Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Hatchback

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 II Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4690 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1540 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1702 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Mad Dog
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Swoją mazdę kupiłem jako 10 letnie auto. Szukałem wtedy mazdy, toyoty lub hondy. Ale kiedy zobaczyłem ją na zdjęciach w ogłoszeniu na drugi dzień już byłem jej właścicielem. Wersja Sport Dynamic w hatchbacku bardzo mnie urzekła wyglądem. Przejechałem nią 70 tys. km i jestem z niej bardzo zadowolony. Komfortowe, niezawodne auto z dużym bagażnikiem i dużą przestrzenią wewnątrz kabiny. Nie jest to demon prędkości i przyspieszenia, ale nie to też zawalidroga. Trzeba lubić lub się przyzwyczaić do specyfiki silnika wolnossącego. Najważniejsze zalety tego auta to bezproblemowa i bezawaryjna jazda. Oczywiście w aucie, które ma 14 lat, co jakiś czas coś się zepsuje, ale nie są to usterki, które wykluczają auto z ruchu.
4,8
~Aice
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Hej Użytkowałem Mazdę 9.5 roku. Przez ten okres nigdy mnie nie zawiodła. Byłem jej 3 właścicielem. Zrobiłem nią osobiście 200 tys km bez awarii. Spalała średnio 8l/100km, w trasie można było zejść do ok 7l. Samochód bardzo solidnie wykonany, chociaż twarde plastiki. Fotele wygodne, miejsca w miarę. Bagażnik duży i pakowny, po złożeniu tylnych foteli, bardzo dużo miejsca. Prowadzenie poprawne, dynamika też OK, wygłuszenie mogło by być lepsze. Wszystko chodziło tak fajnie "ciężko" - gaz czy sprzęgło. Mieszkam w UK, miałem wersje TS2, więc wyposażenie skromne, i nie miało co się psuć w sumie. Z poważniejszych napraw to, 2x zacisk hamulcowy, linka hamulca ręcznego, piasta w kole przód, "cukierki", 2x łącznik stabilizatora + gumy, przycisk otwierania szyb, i przycisk do otwierania klapy bagażnika. Reszta to oleje, opony, hamulce. Duży minus za rdzę podwozia, już tam ciężko było, mój bląd, że nie zabezpieczyłem po zakupie. Sprzedałem przy 300 tys km, wszystko ładnie chodziło, nie było usterek, oprócz rdzy. Nowy właściciel też zadowolony, a nakręcił już grubo ponad 300 tys km. Polecam w 100%
3,0
~Michał
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Samochód sprowadzony z niemiec w 2016 roku z przebiegieł 150 000 km, od pierwszego właściciela. Samochód do 150 000 km bez żadnych usterek, był w idealnym stanie, w środku wyglądał jak nowy, idealny stan techniczny. Udokumentowany przebieg, wszystko serwisowane w ASO. Przy przebiegu 35 000 km założono instalację gazową. Chcę zaznaczyć, że samochód był prowadzony w bardzo zdrowy sposób, żadnego gazowania na zimnym silniku, żadnych krótkich dystansów typu do sklepu i z powrotem, żadnych szaleństw, wszystkie naprawy na bieżąco itd. Przy przebiegu około 170 000 km zaczęły się problemy z silnikiem. Skaczące obroty, szarpanie, gaśnięcie, przerywanie gazu, lekki pobór oleju, co chwile nowy błąd w silniku wyskakiwał. Samochód na bieżąco był naprawiany, od razu po pojawieniu się problemu. Przy przebiegu 235 000 km silnik wymagał remontu, została zregenerowana głowica, koszt bodajże 3500 zł lub coś takiego. Sytuacja się uspokoiła, silnik pracował idealnie, żadnych problemów, lecz po 10 000 km od regeneracji, silnik zaczął pobierać kolosalne ilości oleju, więc samochód był rzadziej używany. Od momentu, gdy samochód zaczął pobierać bardzo dużą ilość oleju do odstawienia go do mechanika minęło jakieś 1000 km. W tym czasie w czasie jazdy spod maski zaczął wydobywać się dym(wypaliło dużo oleju). Kolejny remont, tym razem pierścienie tłokowe. Podobny koszt, więc jest już 7000 zł. Przy przebiegu 225 000 km maglownica wymagała regeneracji, koszt 2150 zł. Spalony wzmacniacz w okolicy 240 000 km, koszt 450 zł. Drobnych napraw rzędu kilkudziesięciu/kilkuset złotych było multum, np. przesunięcie się całej konstrukcji tłumika, skutkiem czego było jego zachaczanie/uderzanie o obudowę plastikową błotnika, awaria gniazd zapalniczek, awaria grzania fotela, samowłączający się alarm, itd. itd. itd. Generalnie o samochód dbałem jak o żonę, żadnego jeżdzenia po dziurach, żadnej szarży, po prostu traktowałem jak własne zdrowie, niestety w samochód włożyłem mnóstwo pieniędzy i nadal co chwilę jest jakaś awaria. Silnik do tej pory nie pracuje równo, jego dźwięk jest bliższy dieslowi niż benzynie. Spotkałem tę samą wersję mazdy z przebiegiem 414 000 km(autostradowy) i silnik nigdy nie sprawił żadnego problemu właścicielowi! To tyle jeśli chodzi o koszty, tutaj zdecydowanie PONIŻEJ jednej gwiazdki! Samo prowadzenie samochodu, rewelacja! Spalanie również bardzo niskie jak na ten silnik. Karoseria, zawieszenie, skrzynia biegów, układ jezdny SUPER! Średnie minimalne zużycie paliwa(gaz/benzyna): 9,0 L/8,0 L Średnie maksymalne zużycie paliwa(gaz/benzyna): 11,6 L/10,5 L Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie(gaz): 7,5 L gaz
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Hatchback
7,6 – 10,2
l/100 km
6,6 – 6,7
l/100 km
9,8 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
W poprzednim raporcie spalania podawałem wartości dla PB. Aktualnie auto jest z instalacją LPG Prins VSI 2.0 - przejechane już ponad 11 tysięcy kilometrów. Instalacja droga ale totalnie bezproblemowa. Spalanie LPG różni się jednak od tego co podają w broszurach (spalanie 26% więcej LPG z własnych wyliczeń vs to co było w reklamówkach czyli 10-15%) co jest następstwem komputera tej instalacji którą steruje komputer benzynowy. Także na dawkę nic nie można poradzić ale przynajmniej wiem że dawka gazu jest odpowiednia na każdym z cylindrów. Dane średniego maksymalnego spalania podałem tak na oko ponieważ nigdy nie jeździłem typowo po mieście. Jednakże co do minimum osiągniętego spalania w trasie to będzie jakieś 8,8-9L ale to raczej emerycki styl jazdy. Co do minimalnego mieszanego stylu jazdy chciałbym zaznaczyć że samochód cały czas śmiga na włączonej klimatyzacji. Poprzednio pisałem że w terenie górzystym spalanie PB wynosi 8.5L (15km w jedną stronę do pracy plus kilka świateł i zakupy w sklepie, powrót do domu kolejne 15km) spalanie LPG przy tej samej trasie to 10,8-11,5L zależnie czy mamy włączoną klimatyzację i ile niespodzianek w postaci traktorów i ciężarówkach spotykam na swojej drodze. Ktoś pewnie zapyta czy jest jakaś różnica w mocy na LPG - odpowiadam - tak jest odczuwalny. LPG jednak trochę ten silnik kastruje - może to wina tego oprogramowania MasterSlave. Byłem nawet na sprawdzeniu gwarancyjnym i wszystkie parametry idealnie dostrojone do czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych - nie ma żadnych anomalii i dawka LPG jest bardzo dobra. Gazownik jednak podpowiedział że to też może być wina gazu (tankuję zawsze na jednej stacji obok domu. W Niemczech nie ma ich wiele i trzeba specjalnie szukać). Na różnych stacjach jakość gazu i skład procentowy może się od siebie różnić. Skład gazu może mieć wpływ na finalną kaloryczność a wtedy komputer powinien korygować dawkowanie i finalnie obniżyć spalanie. Jak sprawdzę tą tezę i LPG na innych stacjach to dam znać :D Puki co Prins VSI 2.0 bezproblemowy tylko jednak to spalanie :P Człowiek jednak zawsze chciałby mieć lepiej i taniej
8,0
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Przy ok. 80km/h i płynnej jeździe potrafi spalić naprawdę mało, choć nigdy nie udało mi się zejść poniżej 5L. W mieście przy spokojnej jeździe zużycie paliwa będzie oscylowało w granicach 9L. Natomiast dynamiczniejsza jazda kończy się spalaniem w okolicach 10-11L , niestety ten silnik nie przekonuje do dynamicznej jazdy ani oferowanymi osiągami ani okupionym to spalaniem, choć trzeba uczciwie przyznać, że przeciętne osiągi w dziedzinie dynamiki i zużycia paliwa rekompensuje ponadprzeciętna trwałością.
8,7
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Mazdę posiadam od około miesiąca i powiem tak: w trasie samochód bardzo oszczędny jeżeli potrafi się korzystać z tempomatu to spalanie miałem nawet poniżej 5l. W mieście jeżdżę cały czas dynamicznie, nie zamulam samochodu bo wiadomo że nie chcę zapchać DPF-a i spalanie cały czas utrzymuje mi się w granicach 9-10l. Myślałem że będzie troszkę mniej, ale nie ma jeszcze tragedii. Krótkie odcinki po mieście w granicach 2km dają spalanie na poziomie 11l cały czas. Wszystko bez ściemy, bez jakiegoś naciągania moja subiektywna opinia. Koszty utrzymania na przyzwoitym poziomie, dynamika też.

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,5
Mazda 6 II
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 143 tys. km
użytkowana przez: 22 tys. km
Jeżdżę od niedawna na instalacji BRC Sequent 32 zamontowanej w Mazdzie 6 z silnikiem 1.8 120 KM. Pierwsze odczucia są bardzo pozytywne, auto praktycznie pracuje bez zmian, równo trzyma obroty i ładnie się na nie wkręca. Spalanie 9l/100km, wychodzi mi połowę taniej niż na pb. Polecam zainteresować się montaż lpg bo na prawdę się opłaca.
5,0
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 139 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Bardzo fachowa obsługa. Widać staż, doświadczenie, nie jakieś siuśki co liznęli temat. Znają podstawy mechaniki i pomogli mi naprawić auto co w 3 warsztatach rozłożyli ręce. Gazik hula i tylko fiilterki wymieniam. Szkoda ze takich warsztatów coraz mniej, ale na pewno warto do nich jechać chociaż to na drugą stronę Krakowa !!!!
5,0
Mazda 6 II
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja zamontowana w Energy Gaz Polska , bardzo dobrzy mechanicy , czasem na przeglądzie ma się wrażenie jak sprawnie im to idzie mimo sporej ilości osób które odwiedzają to miejsce ostatnio podzielili stanowiska oddzielnie serwis i warsztat bardzo usprawnia to cały przebieg i nie trzeba czekać , odnośnie instalacji bez żadnych problemów , silnik Mazdy sprawuje się...
Mazda 6 II Hatchback