Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I

Lata produkcji: 2011 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofią „Kodo – Soul of Motion”, był Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda CX-5 I

Liczba ocen: 119
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Paweł
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Poprzedni samochód BMW X3 F25 2.0D aut. przed zakupem wiedziałem o tym że mazda to nie BMW i jakość będzie się różniła Samochód kupiony ze względów ekonomicznych patrząc na koszty utrzymania BMW a mazdy bez porównania. Po zakupie psy przebiegu 90tys wymieniony olej w silniku plus w skrzyni automatycznej całość kosztowała mnie około 1900zł w bmw około 2500zł. Jeśli chodzi o sam samochód jestem miło zaskoczony pod względem spalania auto idealne do jazdy miejskiej i pod miejskiej spalanie od 7.9 do 8.3 więc jak na samochód w automacie z 4X4 i silnikiem benzynowym przyjemny wynik. Jeśli chodzi o dynamikę na jazdę do 140 przyjemnie przyspiesza, skrzynia automatyczna dobrze zmienia biegi chodź na samochód z 2015r 6biegów to mało. Wyciszenie na przyzwoitym poziomie nie odczułem problemów z uszczelkami o których nie którzy mówią że w samochodzie słychać świst, jeśli chodzi o audio i ekran dotykowy ma zawiasy w chłodniejsze dni ale nie jest to uciążliwie, nagłośnienie średniej jakości gdybym wymieniał głośniki napewno pomyślał bym o wygłuszeniu drzwi co pomogło by napewno w wyciszeniu samochodu. Plastiki dobrej jakości nie widać na nich zużycia . Czego mi brakuje w moim samochodzie to kamery cofania ale już zakupiłem a aliexpres z wiązką za 150zl montowaną do lampki tablicy. Dodatkowym plusem w modelach po liftingu jest możliwość motażu aple car play i android auto koszt około 1000zł. Ogólnie samochód prosty jak budowa cepa nie będzie to bmw ani mercedes ale napewno koszty serwisu i prostota silnika uciesza w użytkowaniu. w granicach 80 tyś tyle zapłaciłem za swój samochód ciężko znaleźć bmw z przebiegiem 90tys będzie bliżej 230
5,0
~Witamina
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 (rok produkcji 2015) to dla mnie auto bardzo uniwersalne i wszechstronne, oczywiście wszyscy chwalą wrażenia z jazdy i to jest niepodważalny atut tego auta, ale potrafi być również nad wyraz praktyczne. Sprawdza się podczas wakacji, wypadów w góry, jeździe miejskiej, podczas wygodnego przewożenia pasażerów, czy też do transportu wielu codziennych przedmiotów, których wymaga prowadzenie własnej działalności. Auto do ekonomicznej jazdy ale też i perfekcyjnego pokonywania zakrętów - ja chwalę sobie przede wszystkim Mazdkę do zwykłego przemieszczani się z punktu A do punktu B.
4,4
~Tadzio
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
solidna i nie koroduje choć wołowata. ZImą 2021 pokazala co umie: Autostrada A4 cała zasypana, Garstka nierozważnch kierowców na prawym pasie , TIRy na poboczach albo na parkingach, a ja spokojnie lewym pasem sunę bez obaw. Genialny jest napęd AWD. Tom bardzo bezpieczne auto - im trudniej tym łatwiej dla niej. Tak jest głośna , i staromodna, wołowata (mało zrywna i wyje gdy rozpędzasz, ale w bardzo trudnych warunkach to Ty królujesz. Nie wiem jak zrobili ten silnik ale podczas jazdy w miescie pali 9l , na trasie 8l (przy 120km - potem jest za głośno). Nie prawdaże rdzewieje - moja ma 11 lat i nic

Raporty spalania Mazda CX-5 I

Liczba raportów: 152
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 I
7,5 – 9,0
l/100 km
7,5 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Po Facelifcie, Skypassion, 4x4, Automat, bez I-Eloop. Autko zaskakuje ale trzeba też uważać na rodzaj jazdy i dynamikę jazdy w mieście. 1. Przy maksymalnym zamulaniu/dziadkowaniu/eco-drivingu + tempomat, trasy krajówkami przy ok 80-85km/h to wynik nawet 5,9l/100. 2. Przy zwykłej jeździe w cyklu miejsko-pozamiejskim to spalanie w okolicach 7.5l - 8l/100. 3. Przy jeździe w mieście, kilka/kilkanaście km na jeden przejazd, to ciężko zejść z 10l, co ciekawe możne jeździć dynamicznie i nie zwiększa to znacznie zużycia, dzięki zmiennej fazie rozrządów. Przy dłużysz trasach miejskich po rozgrzaniu silnika można wywalczyć 9l/100. 4. W trasie (I tu należy uważać na wiatr, czy jest w plecy czy w twarz i czy jest deszcz, bo wyniki mogą być różne ze względu na niższą aerodynamiczność SUV'ów) przy prędkości 130km/h na liczniku, przy dobrym wietrze jest to 7.5l/100 a przy gorszym 8.5l/100. Zwiększanie prędkości z 130km/h o 10km/h-15km/h potrafi zwiększyć spalanie o 1l/100 i rośnie wykładniczo więc nie polecam walczyć z oporami no chyba że te 20/30 minut w dojeździe do celu robi znaczną różnicę. Jeżdżę głównie na tempomacie, czasami nawet w mieście mi się zdarza włączać jak jest mały ruch. Takie wyniki uważam za przystępne, szczególnie że rozglądam się obecnie za hybrydą i szczerze powiedziawszy w tych rozmiarach ciężko nawet hybrydzie zmniejszyć spalanie więcej niż 20% od tej Mazdy, więc jak sporo nie jeżdżę to może nawet zrezygnuję z przesiadki, ponieważ koszt zakupu to właśnie 20-30% więcej, czyli w moim przypadku się niweluje, a tu mam przynajmniej ładne autko z ciekawą skrzynią i zawieszeniem które nie boi się dynamicznej jazdy.
7,8
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Mazda CX-5 GT 2013r 2.0 automat napęd przód (to ważne bo 4x4 palą z 1-1,5l więcej), koła 19", jak na gabaryty auta spalanie rewelacyjne. Jazda stałą prędkością 100km/h drogi krajowe bez klimy 2 osoby 5,8L/100 ! Miasto krótkie dystanse 2-5 km lato 9L, zima 10L.
9,6
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Powiem krótko,fura duża,swoje waży i do tego z takim silnikiem musi swoje spalić...ale jestem miło zaskoczony. Jeżdże głównie po mieście. VW Sharan 1.4 tsi spalał mi ok 12L/100 (jak komuś pali mniej to...kłamie) - frajda z jazdy: żadna:) Mazda CX5 2,5 pali mi średnio około 10L/100 - frajda z jazdy: nie chce mi sie z niej wysiadać,żona zaczyna być zazrosna ;)
Mazda CX-5 I