Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 78,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~dkjdm
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Samochód kupiłem już z bardzo sporym przebiegiem, ale nie zwróciłem nawet na to uwagi gdyż najistotniejsze jest to jak poprzedni właściciel dbał. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie ta mazda i nie rozumiem dlaczego niektórzy są tacy niezadowoleni... Pewnie natrafili na zarżnięty sprzęt... Moja trafiła się już ze świetnym wyposażeniem bo w sumie więcej mi nie potrzeba, a brakuje tylko skóry na siedzeniach, webasto i tempomatu... Moja była cały czas w jednych rękach, zero szpachli,zero wycieków, olej był lany zawsze syntetyk więc widać że dbano o nią... Mimo przebiegu silnik chodzi jak szwajcarski zegarek i to na gazie! Jest bardzo cichutki co zaskakuje wiele osób... Nawet wnętrze jest dobrze wyciszone! Przy 4tyś totalnie nie słychać silnika! Często zdarza mi się zamyślić i po spojrzeniu na zegary okazuje się że jestem już przy tych 4tyś :D Miałem wcześniej volkswagena 1.9 w dieslu i zawsze mówiłem że samochody w benzynie i to jeszcze na gazie są porażką... Wiele osób też tak mówi i są w ogromnym błędzie... Spalanie oscyluje w ok 10l gazu, który ostatnio był za 1,65zł! Wychodzi taniej niż jazda moim poprzednim dieslem który spalał w mieście 5,5l ropy! Oczywiście w mojej mazdzie znajduje się sekwencyjny gaz założony za ok 2,5tyś zł. O dziwo mój egzemplarz nie jest skorodowany :o Spód w idealnym stanie! Jedynie jest kilka bąbelków na nadkolach, ale uporam się z tym niedługo. NIGDY JUŻ NIEMIECKICH SAMOCHODÓW! TYLKO JAPOŃCE! Po ostatnim volkswagenie rodziców już nigdy nie wdepnę w to g***no... Szerokiej drogi życzę posiadaczom tego świetnego samochodu :)
4,5
~kamilcza14
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
samochód bardzo fajny.Na pojemność 1.5 naprawdę bardzo bobrze się zbiera.Skrzynia 5 biegowa jest super precyzyjna ale brakuje 6.Jak ktoś ma do wyboru focusa lub astrę 2 niech wybiera mazdę.Praktycznie bez awrayjny samochód. w ciągu 1,5 roku wymieniłem tarcze z przodu, klocki, okładziny z tyłu.Ten samochód uwielbia wysokie obroty.Ale prędkość maksymalna nie jest zbyt wysoka ok.190 km/h.Spalanie jak na japończyka jest dość wysokie 14l gazu przy ostrym traktowaniu to bardzo dużo.Blacha to najsłabsza część tej mazdy.Rdzewieje wszystko i wszędzie.Części nawet nie są drogie i są zamienniki. Przebieg to 170000 niby orginalny ale w to wątpie.I tak silnik chodzi jak pszczółka.W zimę odpalał po 2 dniach postoju w nie ogzrewanym garażu przy mrozie -30 stopni odpalił na dotyk.Polecam w 100%.
3,3
~lukasz
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Samochód kupiłem w Szkocji za śnieszne pieniądze niestety koszty naprawy już nie były takie zabawne... całe zawieszenie przednie było do wymiany brak zamienników i makabrycznie drogie amorki! masakra! Te samochody nadają się na złom bo poprostu nieopłaca się ich naprawiać. Co do reszty to niemogę nażekać przez ten czas niezawiodło mnie. Blacharka tragiczka rdza wyżarła nadkola, ktoś powie że 99 rocznik to na prawo ale widziałem takie z 2003 tak samo skorodowane. Lakier również wyblakł. Pozytywnie zaskoczyła mnie przestronność samochodu, składane przednie siedzenie pasażera na płask rewelka wychodzi 2.4m od deski rozdzielczej do tylnej klapy. Jeśli chodzi o wnętrze to bida z nędzą kiepska jakość i wieje starociem. Znajomy jeździ fokusem 1.6 z 2000 r z owiele większym przebiegiem i jest o klase lepiej! Silnik chodzi jak nowy i jest dynamiczny a w mazdzie... muł jak h... generalnie niepolecam!
Średnie spalanie dla Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW 1998-2001
7,5
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
W zimie auto spala 12l /100 LPG... Na trasie wychodzi mniej wiecej 7.5 l/100... Obecnie w lecie jeżdżąc normalnie, czyli spokojnie... spalanie wynosi 8.5l/100 ;)) Z LPG mam jeden jedyny problem... że czasem auto gaśnie zaraz przy starcie, a czasami (przed naprawą) podczas startu stojąc na światłach... Auto traciło całkowicie na mocy... dociskam gaz i jedzie zaledwie 5 km/h ... Ale gaz na gwarancji więc panowie coś tam zrobili... Najlepiej jest palić z benzyny... Dopiero po przejechaniu paru km na benzynie, należy przełączyć na gaz. Wtedy problemów nie ma ;)
7,2
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Auto zanim zostało przerobione na gaz (oczywiuście sekwencja) palilo średnio na trasie 6.5 l benzyny a w mieście 8.5 l. Po "zagazowaniu" te wartości znacznie się zwiększyły (nawet o 30%). Może gazownik coś spiep...ale ponowna kalibracja nie pomogła, choć silnik na gazie pracuje bardzo przyzwoicie. Naprawy proste więc mało kosztowne, a i rzadko się zdarzają. Ceny części przeciętne. Nie kupujcie tanich amortyzatorów (po 100-150zł) bo niby będą miały jeszcze 60% ale zaczną stukać wewnątrz po roku (usterka trudna do zdiagnozowania).
7,5
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Bardzo oszczędnie można jeździć tą Mazdą. Tylko, że prawdziwa przyjemność zaczyna się dopiero wtedy gdy obrotomierz osiągnie te 4 tysiące i idzie dalej ;) a wtedy paliwa ubywa bardzo szybko. Generalnie jeżeli ktoś musi to 90km/h i w trasie zejdzie poniżej sześciu. Ale jeżeli za bardzo rozkręcisz się na autostradach to nie licz, na zejście poniżej dychy. Średnie minimalne spalanie - trasa Kraków - Tarnów 79tką i jazda po Tarnowie i okolicznych wioskach. Stosunek mniej/więcej 70/30 na korzyść trasy. Średnie maksymalne - trasa Tarnów - Lubin + miejska po Lubinie, stosunek 90/10 na korzyść trasy. Minimalne spalanie - Kraków - Tarnów 4ką

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda 323 VI F