Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Sedan

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4680 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Rozstaw kół - przód 1550 mm
Rozstaw kół - tył 1550 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 490 l

Oceny Mazda 6 I Sedan

Liczba ocen: 223
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Makk.S
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Kupiłem samochód przypadkiem jechałem kupić zupełnie inne auto kilkukrotnie droższe a kupiłem za niecałe 2tyś Euro. Skusiło mnie to, że było przez 15 lat w jednych rękach stan wizualny jak by auto miało 5lat a nie 15, wszystko robione w serwisie Mazdy, przed sprzedażą klient wymienił wszystko co było do zrobienia. Teraz gdy wsiadam do Mazdy jestem bardzo zadowolony, zapalam i jadę. jeżdżę po małej miejscowości czasem jakiś wyjazd poza miasto w góry czy nad wodę w zupełności mi wystarcza. Ma klimę 4 szyby elektryczne, centralny zamek wspomaganie co więcej chcieć od auta pod domem. Wydając gruby hajs na auto pod dom mija się z celem.
4,4
~Jakub S.
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Auto oceniam bardzo wysoko, choć jestem wybrednym kierowcą i denerwują mnie niedoskonałości inżynierów. Auto użytkowałem 2 lata, nie miałem z nim większych problemów. Naprawy były robione na bieżąco i obejmowały tylko części eksploatacyjne. Jedyną wadą jest korozja i w tym aucie jest ona wyjątkowo paskudna. Zadbanego egzemplarzu szukałem ponad 6 miesięcy, po zakupie od razu dałem auto do profesjonalnego warsztatu zajmującym się konserwacją i mimo to nic nie pomógło. Rdza wg. mnie siedzi w środku części, a głównie podwozia i mimo starania się wychodzi błyskawicznie. Ten model ewidentnie nie nadaję się na polskie warunki atmosferyczne. Minusem jest również delikatna słyszalna praca plastików kokpitu. Plusy: cichy silnik, dobra skrzynia biegów, komfortowe zawieszenie i wygodne fotele, duża przestrzeń, nowoczesny wygląd, bezawaryjność, niskie spalanie. Auto kupiłbym ponownie tylko jeśli mazda pozbędzie się słabej jakości karoserii i zabezpieczenia antykorozyjnego, które tutaj w ogóle nie ma.
5,0
~witold
Mazda 6 I
Sedan 3.0 V6 24V 222KM 163kW
Najlepsze auto jakie miałem,a było ich mnóstwo.Maksymalnie wygodne,intuicyjna obluga ,bardzo bezpieczne,fantastyczna przyczepność ,także podczas jazdy w zakrętach.Auto ma skrocona maksymalna,wiec szybciej i latwiej wchodzi na obroty i zachowuje się,jakby mailo 250 KM .Przyspieszenie super a im szybciej jedziesz,tym agresywniej się zachowuje i przy wysokich obrotach mało które mzoe się z nim rownac.Wymienilem sprzeglo komplet,2 czy 3 razy klocki i pewna skomplikowana rurke od chłodnicy,ktorej pekl plastkowy rozgałęziacz na końcu.Nawet zarowki wymieniałem tylko raz.Kiedys na Tamce w Warszawie podczas deszczu,gdy jechałem w dol i zatrzymałem się przed przejściem dla pieszych,walnal mnie z tylu jakiś VW,ktory nie zdazyl wychamowac.U mnie na zderzaku drobne zadrapania; u niego odpadl zderzak ,atrapa i poszly lampy.Kiedys wymieniałem auta co kilka miesięcy,to zostawiłem w rodzinie i ma już 11 lat ale z przebiegiem 75000 jest jak nowe.Nie ma prawie zużycia oleju,silnik na wolnych oracuje cichutko a brzmienie gdy wdepniesz pedal gazu....nie do opisania.Ludzie się pytaja czy to naprawdę fabryczne i ogladaja na ulicy.No i te lampy obrysowe z przodu bardzo dodaja smaku; od razu widać,ze to inna Mazda.Skrzynia manual,z krótkim drążkiem,dziala idealnie.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Sedan
8,0 – 12,3
l/100 km
6,5 – 6,8
l/100 km
8,7 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Mazda 6 I
Sedan 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Na razie najlepszy samochód jaki miałem. Skrzynia biegów i sprzęgło - twarde. Zawieszenie - nie tak twarde jak opisują niektórzy na forach, według mnie bardzo komfortowe, co w zestawieniu z dynamicznym napędem na 4 koła w zakrętach daje niesamowite wrażenia z jazdy. Jeśli ktoś nie próbował jazdy tym wozem, to zdecydowanie powinien. Polecam się przejechać wersją lekko stuningowaną do 350KM ze zmodyfikowanymi hamulcami. Ja mam wersję stock - chciałbym by jak najdłużej mi posłużyła, zwłaszcza, że nieumiejętne obchodzenie się z tym samochodem (gówniarska jazda, but spod świateł itp) szybko może doprowadzić do uszkodzeń: silnika, skrzyni biegów, rozrządu, dwumasy itp, z czego każdy z tych komponentów kosztuje więcej niż kilka tys zł. Ktoś może napisać, że nie jest to auto dla ubogich (spalanie i części zamienne), jednak cena za zadbany egzemplarz (ok 34k zł) nie jest wysoka, co może sprawiać wrażenie taniego, szybkiego sedana. To mylne wrażenie może się szybko zmienić, jak przyjdzie nam "dołożyć" do kupionego autka drugie tyle co na nie wydaliśmy (nieumiejętne używanie, lub zatajone przez sprzedającego wady). Ja miałem szczęście (i kilku fachowców ze sobą podczas zakupu), ale znam też kilka osób, które właśnie miały pecha i zostały oszukane podczas zakupu.
9,0
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Mam Mazda 6 sedan 2004 r poj. 1,8 120 KM i założona instalacja gazowa sekwencyjna wymieniałem świece i kupiłem BERU ultra kosztowały 12 zł zamienniki oryginałów kupione na Allegro . Po wyregulowaniu gazu i przejechaniu 2,5 tyś kilometrów spalanie gazu w mieście normalna jazda max 9 litrów gazu w trasie prędkość do 120 km 8,6 l/100 powyżej, 120 km 9/100 litrów . Jazda na gazie z prędkością do 90 km pewnie można by zejść poniżej 8 l /100 .,przy temperaturze na zewnątrz 6 stopni Celsjusza . Samochód bardzo szybko się nagrzewa i szybko przełącza się na gaz . Podstawą takiego spalanie jest stałe ciśnienie w oponach przód 2,2 tył 2,1 bar . Mam założone zimówki przód Fulda , tył Barun , opony takie też śmiało mogę polecić bardzo dobrze trzymają się drogi nie zarzuca tyłu na zakrętach , a jak co to TSC wyrównuje . Jak chcesz mieć jeszcze mniejsze spalanie to trzeba jeździć jak na najwyższym biegu i nie przekraczać 3 tyś obrotów silnika. Podane moje spalanie jest przy dynamicznej jeździe bo mam ciężką nogę. Takie spalanie uważam za rewelacyjne przy przyśpieszeniu porównywalnym do jazdy na benzynie . Gaz tankuję tylko na shell . Tak spoko Polecam świece Beru jako zamienniki !
8,2
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
Rozważałem założenie gazu, ale po wynikach spalania absolutnie zostaje przy Pb. Dzisiaj na trasie Brzesko - Kraków przy 90km/h udało się zejść na 6,6 litra. Myśle że dbałość o auto ma również wpływ - filtry, olej 0W30, zadbana klima, światła dzienne i dobre opony. To się rewanżuje wynikiem jak miejskiego autka. Przy bardzo dynamicznej, wręcz agresywnej jeździe 9,6 litra, ale życie pokazuje że nie ma to sensu. I tak spotkamy się w korku lub na światłach. Czasami brakuje turbo - ale i bez tego auto rozpędza się pewnie i miarowo jak 5 litrowy cadillac. Na autostradzie najbardziej komfortowo jest o dziwo przy 160 a najgłośniej przy 140km/h.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
5,0
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 105 tys. km
użytkowana przez: 77 tys. km
Stare poczciwe auto na bardzo dobrej nowoczesnej instalacji. Jeździ należycie. Zenit pro na wtryskach hercules (wymieniałem niedawno, bo miałem wcześniej jakieś słabsze i przyszedł już serwisowy czas na wymianę).
5,0
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Tak jak wcześniej czytałem Japońskie samochody bardzo dobrze znoszą lpg , Honda , Mazda bardzo dobre silniki do zagazowania , i tak sprawdziło się u mnie założyłem instalacje gazową firmy lovato , instalacja bardzo dobrze się sprawdza przez początkowe 1000 km Jazdy byłem tylko raz na ustawianiu , ogólnie nie mam żadnych zastrzeżeń . Spalanie w granicach 12 litrów gazu .
5,0
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Polecam ten warsztat.Zrobiłem już 40tys km i jak na razie super, żadnych problemów spalanie ok 10-12 l/100km. Instalacja już dawno mi się zwróciła. Kliku znajomych montowało u nich i też stąd ja się zdecydowałem , no i jak wszyscy też jestem zadowolony z instalacji. Godne polecenia jest że chyba jako jedyni w mieście w cenie przeglądu jest też czyszczenie i ustawianie...
Mazda 6 I Sedan