Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 323/323F

Produkowany w latach od 1977 do 2003.

Generacje Mazda 323

Publikacje o Mazda 323

Sportowa elegancja - Mazda 323 F (1994-1998)

Mazda 323 F jest jednym z najciekawszych japońskich samochodów sprzed lat. Wyróżniają ją aerodynamiczne kształty nadwozia, drzwi bez ramek na szyby oraz silnik 2.0 V6 pod maską flagowej wersji.

Mazda 323F - siła spokoju

Często jest tak, że jak już ktoś kupi sobie japoński samochód, to ciężko mu się potem przekonać do jakiegokolwiek innego. Zmieni za parę lat na wóz niemiecki, to jednak nie będzie to samo, wraca do "japończyka" i potem ciężko mu się z nim rozstać. Dlaczego wiele osób ma do nich słabość? Bo...

Opis techniczny Mazda 323 VI

Samochód w miarę mało awaryjny, wygodny i funkcjonalny przez co dosyć popularny i często spotykany na naszych drogach. Wszystkie wersje nadwoziowe i silnikowe są godne uwagi. Samochód jest dobrą alternatywą dla osób lubiących proste rozwiązania, estetyczny wygląd, dobre właściwości jezdne i użytkowe....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 323

Społeczność kierowców Mazda 323autoWcentrum - społeczność Mazda 323

najwyższe oktanyAuta - Mazda 323

Mazda 323 81,87

Mazda 323 F   Madzia 70,67

Mazda 323 83,66

Mazda 323 f 71,59

Mazda 323 Dudowóz 78,70

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 323

mtpagan81 69,29

gugul 69,17

axelsjoblom 93,34

rutkowski0075 68,21

Lilaa 82,96

andy1980 80,89

kkmgren 67,69

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 323

Kolizja
Kolizja 19.12.2013 No to dzisiaj zaliczyłem pierwszą w mojej karierze kolizje.Zdarzenie...
Wymiana klapy + wcześniejsze założenie kartonu na chłodnicę.
Wymiana klapy + wcześniejsze założenie kartonu na chłodnicę. W dniu wczorajszym wymieniłem klapę na nową kupioną na allegro za 80 zł w sumie...
Spalanie - pierwsze obserwacje
Spalanie - pierwsze obserwacje Witam Po trzecim tankowaniu gazu zauważyłem, że spalanie zaczyna spadać. I o ...
Światła do jazdy dziennej, nowe wyposażenie mojej Mazdy w akcji.
Światła do jazdy dziennej, nowe wyposażenie mojej Mazdy w akcji. Zawsze chciałem i mam. Światła do jazdy dziennej, które zamontowałem w swoim sa...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 323

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mazda 323
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 323

Mazda 323

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mazda 323
 

Mazda 323 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mazda 323

Mazda 323
1.5 benzyna
218 772 km, 1996
2 599 PLN
Mazda 323
benzyna
0
250 PLN
Mazda 323
benzyna
0
1 800 PLN
Mazda 323
1.5 benzyna 90 KM
1999
4 700 PLN

Ocena auta Mazda 323/323F

Wybrane opinie

Mazda 323 BG 1.7 D (56 KM)

Jeżdze tym autem sporadycznie, ale pewne zdanie na jego temat juz sobie wyrobiłem. Jest to bardzo dobre auto, jednak mocno odstaje od dzisiejszych standardów. Mimo, że nie można porównywac samochodów z dwóch róznych epok, trzeba spojrzeć na inne strony Mazdy 323 IV generacji. Bezpieczeństwo jest na niskim poziomie. Wpływają na to dośc słabe hamulce, mała waga auta, cienka karoseria, szczególnie drzwi (jest to rok 1991 a wtedy robiło się takie samochody) oraz brak poduszek powietrznych. Nie ma tu nawet kontrolki świateł mijania, ani też wspomagania. Są jednak, z tego co widziałem bogatsze opcje nawet z klimatyzacją (ale to chyba indywidualnie wstawiona). Wygląd też nie powala na kolana, ale jeszcze dzisiaj może sie podobać. Auto ma konserwatywną linię, ale za to jest bardzo zgrabny (sedan). Sprzyja to szczególnie widoczności... Według mnie to jest bardzo dobre auto na początek. Nie trzeba w niego wkładać, jest bezawaryjne i solidne.....I to właśnie sie ceni. Mimo przebiegu już prawie...

dodał: unknown
Mazda 323 F 1.6 16V (88 KM)

Jeździłem Madzią jeden rok Przez ten czas nie miałem żadnych usterek poza pękniętym przewodem do chłodnicy Wymieniłem tez kilka rzeczy eksploatacyjnych Za niezawodność nalezy się wielki plus Inna sprawa to komfort jazdy W trasie przy 100-120 km robi się niezwykle głośno i ręka wędruje do drążka zmiany biegów ale tam 6 biegu niestety nie ma Często tez trzeszczą jakies plastiki Szkoda że nie było to wykonane z jakiegoś lepszego materiału Bo wszystko inne w tym aucie jest nie do zajeżdżenia W karoserii ani śladu rdzy Silnik i wszystko inne chodzi naprawdę bez zarzutu(poza "haczącą" skrzynią biegów) Typowe części eksploatacyjne dostępne zwykle na zamówienie i nie są wcale drogie Teraz kupiłem Audi B4 TDI i Mazda nie ma porównania jeśli chodzi o komfort jazdy w trasie i spalanie( no ale cena za samochód z tego samego roku jest ponad 2 razy wyższa od ceny Mazdy) Szkoda że Japończycy nie robili w tamtych czasach dobrych Diesli

dodał: ja
Mazda 323 BG 1.7 D (56 KM)

Swój samochód kupiłem za marne grosze od starszej osoby, która kupiła go w salonie w Polsce w 1991 roku. Od tamtej pory nic własciciel przy nim nie robił z napraw, tylko regularnie wymieniał olej (co 5000 km) i to co trzeba z rzeczy eksploatacyjnych. Jeździł tylko do kościoła i na działkę. Dlatego zdecydowałem się na jego zakup - dlatego że to Mazda, dlatego że miał jak na diesla śmieszny przebieg i dlatego że jest ekonomiczny. Myśle ze jeszcze pojeżdzi kilkakascie lat, bez napraw i usterek kiedy już inne samochody o wiele młodsze będą zmieniane jak skarpetki przez włascieli z powodu zbytnich napraw i wysokich kosztów eksploatacji! Polecam samochody japońskie z tamtych lat czyli Mazdę, Toyotę i Nissana - samochody te projektowali inżynierowie a nie księgowi, stąd ich solidne wykończenie, bezpieczeństwo i udane ekonomiczne i trwałe, praktycznie bezobsługowe silniki!!!!

dodał: Mansun
Mazda 323 BG 1.3 (67 KM)

Auto użytkowane od czerwca 2004r. i ciągle mam mieszane uczucia. Po 1 zalety: żadnch poważnych kłopotów, czy zima czy lato pali "na dotyk", jak na moje potrzeby wystarczająco przestronny, jakość montażu dość dobra (choć czasami "zaświerszczy" tu i ówdzie). A teraz o wadach: niestety z powodu stanu naszych dróg zawieszenie nie wytrzymuje dłuższej eksploatacji, szybko wymianie podlegają silentbloki (tuleje matalowo-gumowe) a nawet tylne wachacze podłużne, dość szybko naprawy/wymiany ulega układ wydechowy, wyraźnie slychać łożysko oporowe "na luzie", no i ten nieszczęsny hałas powyżej 120 km/h. Auto jest bardzo słabo wyciszone. Mimo tego ogólnie uważam, że to dobry samochód z kilkoma drażniącymi drobiazgani, bez przysparzających większych kłopotów. Acha... ceny oryginalnych części zamiennych zabójcze!!!

dodał: w.kaczmarski@wp.pl
Mazda 323 C 1.5 i 16V (88 KM)

Autko świetne dla kogoś młodego. Wygląd niebanalny, choć ma swoje lata to musiałem uciekac z nim na parking strzeżony ponieważ przyciągął ciekawskie spojrzenia i "macanki" zakapturzonych kolesi :( Myślałem ze za 13 letnim autem, rzadko widywanym na ulicach nie będą sie oglądać. A tu sie okazało, ze na moich oczach zobaczyłem jak o 23:00 dwóch nieznanych mi łebasów jeździ paluchami wokół szyb sprawdzajac czy podomykane oraz oglądają auto z każdej strony i przypatrują sie jemu bacznie spod sklepu (choć wokół stoją droższe i lepsze fury). Myslałem że wyjde z siebie, nastepnego dnia autko stało już na parkingu. O wyspaniu się tamtej nocy to mogłem zapomniec :) Czyli jednak sie podoba i zwraca uwagę, choc nie mam żadnnych bajerów typu pakiet z np 323F GT. Ot taka zwykłą tylko na alusach.

dodał: Maskar

Galerie Mazda 323

Mazda 323 Mazda 323 V S - galeria społeczności Mazda 323 V C - galeria społeczności Mazda 323 V F - galeria społeczności Mazda 323 V P - galeria społeczności Mazda 323 VI F - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 323

  • 1.
  • 2,75 Mazda 323 VI 1.6 16V (98KM) 2002r.
    dodał: alojzybabel, 02.06.2014

    Instalacja DT GAS System jest bardzo mocno średnia, awaryjność wysoka, komputer nie za bardzo trzyma ustawienia, nikt oprócz producenta nie chciał mi tego serwisować. Spadki mocy przy ok 2k obrotów, wciskasz gaz i zero reakcji. Zakładałem i serwisowałem w Lublinie u producenta. Po kilku latach jazdy falowanie na wolnych obrotach, wymiana filtrów regulacja czyszczenie zaworka, dalej to samo, pan właściciel informuje mnie, że za 400zł może zregenerować mi listwę wtryskową :D :D, pytam czy mogę samodzielnie sam sobie wymienić, odpowiedź przecząca bo potrzebne jest podłączenie do komputera. Kupuję nowiutką listwę za 150zł wypasioną, podłączam bez żadnej regulacji śmiga ino szum. Nie polecam producenta!!!!! Takie podejście do klienta jest tragiczne!!!!!

  • 2.
  • 5,00 Mazda 323 V 1.5 i 16V (88KM) 1997r.
    dodał: kofee, 27.01.2011

    Miłe zaskoczenie co do spalania. Mazda i tak dużo paliła jak na silnik 1.5 więc myślałem, że to samo będzie z LPG a spalanie wzrosło nieznacznie, w porównaniu do benzyny. Jeżdżę dopiero na instalacji od 1000km ale jak narazie zero problemów, tylko wcześniej wspomniane miłe zaskoczenie. Reszta się okaże przynajmniej po 10000km

  • 3.
  • 4,50 Mazda 323 V 1.5 i 16V (88KM) 1997r.
    dodał: ace4, 21.02.2010

    SERWIS ODWIEDZAŁEM TYLKO CELEM WYMIANY ELEMENTÓW FILTRACYJNYCH. AUTKO DZIAŁAŁO BEZ JAKIEGO KOLWIEK PROBLEMU. POLECĘ ZAKŁAD SP AUTO W SZCZECINIE CHŁOPAKI WIEDZĄ CO ROBIĄ. W BREW OPINII TYPU NIE ZAKŁADAJ GAZU DO MAZDY BO SIĘ ZEPSUJĘ, ZAINSTALOWAŁEM I POWIEM COŚ WAM DRODZY CZYTELNICY : NIE ŻAŁUJE NIC A NIC.

  • 4.
  • 3,75 Mazda 323 V 1.5 i 16V (88KM) 1997r.
    dodał: Michał, 04.03.2009

    Kazdy strzal gazu rozwala parownik - wydatek 250zl. Dzieje sie to na niskich obrotach (skrecanie w zakrecie 90stopni przy redukcji na 2). Strasznie "mulowaty" po zalozeniu instalacji (regulacjia i serwis nic nie daja). Mazdy kiepsko znosza gaz...

  • 5.
  • 2,00 Mazda 323 VI 2.0 16V Sport (131KM) 2003r.
    dodał: Wiesław, 26.10.2010

    Dla mnie to jest osoba która nie ma pojęcia co zakłada nie jest wstanie naprawic usterki ktora wystepuje w moim samochodzie zbywa mnie na kazdym kroku i zwala to na jakosc gazu a tak naprawde nie ma pojecia co z tym fantem zrobic !!

  • 6.
  • 5,00 Mazda 323 V 1.5 i 16V (88KM) 1996r.
    dodał: Anubiss, 16.06.2009

    Wszytsko jest ok auto chodzi jak na benzynie :))) spadek mocy? Hmmm może 2-10% ale chodzi tak samo jak na benzynie to nie wiem;p koszt instalacji sekwencyjnej 2250zł zwrot jej nastąpił po 5 m-c opłacalne? tak :)

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 323

Mazda 323

214 komentarzy

161 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artek~Artek

Mazda 323f 1,6 2002 Mam problem z biegami , 3 i wsteczny ciężko wchodzą .Sprzęgło jest wysokie.

~mazda~mazda

kupiłem druhi aparat . odpalił ale nie idze ustawic zapłonu . kilka razy odpali a potem niechce zapalic czy to wina czujnika halli?

~zulu~zulu

Do ~mazda: to raczej moduł aparatu,co najczęsciej pada.Kup na necie.
Pozdro

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 865
Przejechany dystans
14 131 560 km
Zatankowanego paliwa
722 395 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 948
Wydanych pieniędzy
1 081 536 zł
Średnie wydatki na auto
1 237 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 226
Wydanych pieniędzy
1 480 566 zł
Średnie wydatki na auto
1 694 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (874)

Zużycie paliwa Mazda 323/323F

Na podstawie 1358 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Enkidu z Krakow, dodano: 03.02.2012 11:36

Jadąc prze Litwę, Łotwę i Estonię, przy prędkości około 80-100km/h, przy włączonej klimie z jednym pasażerem, Mazda spaliła mi 4,49 litra ropy. W Polskich warunkach na trasie spala około 5,1 litra. W cyklu mieszanym przy stosunkowo dynamicznej jeździe spala od 5,5 -6,2 litrów na 100km.W samym mieście od 6,9 - 7,5 litra. W Niemczech na autostradzie jadąc 130-150km/h, przy pełnym obciążeniu auta, spalanie wyszło 5,8litra/100km. Jadąc np, w górskim terenie, z ostrymi wzniesieniami i serpentynami, głównie na IV biegu, spalanie wychodzi w zależności od obciążenia 5,3-6,0 litra na 100km. Zmieniając biegi przy 2100obr/m silnika można w cyklu mieszanym zejść nawet do 4,9 -5,2 litra na 100km, lecz taki styl jazdy nie jest odpowiedni w przypadku tego silnika, gdyż posiada on turbinę ze zmienną geometrią łopatek, która może się zaciąć, od zbyt częstej za spokojnej jazdy.

pełny raport Mazda F 2.0 DiTD

autor: fresky , dodano: 21.11.2011 20:26

Witam Mazdę posiadamy w rodzinie od maja 2008. Gaz sekwencyjny założony czerwiec 2009. Reduktor Tomasetto, zbiornik Borntech, układ sterujący STAG 300-4, Listwa wtryskowa Rail. Gaz założony przy stanie 168 000 tys km. W tej chwili auto ma 205 tys. Nie ma z nim żadnych problemów. Jedynie trzeba wymieniać częściej świece. Jest to czasem odczuwalne przy ruszaniu, niekiedy auto szarpało, albo miało nierówne obroty. Ostatnio całkiem niedawno zmuszony byłem do wymiany listwy Valtek - koszt 200zł. Wzrosło spalanie mianowicie do 9,7. Wcześniej jak jeździłem ja - spalanie ok 8,5 prędkośći od 90 do 120. Takie najczęściej. Zmiana biegów na 2,5 tys. Mój ojciec 7,5 przeważnie... zmiana przy 2 tys. Wszystko zależy od prawidłowego ustawienia gazu. jeśli chodzi o ruszanie to do 2 tys. ma zmniejszoną dawkę i gdy przekroczy się te 2 tys. to przyspieszenia wzrasta. takie małe turbo. hehe spalanie podane przy 80% trasa 20% miasto. pozdrawiam

pełny raport Mazda F 1.5 i 16V

autor: Beneksz, dodano: 09.09.2012 22:37

Dopiero zakupilem moja mazde, przy zakupie miala 144tys przejechane i naprawde zadbana jak na swoj rocznik wrecz igla. Wlasnie skonczylem testowac ja w miescie, zatankowalem 31l i przejechalem 342km wiec wychodzi 6.8l ! Dodam ze mieszkam w miescie 15tys mamy 2 skrzyzowania i 2 ronda a miedzy godzina 14-17 przez miasto jest taki korek ze z domu do dziewczyny gdzie jade 2min potrafie przez korki jechac 20min a nawet 30min. Przed zakupem czytalem raporty spalania ludzi i myslalem ze napewno bedzie palic w miescie miedzy 8-10l a tu takie zdziwienie. Wynik ten otrzymalem jezdzac na 1 biegu do 3-3,5 obr a reszta przewaznie 2-3obr. Robiac 100km poza miastem auto spalilo 5,5-6l przy jezdzie 90-110km/h. Klimy nie wlaczalem z klima wiadomo pewnie litr wiecej by spalila. Poprzednie mialem tez mazde 323f ale wersje bg z silniekiem 1.8 palila w miescie 10 a nawet wiecej ale nie dziwne 130koni robi swoje i jest czym juz przycisnac ale przez to portfel chudnal w oczach. Co do czesci mam tanio bo mam mechanika co robi mazdy i ma duzo uzywanych itp czesci a stara mazde prawie wogole nie naprawialem przez 2 lata wiec mysle ze w tej bedzie tak samo

pełny raport Mazda F 1.5 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 323/323F

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 323/323F

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Mazda 323 VI

Samochód w miarę mało awaryjny, wygodny i funkcjonalny przez co dosyć popularny i często spotykany na naszych drogach. Wszystkie wersje nadwoziowe i silnikowe są godne uwagi. Samochód jest dobrą alternatywą dla osób lubiących proste rozwiązania, estetyczny wygląd, dobre właściwości jezdne i użytkowe....

Zobacz dane techniczne Mazda 323

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 323, oglądali także