Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mazda CX-5

Lata produkcji: 2011 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2012 roku. Wprowadzony na rynek jako następstwo dla modeli CX-7 oraz Tribute. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). To pierwszy model w gamie marki stworzony zgodnie z nową koncepcją stylistyczną marki „KODO – Soul of Motion”. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform.

Komentarze redakcji

Powagosław: Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.
Luzacjusz: Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

Mazda długo kazała nam czekać na kompaktowego SUV-a z prawdziwego zdarzenia, który mógłby skutecznie walczyć z konkurencją. Ale doczekaliśmy się i trzeba przyznać, że było warto. CX-5 - bo taką nazwę nosi bohater naszego opisu - już samym swoim wyglądem informuje, że rywale powinni mieć się na baczności. Jego nadwozie serwuje nam masywną, pełną terenowych akcentów bryłę, liczne przetłoczenia, zwężające się linie szyb, a na deser atrakcyjne szczegóły, których trudno nie nazwać nowoczesnymi. Całość świetnie wpisuje się w język designerski "KODO - Dusza Ruchu" zakładający zastosowanie tyle stylistycznej dynamiki, ile się tylko da.

Co ważne, także stylizując wnętrze nie zapomniano o użyciu wyobraźni - efektowna kierownica, zegary umieszczone w tubach czy elektroniczny panel sterowania klimatyzacją nadają kokpitowi nowoczesnego smaku. Co jeszcze ważniejsze, otoczenie kierowcy świetnie z nim współgra - duże, analogowe wskaźniki dbają o szybki odczyt najważniejszych informacji, a odpowiednio rozmieszczone i odpowiednio duże przyciski zapewniają prostotę obsługi. Łącząc te zalety z wysoką jakością wykończenia oraz wygodną pozycją za "kółkiem" otrzymujemy miejsce pracy kierowcy, któremu trudno cokolwiek zarzucić.

Jak się okazuje, nie tylko kokpit zachęca do zajęcia miejsca w środku. Z racji pokaźnych gabarytów zewnętrznych, Mazda CX-5 przyciąga do siebie bardzo przestronną kabiną pasażerską (i z przodu, i z tyłu miejsca jest w bród) oraz jednym z najpotężniejszych bagażników w swojej klasie. Oprócz przestrzeni, wnętrze proponuje nam też wysoki poziom funkcjonalności - utrzymanie porządku w kabinie ułatwiają liczne schowki, a transport większych przedmiotów usprawnia łatwe składanie tylnych siedzeń i równa podłoga powstająca po ich złożeniu. Pozytywnego obrazu dopełniają odpowiednio obszerne i należycie wyprofilowane fotele.

A jak japoński SUV wypada w kategorii "zachowanie podczas jazdy"? Przyzwoicie, choć nie idealnie. Udanie zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności i zachowuje stabilność na zakrętach, a porządnie zaprojektowany układ kierowniczy nie ma problemów z przenoszeniem ruchów kierownicy na koła. CX-5 ma jednak wysoko położony środek ciężkości i mocno dociążony przód, przez co dynamiczne pokonywanie łuków wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Jeśli chodzi o jazdę w terenie, zarówno kąty nadwozia, jak i sprawność układu napędowego plasują się w średniej klasowej.

W przeciwieństwie do większości swoich konkurentów (także tych z dalekiej Azji), Mazda CX-5 produkowana jest w swojej ojczyźnie. Dla wielu osób to poważna zaleta, ale lokalizacja produkcji w Japonii wiąże się z kilkoma problemami. Przede wszystkim, chodzi o opłaty, jakie nakładane są na produkty spoza Starego Kontynentu, a tym samym windujące europejskie ceny. W efekcie, koszty zakupu nie zachwycają. Nieco lepiej ma się sprawa z wyposażeniem - seria objęła pełną "elektrykę", zestaw poduszek powietrznych (wraz z kurtynami), klimatyzację czy komplet multimedialnych "gadżetów" (łącznie z gniazdami USB i AUX).

Dane techniczne Mazda CX-5

Silniki

Moc silników 150-192 KM

Poj. silników 1 998-2 488 cm3

Prędkość maks. 194-207 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,0-10,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Mazda CX-5

Średnia ocena modelu

na podstawie 48 opinii

4.39

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Mazda CX-5

Trudno ocenić ten samochód po 1000 km. Na dzień dzisiejszy jestem bardzo zawiedziony jeżeli chodzi o spalanie, gdyż był to ... więcejjeden z ważnych elementów które brałem pod uwagę. Nie mam ciężkiej nogi i raczej jeżdżę spokojnie. Gdybym wiedział wcześniej, że ten samochód to istny smok to z pewnością bym go nie kupił. Wyciszenie tego samochodu jest wielce niedoskonałe, napęd 4X4 to moim zdaniem nieporozumienie. Jakikolwiek teren lepiej unikać z daleka. Co przy tak dużym spalaniu powoduje, że chyba ten samochód jest skazany na porażkę. Ja z pewnością drugi raz bym go nie kupił. ukryj
dodano 25.03.2012 przez
niestety muszę nieco ostudzić tą euforyczną atmosferę :( mazdę CX 5 zakupiłem równo rok temu w salonie w wersji najbogatszej SKY ... więcejPASSION napęd AWD , i również jak większość z Was mdlałem na jej widok. A i dzisiaj również mdleję , niestety powód jest zgoła odmienny . Otóż przejechałem tym "cackiem" , i nie mówię tego bynajmniej złośliwie bo i auto naprawdę fajne , dobrze wyposażone świetnie się nim jeździ, przykuwa uwagę na drodze itp itd. To jakkolwiek bym na to nie spojrzał muszę powiedzieć uczciwie że dziś nie jestem już taki pewien czy aby mój wybór był słuszny. Po pierwsze spalanie - producent obiecuje średnie spalanie około 6,6 L/100 , w rzeczywistości rezultat nie do osiągnięcia ! w realu wychodzi w granicach 9,8-10,5! a więc co za tym idzie w mieście jest jeszcze gorzej około 12L/100 przy deklarowanym producenta około jak dobrze pamiętam 8,3L trsę pominę , choć tu dane wydają się być najmniej przekłamane oczywiście jeżeli będziemy poruszać się nie szybciej niż 60-70 km/h :( skrzynia biegów - posiadam manualną pomimo przejechanych 26000 km i obietnicach że się ułoży, nie pracuje idealnie 1 , 2 ,3 chodzą ciężko z wyrażnym oporem choć nie zawsze ale jednak jest to wyczuwalne i strasznie wkurzające.do tego słychać jakieś metaliczne dżwięki. 6 bieg potrafi czasami zupełnie bez powodu wyskoczyć podczas jazdy. ponadto denerwujące jest też brzęczenie w okolicach licznika , ledwie słyszalne ale jest. szczególnie przy dociskaniu i odpuszczaniu pedału przyspieszenia. Przy około 12000 km miałem wymieniany mechanizm elektryczny sterowania fotelem kierowcy , który do najcichszych nie należy , przy 20000 km UWAGA ! WYMIANA WAŁU NAPĘDOWEGO ! No i teraz szykuje się wymiana elektrycznego sterowania lusterek kierowcy i pasażera, bo niestety przestały działać :( niemożna ich regulować ani składać elektrycznie. Dodatkowo po przejechaniu owych 26000 km w stosunku 70/30 % miasto/trasa moje lusterka wyglądają jakby je ktoś wypiaskował a na moim zacnym czarnym kolorze wygląda to mniej więcej jak ser szwajcarski WSTYD MAZDA WSTYD! pozdrawiam :) ukryj
dodano 11.11.2013 przez
Bardzo dobry samochód dla mniejszej i większej rodziny. Idealny dla osób cieszących się jazdą samą w sobie i lubiących minimalizm ... więceja nie gadżety. Perfekcyjnie trzymający się drogi przy większych prędkościach (brak efektu bujania; krótkie przeskoki amortyzatorów przypominają trochę jazdę samochodem o zacięciu sportowym, a nie klasycznym suv'em). ukryj
dodano 15.03.2014 przez
Samochód wybrałam z rozmysłem na codzienne dojazdy do pracy. Głównie w zimie. Wysoki prześwit sprawia, że nie muszę już wozić ... więcejłopaty, by wyjechać z parkingu po przejeździe pługa. Z koleinami śnieżnymi radzi sobie znakomicie. Silnik benzynowy też nie jest specjalnie paliwożerny, mimo jazdy zimą na krótkich dystansach. Generalnie ten samochód spełnił moje oczekiwania. ukryj
dodano 11.01.2013 przez
Zobacz oceny Mazda CX-5 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mazda CX-5

Pb
6,53 - 11,83
Na podstawie 51 raportów spalania
ON
5,57 - 8,63
Na podstawie 9 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mazda CX-5

niestety muszę nieco ostudzić tą euforyczną atmosferę :( mazdę CX 5 zakupiłem równo rok temu w salonie w wersji najbogatszej SKY ... więcejPASSION napęd AWD , i również jak większość z Was mdlałem na jej widok. A i dzisiaj również mdleję , niestety powód jest zgoła odmienny . Otóż przejechałem tym "cackiem" , i nie mówię tego bynajmniej złośliwie bo i auto naprawdę fajne , dobrze wyposażone świetnie się nim jeździ, przykuwa uwagę na drodze itp itd. To jakkolwiek bym na to nie spojrzał muszę powiedzieć uczciwie że dziś nie jestem już taki pewien czy aby mój wybór był słuszny. Po pierwsze spalanie - producent obiecuje średnie spalanie około 6,6 L/100 , w rzeczywistości rezultat nie do osiągnięcia ! w realu wychodzi w granicach 9,8-10,5! a więc co za tym idzie w mieście jest jeszcze gorzej około 12L/100 przy deklarowanym producenta około jak dobrze pamiętam 8,3L trsę pominę , choć tu dane wydają się być najmniej przekłamane oczywiście jeżeli będziemy poruszać się nie szybciej niż 60-70 km/h :( skrzynia biegów - posiadam manualną pomimo przejechanych 26000 km i obietnicach że się ułoży, nie pracuje idealnie 1 , 2 ,3 chodzą ciężko z wyrażnym oporem choć nie zawsze ale jednak jest to wyczuwalne i strasznie wkurzające.do tego słychać jakieś metaliczne dżwięki. 6 bieg potrafi czasami zupełnie bez powodu wyskoczyć podczas jazdy. ponadto denerwujące jest też brzęczenie w okolicach licznika , ledwie słyszalne ale jest. szczególnie przy dociskaniu i odpuszczaniu pedału przyspieszenia. Przy około 12000 km miałem wymieniany mechanizm elektryczny sterowania fotelem kierowcy , który do najcichszych nie należy , przy 20000 km UWAGA ! WYMIANA WAŁU NAPĘDOWEGO ! No i teraz szykuje się wymiana elektrycznego sterowania lusterek kierowcy i pasażera, bo niestety przestały działać :( niemożna ich regulować ani składać elektrycznie. Dodatkowo po przejechaniu owych 26000 km w stosunku 70/30 % miasto/trasa moje lusterka wyglądają jakby je ktoś wypiaskował a na moim zacnym czarnym kolorze wygląda to mniej więcej jak ser szwajcarski WSTYD MAZDA WSTYD! pozdrawiam :) ukryj
dodano 11.11.2013 przez
Jadac 80-90km/h na trasie da sie wycisnac 5.5-6l. Przy normalnej miejskiej jezdzie (6km do pracy, korki, swiatla, ciagle start/stop) w ... więcejzaleznosci od natezenia ruchu 6-9l. Przy dynamicznej jezdzie po miescie (kilka km szalejac sportowo spalilem 13). Przy duzej predkosci na autostradzie zuzycie znaczaco rosnie. Powyzej 110km/h jest juz prawie jak po miescie w okolicach 8. Generalnie bardzo duzo zalezy od stylu jazdy, i przyspieszenia (ciezko nie depnac na swiatlach jak sie ma to 420Nm :) ). Auto jest dosc lekie jak na swoje rozmiary i zaladowane bagazami i pasazerami dalej radzi sobie dobrze. Rozpedzone spala bardzo male ilosci. Start/stop daje niesamowicie po *****. Na autostradzie przy wyzszych predkosciach opor tez daje w kosc, pomimo, ze auto jest bardoz aerodynamiczne jak na swoja klase. Podsumowanie. Jestem bardzo zadowolony. Przy silniki 2.2 i refularnych krotkich dojazdach do pracy/odwozenia dziecka do szkoly itp spalanie na poziomie 6-8 mnie satysfakcjonuje. ukryj
dodano 11.10.2014 przez
Kupilem uzywana CX5 obecnie ma 60tys. Ja zrobilem 4tys. srednia przy normalnej jezdzie to 8,7 l .Poprzednie auto to BMW ... więcejX3 2.0D manual i taki sam styl jazdy srednia 8 l na 50tys. Wiec uwazam ze jest OK, liczylem na 1,5l wiecej w Mazdzie,mile zaskoczenie ( nie bylo zimy ale nawet jak bedzie ok.10 l to i tak OK) a i nie mysle o DPF, wtryskach,turbinie , dwumasie, podgrzewaczach plynu w zimie czy swiecach zarowych wraz ze sterowaniem, tym co nafaszerowane wspolczesne diesle. Nowe do 150-200tys.. przebiegu i duzego rocznego maja sens, pozniej szybko sprzeda c,tak jak robi zachodnia granica i niech sie martwi nowy nabywca.A i jeszcze trzeba miec szczescie do mechanika dobrego i uczciwego bo inaczej to placisz,placisz i nie masz radosci. ukryj
dodano 22.11.2014 przez
spalanie.... w okresie docierania kiedy sie z nim piescilem osiagnalem nawet 6.8L (trasa i troche miasta) obecnie dobrze sie bawiac za ... więcejkolkiem gdzie miasta jest tylko troche mniej niz trasy spalanie po 4800km 8.1L. jak na taki samochod przy 4x4y i jego gabarytach i oczywiscie benzynie uwazam za rewelacje!!! w zapewnienia o 6L wg mazdy nie wierzylem, nawet jesli by palil 9-10 to i tak jest niezle bo tyle pali konkurencja ale diesla:). u mnie po niecalych 5000km i ostrej jezdzie i trasa i miasto 8.1 benzyny i podobno ma jeszcze spasc...ale i tak juz jestem zadowolony:) wymiana oleju ASO z filtrem i olejem 450zl znam inne aso duzo drozsze:) ukryj
dodano 14.04.2012 przez
Spalanie 6,1 l/100 km uzyskałem poza miastem, w pogodny majowy dzień, z trzema dorosłymi osobami na pokładzie, przy pracującej klimatyzacji, ... więcejjadąc na odcinku 140 km zgodnie z przepisami i bez zbędnego wyprzedzania, w większość pokonując go na tempomacie. W normalnej "polskiej" jeździe spalanie zamyka się w 7,0 l, przy przewadze ekspresówek i autostrad dochodzi do 7,6-7,8 l/100 km. Biorąc pod uwagę "syntetyczne" warunki testu przy ustalaniu spalania „katalowego”, auto ma bardzo sensowne zużycie paliwa. ukryj
dodano 21.05.2013 przez
Zobacz raporty spalania Mazda CX-5 Dodaj raport spalania

Publikacje o Mazda CX-5

Nowe Mazda CX-5

nowe Mazda CX-5
Mazda CX-5
ceny od 87 400 zł do 156 900

Mazda CX-5 SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM od 2015

w pakiecie SkyGO

w cenie katalogowej brutto

87 400 zł

Wyposażenie standardowe
Zdalnie sterowany centralny zamek (za pomocą przycisków na pilocie)
Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
Przycisk do uruchamiania silnika
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 19 oferty Mazda CX-5

Dealerzy Mazda

Aso Mazda Kozłowski Szczecin

Mazda Kozłowski Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 31B

Więcej

AUTO AG

BIG AUTOHANDEL Mazda Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Aleja Sikorskiego 19

Więcej

AUTOART JAREMKO

AUTOART JAREMKO Mazda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Mińska 41a

Więcej

BEMO MOTORS

Bemo Motors Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Aleja Krakowska 169

Więcej

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k.

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k. Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Św. Wincentego 92

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mazda CX-5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

81

Przejechany dystans

20 217 zł

Zatankowanego paliwa

3 776 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2

Wydanych pieniędzy

2 010 zł

Średnie wydatki na auto

2 010 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

7

Wydanych pieniędzy

3 654 zł

Średnie wydatki na auto

3 654 zł

ZOBACZ 1 dzienniki kosztów Mazda CX-5 Załóż dziennik kosztów