Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI F 1.6 16V 98KM 72kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Nopler
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Obiektywnie PLUSY - świetne właściwości jezdne (auto trzyma się, jak przyklejone) - silnik (bardzo ładnie pracuje) - solidne wykonanie (samochód jest dopracowany, to się czuje) - bogate wyposażenie (ESP, 4x airbag, skórzana kierownica, komputer pokładowy, elektryczne lusterka, klimatyzacja) MINUSY - niezbyt precyzyjna skrzynia biegów (być może wyrobiona w moim egzemplarzu) - karoseria (podatna na rdzę) - słabe wyciszenie Subiektywnie - kocham to auto. Czytałem mnóstwo komentarzy na temat ewentualnych porównań do golfów, itp. Wszystko zależy od tego jak kto podchodzi do auta. Być może obiektywnie np. golf 4 jest bardziej nowoczesny, ale mnie to zupełnie nie interesuje. Jadąc mazdą czuję, że ten samochód jest naprawdę dobrze wykonany i dopracowany. I, jak dla mnie, wyjątkowy. Jego sylwetka i rozstaw osi jest po prostu ekstra. Długo polowałem zanim znalazłem właściwy egzemplarz, ale ten samochód, choć 10letni, jeździ jak nowy (wiem co piszę, bo służbowo jeździłem od nowości octavią przez prawie 90 tys km.). Dodatkowo podoba mi się, że nie ma go na drogach tyle ile innych aut tej samej klasy. Jak dla mnie Klasa!! Polecam dla tych fanów motoryzacji, którzy cenią sobie niezawodność i mają słabość do japońskich marek;)
4,2
~mat
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Jeżdżę Mazdą od ponad roku, zrobiłem ok 13 tys. km. Jak każde auto, również i to ma pewne minusy. Przede wszystkim kiepskie wyciszenie. Silnik powyżej 3000 obr/min staję się dosyć głośny, niektórym się to podoba i jak do tych ludzi należę ;) Twarde zawieszenie, dla mnie OK ale mojej żonie przeszkadza, tym bardziej że siedzi na tylnej kanapie z dzieckiem, z przodu nie odczuwa się aż tak każdej dziury. Autko mam z silnikiem DOHC, który ponoć lubi brać olej, ja tego nie zauważyłem, mimo drobnych wycieków z miski. Silniczki wycieraczek zaczynają wydawać dziwne dźwięki więc pewnie będę musiał wkrótce je wymienić (standardowa usterka w tym modelu). W zasadzie to tyle jeśli chodzi o minusy. Póki co bez jakichkolwiek usterek, ale też i za mało tym autem przejechałem jak narazie. Silnik pracuje równo, brak problemów z odpalaniem przy większych mrozach (-25 st.), duży bagażnik, w środku sporo miejsca nawet gdy podróżują wysokie osoby. Jak dla mnie autko SUPER, za takie pieniądze lepsze od VW, Seata.
4,2
~Michał
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Kupiłem to auto jako ośmiolatka. Silnik charakteryzuje się dobrą kulturą pracy, lubi wysokie obroty i kręcąc go do 4-5 tysięcy obrotów ciągnie naprawdę żwawo jak na niespełna stu konne auto. Zawieszenie jest dość twarde, autem nie buja na zakrętach, nie boi się bocznych podmuchów wiatru, jednak na nierównych drogach komfort jazdy nie jest najwyższy. Kupując auto musiałem na wstępie wymienić obydwa przednie łączniki stabilizatora, zużywają się i stukają. Jednak koszt ich wymiany był bardzo niski więc nie jest to problemem. Sporym kłopotem jest natomiast gnicie samochodu. Jest to spora wada. U mnie rdza zaatakowała tylne nadkola dlatego też na wiosnę mam zamiar odwiedzić lakiernika, który będzie musiał się z tym jakoś uporać. Nie mam zamiaru czekać aż zacznie się na dobre rozprzestrzeniać. W mieście spalam ok. 8,5 litra benzyny na 100km i jest to chyba normalne spalanie jak na Mazdę z tym silnikiem. Na trasie spalanie spada poniżej 7 litrów. Przy dużych prędkościach w kabinie pasażerskiej jest dość głośno, jest to wina słabego wygłuszenia. Jednak najważniejsze jest to, że mechanicznie samochód jest idealny. Przed jego zakupem dużo czytałem o tych modelach i występujące wady, które tu przytoczyłem występują i u mnie więc nie są dla mnie zaskoczeniem. Gdybym miał stanąć przed wyborem auta nie zawahałbym się nawet chwili aby Mazdę 323f BJ wybrać ponownie!
Średnie spalanie dla Mazda 323 VI F 1.6 16V 98KM 72kW 2000-2003
7,8
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Witam stałem się posiadaczem owego autka w połowie stycznia. Jeździłem nim wtedy przy niskich temperaturach do -30 stopni spalanie wyszło wtedy na poziomie 14,2L(głównie w miesicie) .Przy aktualnych temperaturach (6-10stopni) spalanie spadło do poziomu 10L mam nadzieje że spalanie spadnie wraz z wzrostem temperatury :). W trasie przy prędkościach 130-140 spalanie wyszło dokładnie 6,8 L myślę że to jest bardzo dobry wynik. Najniższe spalanie jakie osiągnąłem to 6L uważam ze auto jest w stanie spalić jeszcze mniej ale to wymagało by mulastej jazdy.
8,4
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Niestety spalanie jest nawiększą wada 323 1.6 bj, slnik ma stosunkowo mała moc a spalanie jest na srednm pozomie, moje trasy to droga ekspresowa S3 i przy prędkości 100-110 przy której można zasnąć auto spala minimalnie 6,7 l/100km, prędkośc 120to już spalanie 7,3l, koło 140 to już 8 l/100km ale obroty to już 4 tys. obr/min i duży hałas, w mieście nie jeżdze prawie wcale ale 10 bierze spokojnie. Auto spalało by mniej paliwa jesli przełożenia skrzyni były by dłuższe, bo przy 100km/h to już 3 tys. obr, przesiadając się z yarisa myślałem że obroty będa mnejsze przy tej samej prędkości, no nestety, auto polecam z czystym sumieniem tym którzy nie przekraczają stówki, bezawaryjna japońska maszyna
7,6
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Ciężko mi się odnieść do cen przeglądów czy napraw bo nie mam zbyt dużej skali porównawczej. Na pewno jest taniej niż w Toyocie Corolli E12. Auto pali ok. 8,5 litra na 100km w mieście. Wymiana rozrządu kosztuje 600zł. Wymiana przednich łączników stabilizatora to koszt 170zł. Komplet klocków hamulcowych na przód i tył to 340zł. Wymiana linki hamulca ręcznego to koszt 180zł. Są to rzeczy jakie zrobiłem zaraz po zakupie auta, od tamtej pory nic innego oprócz w nim nie robiłem. Ceny, które podałem dotyczą oryginalnych części montowanych u nieautoryzowanego mechanika. Nie potrafię powiedzieć jakie ceny są w ASO bo tam nie zaglądam:-)

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda 323 VI F