie jedynie minimalnie wychyla się podczas pokonywania zakrętów, a układ kierowniczy daje pełne wyczucie samochodu. Skutecznością resorowania nierówności auto nie aspiruje może do miana luksusowej limuzyny, ale większość niedoskonałości dróg pokonuje bez problemu.

Z racji japońskiego pochodzenia i wynikającej z niego wysokiej ceny, Mazda 3 II nie była na rynku nowych aut rozchwytywanym modelem. W gronie samochodów używanych kosztuje już jednak wyraźnie mniej, a świetną zachętą do jej zakupu jest kapitalna niezawodność. Wprawdzie auto jest jeszcze młode, jednak sporo egzemplarzy ma już pokaźne przebiegi i nawet wśród nich trudno odnaleźć takie mające za sobą istotną awarię. Na miano bezproblematycznego ideału “trójka” jednak nie zasługuje, bo jej lakier rysuje się w błyskawicznym tempie, a zabezpieczenie antykorozyjne pozostawia wiele do życzenia. Szkoda, bo nawet w dziedzinach dostępności tanich części i łatwości napraw samochód wypada nie najgorzej.

Mazda 3 generacja I

W porównaniu do swojego poprzednika, modelu 323F, Mazda 3 zyskała na atrakcyjności wizualnej (choć tył może budzić pewne kontrowersje), jednak pod względem funkcjonalnym okazała się mniej dopracowana - mniejszy niż w poprzedniku bagażnik nie przystoi autu tej klasy. Sama kabina pasażerska jest z kolei wyjątkowo przestronna, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość miejsca wygospodarowanego z tyłu. W samych superlatywach możemy opisywać otoczenie kierowcy - jest atrakcyjnie wystylizowane, czytelne, ergonomiczne, a na dodatek wykonane z wysokiej jakości materiałów i solidnie spasowane.

Z jednostek napędowych stosowanych w "trójce" zdecydowanie bardziej polecamy te zasilane benzyną - zwłaszcza motor 1.6, który zapewnia niezłe osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Jeszcze lepszy stosunek pomiędzy przyspieszeniem a spalaniem gwarantują diesle, jednak to dość usterkowe jednostki, na dodatek drogie w obsłudze. Z mechaniką zaczerpniętą z Forda Focusa II, Mazda 3 I. generacji pokonuje zakręty jak przyklejona, ale z dziurami radzi sobie przeciętnie.

Fordowskie pochodzenie rozwiązań technicznych niesie ze sobą jeszcze jedną, poważną zaletę - dostępność wielu tanich części zamiennych. Za pozostałe elementy trzeba niestety sporo zapłacić, podobnie zresztą jak za same samochody na rynku wtórnym. Pomijając awarie silników wysokoprężnych (w 1.6 psuje się m.in. turbosprężarka, w 2.0 choćby filtr cząstek stałych), "trójka" to pod względem mechanicznym dopracowany, niezawodny samochód. Niestety, w kwestii odporności na korozję pokazuje się z jak najgorszej strony - na nadwoziu błyskawicznie pojawia się brązowy nalot.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.
Luzacjusz: Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

Silniki Mazda 3

Mazda 3 II - jaki silnik wybrać?

Przy zakupie Mazdy możecie przebierać wśród kilku silników. Sporo trzeba na nie wyłożyć, szczególnie jeśli chodzi o diesla. Jest nieduży, bo ma tylko 1.6l pojemności, oszczędny – średnio spokojnie zmieścicie się w 6l/100km i drogi – kosztuje tyle, co tańszy sedan klasy średniej. Ma za to 109KM, a to w zupełności wystarczy. Motory benzynowe są sporo tańsze, co nie znaczy, że tanie. Podstawowy też ma 1.6l, ale trochę mniej koni – 105 i jednak jeździ gorzej od diesla. Jest też 2-litrowa jednostka o mocy niecałych 150KM. Nie jest wybitnie paliwożerna, a do tego tańsza od motoru wysokoprężnego. Dla poszukujących wrażeń jest benzynowe 2.3l o mocy kosmicznych 260KM. 6 sekund do 100km/h, wypieki na twarzy – czego chcieć więcej?

Publikacje o Mazda 3

Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM SkyPASSION - mocny gracz ze wschodu
 
Nasz test Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM A/T SkyPASSION

Oferta klasycznych sedanów segmentu C dostępna na polskim rynku jest bardzo bogata. Wystarczy wymienić takich graczy jak Volkswagen Jetta, Toyota Corolla, Opel Astra Sedan, Ford Focus Sedan czy Honda Civic Sedan, aby przekonać się jak zażarta walka toczy się o względy klienta. Całkiem niedawno do tego...

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa
 
Nasz test Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyEnergy

Nowy kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżnia się nie tylko efektowną linią nadwozia, dobrze zestrojonym zawieszeniem i rozsądnie skalkulowaną ceną. Fani motoryzacji na całym świecie od dłuższego czasu dyskutują na temat silnika Skyactiv-G. Czy 120 KM z... dwóch litrów pojemności znajduje uzasadnienie...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Czy będzie i jak może wyglądać nowy MPS 3?

26 czerwca 2013 roku ujawniono światu nowe oblicze Mazdy 3. Projektanci wspięli się na wyżyny i powstał bardzo atrakcyjny kompakt, zaprojektowany zgodnie z nową filozofią Mazdy: KODO - "Dusza Ruchu". Do mnie ta stylizacja trafia, podoba mi się zarówno zewnętrzny design jak i całkiem spójne...

Białe szaleństwo - Mazda 3 MPS
 
Nasz test Mazda 3 MPS

Święta, święta i po świętach. Po kilku dniach spędzonych w gronie rodzinnym pozostał doskonały nastrój i mnóstwo zmagazynowanych kalorii. Pora roku sprzyja sportom zimowym, odkurzyłem więc deskę snowboardową, zadzwoniłem do znajomych i już wiedziałem, że spalę nieco kalorii na stoku. Jedyną skargę miałem...

Mazda 3 MPS - pobudza do życia
 
Nasz test Mazda 3 II MPS 2.3

Jeden z najmocniejszych hot-hatchy w swojej klasie w dość przystępnej cenie. Jeśli masz problemy z wczesną pobudką - Mazda 3 MPS może być Twoją poranną kawą i przywróci Ci chęć do życia bez względu na to, czy jedziesz do rodziny za miasto, czy tylko odwieźć dzieci do szkoły dwie przecznice dalej...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 3

Mazda 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 3autoWcentrum - społeczność Mazda 3

najwyższe oktanyAuta - Mazda 3

Mazda 3 MPS DSHV 79,66

Mazda 3 Mazdaspeed Red Devil 83,87

Mazda 3 77,78

Mazda 3 mój zoom-zoom 71,48

Mazda 3 71,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 3

mati1985 30,12

wislaw76 30,10

puchatek17 30,11

zbynio79 45,04

adamus81 30,17

Lobo7 30,18

Orson 37,09

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 3

Alusy vs stalówki zimą.
Alusy vs stalówki zimą. Planuję zakup zimówek i w związku z tym powstaje pytanie czy kupić same gumy i p...
Duży serwis
Duży serwis Stuknęło 200 tysięcy, przydałoby się wymienić to i owo... Od ostatniego przegląd...
Zaczynamy się bawić w liczenie
Zaczynamy się bawić w liczenie Zaczynam wprowadzać dane do dziennika kosztów. Pierwsze 1200 km muszę zignorować...
Chorowałem na Mazdę 3 lata.
Chorowałem na Mazdę 3 lata. Chorowałem na Mazdę 3 lata. Po drodze zaliczyłem Nissana (pozytywne doświadczeni...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 3

od 64 900 zł do 93 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 165 KM): 1.5 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 3
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 3

Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

64 900

Zobacz ofertę Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Mazda 3 najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (120 KM)
Opel Astra
2.0 CDTI ECOTEC (165 KM)
Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi Lancer LANCER 1,6 117KM SEDAN INFORM PY'14 Mitsubishi Lancer LANCER 1,6 117KM SEDAN INFORM PY'14
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 61 890 zł 54 890 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus EDITION Ford Focus EDITION
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 111KM .
Cena: 83 740 zł 75 240 zł
Zyskujesz: 8 500 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Galerie Mazda 3

Mazda 3 2007 Sedan Mazda 3 Hatchback Mazda 3 I Hatchback 2.0 i 16V 150KM - galeria redakcyjna Mazda 3 MPS 2009 Mazda 3 Facelifting Mazda 3 I MPS - galeria społeczności Mazda 3 MPS 2013 Mazda 3 Mazda 3 III sedan (2014) Mazda 3 Sedan 2009
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 3

  • 1.
  • 5,00 Mazda 3 II 1.6 MZR (105KM) 2009r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 2.
  • 4,75 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2005r.
    dodał: wojtas, 06.08.2013

    Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w lubryfikator do chłodzenia zaworów, podobno w japońskich autach powinno się to założyć gdyż zawory są wykonane z troszkę słabszych na wysoką temperaturę materiałów.

  • 3.
  • 4,50 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2003r.
    dodał: Ania M-3, 22.02.2011

    Instalacje mam dwa lata, właśnie skończyła mi się gwarancja.W tym czasie 4 razy byłam na serwisie co 15 tys km. Takie bowiem są warunki gwarancji. Ja w tym czasie przejechałam 60tys km. Jesli można coś ploecić to polecam tą instalacje.Jest to Sequent 24 firmy BRC. Natomiast co do warsztatu to nie mam zastrzeżeń. Zawsze się umawiałam wcześniej i zostawiałam auto.Po paru godzinkach je odbierałam bo tak było mi wygodnie.Panowie zrobili co należy a ja załatwiłam w tym czasie swoje sprawy.Polecam.

  • 4.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.3 (162KM) 2006r.
    dodał: oldwinc, 14.10.2014

    Po poprawieniu instalacji po partaczach z zak³adu - zamontowali valteki 34 dysze 2.8mm, red. Zavoli N, czujnik PS2 przed filtrem FL daleko od listwy, reduktor przykrêcony do grodzi, który w koñcu odpad³ pozostawiaj±c fajny otworek i butli do jazdy na wstecznym. Strojenie i zebranie obu map, w³±czona adaptacja OBDII (+/- 3%). Red. Zavoli S, wtryski Dragon (dysze 2.5mm 1.5bar).

  • 5.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: GEUGE, 25.02.2011

    Instalacja nadal sprawuje się świetnie. Czy na dworzu -20C czy +30C to Mazda 3 2.0 świetnie jeździ na gazie. Nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Za miesiąc pierwsza wizyta gwarancyjna w warsztacie i wymiana filtrów, regulacja instalacji. Jak na razie jestem super szczęśliwy że mam gaz przy tych cenach benzyny. Polecam wszystkim instalację Landi Renzo.

  • 6.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: paweł, 14.05.2010

    Instalacja założona przez firmę Autopol z W-wy. Świetna robota za bardzo dobrą cenę. Instalacja bezobsługowa. Jak na razie nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Świetne spalanie: miasto 9,5l a na trasie 7,6. Mam nadzieję, że silnik wytrzyma eksploatację na lpg bo przejechałem dopiero 3000km.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 3

Mazda 3

30 komentarzy

28 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Rzaczek~Rzaczek

Witam wszystkich co do tej rdzy w mazdach to nie jestem tak do końca przekonany 4 lata temu sprzedałem wersje 323f w gazie rocznik 94 i wcale nie było na niej rdzy, obecnie posiadam 3 w dieslu i jest OK. Więc uważam że wszystko zależy od właściciela, musimy jednak pamiętać że większość tych aut pochodzi z importu a handlarze kupują auta o różnej historii i wcale nie są to najlepsze egzemplarze raczej większość z nich wyznaje zasadę kupić tanio poprawić bądź zrobić i szybko sprzedać zarabiając. Lecz ogólnie auta niemiecki będą miały lepszą blacharkę od każdego japończyka. Widziałem 3 letnią Toyote z salonu która na progach miała pierwsze oznaki rdzy, nawet audi od czasu do czasu wypuści wadliwą sztukę więc mazdy też się takie trafią i na to nie ma rady jak w każdej marce. Jeśli ktoś rozgląda się za 3 to polecam te po 2006 roku czyli po lifcie wówczas poprawili problem z natkolami.

~Jack~Jack

BMW 3,0 w automacie pali po mieście 16l auto nie dla przeciętnego obywatela.Jak by przerobił na gaz było by pewnie ze 20-22litry na sto.50-55zl/100km,a w benzynie ok. 90zł/100km,ale za to wyrywa asfalt z pod kół.

~beta***~beta***

hej, czy ktoś wie gdzie najlepiej szukać żeby znaleźć jakąś sensowną madzię do kupienia. Chciałabym 2.0 w automacie ale niestety w Polsce ciężko coś zlokalizować w odpowiednim stanie za dobrą cenę a i wnętrze samochodu odgrywa istotną rolę.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 870
Przejechany dystans
13 408 624 km
Zatankowanego paliwa
757 201 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 027
Wydanych pieniędzy
1 113 555 zł
Średnie wydatki na auto
1 230 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 488
Wydanych pieniędzy
1 543 757 zł
Średnie wydatki na auto
1 706 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (905)

Testy zderzeniowe Mazda 3

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 3 2.0 Core, LHD
2013

Mazda 3
Mazda 3 1.6 'Touring', LHD
2009

Mazda 3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mazda3Gda, dodano: 23.10.2014 22:54

Po pierwszych 2 tys kilometrów jestem bardzo zadowolony. Spalanie w mieście ok 7.3 litra a na trasie między 5-6 . Cykl mieszany (u mnie to miasto + jeden wyjazd na bak ok 250km) ostatnio wyszedł 6,8 na pełen bak. Tak samo użytkowany diesel Toyoty 2.0 d4d w Aurisie palił mi pół litra więcej. A to żwawa benzynka.. Aż się nie chce ściągać nogi z gazu ;)

pełny raport Mazda Sedan 2.0 SKYACTIV-G

autor: Qba, dodano: 11.01.2010 00:14

Zużycie paliwa takie samo jak w poprzednim samochodzie a miał on 1.2 pojemności ;) Ceny benzyny dają w kość ale samo spalanie poniżej 8l w mieście jest zadowalające.Przeglądy w cenie jak każdego innego auta. Brak jakichkolwiek usterek po przejechaniu 12 tyś km więc o cenach części i napraw nie mogę nic napisać.

pełny raport Mazda Hatchback 1.6 MZR

autor: emsi, dodano: 02.02.2010 14:12

Mazda 2.0 DISI benzyna, pali jak smok od nowości. Podane wartości są tak skrajne, pomimo jak najoszczęniejszej jazdy. Jeżdżę również octavią i tam raczej nie przekraczam 6l/100, tu zejść poniżej 12l/100 to raczej sztuka. Pojazd wyposażony w system i-stop wyłączający silnik na światłach, nic to niestety nie daje, spalanie w mieście okropne - 17l przy oszczędnej jeździe. Szybka jazda "na spóźnienie" daje wyniki powyżej 22-28 litrów na 100km.

pełny raport Mazda Hatchback 2.0 MZR

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 3 III Hatchback 1.5 SKYACTIV-G 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 3, oglądali także