Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mazda 6 II

Lata produkcji: 2007 - 2012
Segment: Klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.
Luzacjusz: Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

Jaki slinik wybrać?

Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.

Dane techniczne Mazda 6 II

Silniki

Moc silników 120-273 KM

Poj. silników 1 798-2 499 cm3

Prędkość maks. 195-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,3-11,3 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Mazda 6 II

Średnia ocena modelu

na podstawie 191 opinii

4.51

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców Mazda 6 II

Zupełnie bez jakichkolwiek emocji podchodzę do oceny tego samochodu. Wybierałem auto z tego segmentu dość długo i jest to moim ... więcejzdaniem najlepszy wybór. Przy czytaniu gazet motoryzacyjnych proszę pamiętać, że mają one najczęściej rodowód niemiecki... Zewnętrznie samochód wygląda naprawdę przepięknie i robi wrażenie na kobietach, a 2 rury z tyłu z kolei robią wrażenie na facetach :-)) ukryj
dodano 26.09.2008 przez
Co mnie skłoniło do zakupu: sportowy charkter silnika i zawieszenia, ciekawa stylistyka nadwozia, legendarna niezawodność, dobre wyposażenie, cena do 50.000zł. ... więcejWersja Exclusive Sport koła 17 i podwójny wydech. Kupiłem w niemieckim salonie - bo w polsce same diesle, jako auto trzy letnie z przebiegiem 70t.km. Po roku stwierdzam: satysfakcjonuje mnie w 100%. O usterkach trudno mówić bo jest jeszcze w miarę młody. Zużycie paliwa wg mnie jest bez zastrzeżeń - 9L średnio miasto/trasa to przyzwoity wynik. Osiągi wystarczające w 100%. Komfort podróży i jakość wykonania wnętrza jest bardzo dobra, pomimo wieku wnętrze wygląda jak nowe. Przkład: w VW Pasacie kolegi przy tym przebegu plastyki się łuszczą i wygladają jakby miały 300tys.km. Przestrzeń zachwyca każdego kto w nim zasiądzie. A frajda z jazdy jest ogromna. Jest mi bardzo żal tych co kupują Diesle, nie czytają instrukcji, oszczędzają na paliwie, rozwalają silniki i się dziwią, że gwarancja tego nie obejmuje. Ale z drugiej strony rozumem też podejscie do formuły auto służbowe - to przecież nie moje i nie muszę o niego dbać - firma zapłaci za moją głupotę, i można w niego lać każde g..... Ja od roku leję dobre paliwo tzn. dobre stacje i co drugie tankowanie to Verva czy Ultimate. Do Pana co jest zawiedziony: Chłopie masz 100tysięcy i kupujesz diesla to chyba naprawdę w motoryzacją masz tyle wspólnego co ja z planetą mars. Naprawdę przestaję rozumieć zakupy nowoczesnych Diesli ciągłe narzekania na pęknięte głowice, zapychajace się DPF, psującymi się turbinami i ciągłymi problemami z wtryskami, mam benzynę i mam to wszystko gdzieś ...:) Dbam o sprzęgło i leję dobrą benzynę i śmigam bez stresu gdzie popadnie. DLA MNIE AUTO WZOROWE + + POLECAM + + Ocena MAX+++ ukryj
dodano 03.01.2013 przez
Po przesiadce z leciwego Nissana 100NX w momencie odbioru tego auta z salonu czułem się trochę jak pilot wojskowego myśliwca, ale ... więcejpo prawie dwóch latach użytkowania i ponad 30000 km mogę powiedzieć bez zbędnej ekscytacji, że auto jest co najmniej warte uwagi. Materiały bardzo przyjemne, nadwozie z blachy podwójnie ocynkowanej, komfort podróżowania typowy dla tego segmentu (odpowiednio wysoki), bez wodotrysków, ale też bez braków w wyposażeniu. Nietypowy układ komputera pokładowego w postaci dość małego jak na tę klasę auta wyświetlacza oraz brak czujników parkowania z przodu w standardzie nawet w najwyższej wersji wyposażenia może trochę dziwić, choć można do tego przywyknąć/dołożyć. Zerowa awaryjność, dobre nagłośnienie Bose 7.1 oraz przede wszystkim przepiękna linia nadwozia to spore atuty. Auto, którego trudno nie zauważyć na ulicy, a sam pas przedni (subiektywnie) ładniejszy nawet od najnowszej generacji M6. Przed zakupem rozpatrywałem (oczywiście również odbyłem jazdy próbne) Hondę Accord oraz Toytę Avensis. Mazda wygrała przede wszystkim znakomitym prowadzeniem, świetnymi hamulcami i wysoką jakością wykończenia wnętrza. Reflektory Bi-Xenonowe skrętne w standardzie też nie były nie bez znaczenia. O plusach tego auta można by pisać długo (np. przepastny bagażnik 530l w wersji hatchback o super regularnym kształcie), natomiast nie jest ono pozbawione małych wad (choć moim zdaniem nie są one bardzo znaczące w procesie typowego użytkowania): 1. System audio Bose nie mówi po polsku i komend w takowym języku również nie rozpoznaje. 2. Brak wejścia USB (jedynie jack AUX) do odtwarzania muzyki z pamięci Flash jest niedopuszczalny (załatwia to audio via Bluetooth, które na szczęście jest obsługiwane). 3. Nie ma nawiewu z podłokietnika na tylną kanapę (jedynie na nogi spod przednich foteli), co utrudnia zadowolenie pasażerów z tyłu w kwestii temperatury wnętrza, szczególnie latem (klima tylko dwustrefowa, elektroniczna). 4. Brak możliwości zaprogramowania automatycznego składania lusterek przy gaszeniu silnika czy choćby uzbrojeniu alarmu (trzeba to robić ręcznie poprzez naciśnięcie przycisku na konsoli sterowania lusterkami). 5. Klapa bagażnika jedynie uchylana i domykana elektrycznie, a samo "zachęcenie" do otwarcia i zamknięcia odbywa się ręcznie. ukryj
dodano 03.05.2014 przez
Kolejna moja Mazda. Niestety już nie tak niezawodna jak poprzednie. Auto generalnie udane. Szczególnie godne polecenia na długie trasy. Nie ... więcejjest to oczywiście auto klasy wyższej. Należy starannie wybierać ASO. Importer mało profesjonalny. ukryj
dodano 12.07.2011 przez
Zobacz oceny Mazda 6 II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mazda 6 II

Pb
6,37 - 15,93
Na podstawie 120 raportów spalania
ON
5,27 - 9,50
Na podstawie 118 raportów spalania
LPG
8,57 - 11,67
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mazda 6 II

(WERSJA 163 KM) W trasie na odcinku 1500 km auto spalilo 6,3 i 6,4 l/100km.Najnizsze spalanie 5,98 z predkoscia 115km/h(2 ... więcejdorosle osoby i 2 dzieci,pelny bagaznik).Do pracy mam 4 km wiec silnik dopiero sie rozgrzewa i wylaczam wtedy latem wychodzi 7,6 l/100km a Zima 8l/100 km.Opony 17" 215/50 sredniej marki o parametrach tarcia C.Przyspieszam spokojnie,hamuje silnikiem.Teraz o DPFie jezdze z komputerem wlaczonym na chwilowe spalanie i widze kiedy wypala sie filtr bo spalanie wzrasta o 100%.Wypalanie zajmuje od 10 do 15 min,obroty silnika od 2000 do 2500 predkosc powyzej 50 km/h.Leje olej zalecany przez producenta, dedykowany do tego modelu DEXELIA DPF z niska zawartosci popiolow.W ciagu roku przejechalem 16000 km i 0 problemow.Auto wyglada ladnie,dynamicznie ale ma 2 wady:1 to troche slabe wyciszenie-slychac szumy na chropowatych asfaltach i cienka warstwa lakieru ,ktora jest podatna na odpryski po uderzeniach malych kamyczkow-szczegolnie na masce.Niestety teraz tak lakieruja auta z oszczednosci.Na koniec dodam,ze mieszkam za granica na zachodzie a tu podobno jest lepsze paliwo co ma wplyw na spalanie. SZEROKOSCI! ukryj
dodano 11.02.2014 przez
(WERSJA 163 KM) W trasie na odcinku 1500 km auto spalilo 6,3 i 6,4 l/100km.Najnizsze spalanie 5,98 z predkoscia 115km/h(2 ... więcejdorosle osoby i 2 dzieci,pelny bagaznik).Do pracy mam 4 km wiec silnik dopiero sie rozgrzewa i wylaczam wtedy latem wychodzi 7,6 l/100km a Zima 8l/100 km.Opony 17" 215/50 sredniej marki o parametrach tarcia C.Przyspieszam spokojnie,hamuje silnikiem.Teraz o DPFie jezdze z komputerem wlaczonym na chwilowe spalanie i widze kiedy wypala sie filtr bo spalanie wzrasta o 100%.Wypalanie zajmuje od 10 do 15 min,obroty silnika od 2000 do 2500 predkosc powyzej 50 km/h.Leje olej zalecany przez producenta, dedykowany do tego modelu DEXELIA DPF z niska zawartosci popiolow.W ciagu roku przejechalem 16000 km i 0 problemow.Auto wyglada ladnie,dynamicznie ale ma 2 wady:1 to troche slabe wyciszenie-slychac szumy na chropowatych asfaltach i cienka warstwa lakieru ,ktora jest podatna na odpryski po uderzeniach malych kamyczkow-szczegolnie na masce.Niestety teraz tak lakieruja auta z oszczednosci.Na koniec dodam,ze mieszkam za granica na zachodzie a tu podobno jest lepsze paliwo co ma wplyw na spalanie. SZEROKOSCI! ukryj
dodano 11.02.2014 przez
Mazda 6, kombi, rocznik 2009, zbiornik LPG 67 litrów, instalacja STAG Qbox, listwa HANA. Gaz wstawiony przy przebiegu 82.700. Obecnie ... więcejstan licznika - 95.400 km. Autem jeździ głównie moja małżonka. Trasa DOM - PRACA - DOM ok. 15 km dziennie, trochę w mieście, trochę na przelocie. Jazda płynna. Ja jeżdżę Mazdą na długich trasach - ok. 450 km, w tym ok. 300 na polskich autostradach z średnią prędkością po autostradzie 140 km. Spalanie małżonki - ok. 9 litrów gazu, w trasie na spokojnie - 9,2 litra (srednia 80-90 km). Cykl mieszany, w tym trochę autostrady (lub prędkości powyżej 120 km) - równo 10 litrów. Autostrada - 140 - 150 km / h - zużycie gazu na poziomie 13 litrów (auto zapakowane na full osób i bagaży). Bardzo dobry silnik i bardzo dobre auto pod gaz. Przyjąłem w wyliczeniach - 10 litrów na 100 km i w 90% się sprawdza. ps. wyższe zużycie może oznaczać np. problem z sondą denso - przed katalizatorem (w mazdzie 3 miałem ten problem - spalanie wynosiło ok. 20 l na 100 km - trzeba było wymienić sondę i po problemie). ukryj
dodano 12.01.2015 przez
Jeżdżę raczej oszczędnie, ekodriving, ale nie zamulam przy starcie, raczej w granicach dozwolonej prędkości na trasie. Podane wyniki osiągam bez ... więcejwiększego problemu mając na pokładzie 2 dorosłe osoby (kierowca i pasażer) oraz dziecko z całym niezbędnym wyposażeniem jak np. wózek, rzeczy małej itd. Podane spalanie najmniejsze osiągnąłem przy jeździe bez pasażerów z podręcznym bagażem, ale wiem że nie jest to koniec możliwości oszczędnej jazdy tym autem. Prędkości przy tej próbie to 90 - 110km/h, dużo tempomatu, obserwacja sytuacji na drodze i zwalnianie silnikiem. Spalanie oczywiście liczę zawsze z faktycznie spalonego paliwa, choć komputer dość dokładnie u mnie to pokazuje. Jeździłem wcześniej Passatem b5 fl 1.9 tdi 101 KM i spalanie było tylko ok 1-1.5l mniejsze, więc uważam to za rewelację. ukryj
dodano 27.12.2014 przez
Był to mój samochód marzeń. Piękna linia niesamowicie ładny kolor czarny metalik no i niby dobre opinie użytkowników, a tutaj ... więcejwielka beznadzieja. W środku jest tak słabo wyposażona, że jeżdżąc nią w zimie można oszaleć tak wszystko trzeszczy i strzela. Silnik niby dynamiczny i mający cichą pracę, ale tak strasznie delikatny, że bardzo szybko dochodzi do przekręcenia panewki i do wymiany. Średni koszt koło 15 000zl. Porażka!!! Egr beznadziejny ciągle się zatyka jak czujnik emisji spalin DPF, który po przejechaniu kilku tysięcy km jest do wyrzucenia i to kolejne pieniądze. Serwisowałem auto co 10000km i w żaden sposób się to auto nie odwdzięczyło. Jedyne co to auto ma do zaoferowania to wygląd i ładne, choć ze słabych materiałów wnętrze. Nie polecam lepiej kupić malucha!!! ukryj
dodano 14.10.2013 przez
Zobacz raporty spalania Mazda 6 II Dodaj raport spalania

Publikacje o Mazda 6

Przeczytaj pozostałe 5 publikacje o Mazda 6

Newsy o Mazda 6

Przeczytaj pozostałe 14 newsów o Mazda 6

Testy zderzeniowe Mazda 6 Euro NCAP

Mazda 6, 2.2DE Wagon, 'Core' grade, LHD
Mazda 6, 2.2DE Wagon, 'Core' grade, LHD
2013
Zobacz szczegóły
Mazda 6 2.0 petrol Exclusive/Active/TS, RHD
Mazda 6 2.0 petrol Exclusive/Active/TS, RHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Nowe Mazda 6

nowe Mazda 6
Mazda 6
ceny od 89 700 zł do 164 900

Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM od 2015

w pakiecie SkyPASSION

w cenie katalogowej brutto

140 900 zł

Wyposażenie standardowe
Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)
Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC)
Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania(EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 28 oferty Mazda 6

Dealerzy Mazda

Aso Mazda Kozłowski Szczecin

Mazda Kozłowski Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 31B

Więcej

AUTO AG

BIG AUTOHANDEL Mazda Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Aleja Sikorskiego 19

Więcej

AUTOART JAREMKO

AUTOART JAREMKO Mazda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Mińska 41a

Więcej

BEMO MOTORS

Bemo Motors Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Aleja Krakowska 169

Więcej

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k.

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k. Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Św. Wincentego 92

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mazda 6

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

7 909

Przejechany dystans

1 468 902 zł

Zatankowanego paliwa

312 042 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

883

Wydanych pieniędzy

419 057 zł

Średnie wydatki na auto

1 670 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 409

Wydanych pieniędzy

717 263 zł

Średnie wydatki na auto

2 858 zł

ZOBACZ 251 dzienników kosztów Mazda 6 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mazda 6 II

Liczba wpisów: 25
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(22)
komentarzy(6)
komentarzy(16)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mazda 6 II dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mazda 6 II

Liczba wpisów: 31
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mazda 6 II Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mazda 6 II

Liczba wpisów: 13
Witam. Mazdę mam już 3 lata i właśnie szykuję się do zakupu nowego modelu. Kupiłem ją w 2012 roku i ... więcejod razu założyłem gaz. przejechałem przez 3 lata na gazie 50000km i gdybym pisał tą opinię miesiąc temu była by to najlepsza opinia o gazie. Zero utraty mocy ,dynamiki i problemów przez trzy lata. Regularny serwis gazu wymiana filtrów świec i jedna awaria wtrysku gazu to wszystko co było robione. spalanie zawsze w przedziale od 11.5-13.5 latem więcej przez klimatyzację,jazda po niemieckich autostradach 160-180km/h spalanie max 13.5! ale niestety w ubiegłym tygodniu auto na autostradzie straciło moc i przestało chodzić na jeden cylinder. Myślałem,że to cewka lub świeca ,ale po dojechaniu do warsztatu stwierdzono brak ciśnienia na 4 cylindrze. Okazało się ,że wypaliły się zawory na 2 i 4 cylindrze i jeszcze przed sprzedażą auta remont głowicy. Kupię kolejną Mazdę 6 ale montaż gazu solidnie przeanalizuję,gdyż przejazd 50000km przez 3 lata nie przynosi,aż takiej opłacalności oczywiście odliczając koszt montażu,serwisu oraz ewentualnej naprawy góry silnika opłacalność spada niemal do zera. Pozdrawiam p.s co do montażu w serwisie gazu negatywna opinia wynika z oszczędności zakładu,bo cenę mieli dobrą ,ale do auta 170koni zastosowali reduktor przeznaczony do aut do 150 koni i musiałem wymieniać u innego gazownika ukryj
dodano 20.06.2015 przez
Kupiłem swoją Mazde nową w salonie jednak po roku czasu zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej ze względu na znaczne ... więcejodległości które pokonuje każdego miesiąca. Wybór padł na BRC i nie żałuje swojej decyzji. Autko na gazie jeździ na prawdę przyjemnie i nie traci na swoim uroku, cała instalacja zamontowana jest w taki sposób ze jest praktycznie niewidoczna dla oka, największą różnice odczuwa się na stacji przy kasie. Bezawaryjna po przejechanych 30000km. Montaż - Energy Gaz Polska w Warszawie ukryj
dodano 16.02.2011 przez
Instalacja zamontowana w Energy Gaz Polska , bardzo dobrzy mechanicy , czasem na przeglądzie ma się wrażenie jak sprawnie im ... więcejto idzie mimo sporej ilości osób które odwiedzają to miejsce ostatnio podzielili stanowiska oddzielnie serwis i warsztat bardzo usprawnia to cały przebieg i nie trzeba czekać , odnośnie instalacji bez żadnych problemów , silnik Mazdy sprawuje się bardzo dobrze , nie ma żadnych wycieków i pracuje płynnie . ukryj
dodano 01.06.2015 przez
Samochód na gazie spisuje się bardzo dobrze.Trafiłem na dobrych fachowców,wiedzą co i jak zrobić,aby parametry na gazie były podobne do ... więcejparametrów na benzynie.Będę wkrótce gazował drugi samochód,po przejechaniu 20.000 km napiszę opinię. ukryj
dodano 18.11.2011 przez
instalacja BRC super do tego auta polecam średnie spalanie z przejechanych 20000 to 10,1litra
dodano 01.08.2015 przez
Profesjonalnie zamontowana instalacja gazowa.Uprzejma i miła obsługa.Polecam wszystkim
dodano 24.09.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 6 II