Szukaj

Informacje o Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1489 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Bardzo dobry samochód, trafia w mój gust, ma szyberdach elektr., halogeny, światełka dla pasażera i kierowcy+ światełko na środku dachu itd. Spory bagażnik(najmniejszy w klasie zato jako jedyny w klasie imituje auto sportowe), przejechałem nim 60 tys. km, jeżdże nim często za granice nierobie szczególnych kontroli i niebawie się w mechanika :) ma w tej chwili 170tys. i zanosi się, że spokojnie przekroczy kiedys 300tys. Wymiany ekspluatacyjne i nic po zatym. Jestem młody i myślę, że dla takich osób jest dobry. Auto nie jest korozyjne aczkolwiek lepiej miec to na uwadze i myc go dokładnie od spodu i wzakamarkach po zimie.
4,1
~jarekj82@o2.pl
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Ogólnie dobrze ale... po sprowadzeniu i wymianie oleju zaczął się problem. Brał olej (nawet do 1l/100km) urok silnika 1,5 16V Z5. Po dłuższym postoju min. 8 godzin przy odpalaniu puszczał chmurkę niebieskawą. Powód: zapieczone pierścienie tłokowe oraz zużyte uszczelniacze (usterka powiązana). Na forum Mazdy opisany dość obszernie problem silnika Z5. Myślałem, że mnie to ominie ale niestety...Na szczęście po wymianie w.w. części bez zarzutu. Przebieg 175tys przy zakupie 2 właścicieli w Niemczech, kompletna dokumentacja (książka serwisowa), wnętrze nie zniszczone co potwierdziło przebieg. Auto podatne na rdzę...
4,7
~Maskar
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Autko świetne dla kogoś młodego. Wygląd niebanalny, choć ma swoje lata to musiałem uciekac z nim na parking strzeżony ponieważ przyciągął ciekawskie spojrzenia i "macanki" zakapturzonych kolesi :( Myślałem ze za 13 letnim autem, rzadko widywanym na ulicach nie będą sie oglądać. A tu sie okazało, ze na moich oczach zobaczyłem jak o 23:00 dwóch nieznanych mi łebasów jeździ paluchami wokół szyb sprawdzajac czy podomykane oraz oglądają auto z każdej strony i przypatrują sie jemu bacznie spod sklepu (choć wokół stoją droższe i lepsze fury). Myslałem że wyjde z siebie, nastepnego dnia autko stało już na parkingu. O wyspaniu się tamtej nocy to mogłem zapomniec :) Czyli jednak sie podoba i zwraca uwagę, choc nie mam żadnnych bajerów typu pakiet z np 323F GT. Ot taka zwykłą tylko na alusach.
Średnie spalanie dla Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
7,3
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Przy jeździe na trasie, szczególnie nocą gdy jest mały ruch, zaskakująco niskie spalanie. Po odbiorze od instalatora gazu auto przy cenie gazu 2,25(shell) za 50 zl przejechało 362km. Byłem bardzo zaskoczony!!! Oczywiście jazda była wybitnie spokojna, bez szarpań, obroty max do 2500 i maksymalnie 100km/h. Nie mniej jednak jestem bardzo zadowolony, mimo że na benzynie także paliła niewiele. Gaz jest najprostszy jaki może być gdyż ma kolektor metalowy. Jedynie na co trzeba uważać to filtr gazu oraz świece. Oby tak było jak najdłużej, ponieważ gaz zamontowałem przy przebiegu 300000km. Zobaczymy co z tego wyniknie
8,0
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Na ten temat można rozpisywać się godzinami. Nie należę do kierowców którzy zmieniaą biegi przy 2500 obr/min bo boją sie przycisnąć z uwagi na niby większe zużycie paliwa. Ja zmienia biegi w zakresie od 3 tys do 5 tys obr/min. Należy pamiętać, że jeździmy szesnastką, która lubi wyższe zakresy i tak trzeba jeździć. Nie mówię tu o tyraniu lecz o rozsądku i wiedzy kiedy silnik osiąga maksymalną moc i moment. Auto na odcinku 320 km w tym 200 km autostrada, gdzie jechałem po 120, 150 i 180 km/h oraz reszta trasy 120 km z nawet mocnym kręceniem do 5 czasem 6 tys obr. spaliło średnio 8 litrów Pb 95 na sto kilometrów. W mieście od 7.5 do 10.
7,7
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Mieszkam w Poznaniu i głównie w mieście eksploatuje moją Mazdę spalanie jakie uzyskałem i zamieściłem obok zostało obliczone na podstawie kilkunastu tyś km.Do kolegi Beneksz jak Ty obliczyłeś to spalanie ??? chyba orłem z matematyki nie byłeś ( bez urazy ) mi na podstawie danych jakie zamieściłeś czyli 31 l paliwa podzielone przez 342km przebyte wychodzi że twoja Mazda pali 9,06 l ! a nie 6,8 l jak wyszło to Tobie :)

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V C