Szukaj

Informacje o Mazda 626 V Kombi 2.0 TD 101KM 74kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~GhostDog
Mazda 626 V
Kombi 2.0 TD 101KM 74kW
Starałem się opisać samochód pod każdym kontem aby potencjalny kupujący mógł dokładnie zastanowić się nad jego zakupem. Mam ten samochód 5 lat i sporo o nim wiem. Jeżeli ktoś potrzebuje niezawodnego, w miarę komfortowego, mało spalającego i przestronnego samochodu do przemieszczania się z punktu A do B to zdecydowanie polecam tą Mazdę. Jeżeli natomiast ktoś oczekuje czegoś więcej od samochodu: wysokiego komfortu, dobrego wyciszenia, dobrej elastyczności, wyrafinowanej ergonomii i przede wszystkim duszy to odradzam zakup.
4,2
~Maro
Mazda 626 V
Kombi 2.0 TD 101KM 74kW
Świetny samochód dla ludzi, którzy nie potrzebują wrażeń gwarantowanych przez mocny silnik. Na pewno dobrze sprawdzi się jako samochód rodzinny, bo jest oszczędny, pakowny i praktyczny. Jest także bardzo wygodny, ale nie zbyt komfortowy ze względu na słabe wyciszenie. BARDZO WAŻNE! Kupować jak najbardziej, ale tylko dobrze sprawdzone i zadbane egzemplarze, bo części do Mazdy są drogie. I jeszcze jedno... Mazda nie ma najlepiej zabezpieczonychh blach. Przy kupnie zwracać dużą uwagę na korozję. Jeszcze jedno... moja siostra ma golfa kombi z 2001 i zdecywanie bardziej woli jeździć moim, bo \"przyjemniej się prowadzi\". To jest najlepszy komentarz dla tego samochodu :)
3,5
~miłośnik niezawodnej i taniej w serwisowaniu motoryzacji
Mazda 626 V
Kombi 2.0 TD 101KM 74kW
Trafiłem na dośc zaniedbany egzemplarz, więc musiałem sporo zainwestować, dość drogi rozrząd pozostałe części pewnie nieco tańsze niż w obecnie produkowanych autach zarówno tych benzynowych jak i dieslach generalnie auto duże, wygodne i nezawodne, mogłoby byc lepiej zabezpieczone antykorozyjnie
Åšrednie spalanie dla Mazda 626 V Kombi 2.0 TD 101KM 74kW 1998-2001
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Mazda 626 V
Kombi 2.0 TD 101KM 74kW
Z uwagi na spalanie daje 4 punkty. Zużycie paliwa jak na tak spory samochód na bardzo niskim poziomie. Ostatnio wyliczyłem że w cyklu mieszanym 75% trasa, 25% miasto pali 5,6L na 100km. Ceny przeglądów nie są tak tragiczne jednak ceny większości części są spore. Wiem co piszę bo jeżdżę nim już 5 lat i mam sporą wiedzę o tym samochodzie. Niektóre wyższe od części do bardziej prestiżowych i luksusowych marek. Dla przykładu podam Rozrząd. Jego wymiana do tego silnika wymaga oryginalnych części i kosztuje kilka razy więcej niż do samochodu należącego do tej samej klasy u konkurencji.
6,8
Mazda 626 V
Kombi 2.0 TD 101KM 74kW
Długie trasy - ponad 200 km, cztery osoby + bagaż wakacyjny- wynik ok 6,5 l/100km. Spalanie w mieście (100%), a więc korki, światła itp. trasa 9,0 km codziennie w dwie strony - auto zasysa 8.0 litrów ropy (tankuję na statoil lub orlen).Zimą, przy większych mrozach dodaję uszlachetniacz.Warto dbać o terminowe wymienianie oleju i filtra powietrza. Bardzo dobre rodzinne auto, przestronne i bezpieczne. Przy dłuższych trasach daje o sobie znać hałas silnika. Silnik pracuje jak zegarek, choć przydałoby się czasem kilka koników więcej, np. podczas wyprzedzania czy przy podpięciu przyczepy. Często psuje się hamulec ręczny - wymiana zacisku dość kosztowna, ale warto pytać u mechanika o zestawy naprawcze - usunięcie usterki kosztuje wówczas grosze.
5,6
Mazda 626 V
Kombi 2.0 TD 101KM 74kW
Poniżej 6 L/100km - to średnie spalanie. Na trasie do 90 km/h można zejść poniżej 5 L/100km. Zima i krótkie odcinki - może dobić nawet do 7.5 L/100km ale to sporadycznie. Wrażliwy silnik na jakość paliwa. Należy dbać o auto - to wydatki tylko eksploatacyjne - w przciwnym przypadku - zrujnuje portfel.

Usterki Mazda 626 V

Liczba wpisów: 40
Wymiana rozrzÄ…du instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Mazda 626 V Kombi