Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mazda 5

Lata produkcji: 2005 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt.
Luzacjusz: Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”.

Projektując karoserie, twórcy minivanów bardzo często zapominają o designie, skupiając się wyłącznie na względach praktycznych. Nie dotyczy to jednak specjalistów z Mazdy odpowiadających za model 5. Ku uciesze klientów, zaprojektowali oni niepowtarzalne nadwozie, które z nudnymi produktami wielu rywali ma niewiele wspólnego. Ciekawie wystylizowano pas przedni (który wyróżnia „uśmiechnięty” grill), charakterystycznie opracowano też detale tyłu (takie jak przetłoczenia klapy bagażnika), ale to linia boczna zwraca największą uwagę (za sprawą wyraźnie zaznaczonych, opływowych linii biegnących przez całą długość nadwozia).

Zaglądając do środka dowiadujemy się, że atrakcyjny wygląd zewnętrzny nie przeszkodził w wygospodarowaniu odpowiedniej ilości miejsca wewnątrz. Przednie miejsca siedzące obfitują w wolną przestrzeń, podobnie jest też z dwoma skrajnymi siedzeniami drugiego rzędu. Znacznie gorzej sytuacja wygląda ze środkowym siedziskiem drugiego rzędu i dodatkowymi miejscami wygospodarowanymi w bagażniku. Te ostatnie można jednak zaakceptować, bowiem konkurencja wcale nie jest lepsza. Jeśli chodzi o przestrzeń na walizki, przy jeździe w piątkę z pewnością jej nie zabraknie.

Ogromna ilość przestrzeni sprawia, że wnętrze Mazdy świetnie wywiązuje się z roli miejsca podróżowania dla całej rodziny. Ale czy kabina sprzyja także samemu kierowcy? Nie do końca. Pozycja za „kółkiem” do idealnych nie należy, tworzywa wykończeniowe nie pasują do pojazdu tej klasy, a obsługa kokpitu wymaga przyzwyczajenia. Ogólnie dobrą czytelność wskaźników psuje (nie)przejrzystość panelu LCD umieszczonego na środku deski rozdzielczej.

Podczas, gdy większość swoich aut Mazda projektuje dla kierowców lubiących nieco „poszaleć”, model z segmentu minivanów stworzyła dla tych, którzy cenią przede wszystkim jakość resorowania. Samochód nie nadaje się więc do szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to dziury pochłania bez jakichkolwiek oporów. Zastosowany układ kierowniczy mógłby działać nieco precyzyjniej, narzekać nie można natomiast na układ hamulcowy.

Ceny „piątki” kształtują się na przyzwoitym poziomie. Do jej zakupu zachęca też wysoki standard wyposażenia – w serii nabywcy otrzymują pełną „elektrykę”, klimatyzację, podgrzewane fotele, zestaw airbagów czołowych, bocznych i kurtynowych, jak również paczkę elektronicznych systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne.

Dane techniczne Mazda 5

Silniki

Moc silników 110-155 KM

Poj. silników 1 798-2 260 cm3

Prędkość maks. 177-197 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,4-13,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mazda 5

Średnia ocena modelu

na podstawie 93 opinii

4.27

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (75%)
NIE (25%)

Wybrane oceny kierowców Mazda 5

Plusy to obszerne wnętrze, dobre wyposażenie, wygodne siedzenia, dobra widoczność, odsuwane tylne drzwi przez które dostęp do wnętrza jest dużo ... więcejłatwiejszy, bardzo dobre trzymanie się drogi, przyzwoite osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa (jak na możliwości przewozowe) no i przede wszystkim reputacja niezawodności Mazdy- Made in Japan! Minusy to cena części, hałas i jak dla mnie za twarde zawieszenie. Praktycznością "Piątka" na pewno nie ustępuje rywalom. Cena auta nie jest niska ale na tle konkurencji nie wypada najgorzej. ukryj
dodano 26.09.2008 przez
Na poczatku gdy kupilem ten samochod bylem b.zadowolony.Przestronny,cichy,ekonomiczny b.wygodny no i oczywiscie ladny.Wszystko bylo dobrze do zakonczenia gwarancji.Wiadomo ze nie ... więcejma samochodu perfekcyjnego i zawsze bedzie sie cos psulo ja to rozumiem ale na litosc boska dlaczego musze ciagle otwierac maske i dolewac olej do silnika.W serwisie mowia ze to normalne ! Gdyby nie ten olej i rdza napewno kupilbym ten samochod jeszcze raz bo naprawde mnie osobiscie b.dobrze sie nim jezdzi . ukryj
dodano 21.04.2013 przez
niestety im dluzej jezdze tym samochodem tym bardziej zaluje ze go kupilem na poczatku robil niezle wrazenie i spelnial w ... więcej100% moje oczekiwania ale ilosc usterek mnie przeraza szczegolnie przy 55 tys przebiegu nie tego sie spodziewalem po samochodzie na gwarancji montowanym w japonii chyba drugi raz mocno bym sie zastanowil nad jego zakupem choc nadal wizualnie bardzo mi sie podoba dobra alternatywa jest mazda z silnikiem benzynowym wiecj pali ale mniej napraw i mozliwych usterek ukryj
dodano 22.07.2010 przez
Strasznie mnie zawiodła mazda. byłem zakochany w japończykach ale ten wybór był totalną klapą
dodano 07.12.2009 przez
Zobacz oceny Mazda 5 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mazda 5

Pb
6,83 - 11,53
Na podstawie 37 raportów spalania
ON
5,10 - 11,13
Na podstawie 60 raportów spalania
LPG
6,67 - 11,17
Na podstawie 9 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mazda 5

Raport spalania dotyczy Mazdy 5 z silnikiem benzynowym 2.0 MZR 150KM iSTOP. Prawdopodobnie na skutek błędu administratora strony, ten silnik ... więcejautomatycznie jest klasyfikowany jak jednostka zasilana olejem napędowym. A teraz o aucie. Mazdę posiadam od 5 miesięcy, przebieg tylko 4500 km. Na dzień dzisiejszy średnie spalanie w warunkach miejskich to 11.1 L/100 km(95% przejechanych km miało miejsce w warunkach miejskich, krótkie dystanse dzienne, normalna jazda; zimą silnik i kabina dogrzewane elektryczną grzałką DEFA). Można powiedzieć, że to dużo, biorąc jednak poprawkę na gabaryty auta i moc jednostki chyba nie powinniśmy być zaskoczeni. Producenci w swoich testach podają wyśrubowane dane dotyczące spania, które przy normalnej jeździe są dla nas nieosiągalne. Spalanie poza miastem które podaje może być niemiarodajne ponieważ zaledwie 200-300 km przejechałem w warunkach pozamiejskich na droga z licznymi ograniczeniami prędkości. ukryj
dodano 28.01.2014 przez
Przesiadłem się z "bezyny" na Mazdę 5 2,0 -- 143 KM. Uczyłem się jazdy nią ze dwa tygodnie od chwili ... więcejjej zakupu. Poczatki były koszmarne - średnie spalanie około 9 l. No cóż cieżko się przestawić po benzynce na diesla. Teraz jest już OK. Wniosek z początkowego okresu - spalanie zależy od techniki jazdy. Co prawda moment 360 i moc 143 prowokują do "agresywnej" jazdy ale dla tych, którzy powściągną wyścigowe zakusy czeka miła niespodzianka. Utrzymując obroty w okolicach 1500 obr. Mazda 5 zadowoli się niskim zużyciem oleju napędowego. Jak niskim? - to zależy od cierpliwości kierowcy. bo naprawdę trudno jest powoli rozpędzać auto mając pod maską 143 KM. Polecam przeprowadzenie własnych testów ale zawsze wynik będzie zgodny z zasadą "ciężka noga - lekka kieszeń" ukryj
dodano 06.10.2009 przez
Spalanie raczej duże, silnik za słaby do tego samochodu. Jeżdżę 100-130km/h na trasie. Wcześniej jeździłem citroenem C5 2.0 HDi. Mazda ... więcejjest pod każdym względem gorsza z wyjątkiem awaryjności. Przyspieszenie słabe, wyraźnie brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Nie wiem czy i-stop oszczędza paliwo, ale potrafi doprowadzić do wściekłości, gdy chcesz ruszyć a silnik właśnie gaśnie i komputer głupieje - taka synchronizacja nie jest zbyt częsta, ale niebezpieczna i wychodzi się na "blondynkę". Natomiast przy częstszej jeździe w mieście nie wyławiacza silnika (chyba ładuje akumulatory). W zimie i "trasach" 600-1200m spalił 15 l/100km ! średnio na trasie 9,2-9,7 l Citroen przy jeździe średnio o 10km/h szybszej spalał 6,5l ON ukryj
dodano 25.03.2014 przez
To już moja druga opinia nt Mazdy 5, którą użytkuję. Teraz ma przejechane 31tys km. spalanie nieznacznie spadło - minimalny ... więcejwynik jaki udało mi się uzyskać to 7.1 na trasie Opole-Gdańsk. Maksymalny teoretyczny zasięg jaki widziałem na komputerze pokładowym to było 800km przez chwilę ale nigdy tyle nie udało mi się przejechać. Max 720km. Testowałem spalanie na różne sposoby - jeździłem delikatnie, ostrzej... i albo nie potrafię albo moja tyle pali (ale o dziwo inne samochody, które uzytkowałem paliły normalnie jak na Diesla). Fakt faktem, że przy maksymalnych prędkosciach rzędu 180-200km/h pali do 9,5 litra. Poza tym auto ok, nic go nie boli i kompletnie nic się nie dzieje na razie. ukryj
dodano 21.02.2009 przez
Super auto, które posiadam od roku. Auto super wygodne dla rodzinki. Bezawaryjne! Polecam każdemu. Spalanie, trochę zbyt duże (przesiadłem się ... więcejz diesla, więc różnica jest znacząca), jednak w 100% pokrywa się z tym podawanym przez producenta - 6,8/8-9/10,8 litrów/100km. Zawsze staram się jeździć ekonomicznie (ze względu na obecną cenę benzyny) mimo wszystko komputer zawsze pokazuje zbliżone do wwym. wartości. Nie wierzcie w to, jak ludzie piszę że spalanie w mieście < 9 litrów. W korkach pali więcej niż 11 litrów. Przecież to w końcu minivan. Osobiście wolę dopłacać 15 zł do każdych 100km, ale mieć święty spokój, nie jak z dieslem w mieście - wieczne kłopoty. ukryj
dodano 13.12.2011 przez
Zobacz raporty spalania Mazda 5 Dodaj raport spalania

Publikacje o Mazda 5

Generacje Mazda 5

2010 - teraz
2005 - 2010

Dealerzy Mazda

Aso Mazda Kozłowski Szczecin

Mazda Kozłowski Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 31B

Więcej

AUTO AG

BIG AUTOHANDEL Mazda Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Aleja Sikorskiego 19

Więcej

AUTOART JAREMKO

AUTOART JAREMKO Mazda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Mińska 41a

Więcej

BEMO MOTORS

Bemo Motors Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Aleja Krakowska 169

Więcej

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k.

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k. Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Św. Wincentego 92

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mazda 5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

311

Przejechany dystans

62 628 zł

Zatankowanego paliwa

13 369 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

34

Wydanych pieniędzy

18 948 zł

Średnie wydatki na auto

824 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

52

Wydanych pieniędzy

18 160 zł

Średnie wydatki na auto

790 zł

ZOBACZ 23 dzienniki kosztów Mazda 5 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mazda 5

Liczba wpisów: 14
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mazda 5 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mazda 5

Liczba wpisów: 9
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mazda 5 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mazda 5

Liczba wpisów: 3
Polecam ta firmę , to już moje drugie auto robione w Marko i bez zarzutów. Autko chodzi bardzo dobrze.Bardzo profesjonalna ... więcejfirma. ukryj
dodano 27.01.2013 przez
Bardzo polecam. W 100% zadowolenie.
dodano 30.06.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 5

Modele z tego samego segmentu