Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 5

Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.

Generacje Mazda 5

  • Wybierz generację: Mazda 5 II (2010 - teraz)
    Mazda 5 II
    Mazda 5 II Minivan 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Mazda 5 II Minivan 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Mazda 5 II Minivan 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Mazda 5 II Minivan 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Mazda 5 II Minivan 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna - kierownica Mazda 5 II Minivan 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna - tunel środkowy między fotelami

    Mazda 5 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku. Samochód powstał w oparciu o pomysły zastosowane w prototypach Mazda Nagare z 2006 roku i Furai z 2008 roku. „Nagare Flow” (od prototypu wzięła...

    więcej o Mazda 5 II

  • Wybierz generację: Mazda 5 I (2005 - 2010)
    Mazda 5 I

Projektując karoserie, twórcy minivanów bardzo często zapominają o designie, skupiając się wyłącznie na względach praktycznych. Nie dotyczy to jednak specjalistów z Mazdy odpowiadających za model 5. Ku uciesze klientów, zaprojektowali oni niepowtarzalne nadwozie, które z nudnymi produktami wielu rywali ma niewiele wspólnego. Ciekawie wystylizowano pas przedni (który wyróżnia „uśmiechnięty” grill), charakterystycznie opracowano też detale tyłu (takie jak przetłoczenia klapy bagażnika), ale to linia boczna zwraca największą uwagę (za sprawą wyraźnie zaznaczonych, opływowych linii biegnących przez całą długość nadwozia).

Zaglądając do środka dowiadujemy się, że atrakcyjny wygląd zewnętrzny nie przeszkodził w wygospodarowaniu odpowiedniej ilości miejsca wewnątrz. Przednie miejsca siedzące obfitują w wolną przestrzeń, podobnie jest też z dwoma skrajnymi siedzeniami drugiego rzędu. Znacznie gorzej sytuacja wygląda ze środkowym siedziskiem drugiego rzędu i dodatkowymi miejscami wygospodarowanymi w bagażniku. Te ostatnie można jednak zaakceptować, bowiem konkurencja wcale nie jest lepsza. Jeśli chodzi o przestrzeń na walizki, przy jeździe w piątkę z pewnością jej nie zabraknie.

Ogromna ilość przestrzeni sprawia, że wnętrze Mazdy świetnie wywiązuje się z roli miejsca podróżowania dla całej rodziny. Ale czy kabina sprzyja także samemu kierowcy? Nie do końca. Pozycja za „kółkiem” do idealnych nie należy, tworzywa wykończeniowe nie pasują do pojazdu tej klasy, a obsługa kokpitu wymaga przyzwyczajenia. Ogólnie dobrą czytelność wskaźników psuje (nie)przejrzystość panelu LCD umieszczonego na środku deski rozdzielczej.

Podczas, gdy większość swoich aut Mazda projektuje dla kierowców lubiących nieco „poszaleć”, model z segmentu minivanów stworzyła dla tych, którzy cenią przede wszystkim jakość resorowania. Samochód nie nadaje się więc do szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to dziury pochłania bez jakichkolwiek oporów. Zastosowany układ kierowniczy mógłby działać nieco precyzyjniej, narzekać nie można natomiast na układ hamulcowy.

Ceny „piątki” kształtują się na przyzwoitym poziomie. Do jej zakupu zachęca też wysoki standard wyposażenia – w serii nabywcy otrzymują pełną „elektrykę”, klimatyzację, podgrzewane fotele, zestaw airbagów czołowych, bocznych i kurtynowych, jak również paczkę elektronicznych systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt.
Luzacjusz: Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”.

Publikacje o Mazda 5

Mazda 5 - Praktyczność po japońsku
 
Nasz test

Chociaż nie zawsze przemawiają do mnie japońskie nazwy, jakimi Mazda określa stylistykę czy techniczne rozwiązania swoich aut, to praktyczne zastosowanie tego nazewnictwa potrafi być przekonywujące.

Piątka z plusem

Nowy czy po liftingu - to pytanie pojawiało się przy oglądaniu nowego auta. Rozstaw osi pozostał taki sam, podobnie jak wysokość i wielkość bagażnika. Przy długości ponad 4,5 m różnica 8 cm bez trudu daje się wyprowadzić z różnych kształtów zderzaka. W przypadku szerokości różnica wynosi 0,5 cm, a więc...

Van na falach

Po pięciu latach produkcji i sprzedaniu prawie pół miliona egzemplarzy Mazda zdecydowała się wymienić model 5 na nowy. Debiutujący w Genewie van ma długość 4,6 m, szerokość 1,75 m, wysokość 1,62 m i rozstaw osi 2,75 m. Nadwozie zaprojektowano w stylu Nagare, czyli z ciekawymi wykończeniami poszczególnych...

Na sportowo

Atrakcyjna sylwetka, praktyczne rozwiązania i dynamiczne silniki mają przyciągnąć nabywców Mazdy 5, kolejnego reprezentanta rodziny minivanów.

Kolejny sukces ?

W przyszłym roku na europejskie drogi wyjedzie nowy minivan - Mazda 5.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 5

Mazda 5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 5autoWcentrum - społeczność Mazda 5

najwyższe oktanyAuta - Mazda 5

Mazda 5 TS 1.8 48,79

Mazda 5 35,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 5

mrowkach 30,16

paolomario 32,73

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 5

Po 3 miesiącach
Po 3 miesiącach Minęły 3 miesiące od zakupu. Na samym początku wymieniliśmy stabilizatory oraz o...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 5

od 79 100 zł do 102 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (115 - 150 KM): 1.8 MZR, 2.0 MZR

 

Diesel (115 KM): 1.6 MZ-CD

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Mazda 5
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 5

Mazda 5 2.0 MZR 150KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

90 100

Zobacz ofertę Mazda 5 2.0 MZR 150KM - 5 drzwiowy minivan
 

Mazda 5 najczęściej porównywane z:

Kia Soul
1.6 GDI (132 KM)
Mercedes Klasa B
250 BlueEFFICIENCY (211 KM)
Fiat 500L
1.6 MultiJet II (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8DID 150KM 4WD Invite Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8DID 150KM 4WD Invite
Rocznik: 2013. Przebieg: 4 775 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 84 900 zł
Zyskujesz: 20 390 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mazda 5

Wybrane opinie

Mazda 5 Minivan 2.0 MZR (146 KM)

Plusy to obszerne wnętrze, dobre wyposażenie, wygodne siedzenia, dobra widoczność, odsuwane tylne drzwi przez które dostęp do wnętrza jest dużo łatwiejszy, bardzo dobre trzymanie się drogi, przyzwoite osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa (jak na możliwości przewozowe) no i przede wszystkim reputacja niezawodności Mazdy- Made in Japan! Minusy to cena części, hałas i jak dla mnie za twarde zawieszenie. Praktycznością "Piątka" na pewno nie ustępuje rywalom. Cena auta nie jest niska ale na tle konkurencji nie wypada najgorzej.

dodał:
Mazda 5 Minivan 2.0 MZR (146 KM)

Długo się zastanawiałem wprawdzie wcześniej siedziałem w S-maxie ale to nie było to siedziałem w Toyocie Corolli Verso -dziwna i troszke za ciasna jak na vana . Mazde 5 kupowałem w ciemno widziałem ja tylko na folderach bo wtedy jeszcze nie było mozna jej zobaczyc .TERAZ NIE ŻAŁUJE !!!! POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A tylnie przesuwane drzwi to po prostu REWELACJA

dodał: matdarh@wp.pl
Mazda 5 Minivan 2.0 CRDi (110 KM)

Ogólnie jestem bardzo zadowolony,cena mogła być trochę niższa.Bardzo wygodne wejście do samochodu zwłaszcza do tyłu dzięki odsuwanym drzwiom.Awaryjnie dodatkowo do wykorzystania dwa siedzenia w bagażniku,możliwość przewozu 7-miu osób

dodał: kabor60@poczta.fm
Mazda 5 Minivan 2.0 MZR (146 KM)

to moja druga mazda i nie ma samochodów lepszych od "Japończyków" polecam bezawaryjne ale trzeba serwisować. żaden z tych które miałem na łączną ilość przejechanych kilometrów około 300 000 nie stanął na drodze!!!!!!!!!

dodał: samk@onet.eu
Mazda 5 Minivan 2.0 CRDi (110 KM)

Obszerny, ergonomiczny, wygodny (ostatnia wycieczka, 500km, 5 doroslych osöb i mnustwo bagazu, nawet w drugim rzedzie na srodkowym "awaryjnym" nikt nie narzekal. Ladna sylwetka, nie tak jak u konkurencji.

dodał: Tomek W. Berlin

Galerie Mazda 5

Mazda 5 Mazda 5 2011 Mazda 5 (2013) Mazda 5  2.0 (145 KM) - galeria redakcyjna Mazda 5 Hydrogen Mazda 5 Spring Edition (2013) Mazda 5 2008 Mazda 5 II 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 5

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 5

Mazda 5

37 komentarzy

32 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~olek~olek

Proszę radę, padł mi rozrząd w Mazdzie 5 diesel 1,6 przejechane 107 tyś serwisowane, ostatni serwis przy 100 tyś , gwarancja już minęła (4 lata) . Stoi w serwisie i oczekuje na decyzje Mazdy czy wymienią silnik. Mimo wszystko w ramach gwarancji?. Czy ma ktoś doświadczenie w tego typu przypadkach?

~slaw~slaw

witam.zastanawiam się nad kupnem mazdy 5 z silnikiem 2,0 benzyna 145 km ,moje pytanie ogólne co do auta ,czy to prawda ze rozrząd jest na łańcóchu ,jakie ma spalanie bo nie ukrywam ze chce zagazować

~gregor~gregor

a jaki rozrząd ma Mazda 5 2,0d 143 KM łańcuch czy pasek bo jeden dieler podaje tak inny tak co jest czy są dwie wersje silnika

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 969
Przejechany dystans
13 470 067 km
Zatankowanego paliwa
693 737 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 879
Wydanych pieniędzy
1 054 253 zł
Średnie wydatki na auto
1 233 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 032
Wydanych pieniędzy
1 451 428 zł
Średnie wydatki na auto
1 698 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (855)

Testy zderzeniowe Mazda 5

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 5

Mazda 5
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 5

Na podstawie 98 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Łukasz, dodano: 15.04.2012 22:21

Świetne auto choć nie jest zbyt oszczędne a przyspieszenie nie jest powalające. Powyżej 120km/h zaczyna sie robic glosno w kabinie.

pełny raport Mazda Minivan 1.8 i 16V MZR

autor: WD, dodano: 15.06.2011 20:53

8l trasa i 11 miasto, wynik przecętny ani dużo ani mało.

pełny raport Mazda Minivan 2.0 MZR

autor: Krzysztof, dodano: 21.04.2013 11:33

Czesci nie drogie,przeglady tez mieszcza sie w granicach rozsadku.Gdyby nie ciagle dolewanie oleju do silnika byloby niezle.

pełny raport Mazda Minivan 1.8 i 16V MZR
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 5
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 5, oglądali także