Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Auto wygodne, pojemne, ładne, niskie spalanie. Co do eksploatacji- gdy kupiłem miał nieco ponad 200 tys i z silnika leciało, aż miło. Jeden mechanik powiedział nawet, że uszczelka pod głowicą ale na szczęście to nie było to. Dołożyłem 1 tys. zł i silnik był uszczelniony, progi były nawet w dobrej kondycji (jak na mazdę) wiec zabezpieczyłem. Poza tym nie było większych usterek. Wymieniłem przegub ale to wiadomo- kwestia użytkowania auta. Dałem 4 gwiazdki ale bardziej zasługuje na takie 3,5. Jeśli ktoś znajdzie zadbany egzemplarz to na pewno będzie zadowolony bo wyposażenia naprawdę mają fajne jak na ten rok produkcji
4,3
~Mk
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Auto kupione jako 3 letnie, sam sprowadziłem z Niemiec z przebiegiem 140tys. jedyna poważna awaria to przy 220tys padła turbina(koszt wszystkiego 2tys), inne awarie to dwa razy przepalone uszczelki pod wtryskiwaczem, reszta to wymiany eksploatacyjne np przy 250tys sprzęgło i koło dwumasowe. Fajne przestronne auto i wszystko umieszczone bardzo ergonomicznie. Jednym słowem mogę polecić, nigdy mnie nie zawiodło. Pozostaje jeszcze kwestia rdzy... pojawi się z czasem wszędzie i na każdym zarysowaniu, gdyby nie to było by to dla mnie idealne auto
4,2
~zaba
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
dla mnie samochód rewelacja jak na konstrukcje tak stara ... wygląd 6 te światła i przestrzeń w środku rewelacja :).. w silnikach diesla trzeba pamiętać tylko o dwóch rzeczach...po pierwsze jeździć tylko i wyłącznie na oleju ELF syntetyk pełny ... już pisze dlaczego..znam paru kumpli ktorzy tak samo jak jak kupili 6 w dieslu.. nie jezdzili na elfie ja gdzies tam wyczytlaem ze pasuje mu ten olej jak talala.. i co sie okazalo .. w misce olejowej ..smog olej zainstalowali japonczycy dodatkowa krate taka siateczke .. sam widzielm bo sparwdzalem jak to wyglada u mnie w samochodzi .. moza powiedziec ze sam to robilem.. i u mnie przy elfie wyglodalo rewelacyjnie sczysciotko ... bez zadnych marasow.... i przyjaciol nie tka kolorowo a jeden przez zapchanie tej siateczki ... zostal zablokowany obieg oleju.. co doprowadzilo do remontu silnika :) dopbry mechnick z milosci uratowal i dal madzi drugie zycie... konczac na elfie hehe nie wymienialem oleju przez ponad 20 tys .. mechanik byl pewny ze ta krate bede mial zawalana cala .. zakazywal nawet jezdzic a tu mila niespodzianka :) takze ELF i nic wiecej a druga sprawa.. uszczelki pod wstryskiwaczami.. przepalaja sie spada cisnienie w silniku i pod pokrywa jeden olej i smrod. sprawdzic to mozna w latwy sposob wystarczy odkrecic przy wlaczonym silniku wlez olejowy jesli bucha jak z traktora to znaczy ze jakas uszczelka jest juz przepalona.. podejrze4wam ze w pozniejszej fazie przepalenia moze dosc do poweazniejszych usterek . .. blad japonczykow ...ktory teraz juz jest zweryfikowany..i w mazdzie w serwisie za 80 zl mozna kupic komplet juz odpowiednich uszczelek ... po wymianie wszyskto gra i buczy.. swoaj droga .. teraz sam bym to nawet zrobil tylko odpowiednia ilosc kluczy silikon i gotowe :) minus jeden wielki ..Fordowska blacha.. a i warto zainwestowac w jakis delikatny doppalacz typu power pack.. 20 - 30 km wiecej a pali mniej jakby nie bylo autko wazy 1600 - kombi

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Kombi