Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda CX-5

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2012 roku. Wprowadzony na rynek jako następstwo dla modeli CX-7 oraz Tribute. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). To pierwszy model w gamie marki stworzony zgodnie z nową koncepcją stylistyczną marki „KODO – Soul of Motion”. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform.

Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - silnik
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - kokpit
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - kokpit
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Mazda długo kazała nam czekać na kompaktowego SUV-a z prawdziwego zdarzenia, który mógłby skutecznie walczyć z konkurencją. Ale doczekaliśmy się i trzeba przyznać, że było warto. CX-5 - bo taką nazwę nosi bohater naszego opisu - już samym swoim wyglądem informuje, że rywale powinni mieć się na baczności. Jego nadwozie serwuje nam masywną, pełną terenowych akcentów bryłę, liczne przetłoczenia, zwężające się linie szyb, a na deser atrakcyjne szczegóły, których trudno nie nazwać nowoczesnymi. Całość świetnie wpisuje się w język designerski "KODO - Dusza Ruchu" zakładający zastosowanie tyle stylistycznej dynamiki, ile się tylko da.

Co ważne, także stylizując wnętrze nie zapomniano o użyciu wyobraźni - efektowna kierownica, zegary umieszczone w tubach czy elektroniczny panel sterowania klimatyzacją nadają kokpitowi nowoczesnego smaku. Co jeszcze ważniejsze, otoczenie kierowcy świetnie z nim współgra - duże, analogowe wskaźniki dbają o szybki odczyt najważniejszych informacji, a odpowiednio rozmieszczone i odpowiednio duże przyciski zapewniają prostotę obsługi. Łącząc te zalety z wysoką jakością wykończenia oraz wygodną pozycją za "kółkiem" otrzymujemy miejsce pracy kierowcy, któremu trudno cokolwiek zarzucić.

Jak się okazuje, nie tylko kokpit zachęca do zajęcia miejsca w środku. Z racji pokaźnych gabarytów zewnętrznych, Mazda CX-5 przyciąga do siebie bardzo przestronną kabiną pasażerską (i z przodu, i z tyłu miejsca jest w bród) oraz jednym z najpotężniejszych bagażników w swojej klasie. Oprócz przestrzeni, wnętrze proponuje nam też wysoki poziom funkcjonalności - utrzymanie porządku w kabinie ułatwiają liczne schowki, a transport większych przedmiotów usprawnia łatwe składanie tylnych siedzeń i równa podłoga powstająca po ich złożeniu. Pozytywnego obrazu dopełniają odpowiednio obszerne i należycie wyprofilowane fotele.

A jak japoński SUV wypada w kategorii "zachowanie podczas jazdy"? Przyzwoicie, choć nie idealnie. Udanie zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności i zachowuje stabilność na zakrętach, a porządnie zaprojektowany układ kierowniczy nie ma problemów z przenoszeniem ruchów kierownicy na koła. CX-5 ma jednak wysoko położony środek ciężkości i mocno dociążony przód, przez co dynamiczne pokonywanie łuków wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Jeśli chodzi o jazdę w terenie, zarówno kąty nadwozia, jak i sprawność układu napędowego plasują się w średniej klasowej.

W przeciwieństwie do większości swoich konkurentów (także tych z dalekiej Azji), Mazda CX-5 produkowana jest w swojej ojczyźnie. Dla wielu osób to poważna zaleta, ale lokalizacja produkcji w Japonii wiąże się z kilkoma problemami. Przede wszystkim, chodzi o opłaty, jakie nakładane są na produkty spoza Starego Kontynentu, a tym samym windujące europejskie ceny. W efekcie, koszty zakupu nie zachwycają. Nieco lepiej ma się sprawa z wyposażeniem - seria objęła pełną "elektrykę", zestaw poduszek powietrznych (wraz z kurtynami), klimatyzację czy komplet multimedialnych "gadżetów" (łącznie z gniazdami USB i AUX).

Komentarze redakcji

Powagosław: Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.
Luzacjusz: Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

Silniki Mazda CX-5

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Nie lubisz trudnych wyborów? Jedź do salonu Mazdy, bo tam nie trzeba zastanawiać się nad zakupem żadnego silnika, ponieważ jest tylko jeden. Ma 2.0l i 160-165KM. Trzeba przyznać, że z samochodem radzi sobie całkiem żwawo i płynnie rozwija swoje możliwości. Zdecydowanie więcej można uzyskać po przekroczeniu 4000 obr./min. - wtedy kierowca ma do dyspozycji pełny moment obrotowy i dużą część mocy. Mimo wszystko szkoda, że w ofercie póki co nie ma diesla i czegoś jeszcze mocniejszego. Moc waha się w zależności od tego, czy auto ma mieć napęd na jedną czy na obie osie. Czyli jednak trzeba podejmować jakiś trudny wybór? Niezupełnie, bo kryterium może okazać się bardzo proste. To cena.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Mazda CX-5

Mazda CX-5 - zrozum Zoom-Zoom
 
Nasz test Mazda CX-5, 2.2 SKYACTIV-D, 175KM

Mazda CX-5 dołączyła do segmentu kompaktowych SUVów już kilka miesięcy temu. Uzbrojona w magiczne filozofie, takie jak SkyActive czy Zoom-Zoom, chce zagarnąć trochę niezwykle popularnego w ostatnich latach kawałka rynku. Po pierwszych wrażeniach z prezentacji w Wiedniu kilka miesięcy temu, w ostatnim...

Mazda CX-5 - wybaczamy spóźnienie
 
Nasz test

Rynek crossoverów staje się coraz ciaśniejszy, dlatego producenci prześcigają się w nowych pomysłach. Wszystko po to, by przyciągnąć do siebie klienta. Jedni inwestują w nowoczesną technologię, ale zapominają o designie. W efekcie auto wygląda jak pudło po zamrażarce, ale jest jeżdżącym komputerem. Inni...

W lotniczym stylu - Mazda CX-5

Masa odgrywa niezwykle ważną rolę w przypadku maszyn latających. Jest też kluczowym czynnikiem w motoryzacji, o czym nie zapominają inżynierowie Mazdy. Modelem otwierającym nową erę jest CX-5 - samochód wykorzystujący technologię SKYACTIV.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda CX-5

Mazda CX-5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda CX-5autoWcentrum - społeczność Mazda CX-5

najwyższe oktanyAuta - Mazda CX-5

Mazda CX-5 Bordowy niedźwiedź 57,44

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda CX-5

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda CX-5

wymiana akumulatora na gwarancji, nowy ma gwarację na 2 miesiące.
wymiana akumulatora na gwarancji, nowy ma gwarację na 2 miesiące. Akumulator a mojej Mazdzie CX-5 został wymieniony na gwarancji po 10 miesiącach ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda CX-5

od 86 400 zł do 153 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 165 KM): 2.0 SKYACTIV-G

 

Diesel (150 - 175 KM): 2.2 SKYACTIV-D

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda CX-5
 

Najpopularniejsza wersja Mazda CX-5

Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 165KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet City Safety - 1 500

Cena katalogowa

86 400

Zobacz ofertę Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 165KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Mazda CX-5 najczęściej porównywane z:

Suzuki SX4
1.6 DDiS (120 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (140 KM)
Skoda Yeti
1.4 TSI (122 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan X-Trail LE Demonstracyjny Nissan X-Trail LE
Rocznik: 2013. Przebieg: 13 500 km. Silnik: 2.0 173KM, diesel.
Cena: 160 400 zł 119 900 zł
Zyskujesz: 40 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mazda CX-5

Mazda CX-5
2.0 benzyna 165 KM
10 211 km, 2013
82 999 PLN
Mazda CX-5
2.0 benzyna 160 KM
2013
141 900 PLN
Mazda CX-5
2.0 benzyna 160 KM
2013
141 900 PLN
Mazda CX-5
2.0 benzyna 160 KM
2013
141 900 PLN

Ocena auta Mazda CX-5

Galerie Mazda CX-5

Mazda CX-5 Mazda CX-5 Urban Concept Mazda CX-5 Dempsey Concept Mazda CX-5 180 Concept Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D 175KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Mazda

Mazda CX-5

60 komentarzy

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~JM~JM

Chcę kupić Mazdę CX-5 2.0 benzyna, napęd na przód na jaki realnie mogę liczyć rabat i w jakim rejonie kraju? Proszę o podpowiedź.

~Arek~Arek

Witam!
Od tygodnia (przejechane ok 600km) jestem posiadaczem Mazdy CX-5, 2,0 Benzyna 165km, manual, napęd na przód i moje spostrzeżenia są następujące:
PLUSY:
- spalanie do tej pory: miasto 10l., trasa 7,4l., średnio 8,4l., także uważam, że jest ok, chyba nikt nie wierzy w to co obiecuje producent...
- silnik wbrew wielu opiniom jest cichy, robi się głośniej na wysokich obrotach (przy wyprzedzaniu) ale to chyba normalne...
- auto zwinne, na pewno nie jest zawalidrogą nawet poza miastem, wyprzedzanie odbywa się płynnie, ale trzeba zredukować biegu do 3 a nawet 2, przy jeździe 60km/h komputer proponuje zmianę biegu na 6 - w celu oszczędności paliwa
- wykonanie ogólnie rzecz biorąc jest ok
- i-stop działa znakomicie, radio, telefon, nawigacja, klima automatyczna też ok
MINUSY
- podczas jazdy z prędkością 80k/h i więcej trzęsą się lusterka (kierowcy i pasażera) - w serwisie powiedzieli, że ta sytuacja jest im znana (do wymiany tylnia obudowa lusterek na bardziej okrągłą) oraz do środka auta od strony kierowcy i pasażera dobiega świst powietrza - tak jakby okno było uchylone - w serwisie powiedzieli, że jeszcze tego nikt im nie zgłaszał, ale za świsty mogą być odpowiedzialne lusterka albo drzwi są do regulacji - ciekawe co ostatecznie te świsty powoduje - JAK KTOŚ MIAŁ PODOBNE ŚWISTY TO PROSZĘ O INFORMACJĘ
Falującej maski nie zauważyłem.
Ogólnie polecam to auto. Jak ktoś ma pytania, proszę pytać.

~dario~dario

Do ~Wojtek: Takiej sterty bzdur nigdy nie czytalem, co ci trzeszczy, jak mozna porownywac te dwa samochody, to inny swiat. Auto sie prowadzi rewelacyjnie, klasa sama w sobie.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 491
Przejechany dystans
11 082 521 km
Zatankowanego paliwa
647 435 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 705
Wydanych pieniędzy
982 785 zł
Średnie wydatki na auto
1 207 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 755
Wydanych pieniędzy
1 387 935 zł
Średnie wydatki na auto
1 705 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (814)

Testy zderzeniowe Mazda CX-5

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda CX-5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda CX-5 2.2 diesel 'Core', LHD
2012

Mazda CX-5
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda CX-5

Na podstawie 41 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: hary620, dodano: 12.04.2012 08:36

jak na 2l - benzynę - jest oszczędny, narazie - średnio = 7,2l/100km (1/3miasto, 2/3teren)

pełny raport Mazda SUV 2.0 SKYACTIV-G

autor: StarX, dodano: 31.10.2013 00:39

Przy normalnej jeździe dość ekonomicznie. Na trasie przy nieco wyższych prędkościach słabiutko (11l/100h może wyjść)

pełny raport Mazda SUV 2.0 SKYACTIV-G

autor: pozdrawiam, dodano: 11.11.2013 15:31

niestety muszę nieco ostudzić tą euforyczną atmosferę :( mazdę CX 5 zakupiłem równo rok temu w salonie w wersji najbogatszej SKY PASSION napęd AWD , i również jak większość z Was mdlałem na jej widok. A i dzisiaj również mdleję , niestety powód jest zgoła odmienny . Otóż przejechałem tym "cackiem" , i nie mówię tego bynajmniej złośliwie bo i auto naprawdę fajne , dobrze wyposażone świetnie się nim jeździ, przykuwa uwagę na drodze itp itd. To jakkolwiek bym na to nie spojrzał muszę powiedzieć uczciwie że dziś nie jestem już taki pewien czy aby mój wybór był słuszny. Po pierwsze spalanie - producent obiecuje średnie spalanie około 6,6 L/100 , w rzeczywistości rezultat nie do osiągnięcia ! w realu wychodzi w granicach 9,8-10,5! a więc co za tym idzie w mieście jest jeszcze gorzej około 12L/100 przy deklarowanym producenta około jak dobrze pamiętam 8,3L trsę pominę , choć tu dane wydają się być najmniej przekłamane oczywiście jeżeli będziemy poruszać się nie szybciej niż 60-70 km/h :( skrzynia biegów - posiadam manualną pomimo przejechanych 26000 km i obietnicach że się ułoży, nie pracuje idealnie 1 , 2 ,3 chodzą ciężko z wyrażnym oporem choć nie zawsze ale jednak jest to wyczuwalne i strasznie wkurzające.do tego słychać jakieś metaliczne dżwięki. 6 bieg potrafi czasami zupełnie bez powodu wyskoczyć podczas jazdy. ponadto denerwujące jest też brzęczenie w okolicach licznika , ledwie słyszalne ale jest. szczególnie przy dociskaniu i odpuszczaniu pedału przyspieszenia. Przy około 12000 km miałem wymieniany mechanizm elektryczny sterowania fotelem kierowcy , który do najcichszych nie należy , przy 20000 km UWAGA ! WYMIANA WAŁU NAPĘDOWEGO ! No i teraz szykuje się wymiana elektrycznego sterowania lusterek kierowcy i pasażera, bo niestety przestały działać :( niemożna ich regulować ani składać elektrycznie. Dodatkowo po przejechaniu owych 26000 km w stosunku 70/30 % miasto/trasa moje lusterka wyglądają jakby je ktoś wypiaskował a na moim zacnym czarnym kolorze wygląda to mniej więcej jak ser szwajcarski WSTYD MAZDA WSTYD! pozdrawiam :)

pełny raport Mazda SUV 2.0 SKYACTIV-G

Skarbnica wiedzy o Mazda CX-5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda CX-5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda CX-5