Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 III Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Długość 4805 mm
Szerokość 1840 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Zwis przedni 955 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 120 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1648 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 506 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1040 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Tomeck
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Całkiem fajne auto, które ma kilka irytujących wad. Fajnie wygląda mimo upływu lat. Szary kolor + przyciemniane szyby dobrze się prezentują. W środku dużo miejsca dla 4 osób. Bagażnik pojemny. Dobrze się prowadzi. Na szczęście nie psuje się zbyt często. Niestety czasem brakuje zmienników i na prawa boli. System audio już trochę archaiczny - słaby wyświetlacz, głośniki zdecydowanie do wymiany. Najgorsza wada to wyciszenie - naprawdę słabo. Szkoda że jak kupowałem to ceny już tak poszły w górę, że nie starczyło na model po lifcie, pewnie byłoby trochę lepiej. Na plusy na pewno spalanie. Benzyna 165 KM, w dużym kombi, w automacie - i bez problemu schodzisz poniżej 7 l w trasie to jest naprawdę przyzwoicie.
4,6
~W.
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mazda ma prawie magiczne 100 000 tys km i nic nie nawaliło co w dzisiejszych czasach i autach na szprycowanych elektronikom dziwi. Silnik z tego co wyczytałem seria G w NIEMIECKICH opiniach nie do zdarcia dlatego u szkopków Mazda 6 trzyma cene jak diabli. Spalanie w mieście jadąc z dzieckiem do szkoły dystans 1.5 km spalanie na zimnym silniku 8 latem 10 zima przy większym dystansie spalanie staje się znacznie mniejsze 6 - 8 Trasa 70 - 100 km/h lato 4.5 - 5 zima 5 - 5.5 . Na minus poziom ogumienia a dokładnie dzwieku który wydaje bardzo głośny odgłos wnerwia w trasie przestrzeń bardzo dobra jestem dość " solidnie zbudowany " i nie mam kłopotów z pozycją za kierownica jak i w tyle gdy popije. Bagażnik spory ustawny ale materiał który tam jest ciut slaby . Ogulnie biorąc pod uwagę CENE auto jest warte każdej złotówki a na deser niezwykle trzyma cene aż mi szkoda jej sprzedawać ale czeka nowa Mazda CX 5 na koniec dodam że to moja pierwsza Mazda a zmieniam często auta leasing koszty itp tak więc mam wyrobioną opinie o innych markach.
4,7
~Irek
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Silnik 2.0 165KM bardzo dobra jednostka napędowa terasa prędkość 60 - 80 km/h spalanie od 4.5 do 5.2 prędkość 140 spalanie 7 -8 miasto trasa od 1 do 2 km zimą spalanie 8 - 10 jak dla mnie super brak turbo i badziewia pod maska jak np TFS. Auto spore miejsca pod dostatkiem widoczność dobra zwłaszcza że to kombi dodatkowa zawsze są partroniki lub kamera Tapicerka super w dotyku nie parze po nagrzaniu auta i nie ziębi zimą ( odwrotność badziewia od VW ) ale ma wadę ciężka jest w utrzymaniu łapie wszystkie pyłki jak magnes. Do wady zaliczył bym poziom hałasu powinno być znacznie ciszej . Co do kosztów eksploatacji normalne nie tanio nie drogo. Awarie brak nic ! ( kolejna odwrotność względem mojego poprzedniego auta passata B7 ) Auto bardzo dobre stosunek CENY do tego co DOSTAJEMY bardzo dobry jak do tej pory to moje pierwsze autko Mazdy i jestem bardzo milo zaskoczony , a opinie ze rdza itp nie wiem ma 72000 tyś km nic niema ale sąsiad ma poprzedniczkę z 2010r na blacie 190 tyś/km i brak rdzy tak więc nie jestem pewien co do tego czy one naprawdę gniją o ile nie mają szpachli na sobie :)
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Kombi
7,0 – 9,0
l/100 km
6,8
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Ostatnio zrobiłem trasę Szczecin- Cannes (FR) - Szczecin. Jechałem bardzo normalnie autostradami (pomiędzy 120 - 160 kmh). Zrobiłem dokładny test zużycia paliwa lejąc pod korek i "co paragon" kalkulując ile rzeczywiście spaliła (z resetem wskazań naturalnie) . Ponadto ciekawiło mnie na ile dokładnie pokazywane jest średnia z komputera pokładowego. Oto rezultaty: 52,67l na 698,3 km- co daje 7,54 l / 100km (komputer- 7,6 l/100) /// 49,96l na 729,2 km - co daje 6,85 l / 100 km (komputer - 6,7 l/ 100 km) /// 52,57 l / 800,2 km co daje 6,56 l / 100km (komputer 6,6). Wnioski: auto spala na trasie ok. 7 l / 100km i jego komputer bardzo dobrze zlicza średnią spalania.
7,2
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Przebieg 85 tys, skrzynia manualna, zużycie wg własnego przeliczenia. Droga ekspresowa 160km/h - 8,3l; Droga ekspresowa 120km/h - 7,3l; Drogi powiatowe+gminne+małe powiatowe miasto - średnia prędk. 46km, nie przekraczając 90 km/h - 7,0l. Jadać jedną aglomeracja (sprawdzane zarówno na ekspresówce przy 160 km/h, przy 120 km/h jak i dr powiatowe+gminne+miasto) komputer przekłamuje o 0,1l.
10,5
Mazda 6 III
Kombi 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Ciężko zejść poniżej 10l/100 w mieście przy normalnym użytkowaniu. Oczywiście testowo można osiągnąć pewnie mniej, ale to raczej jako eksperyment. Przy normalnej eksploatacji na długim dystansie trzeba się liczyć ze spalaniem ok. 10 L/100 km. W trasie przy niskich prędkościach (90-100) można osiągnąć ok. 7-8. W warunkach autostradowych 9-10.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 34
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Mazda 6 III Kombi