Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda CX-5

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2012 roku. Wprowadzony na rynek jako następstwo dla modeli CX-7 oraz Tribute. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). To pierwszy model w gamie marki stworzony zgodnie z nową koncepcją stylistyczną marki „KODO – Soul of Motion”. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform.

Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - silnik
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - kokpit
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - kokpit
Mazda CX-5 SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Mazda długo kazała nam czekać na kompaktowego SUV-a z prawdziwego zdarzenia, który mógłby skutecznie walczyć z konkurencją. Ale doczekaliśmy się i trzeba przyznać, że było warto. CX-5 - bo taką nazwę nosi bohater naszego opisu - już samym swoim wyglądem informuje, że rywale powinni mieć się na baczności. Jego nadwozie serwuje nam masywną, pełną terenowych akcentów bryłę, liczne przetłoczenia, zwężające się linie szyb, a na deser atrakcyjne szczegóły, których trudno nie nazwać nowoczesnymi. Całość świetnie wpisuje się w język designerski "KODO - Dusza Ruchu" zakładający zastosowanie tyle stylistycznej dynamiki, ile się tylko da.

Co ważne, także stylizując wnętrze nie zapomniano o użyciu wyobraźni - efektowna kierownica, zegary umieszczone w tubach czy elektroniczny panel sterowania klimatyzacją nadają kokpitowi nowoczesnego smaku. Co jeszcze ważniejsze, otoczenie kierowcy świetnie z nim współgra - duże, analogowe wskaźniki dbają o szybki odczyt najważniejszych informacji, a odpowiednio rozmieszczone i odpowiednio duże przyciski zapewniają prostotę obsługi. Łącząc te zalety z wysoką jakością wykończenia oraz wygodną pozycją za "kółkiem" otrzymujemy miejsce pracy kierowcy, któremu trudno cokolwiek zarzucić.

Jak się okazuje, nie tylko kokpit zachęca do zajęcia miejsca w środku. Z racji pokaźnych gabarytów zewnętrznych, Mazda CX-5 przyciąga do siebie bardzo przestronną kabiną pasażerską (i z przodu, i z tyłu miejsca jest w bród) oraz jednym z najpotężniejszych bagażników w swojej klasie. Oprócz przestrzeni, wnętrze proponuje nam też wysoki poziom funkcjonalności - utrzymanie porządku w kabinie ułatwiają liczne schowki, a transport większych przedmiotów usprawnia łatwe składanie tylnych siedzeń i równa podłoga powstająca po ich złożeniu. Pozytywnego obrazu dopełniają odpowiednio obszerne i należycie wyprofilowane fotele.

A jak japoński SUV wypada w kategorii "zachowanie podczas jazdy"? Przyzwoicie, choć nie idealnie. Udanie zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności i zachowuje stabilność na zakrętach, a porządnie zaprojektowany układ kierowniczy nie ma problemów z przenoszeniem ruchów kierownicy na koła. CX-5 ma jednak wysoko położony środek ciężkości i mocno dociążony przód, przez co dynamiczne pokonywanie łuków wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Jeśli chodzi o jazdę w terenie, zarówno kąty nadwozia, jak i sprawność układu napędowego plasują się w średniej klasowej.

W przeciwieństwie do większości swoich konkurentów (także tych z dalekiej Azji), Mazda CX-5 produkowana jest w swojej ojczyźnie. Dla wielu osób to poważna zaleta, ale lokalizacja produkcji w Japonii wiąże się z kilkoma problemami. Przede wszystkim, chodzi o opłaty, jakie nakładane są na produkty spoza Starego Kontynentu, a tym samym windujące europejskie ceny. W efekcie, koszty zakupu nie zachwycają. Nieco lepiej ma się sprawa z wyposażeniem - seria objęła pełną "elektrykę", zestaw poduszek powietrznych (wraz z kurtynami), klimatyzację czy komplet multimedialnych "gadżetów" (łącznie z gniazdami USB i AUX).

Komentarze redakcji

Powagosław: Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.
Luzacjusz: Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

Silniki Mazda CX-5

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Nie lubisz trudnych wyborów? Jedź do salonu Mazdy, bo tam nie trzeba zastanawiać się nad zakupem żadnego silnika, ponieważ jest tylko jeden. Ma 2.0l i 160-165KM. Trzeba przyznać, że z samochodem radzi sobie całkiem żwawo i płynnie rozwija swoje możliwości. Zdecydowanie więcej można uzyskać po przekroczeniu 4000 obr./min. - wtedy kierowca ma do dyspozycji pełny moment obrotowy i dużą część mocy. Mimo wszystko szkoda, że w ofercie póki co nie ma diesla i czegoś jeszcze mocniejszego. Moc waha się w zależności od tego, czy auto ma mieć napęd na jedną czy na obie osie. Czyli jednak trzeba podejmować jakiś trudny wybór? Niezupełnie, bo kryterium może okazać się bardzo proste. To cena.

Publikacje o Mazda CX-5

Mazda CX-5 - zrozum Zoom-Zoom
 
Nasz test Mazda CX-5, 2.2 SKYACTIV-D, 175KM

Mazda CX-5 dołączyła do segmentu kompaktowych SUVów już kilka miesięcy temu. Uzbrojona w magiczne filozofie, takie jak SkyActive czy Zoom-Zoom, chce zagarnąć trochę niezwykle popularnego w ostatnich latach kawałka rynku. Po pierwszych wrażeniach z prezentacji w Wiedniu kilka miesięcy temu, w ostatnim...

Mazda CX-5 - wybaczamy spóźnienie
 
Nasz test

Rynek crossoverów staje się coraz ciaśniejszy, dlatego producenci prześcigają się w nowych pomysłach. Wszystko po to, by przyciągnąć do siebie klienta. Jedni inwestują w nowoczesną technologię, ale zapominają o designie. W efekcie auto wygląda jak pudło po zamrażarce, ale jest jeżdżącym komputerem. Inni...

W lotniczym stylu - Mazda CX-5

Masa odgrywa niezwykle ważną rolę w przypadku maszyn latających. Jest też kluczowym czynnikiem w motoryzacji, o czym nie zapominają inżynierowie Mazdy. Modelem otwierającym nową erę jest CX-5 - samochód wykorzystujący technologię SKYACTIV.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda CX-5

Mazda CX-5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda CX-5autoWcentrum - społeczność Mazda CX-5

najwyższe oktanyAuta - Mazda CX-5

Mazda CX-5 Bordowy niedźwiedź 57,05

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda CX-5

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda CX-5

wymiana akumulatora na gwarancji, nowy ma gwarację na 2 miesiące.
wymiana akumulatora na gwarancji, nowy ma gwarację na 2 miesiące. Akumulator a mojej Mazdzie CX-5 został wymieniony na gwarancji po 10 miesiącach ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda CX-5

od 87 400 zł do 154 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 165 KM): 2.0 SKYACTIV-G

 

Diesel (150 - 175 KM): 2.2 SKYACTIV-D

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda CX-5
 

Najpopularniejsza wersja Mazda CX-5

Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 165KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet City Safety - 1 500

Cena katalogowa

87 400

Zobacz ofertę Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 165KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Mazda CX-5 najczęściej porównywane z:

Skoda Yeti
2.0 TDI (140 KM)
Ssangyong Korando
2.0 Low Emission (150 KM)
Ford Kuga
1.6 EcoBoost (180 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8DID 150KM 4WD Invite Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8DID 150KM 4WD Invite
Rocznik: 2013. Przebieg: 4 775 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 84 900 zł
Zyskujesz: 20 390 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 610 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 18 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mazda CX-5

Mazda CX-5
2.0 benzyna 165 KM
10 211 km, 2013
82 999 PLN
Mazda CX-5
2.0 benzyna 160 KM
2013
141 900 PLN
Mazda CX-5
2.0 benzyna 160 KM
2013
141 900 PLN
Mazda CX-5
2.0 benzyna 160 KM
2013
141 900 PLN

Ocena auta Mazda CX-5

Galerie Mazda CX-5

Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D 175KM - galeria redakcyjna Mazda CX-5 180 Concept Mazda CX-5 Dempsey Concept Mazda CX-5 Mazda CX-5 Urban Concept
Zobacz inne galerie Mazda

Mazda CX-5

64 komentarze

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kertoip~Kertoip

Z najnowszej chwili ,w serwisie w Katowicach poinformowano mnie ,że ;maska jest zmieniona i już nie drży ,lusterka również bo są nowe mocowania na wspornikach więc problemu już nie ma widać Mazda reaguje na niedociągnięcia i to dość szybko.

~lukasz~lukasz

Kupilem mazde cx 5 i pamiec foteli juz jest

~Taz~Taz

Czy mazda wprowadziła pamięć ustawień fotela kierowcy ?? Bo czytałem w jednym teście, że ma takie coś od 2014 roku w wersji "skypassion", ale na ich stronie nie mogę znaleźć o tym wzmianki.

Dlaczego usunęli kolor "sky blue"

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 963
Przejechany dystans
13 478 953 km
Zatankowanego paliwa
694 759 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 886
Wydanych pieniędzy
1 055 593 zł
Średnie wydatki na auto
1 240 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 049
Wydanych pieniędzy
1 454 355 zł
Średnie wydatki na auto
1 709 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (851)

Testy zderzeniowe Mazda CX-5

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda CX-5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda CX-5 2.2 diesel 'Core', LHD
2012

Mazda CX-5
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda CX-5

Na podstawie 44 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Michał, dodano: 29.07.2012 20:44

Po przejechaniu 4.800 km średnie spalanie od opuszczenia fabryki przez samochód wynosi równe 6 litrów na 100km.Przy wyjeżdzie z salonu było 24.5 litra na 100km a po przejechaniu ok. 500km spadło do 6 litrów i tak się utrzymuje.Na trasie spada poniżej 6 litrów!Rewelacja,polecam.

pełny raport Mazda SUV 2.0 SKYACTIV-G

autor: Mara, dodano: 21.05.2013 21:43

Spalanie 6,1 l/100 km uzyskałem poza miastem, w pogodny majowy dzień, z trzema dorosłymi osobami na pokładzie, przy pracującej klimatyzacji, jadąc na odcinku 140 km zgodnie z przepisami i bez zbędnego wyprzedzania, w większość pokonując go na tempomacie. W normalnej "polskiej" jeździe spalanie zamyka się w 7,0 l, przy przewadze ekspresówek i autostrad dochodzi do 7,6-7,8 l/100 km. Biorąc pod uwagę "syntetyczne" warunki testu przy ustalaniu spalania „katalowego”, auto ma bardzo sensowne zużycie paliwa.

pełny raport Mazda SUV 2.0 SKYACTIV-G

autor: Monitor74, dodano: 02.09.2012 12:28

Wartości podane przez producenta nijak się mają do naszych warunków drogowych czy stylu jazdy w kraju... Do każdej wartości dodałbym trzy+ litry/100km (!); na trasie: 8,2 to rekord ekonomiczności... ;-( , autostrada: 12-13 l/100km, miasto - Warszawa, krótkie przebiegi: 11,5-13,5 l/100km. Ale w końcu to SUV 4x4 w automacie i ponad 150KM, cudów nie ma, szkoda tylko, że producent/importer obiecują te cuda.

pełny raport Mazda SUV 2.0 SKYACTIV-G

Skarbnica wiedzy o Mazda CX-5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda CX-5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda CX-5