Szukaj

Informacje o Mazda 626 V Hatchback 2.0 115KM 85kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Igson
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Miałem kupić jakąś 16-17 letnią "6", ale widziałem same zajechane szroty z parchami na nadkolach i bez progów, dodatkowo nie mogłem przeżyć tych srebrnych kloszy tylnich lamp, które wyglądały jak golf po wiejskim tunningu - przypadkiem trafiłem na 22 letnią 626 2.0 liftback w LPG, ze zdrową podłogą, nadkolami i progami, . Było to raczej skutkiem podejścia poprzednich właścicieli i odpowiedniej konserwacji, szczególnie że maska(pewnie nie konserwowana) przy otwieraniu dosłownie sypie się w rękach (zostają kawałki zardzewiałej blachy ale za 2 tygodnie będzie wymieniona na nową bez śladu rudej, za marne 150 PLN). Przeszła bez problemu przegląd więc wziąłem dając 3400 przy budżecie 9000 na 6, co pozwoli mi doprowadzić ją do świetnego stanu i dać kolejne kilka lat życia (wcześniej nie jeździłem autami starszymi niż 18 lat i uważałem że 20 lat to bilet na szrot). Póki co jestem zaskoczony tym autem, zrobiłem prawie 2000 km bez najmniejszego problemu, wydając 370 zł na gaz plus trochę benzyny na rozruch, wychodzi 20,50 PLN za 100 km, czyli lepiej niż w 2 razy mniejszej fieście. Auto zwykle miało opinię nudnego jeżeli chodzi o design, ale w tym momencie wyróżnia się na ulicy, szczególnie ze względu na perłowy srebrny lakier, a znajomi podchodzą do niego jak do pociesznego youngtimera w lesie oklepanych SUVów i moim zdaniem Design dużo lepiej przetrwał próbę czasu niż takiej Avensis czy Accord. Nie zauważyłem też wyższych kosztów wymian niż w innych autach, dodatkowo na starcie dostałem zniżkę od mechanika( była dziurawa miska do zrobienia na start) , gdyż stwierdził że to jeden z ostatnich prawdziwych japończyków i czuje misję aby sprawić by takie auta jeżdziły jak najdłużej, a jak raz w roku pojadę do blacharza zakonserowować to auto pojeździ jeszcze 15 lat haha). Prowadzenie i kwestie jezdne to chyba jeden z najlepszych elementów tego auta, jeździłem już naprawdę wieloma autami, ale to jak płynnie i to auto jeździ i wchodzi w zakręty jest możliwe tylko do opisania w praktyce, na minus hałas dwóch kolegów myślało że to sportowa wersja ale on jest po prostu taki głośny, chociaż do Mondeo Mk3 i tak mu daleko, tam nawet nie mogliśmy prowadzić rozmowy(sprawdzane w 4 egzemplarzach. Na plus też skrzynia biegów, oprócz 2 letniego służbowego Mercedesa Vito i 4 letniego Golfa osoby z rodziny nie miałem do czynienia z tak płynną skrzynią biegów i przypominam że mówimy tu o 22 letnim trupie, którego 90% równieśników już zgniło i to pomimo rozwalonej poduszki skrzyni biegów( na jałowym trzęsie się tak, że wydać tylko rozmyty zarys drążka). Mała szansa abym kupił lepszy samochód w tej cenie i nigdy już nie ulegnę stereotypowi że 20 paroletnie auto to trumna na kółkach bo miałem Passata i Fiata które po 15 latach się mechanicznie sypały i to mimo autentycznych przebiegów 170 i 120 tys. (od nowości w rodzinie). Jak macie okazję kupić to auto w dobrym stanie to nawet się nie zastanawiajcie, bo pewnie to wasza ostatnia szansa zasmakować prawdziwego japończyka z Hiroshimy albo Hofu.
4,9
~mlodyas
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Odpukać, na tę chwile najlepsze auto jakie posiadałem. Wygoda, przestronność, bezawaryjność i rozsądna cena. Po prostu czysty Japończyk. Odnośnie rdzy na podwoziu - nieunikniona i jest wpisana w ten model, ale w niczym nie przeszkadza. Wystarczy wyczyścić, zakonserwować i jeździć. UWAGA NA PRZERDZEWIAŁE ZBIORNIKI PALIWA!!! - ciężko dostać nowy, ale jak się postara to się znajdzie (ja znalazłem). Nie wierzcie w drogie części i naprawy a jeśli tak jest w waszym przypadku to po prostu mechanik was kroi na kasę. Poza tym nie można oczywiście liczyć, że Mazda wyniesie was tyle co Fiat Uno. Inna klasa i jakość to i inna cena. Ja polecam to autko zwłaszcza w wersji hatchback, spokojnie pomieści się w nim cała rodzina i wczasowy bagaż.
4,1
~Grzesiek
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Auto bardzo dobre dla przecietnego zjadacza chleba ale dające wiekszy konfort co astra itp. ja go kupiłem trochę przez przypadek bo akurat byłem w Nimczech i trafiła sie okazja i po 3 latach sprzedałem go za taką samą cene co kupiłem :) Bardzo dobre na wyjazdy bowiem jak pojechałem nad jezioro to po rozłozeniu siedzeń materac dwu osobowy spokojnie wchodzi do srodka
Średnie spalanie dla Mazda 626 V Hatchback 2.0 115KM 85kW 1997-2002
8,1
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Jak na takie gabaryty auta przyzwoicie. Komputer pokazuje bardzo dokładnie spalanie benzyny trzeba doliczyć jeszcze około 20 % i mamy lpg. Jak na swoje rozmiary i silnik autko bardzo ekonomiczne. W mieście jadąc normalnie w 10l LPG można się spokojnie zmieścić (jeżdżę cały czas z włączoną klimatyzacją). Dzięki długim przełożeniom w skrzyni w trasie diametralnie spalanie spada. Rekord: 6,5 - 7 L PB / 7,8 - 8,5 LPG jazda do 120 km/h/. Polecam proste i tanie auto w eksploatacji. Minusem jest to, iż auto zaczyna powoli korodować no ale cóż 20 lat robi swoje :)
7,9
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Witam po dłuższej przerwie. Mamy Styczeń 2015 swoją Mazdę 626 kupiłem w Maju 2013 , na razie przejechałem ponad 38000 km i jestem z Mazdy 626 GF bardzo zadowolony. Spalanie jest takie jak pisałem kiedyś czyli w 750 000 mieście przy włączonej klimatyzacji 11 litrów , w trasie około 7 litrów , średnie 50km miasto 50km trasa około 9 litrów na 100km. Instalacji gazowej nie mam i raczej nie będę miał. Na razie przez ponad półtora roku nie miałem żadnej awarii , jedno co robię to systematycznie wymieniam olej , filtry , płyny i hamulce. Ja zamiast "okazyjnie" kupić jakieś autko z 2004 roku kupiłem troszkę w starszym nadwoziu ale w super stanie Mazdę 626 z 2002 roku , jestem bardzo zadowolony i szczerze polecam to autko innym. Na ten moment Mazda 626 2.0 benzyna z roczników 2001-2002 kosztuje od 5000 do 11500 złotych , lepiej trochę dołożyć i kupić te w bardzo dobrym stanie ale później spokojnie jeździć i spać. Ja tak zrobiłem i nie żałuję tego.
7,8
Liczba komentarzy: 1
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Mam Mazdę 626 2.0 benzyna 115KM od Maja 2013 roku. Na razie przejechałem nią około 7000 km , i jestem zadowolony z tego autka. Przy dynamicznej jeździe średnie spalanie autka wynosi 8,5-9 litrów. W 750 000 mieście na włączonej klimatyzacji i dużych korkach jej średnie spalanie to 11,2 litra na 100km. Przy spokojnej jeździe 40km miasto 60km trasa jej spalanie to około 8,5 litra na 100km. W trasie przy bardzo oszczędnej jeździe , hamowaniu silnikiem i nie przekraczaniu 120km/h , z czego zdecydowana większość trasy to około 90km/h spalanie wyniosło 6,8 litra na 100km. W Lipcu na urlopie przejechałem 1800km i średnie spalanie przy oszczędnej jeździe wyniosło 7,2 litra na 100km. U mnie komputer przekłamuje (zaniża) spalanie około 0,5 litra na 100km , dlatego ja liczę od tankowania do tankowania. Podsumowując jak na swoją pojemność Mazda 626 2.0 115KM jest samochodem oszczędnym i dynamicznym. PS. Nie rozumiem dlaczego na stronie autocentrum jest napisane że Mazda 626 była produkowana do 2001 roku a moja Mazda 626 GF 2.0 115KM benzyna jest z 2002 roku.

Usterki Mazda 626 V

Liczba wpisów: 40
Wymiana rozrządu instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 626 V Hatchback