Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu i dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~stefan Kaczmarek
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Mazda to prawdziwy Japończyk, większość elementów MADE IN JAPAN. Przejechałem 50.000km w 3 lata i wiem więcej. Własny samochód posiadam od ponad 25lat i dotychczas nudziłem się autem max po 2 latach. Mazdę mnie ciągle zachwyca. Solidność i Niezawodność to klasa sama dla siebie. Uwielbiam sportowy charakter jazdy - lekko twarde i zwarte zawieszenie, nie tak rozwiane jak np w Mondeo czy Focusie. Nadal przyzwoite zużycie paliwa 6,5L. Moje zdanie jest takie uważam, że silnik diesla jak się o niego dba jest najlepszym bo najtańszym w eksploatacji modelem Mazdy 6. Co mnie skłoniło do zakupu: sportowy charakter silnika i zawieszenia, ciekawa stylistyka nadwozia, legendarna niezawodność, dobre wyposażenie, cena niższa od konkurencji o 20-30%. Wersja Exclusive Sport. Kupiłem w niemieckim salonie - bo w polsce same wymęczone dziurawymi drogami, jako auto siedmio letnie z przebiegiem 120 t.km. Teraz mogę stwierdzić: satysfakcjonuje mnie w 100%. Usterki się zdarzają ale drobne na szczęście. Kupiłem już z wymienioną Turbiną. Sam dbam więc nie spodziewam się awarii. Rzekomej korozji która zdarza się w Mazdach, jeszcze nie widzę na moim modelu, ale dbam też o lakier. A teraz o wrażeniach Komfort podróży i jakość wykonania wnętrza jest bardzo dobra, pomimo wieku wnętrze wygląda jak nowe. Przkład: w VW Pasacie kolegi przy tym przebegu plastyki się łuszczą i wygladają jakby miały 300tys.km. Przestrzeń zachwyca każdego kto w nim zasiądzie. A frajda z jazdy jest ogromna. Jest mi bardzo żal tych co narzekają na Diesle, nie czytają instrukcji, oszczędzają na paliwie, rozwalają Turbinę, silniki i się dziwią, że gwarancja tego nie obejmuje. Ja od roku leję dobre paliwo tzn. dobre stacje i co drugie tankowanie to Verva czy Ultimate. Dbam o sprzęgło i leję dobre paliwo i śmigam bez stresu gdzie popadnie. DLA MNIE AUTO WZOROWE + + POLECAM + + Ocena MAX+++
4,8
~SKO
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Mam najbogatszą wersję wyposażenia - pełna skóra, podgrzewane fotele, czujnik przód i tył, webasto, BOSE + zmieniarka i subwoofer itp. Jest to najwygodniejszy i najlepiej wyposażone auto jakie miałam do tej pory. Nic dodać nic ująć. Jeździ się rewelacyjnie, dobrze trzyma na zekrętach, po długich podróżach nic nie strzyka w kościach i chce się więcej. Nie pali najmniej, ale za luksus, wygodę i świetne przyśpieszenie trzeba płacić :) Jeśli się dba o to auto, wymienia wszystko na czas i leje dobre paliwo, to na pewno długo posłuży kierowcy :)
4,1
~Antek
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Nalezy sie studencka ocena 4,5 z powodu DPF\'a ale nie ma takiej opcji wiec jednak lepiej dac 5 niz 4, gdyz to tylko jeden element psujacy bardzo dobra moja opinie o tym samochodzie. Warto tez odnotowac swietna stylistyke zewnetrzna spotowo-elegancka tego samochodu. Maly wspolczynnik oporu powietrza, silnik, skrzynia biegow (6 bieg) i uklad jezdny czyni go bardzo dobrym samochodem na dluzsze, szybkie trasy. Podczas jazdy w miescie nie spisuje sie zle, ale nie to powinno byc jego glownym przeznaczeniem.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Witam .Posiadam Mazde 6 diesel 143KM przebieg ok 80 tys od nowosci . Nigdy powtarzam nigdy nie osiagnęła ona takich poziomow spalania jak opisuja tu posiadacze podobnych aut. Uwazam ,ze ludzie pisza bzdury ,okłamują samych siebie . Dodam ze w rodzinie mamy roniez taki sam samochod i spala on podobne jak moj w cyklu miejskim ok 8,5-9,5, na trasie szczegolnie długiej drodze przy szybkosci ok 100km/h ok 5,5 \z tym ze musi to byc stabilna jazda najlepiej po autostradzie. Bajki o super niskim spalaniu mozna włozyc w... Co wiecej moj samochod posiada /nieszczescie filtr DPF to tragedja dla nieszczesliwego posiadacza tego wynalazku .Niestety to nie tylko w Mazdzie montowane są te oszołomskie filtry .
8,8
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Raport po przejechanych 40 tys. tym autem. DPF zamontowany, jestem przed jego oględzinami. Auto pali w mieście, w korkach niewiarygodnie duzo paliwa. Chwila na trasie wystarczy aby spalanie malało w oczach. Zaktualizuje raport po przeglądzie DPFu i adaptacji wtrysków.
6,7
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Od 2 lat robię przeglądy prywatnien a nie w ASO (w ASO oszukują na materiałach i mocno zawyżają ceny). niektore cześci oryginalne są drogie, ale to Mazda z Japonii - te oryginały jednak warto czasem kupować. Tarcze czy klocki bez problemu mogą być zamiennikami. Hamulce przeciętne i szybko tracą skutecznosć (bez względu na markę) - ale przód auta jest cieżki, bo to 2,0 diesel

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Kombi