Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2003 roku. „Trójka” zastąpiła słynną serię 323 i tak jak ona okazała się sukcesem rynkowym – zdobyła wiele nagród w plebiscytach na samochód roku, np. w Chorwacji, Danii, Turcji i Czechach. Modele dwóch pierwszych generacji powstały na płycie podłogowej C1 stworzonej przy współpracy Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem pierwszej „Trójki” był prototyp MX-Sportif. Od 2013 roku oferowana jest trzecia generacja modelu. W Japonii Mazda 3 była sprzedawana pod nazwą Axela. Jej usportowiona wersja to Mazda 3 MPS w Europie i Mazdaspeed3 w USA.

Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Mazda 3 III Hatchback  2.0 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Mazda 3

Mazda 3 generacja III

Po tym, jak Mazda 6 oczarowała nas swoim wrodzonym pięknem, zaczęliśmy z niecierpliwością i pełnią nadziei oczekiwać nowej “trójki”. Kiedy ta ujrzała światło dzienne, było już jasne, że projektanci japońskiej marki są w doskonałej formie i nie zamierzają przerywać dobrej passy. Przejawem ich designerskiego kunsztu jest kompaktowe nadwozie modelu 3, w którym zwarta, pełna załamań sylwetka oraz śmiało narysowane szczegóły tworzą nadzwyczaj urodziwy widok.

Atrakcyjnie wyglądający krajobraz ujrzymy również po zajęciu miejsca za “kółkiem”. Otaczający kierowcę pejzaż cieszy tym bardziej, że ładne wskaźniki przekonują do siebie czytelnością, a miłe dla oka przyciski na konsoli środkowej są też miłe w obsłudze. Pozytywnej atmosfery nie zakłóca również wykończenie, bo zarówno materiały, jak i staranność montażu stoją na dobrym poziomie. Z racji dynamicznego nadwozia widoczność do tyłu jest trochę ograniczona.

Ukształtowanie karoserii negatywnie wpływa również na przestronność kabiny - opadający dach zabiera wartościowe centymetry podróżującym na tylnej kanapie. Na domiar złego, nie mają oni szczególnie dużo miejsca na wysokości kolan, a pasażer siedzący pośrodku musi liczyć się z masywnym tunelem. Z przodu siedzi się dużo lepiej, bo miejsca jest pod dostatkiem, z kolei fotele idealnie łączą podtrzymywanie ciała na zakrętach z wygodą w trasie. Bagażnik ma co najwyżej przeciętną pojemność i został dość tandetnie wykończony.

Podczas gdy wnętrze zasługuje w paru przypadkach na krytykę, tej nie możemy sobie pozwolić, oceniając zachowanie auta podczas jazdy. Podobnie jak poprzednicy, Mazda 3 III. generacji dostarcza prowadzącemu dawkę pozytywnych emocji za każdym razem, kiedy na drodze pojawi się zakręt. Dynamicznej jeździe sprzyjają dobrze zestrojone zawieszenie oraz udany układ kierowniczy. Co ważne, narzekać nie można na komfort tłumienia nierówności.

Wiele azjatyckich samochodów dumnie prezentuje logotypy producentów z Dalekiego Wschodu, ale ich produkcja odbywa się w Europie. W przypadku Mazdy 3 jest inaczej, bo jej wytwarzaniem trudnią się japońskie zakłady. Takie pochodzenie nie powoduje na szczęście, że cło winduje cenę zakupu do gigantycznej kwoty. Prezentowane w cenniku liczby stoją na równi z konkurencją, a niewątpliwym atutem “trójki” jest niezłe wyposażenie standardowe. Dodatków jest za to niewiele, zaś ich ceny mogłyby być niższe.

Mazda 3 generacja II

Choć nie przyciąga wzroku równie skutecznie jak następca, Mazda 3 II. generacji to bez wątpienia jeden z najciekawiej wystylizowanych modeli w klasie kompakt. Na atrakcyjny wizerunek pracują liczne przetłoczenia i wyraźnie opadająca linia dachu, jak również oryginalnie zaprojektowane detale, które nadają całości niepowtarzalnego charakteru. W gamie wersji nadwoziowych znajdziemy dynamicznie narysowanego hatchbacka oraz bardziej eleganckiego sedana.

W ślad za designem nadwozia, również stylistyka wnętrza sprawia, że na Maździe można zawiesić oko. Kokpit wyróżniają zegary umieszczone w “tubach”, zestaw elektronicznych wskaźników i rozbudowana konsola środkowa. Ergonomia obsługi kokpitu stoi na bardzo dobrym, ale nie idealnym poziomie, bo podczas gdy zegary główne są wzorowo czytelne, a najważniejsze przyciski pokładowe możemy obsługiwać z zamkniętymi oczami, sterowanie fabryczną nawigacją czy radiem wymaga przyzwyczajenia. Pewne zastrzeżenia mamy również do materiałów wykończeniowych, bowiem ich jakość wyraźnie odbiega od tej prezentowanej przez liderów segmentu.

Do listy mankamentów wnętrza trzeba dodać ten najpoważniejszy, a mianowicie panującą w środku ciasnotę. Nie mamy tu jednak na myśli pierwszego rzędu siedzeń, bo akurat tam miejsca jest pod dostatkiem. Mowa o przestrzeni wygospodarowanej dla pasażerów tylnej kanapy - i wzdłuż, i wszerz, i wzwyż brakuje dodatkowych centymetrów, przez co swoboda ruchów jest mocno ograniczona. Rodzinnemu wykorzystaniu “trójki” nie sprzyja też bagażnik, który jest niespecjalnie pojemny, a w wersji sedan również słabo dostępny.

Ładne, w miarę uporządkowane, czytelne i przestronne miejsce pracy kierowcy zachęca do czerpania przyjemności z prowadzenia. Tej kompaktowa Mazda dostarcza w bród - jej zawieszenie pewnie trzyma się drogi, nadwozie jedynie minimalnie wychyla się podczas pokonywania zakrętów, a układ kierowniczy daje pełne wyczucie samochodu. Skutecznością resorowania nierówności auto nie aspiruje może do miana luksusowej limuzyny, ale większość niedoskonałości dróg pokonuje bez problemu.

Z racji japońskiego pochodzenia i wynikającej z niego wysokiej ceny, Mazda 3 II nie była na rynku nowych aut rozchwytywanym modelem. W gronie samochodów używanych kosztuje już jednak wyraźnie mniej, a świetną zachętą do jej zakupu jest kapitalna niezawodność. Wprawdzie auto jest jeszcze młode, jednak sporo egzemplarzy ma już pokaźne przebiegi i nawet wśród nich trudno odnaleźć takie mające za sobą istotną awarię. Na miano bezproblematycznego ideału “trójka” jednak nie zasługuje, bo jej lakier rysuje się w błyskawicznym tempie, a zabezpieczenie antykorozyjne pozostawia wiele do życzenia. Szkoda, bo nawet w dziedzinach dostępności tanich części i łatwości napraw samochód wypada nie najgorzej.

Mazda 3 generacja I

W porównaniu do swojego poprzednika, modelu 323F, Mazda 3 zyskała na atrakcyjności wizualnej (choć tył może budzić pewne kontrowersje), jednak pod względem funkcjonalnym okazała się mniej dopracowana - mniejszy niż w poprzedniku bagażnik nie przystoi autu tej klasy. Sama kabina pasażerska jest z kolei wyjątkowo przestronna, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość miejsca wygospodarowanego z tyłu. W samych superlatywach możemy opisywać otoczenie kierowcy - jest atrakcyjnie wystylizowane, czytelne, ergonomiczne, a na dodatek wykonane z wysokiej jakości materiałów i solidnie spasowane.

Z jednostek napędowych stosowanych w "trójce" zdecydowanie bardziej polecamy te zasilane benzyną - zwłaszcza motor 1.6, który zapewnia niezłe osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Jeszcze lepszy stosunek pomiędzy przyspieszeniem a spalaniem gwarantują diesle, jednak to dość usterkowe jednostki, na dodatek drogie w obsłudze. Z mechaniką zaczerpniętą z Forda Focusa II, Mazda 3 I. generacji pokonuje zakręty jak przyklejona, ale z dziurami radzi sobie przeciętnie.

Fordowskie pochodzenie rozwiązań technicznych niesie ze sobą jeszcze jedną, poważną zaletę - dostępność wielu tanich części zamiennych. Za pozostałe elementy trzeba niestety sporo zapłacić, podobnie zresztą jak za same samochody na rynku wtórnym. Pomijając awarie silników wysokoprężnych (w 1.6 psuje się m.in. turbosprężarka, w 2.0 choćby filtr cząstek stałych), "trójka" to pod względem mechanicznym dopracowany, niezawodny samochód. Niestety, w kwestii odporności na korozję pokazuje się z jak najgorszej strony - na nadwoziu błyskawicznie pojawia się brązowy nalot.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.
Luzacjusz: Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

Silniki Mazda 3

Mazda 3 II - jaki silnik wybrać?

Przy zakupie Mazdy możecie przebierać wśród kilku silników. Sporo trzeba na nie wyłożyć, szczególnie jeśli chodzi o diesla. Jest nieduży, bo ma tylko 1.6l pojemności, oszczędny – średnio spokojnie zmieścicie się w 6l/100km i drogi – kosztuje tyle, co tańszy sedan klasy średniej. Ma za to 109KM, a to w zupełności wystarczy. Motory benzynowe są sporo tańsze, co nie znaczy, że tanie. Podstawowy też ma 1.6l, ale trochę mniej koni – 105 i jednak jeździ gorzej od diesla. Jest też 2-litrowa jednostka o mocy niecałych 150KM. Nie jest wybitnie paliwożerna, a do tego tańsza od motoru wysokoprężnego. Dla poszukujących wrażeń jest benzynowe 2.3l o mocy kosmicznych 260KM. 6 sekund do 100km/h, wypieki na twarzy – czego chcieć więcej?

Publikacje o Mazda 3

Czy warto kupić: używana Mazda 3 (od 2009 do 2013)

Radość z jazdy, ciekawa stylizacja, niezłe wyposażenie i symboliczna awaryjność. Atuty kompaktu z Kraju Kwitnącej Wiśni ułatwiają zaakceptowanie wyśrubowanych cen na rynku wtórnym oraz niezbyt przestronnego wnętrza. Czy warto kupić używaną Mazdę 3 II?

Mazda 3 MPS - pozory mylą

Kim jest król picu? To ktoś, kto zgrywa wielką gwiazdę, choć wcale nią nie jest. Ale ludzie trochę pozazdroszczą i to wystarcza mu do szczęścia. Po drugiej stronie są wszyscy, którzy nie lubią się obnosić, ale za to mają spore możliwości. Zupełnie jak Mazda 3 MPS.

Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM SkyPASSION - mocny gracz ze wschodu
 
Nasz test Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM A/T SkyPASSION

Oferta klasycznych sedanów segmentu C dostępna na polskim rynku jest bardzo bogata. Wystarczy wymienić takich graczy jak Volkswagen Jetta, Toyota Corolla, Opel Astra Sedan, Ford Focus Sedan czy Honda Civic Sedan, aby przekonać się jak zażarta walka toczy się o względy klienta. Całkiem niedawno do tego...

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa
 
Nasz test Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyEnergy

Nowy kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżnia się nie tylko efektowną linią nadwozia, dobrze zestrojonym zawieszeniem i rozsądnie skalkulowaną ceną. Fani motoryzacji na całym świecie od dłuższego czasu dyskutują na temat silnika Skyactiv-G. Czy 120 KM z... dwóch litrów pojemności znajduje uzasadnienie...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Czy będzie i jak może wyglądać nowy MPS 3?

26 czerwca 2013 roku ujawniono światu nowe oblicze Mazdy 3. Projektanci wspięli się na wyżyny i powstał bardzo atrakcyjny kompakt, zaprojektowany zgodnie z nową filozofią Mazdy: KODO - "Dusza Ruchu". Do mnie ta stylizacja trafia, podoba mi się zarówno zewnętrzny design jak i całkiem spójne...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 3

Mazda 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 3autoWcentrum - społeczność Mazda 3

najwyższe oktanyAuta - Mazda 3

Mazda 3 Mazdunia 73,05

Mazda 3 Osiołek 70,05

Mazda 3 Mazdaspeed Red Devil 83,95

Mazda 3 SPORT 78,49

Mazda 3 85,09

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 3

Piotr89 30,12

Horse007 30,19

zbynio79 55,19

janwa 30,13

TheKazz 30,12

izudd 37,04

dawid39lo 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 3

Na pohybel sk......m.
Na pohybel sk......m. Właśnie minęły 2 miesiące od zakupu Mazdy, a wczoraj autko zaliczyło łączny (upr...
Alusy vs stalówki zimą.
Alusy vs stalówki zimą. Planuję zakup zimówek i w związku z tym powstaje pytanie czy kupić same gumy i p...
Właśnie jakiś g.. w jakimś starym struclu w wersji numer II
Właśnie jakiś g.. w jakimś starym struclu w wersji numer II o mało nie skasował mi auta. Skończyło się na mocnym hamowaniu i lekkim przytarc...
Wrażenia po 45 dniach jeżdżenia
Wrażenia po 45 dniach jeżdżenia Auto kupiłem w gdańskim autohandlu. Oczywiście wszystko miało być cacy, wypieszc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 3

od 64 900 zł do 91 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 165 KM): 1.5 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 3
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 3

Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

64 900

Zobacz ofertę Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Mazda 3 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 1
120d (190 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI BlueMotion Technology (125 KM)
Skoda Octavia
1.2 TSI (86 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus II Gold X Ford Focus II Gold X
Rocznik: 2011. Przebieg: 78 283 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 35 900 zł
Hyundai i30 1.6 CRDi 90 [KM] 5DR BASE PLUS Hyundai i30 1.6 CRDi 90 [KM] 5DR BASE PLUS
Rocznik: 2011. Przebieg: 90 695 km. Silnik: 1.6 66KM .
Cena: 29 900 zł

Ocena auta Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 3,56
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mazda 3

Mazda 3 MPS Mazda 3 MPS 2009 Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM - galeria redakcyjna Mazda 3 sedan 2012 Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM - galeria redakcyjna Mazda 3 III hatchback (2014) Mazda 3 Sedan 2009 Mazda 3 I Hatchback - galeria społeczności Mazda 3 I Hatchback 2.0 i 16V 150KM - galeria redakcyjna Mazda 3 hatchback 2012
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 3

  • 1.
  • 5,00 Mazda 3 II 1.6 MZR (105KM) 2009r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 2.
  • 4,75 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2005r.
    dodał: wojtas, 06.08.2013

    Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w lubryfikator do chłodzenia zaworów, podobno w japońskich autach powinno się to założyć gdyż zawory są wykonane z troszkę słabszych na wysoką temperaturę materiałów.

  • 3.
  • 4,50 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2003r.
    dodał: Ania M-3, 22.02.2011

    Instalacje mam dwa lata, właśnie skończyła mi się gwarancja.W tym czasie 4 razy byłam na serwisie co 15 tys km. Takie bowiem są warunki gwarancji. Ja w tym czasie przejechałam 60tys km. Jesli można coś ploecić to polecam tą instalacje.Jest to Sequent 24 firmy BRC. Natomiast co do warsztatu to nie mam zastrzeżeń. Zawsze się umawiałam wcześniej i zostawiałam auto.Po paru godzinkach je odbierałam bo tak było mi wygodnie.Panowie zrobili co należy a ja załatwiłam w tym czasie swoje sprawy.Polecam.

  • 4.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.3 (162KM) 2006r.
    dodał: oldwinc, 14.10.2014

    Po poprawieniu instalacji po partaczach z zak³adu - zamontowali valteki 34 dysze 2.8mm, red. Zavoli N, czujnik PS2 przed filtrem FL daleko od listwy, reduktor przykrêcony do grodzi, który w koñcu odpad³ pozostawiaj±c fajny otworek i butli do jazdy na wstecznym. Strojenie i zebranie obu map, w³±czona adaptacja OBDII (+/- 3%). Red. Zavoli S, wtryski Dragon (dysze 2.5mm 1.5bar).

  • 5.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: GEUGE, 25.02.2011

    Instalacja nadal sprawuje się świetnie. Czy na dworzu -20C czy +30C to Mazda 3 2.0 świetnie jeździ na gazie. Nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Za miesiąc pierwsza wizyta gwarancyjna w warsztacie i wymiana filtrów, regulacja instalacji. Jak na razie jestem super szczęśliwy że mam gaz przy tych cenach benzyny. Polecam wszystkim instalację Landi Renzo.

  • 6.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: paweł, 14.05.2010

    Instalacja założona przez firmę Autopol z W-wy. Świetna robota za bardzo dobrą cenę. Instalacja bezobsługowa. Jak na razie nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Świetne spalanie: miasto 9,5l a na trasie 7,6. Mam nadzieję, że silnik wytrzyma eksploatację na lpg bo przejechałem dopiero 3000km.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 3

Mazda 3

31 komentarzy

29 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

moczarekmoczarek

Moim zdaniem największy plus dla tego auta należy się za design, w środku bardzo ładnie prezentuje się deska rozdzielcza. Samochód jest zgrabny i nie jest zbyt dużych rozmiarów, więc parkowanie na mieście nie stanowi problemu.

~Rzaczek~Rzaczek

Witam wszystkich co do tej rdzy w mazdach to nie jestem tak do końca przekonany 4 lata temu sprzedałem wersje 323f w gazie rocznik 94 i wcale nie było na niej rdzy, obecnie posiadam 3 w dieslu i jest OK. Więc uważam że wszystko zależy od właściciela, musimy jednak pamiętać że większość tych aut pochodzi z importu a handlarze kupują auta o różnej historii i wcale nie są to najlepsze egzemplarze raczej większość z nich wyznaje zasadę kupić tanio poprawić bądź zrobić i szybko sprzedać zarabiając. Lecz ogólnie auta niemiecki będą miały lepszą blacharkę od każdego japończyka. Widziałem 3 letnią Toyote z salonu która na progach miała pierwsze oznaki rdzy, nawet audi od czasu do czasu wypuści wadliwą sztukę więc mazdy też się takie trafią i na to nie ma rady jak w każdej marce. Jeśli ktoś rozgląda się za 3 to polecam te po 2006 roku czyli po lifcie wówczas poprawili problem z natkolami.

~Jack~Jack

BMW 3,0 w automacie pali po mieście 16l auto nie dla przeciętnego obywatela.Jak by przerobił na gaz było by pewnie ze 20-22litry na sto.50-55zl/100km,a w benzynie ok. 90zł/100km,ale za to wyrywa asfalt z pod kół.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 566
Przejechany dystans
13 848 746 km
Zatankowanego paliwa
815 172 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 192
Wydanych pieniędzy
1 171 289 zł
Średnie wydatki na auto
1 216 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 027
Wydanych pieniędzy
1 714 438 zł
Średnie wydatki na auto
1 780 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (963)

Testy zderzeniowe Mazda 3

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 3 2.0 Core, LHD
2013

Mazda 3
Mazda 3 1.6 'Touring', LHD
2009

Mazda 3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Rafał, dodano: 11.03.2014 20:31

Przeglądy - nie wiem. Spalanie w mieście - tragedia. Trudno zejść poniżej 11 l. Na trasie, przy oszczędnej jeździe pali mniej niż 6l. Ale mieście!(Duże miasto, z korkami i na krótki dystans - żadne usprawiedliwienie.) PONAD 11l ! Poprzedni Avensis miał 10 lat (większe auto), podobny silnik, żadnego istop-u, i nie było problemu aby zejść poniżej 10l. Na tej samej trasie i w tych samych warunkach.

pełny raport Mazda Hatchback 2.0 SKYACTIV-G

autor: b0rderline, dodano: 08.10.2011 07:55

Myliłem się, to nie zawieszenie a spalanie jest największą wadą tego auta. W trasie jest w miarę OK (czytaj przy średnio dynamicznej jeździe auto spala w granicach 8-9 litrów). Ale w mieście porażka, a co dopiero będzie w zimie. Na forach czytałem opinie, że spalanie tylko na początku jest takie duże, i jak auto zrobi kilka tysięcy km to spadnie. Otóż nie prawda, spada może i odrobinkę, ale dalej średnia w mieście w przedziale 11-12 litrów w lecie to są wartości zarezerwowane dla aut, które mają znacznie większe i mocniejsze silniki. I żeby jeszcze za tym spalaniem szły osiągi...

pełny raport Mazda Hatchback 2.0 MZR

autor: Kierowca_Łódź, dodano: 16.08.2014 15:23

O ile moje informacje są dokładne, to przeglądy w znośnych cenach. Zużycie paliwa, w każdym razie na etapie "docierania" zaskakująco duże, ok. 10,5 l w cyklu mieszanym, z przewagą jazdy w mieście. To sporo więcej niż obiecuje producent, zwłaszcza, że zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań pro-ekonomicznych pod nazwą SkyActive. W serwisie obiecują, że silnik jeszcze się ułoży do ok 15 tys km i będzie palił mniej paliwa. Akcesoria i części zamienne drogie. Po upływie okresu gwarancyjnego może być finansowa tragedia w przypadku napraw.

pełny raport Mazda Sedan 2.0 SKYACTIV-G

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 3 Hatchback 1.5 SKYACTIV-G

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 3 III Hatchback 1.5 SKYACTIV-G 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 3, oglądali także