Szukaj

Informacje o Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Jonas
Mazda 626 V
Kombi 2.0 115KM 85kW
Mazdę oceniam bardzo dobrze. Posiadam ją już od 5 lat i choć ma przejechane 320 tys.km jest w dalszym ciągu niezawodna. Obawiałem się trochę kupując Mazdę, ale teraz wiem że był to dobry wybór. Oprócz korozji, która atakuje zwłaszcza tylne nadkola oraz słabego wyciszenia nie mam zastrzeżeń do wykonania auta. Materiały wykończeniowe po takim przebiegu wyglądają super i nie trzeszczą. Wyposażenie jest bardzo bogate z zakresu bezpieczeństwa i elektryki. Przestrzeni w środku jest naprawdę dużo jak na kombi przystało. Bagażnik można dodatkowo powiększyć, choć i tak jest on duży. Zawsze jeździłem autami niemieckimi i różnie to z nimi bywało, ale po zakupie Mazdy chyba już przy niej zostanę. Niezawodność tego auta jest zadziwiająca. Mogę śmiało powiedzieć że samochody produkowane te jeszcze w Japonii są bardzo niezawodne, a w szczególności chodzi o elektrykę, z którymi dzisiejsze auta mają bardzo duże problemy.
4,7
~Franek
Mazda 626 V
Kombi 2.0 115KM 85kW
Według mnie Mazda jest najlepszym samochodem jaki miałem do tej pory pod względem niezawodności. Jeżdżę nią już 5 lat i nie zamieniam dlatego(choć już to auto najlepsze lata ma za sobą i znajomi się dziwią że jeszcze nim jeżdżę), bo naprawdę o dziwo nic się nie psuje, a ma już przejechane 310.000km. Nigdy mnie nie zawiodła na trasie w zimie czy w lecie. Zawsze wsiadam i nie myślę czy dzisiaj zapali czy nie, jak to było z innymi autami, które posiadałem. Oczywiście żeby nie było że to auto jest idealne, bo takich po prostu nie ma. Dużym problemem Mazdy jest korozja oraz słabe wyciszenie wnętrza. Na plus trzeba dodać duży komfort jazdy z dość bogatym wyposażeniem ( full elektryka, klimatronik, komputer pokładowy, 4 poduszki powietrzne, podgrzewane siedzenia, ABS i TCS)co w tamtych latach niemieckie auta mogły jedynie pomarzyć, chyba że luksusowych modelach. Moja przygoda z Mazdą chyba na tym modelu się nie zakończy,bo są to auta dość solidne wykonane, poza rdzą oczywiście.
4,9
~Janek 44
Mazda 626 V
Kombi 2.0 115KM 85kW
Mazda 626 jest bardzo dobrym samochodem, jeśli chodzi o niezawodność, komfort jazdy i bezpieczeństwo. Ale niestety od lat Mazda cierpi na jeden problem, czyli korozja. Mile zaskakuje silnik który daje wystarczające osiągi, a przy tym jest oszczędny. Układ jezdny jest trwały i komfortowy. Elektryka nie sprawia żadnych problemów mimo bogatego wyposażenia (4 poduszki powietrzne,4 elektryczne szyby,podgrzewane siedzenia,elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,klimatyzacja,kontrola trakcji TCS czy ABS)i wieku auta. Bardzo duży plus za przestrzeń w środku oraz różne udogodnienia dla rodziny w podróży np.składane oparcie siedzenia z którego robi się stolik. Jest też bardzo dużo schowków na różne drobiazgi. Nagłośnienie w Mazdzie jest dobrej firmy , co daje świetną jakość dźwięku. Ogólnie Mazda 626 jest samochodem godnym zaufania i polecenia, pod warunkiem że trafi się na zadbany model. Jeśli nie to może być bardzo drogi w utrzymaniu, bo ceny niektórych części są wysokie. Mnie osobiście nigdy nie zawiodła, ale może dlatego że robię regularne przeglądy na czas. Auto użytkuje głównie na autostradach Europy zach. i powiem tak że eksploatowałem różne marki aut, ale Mazda pod względem niezawodności bije je na głowę. Myślę że następna będzie Mazda 6, ale po liftingu w 2005 roku, gdyż poprawiono znacznie zabezpieczenie antykorozyjne.

Usterki Mazda 626 V

Liczba wpisów: 40
Wymiana rozrządu instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 626 V Kombi