Szukaj

Informacje o Mazda 5 II

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku. Samochód powstał w oparciu o pomysły zastosowane w prototypach Mazda Nagare z 2006 roku i Furai z 2008 roku. „Nagare Flow” (od prototypu wzięła się cała koncepcja obowiązująca w nowych autach marki) zakłada m.in. inspiracje kształtami spotykanymi w naturze. Nowa „Piątka” została zbudowana na płycie podłogowej Mazdy 3. W porównaniu do swojej poprzedniczki, wyraźnie powiększyły się jej rozmiary.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz

Mazda 5 II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Mazda 5 II

Liczba ocen: 15
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~arti
Mazda 5 II
Minivan 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Pierwszy van niestety ukradziony po nie całym roku użytkowania.auto trochę mnie rozczarowało jeśli chodzi o środek trochę kiczowate plastiki(miałem full wersję )brak nawiewu na tylny rząd siedzeń, słaba wentylacja i już nigdy nie kupię auta ze skórzanymi siedzeniami (gorące latem i zimą też tragedia mimo podgrzewanych foteli)ale to nie wina modelu.za słaba moc silnika ale innego bym chyba nie wybrał kupując jeszcze raz ten model zalety przesuwane elektrycznie drzwi z pilota ,niskie spalanie na poziomie 6-6.5 litra po mieście ( silnik 1.6 hdi po modernizacji przez Japończyków (aluminiowy blok silnika) wygodne fotele,wygląd auta dla mnie super ,świetne lampy ksenony czy kupił bym jeszcze raz -NIE(ceny tych modeli na polskim rynku są nie adekwatne to tego co oferuje nam mazda 5 ) -jeśli maiłbym zakupić vana za 30-35 tys zdecydował bym się na renówkę ale tylko z silnikiem 1.6dci(130 koni)lub 2 .0dci
4,6
~Mobilfun
Mazda 5 II
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Świetny samochód, bardzo uniwersalny. Ładny, bezawaryjny, przyjemny w użytkowaniu i tani w eksploatacji ( wiadomo kwestia na jaki egzemplarz się trafi). Polecam zrobić konserwację podwozia a tak to tylko lać paliwo i cieszyć się jazdą :)
4,8
~Rafi
Mazda 5 II
Minivan 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Witam auto posiadam 2 lata zrobiłem około 50tys. Km. Kupując to auto z tym silnikiem nie do końca podchodziłem do tego sceptycznie mam namyśli tylko 115KM. Ale auto naprawdę daję radę jest dość dynamiczne .Po za tym wnętrze obszerne i konfiguracja przestrzeni super. Auto kompletni nie psuje się nic się nie dzieje.

Raporty spalania Mazda 5 II

Liczba raportów: 26
Średnie spalanie dla Mazda 5 II
7,5 – 8,8
l/100 km
6,5 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Mazda 5 II
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Spalanie raczej duże, silnik za słaby do tego samochodu. Jeżdżę 100-130km/h na trasie. Wcześniej jeździłem citroenem C5 2.0 HDi. Mazda jest pod każdym względem gorsza z wyjątkiem awaryjności. Przyspieszenie słabe, wyraźnie brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Nie wiem czy i-stop oszczędza paliwo, ale potrafi doprowadzić do wściekłości, gdy chcesz ruszyć a silnik właśnie gaśnie i komputer głupieje - taka synchronizacja nie jest zbyt częsta, ale niebezpieczna i wychodzi się na "blondynkę". Natomiast przy częstszej jeździe w mieście nie wyławiacza silnika (chyba ładuje akumulatory). W zimie i "trasach" 600-1200m spalił 15 l/100km ! średnio na trasie 9,2-9,7 l Citroen przy jeździe średnio o 10km/h szybszej spalał 6,5l ON
9,3
Liczba komentarzy: 1
Mazda 5 II
Minivan 2.0 MZR 150KM 110kW
Raport spalania dotyczy Mazdy 5 z silnikiem benzynowym 2.0 MZR 150KM iSTOP. Prawdopodobnie na skutek błędu administratora strony, ten silnik automatycznie jest klasyfikowany jak jednostka zasilana olejem napędowym. A teraz o aucie. Mazdę posiadam od 5 miesięcy, przebieg tylko 4500 km. Na dzień dzisiejszy średnie spalanie w warunkach miejskich to 11.1 L/100 km(95% przejechanych km miało miejsce w warunkach miejskich, krótkie dystanse dzienne, normalna jazda; zimą silnik i kabina dogrzewane elektryczną grzałką DEFA). Można powiedzieć, że to dużo, biorąc jednak poprawkę na gabaryty auta i moc jednostki chyba nie powinniśmy być zaskoczeni. Producenci w swoich testach podają wyśrubowane dane dotyczące spania, które przy normalnej jeździe są dla nas nieosiągalne. Spalanie poza miastem które podaje może być niemiarodajne ponieważ zaledwie 200-300 km przejechałem w warunkach pozamiejskich na droga z licznymi ograniczeniami prędkości.
8,1
Mazda 5 II
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Jestem zadowolony. Przestronny, choc z przodu mogloby byc wiecej miejsca. Dosc dynamiczny. Rocznie robie 30k km, srednie wychodzi 7,7, co jest dosc dobrym wynikiem biorac pod uwage inne opinie. Jezdze na tempomacie, ekonomicznie trzymane tempo, lecz nizej chyba nie zejde. Samochod 2 lata mam, drugi wlasciciel, narazie bez powaznych usterek.
Mazda 5 II