Szukaj

Informacje o Mazda 626 V Hatchback 2.0 136KM 100kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Marcin
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 136KM 100kW
Kupiłem auto przy 135000. W aucie wymieniłem rozrząd i zrobiłem kilka drobiazgów. Ogólny serwis po zakupie auta. Jestem zaskoczony wygodą urzytkowania i komfortem na codzień. Moim zdaniem, wbrem temu co zostało wskazane jako wada, wyciszenie auta jest lepsze niż nie jednego auta obecnie. bardzo cicha i spokojna praca zawieszenia, szumy opływowe do 130km/h na poziomie aut klasy średniej obecnej. Porównuje moje osobiste odczucia do Skody Octavia z 2016r 2.0 bezyna z DSG. Auto wyborne na trasy. Dużo miejsca w środku. Wygodne fotele choć siedzisko z krótkie i brak regulacji lędźwiowej, ale daja radę. Po trasie z Warszawy do Essen, wysiadłem z samochodu bez żadnych dolegliwości i całkiem wypoczęty. Tempomat znacznie na to wpływa, a dzieki obszernemu wnętrzu można wrecz cuda z nogami robić. Automat sprawuje sie doskonale. Stara 4 biegowa skrzynia. Nieźle zestopniowana. Dość dynamiczna jak trzeba, ale bez przesady. Auto zaskakuje mnie spalaniem. W trasie na dystansie Warszawa-Essen spaliło średnio 7,3L na 100km. Wskazanie Turing computer było 7,3L ale po zatankowaniu i odstrzeleniu pistoletu tankującym za pierwszym razem wyszło 7,3L. Średnia prędkość przejazdu 98km/h. Podobna trasę, ale bardzie mieszaną z Warszawy do Kłajpedy pokonałem ze średnia prędkościa 74km/h ze spalaniem średnim 8,2L na 100Km. Moja decyzja o założeniu gazu niknie coraz bardziej. Koszt dobrej instalacji do 626 to około 4000zł. Chyba sie tonie opłaca, ponieważ 60-70% przebiegów u mnie to trasy. Wydajne ogrzewanie i klimatyzacja. Bardzo ustawny i pakowny bagażnik. W wersji Liftback naprawdę jak kombi. Uważam że bardzo przyzwoita jest widoczność z miejsca kierowcy oraz niezłelusterka wsteczne. Dominusów zaliczyłbym brak wzdłużnej regulacji kierownicy i braki w regulacji siedzeń, choć sa całkiem wygodne i przyjemnie po niemiecku sprężyste. Mazda jest też dość wrażliwa na boczne podmuchy wiatru. W porównaniu do Skody Octavi 2016r, czuć to dość wyraźnie. Za to całkiem precyzyjnie sie prowadzi i ma przyjemne wspomaganie układu kierowniczego. Takie w sam raz. Auto jest przyjemnie zaprojektowane pod względem ergonomi wewnątrz, ale są i błędy. Bardzo małe kieszenie boczne, cupholder zdecydowanie tylko na niskie pojeniki jak mały kubek kawy z orlenu lub puszka, wyższe pojemniki nie są stabilne. Za to podłokietnik środkowy w doskonałej pozycji z całkiem spoko schowkiem, duży i pakowny schowek przed pasażerem oraz sporo miejsca dla wszystkich pasażerów, nawetdla 5 osób. Jestem bardzo zadowolony z tego auta i w porównaniu do mojej służbowej skody octavia z 2016r, która naprawdę była w niezłej konfiguracji, auto wypada super - a dzieli je 15 lat. Np; pokonanie trasy z Warszawy do Berlina skodą było bardziej męczące, nawet w ustawieniach komfort silnika i zawieszenia. Auto bardziej niespokojne i rwące do przodu, a charektyrystyka Mazdy jest bardziej komfortowa i nastawiona na pożeranie kilometrów. Jeszcze raz odniosę sie do kwestii wyciszenia. Mam teraz na aucie opony zimowe 15 cali, jakieś polskie. A i tak uważam że jest naprawdę przynajmniej tak cicho w środku jak w Skodzie. Oczywiście nic nie skrzypi itp. Naprawdę polecam, trzeba tylko dbać o blachę bo rdzewieje. A po za tym auto w zakupie z 5500 zł a jeździ jak nowe za 120,000zł.
4,1
~Tofcik_Rzeszów
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 136KM 100kW
POLECAM!!Wybór nowego auta trwał rok!Do walki stanęła Lybra, Vectra B i Madzia. Vectra odpadła z braku odpowiednio wysposażonego modelu w danej cenie. Lybra(przyznam, że kocham włoskie maszyny i jestem fanem Delty:) )przegrała podzielonymi opiniami użytkowników co do awaryjniości. Więc Madzia!Miała pełne wyposażenie,miała dużo miejsca, była w końcu, według opinii kierowców bezawaryjna. Japończyk kusił. Choć duży silnik, drogie części i serwis nie przekonywały. Dziś nie żałuje wyboru:)Mazda cieszy pod każdym względem. Jest świetnie wyposażonym autem rodzinnym.
4,4
~Pieniu7
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 136KM 100kW
Autem zrobiłem około 15k,zarówno w trasie jak i na mieście.Auto w LPG na trasie pali około 10 na mieście około 13.Przy czym od razu mówię,ze lubię przytrzymać na obrotach.Z silnikiem nie miałem żadnego problemu,w zawieszeniu standardowo tuleje,wachacze,amortyzatory.Przy tym,ze auto ma 20 lat i ilości kilometrów jaką robię,polecam! ;)
Średnie spalanie dla Mazda 626 V Hatchback 2.0 136KM 100kW 1997-2002
8,1
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 136KM 100kW
No coż. To duży samochód i duży silnik. Nie można wymagać żeby palił osławioną "piątkę" jak niektóre diesle. Na trasie można fruwać wykorzystując pełnie mocy silnika ale liczyć się trzeba z szokującymi odczytami na komputerze:)Ja schodze do 6l/100km. Od razu mówię, że to jazda łączona, a na trasie średnia prędkośc to 90km/h.Jednak przyznaje, że tak duży silnik mimo obaw okazuje się i tak mniej łakomy niż myślałem. Astra 1,4, ósemka, paliła piątke,pod warunkiem,że nie chciało się przekraczać setki.Innymi słowy ekonomiczny silnik. Gdyby nie złodziejska polityka światowa windująca ceny paliw nie zakładałbym gazu.Jednak będe zmuszony, wtedy napisze więcej na ten temat.
8,6
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 136KM 100kW
Jak na ten sprzęt pali tyle ile powinna. Spalanie 7,2 zanotowane na znanej mi trasie o długości 100km ze średnią 70km/h, sporo fotoradarów więc spokojna jazda. Powyżej 110km/h spalanie rośnie niewspółmiernie do zaoszczędzonego czasu, prędkości autostradowe nawet powyżej 10l/100km.
8,3
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 136KM 100kW
Części tanie i dostępne a poza tym auto się nie psuje więc ich cena nie ma żadnego znaczenia. Materiały eksploatacyjne w normie, trochę ponad standard wystają tu świece ale to platyna więc starczają na 100 tys. Spalanie: benzyna trasa 7-8, miasto(Wawa) 9-10, gaz trasa 8, miasto (Wawa) do 10 l WYNIKI Z KLIMĄ!!! Wszystko co piszą o ekonomiczności tych silników to prawda. Na podstawie opinii z tego forum wybrałem ten model i NIE ŻAŁUJĘ

Usterki Mazda 626 V

Liczba wpisów: 40
Wymiana rozrządu instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 626 V Hatchback