Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziała debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowała prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowił pierwszą bazę dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosił nazwę Minagi; część pomysłów zaczerpnięto też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofią „Kodo – Soul of Motion”, był Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej płycie podłogowej Mazda Skyactiv platform, którą dzielił z Mazdą 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 208 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 0
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Tadzio
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
solidna i nie koroduje choć wołowata. ZImą 2021 pokazala co umie: Autostrada A4 cała zasypana, Garstka nierozważnch kierowców na prawym pasie , TIRy na poboczach albo na parkingach, a ja spokojnie lewym pasem sunę bez obaw. Genialny jest napęd AWD. Tom bardzo bezpieczne auto - im trudniej tym łatwiej dla niej. Tak jest głośna , i staromodna, wołowata (mało zrywna i wyje gdy rozpędzasz, ale w bardzo trudnych warunkach to Ty królujesz. Nie wiem jak zrobili ten silnik ale podczas jazdy w miescie pali 9l , na trasie 8l (przy 120km - potem jest za głośno). Nie prawdaże rdzewieje - moja ma 11 lat i nic
2,3
~Przemysław
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Miało być super a wyszło jak zwykle. Ale do brzegu. Samochód ma wiele zalet ale jego awaryjnosc jest przerażająca. Pierwszy problem byl drobnostką lecz problematyczna. Uszkodzony czujnik biegu P. Niestety samochod krzyczal aby wrzucic na P i nie pozwalal go zamknąć stąd przez kilka dni stal na parkingu otwarty. Kolejny problem to glosna praca ukladu jezdnego. Na gwarancji wymieniono dyfer oraz reduktor - stwierdzone opilki w oleju (przebieg okolo 70k jazda raczej delikatna). Później okolo 100K zrobilo sie poważnie gdyz automat zaczął glosno pracowac. Rozpadlo się w nim łożysko. Mazda nie przewiduje naprawy tej skrzyni i zaleca wymiane - wada konstrukcyjna. Lozysko bylo nieoznakowane i nie wystepuje jako czesc wymienna... na szczescie magikom udalo sie po wymiarach odnaleźć takie po wymiarach. Po wyjeździe z serwisu samochod stracił ogrzewanie. Przyczyna byl oryginalny plyn, ktory doprowadzil do zamulenia ukladu. To nie jest jednostkowy przypadek. Widzialem biuletyn mazdy gdzie ten problem był opisany z procedurą czyszczenia dla bardzo wielu modeli. Nespelna 10K później zglupiala elektronika skrzyni co uniemozliwilo dalsza jazdę. Restart systemów kasowanie błędów w serwisie i działa. Nastepnie doszedł problem z uruchamianiem. Coś w elektryce nie kontaktuje i juz kilkukrotnie samochodu nie udalo się uruchomic. Podsumowując koszty uzytkowania tego samochodu są ogromne -podobno problem nie dotyczy napędu na 1 oś. Kolejny problem z ktorym mazda sobie nie poradziła to korozja. Teraz troche pozytywów. Skrzynia jak działa to pracuje bardzo ladnie i inteligentnie. Silnik super a zużycie paliwa bardzo przyzwoite. Srednio wg komputera 9L. Podsumowując marketingowo produkt super ale jakościowo słabiutko. W domu jest też honda accord i jakosciowo no moze poza korozją to zupelnie inna bajka. Ja ze swojej strony nie polecam. Wielkie rozczarowanie.
4,7
~jnemo
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
To był świadomy przekalkulowany zakup, przy budżecie jakim dysponowałem, Mazda CX-5 to najlepsze co mogłem kupić. Po dwóch latach auto mnie ani razu nie zawiodło i tak też bym określił je jednym przymiotnikiem - niezawodne. Spalanie przy tej masie auta uważam za naprawdę niskie (licznikowe 7,5, realne w granicach 8). Świetnie sprawdza się na polnej ponad kilometrowej drodze do domu, która często zamienia się w pełny błotnych kolein to przeszkód - bardziej dzięki wysokiemu prześwitowi, aniżeli napędowi AWD, który do tej pory być może i włączył się parę razy, ale niezauważalnie. Auto daje niesamowity komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa, świetne światła, pewnie pokonuje zakręty. Z pewnością jednak ma jedną wadę - fatalne wyciszenie, jeśli kogoś to bardzo drażni to cx5 nie będzie dobrym wyborem - na trasach szybkiego ruchu jest niestety nieprzyjemnie - człowiek instynktownie podkręca muzykę/radio i po paru godzinach takiej jazdy wychodzi z bólem głowy. Dla tych, którzy rzadko pokonują długie trasy na pewno polecam.
Średnie spalanie dla Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Kupilem uzywana CX5 obecnie ma 60tys. Ja zrobilem 4tys. srednia przy normalnej jezdzie to 8,7 l .Poprzednie auto to BMW X3 2.0D manual i taki sam styl jazdy srednia 8 l na 50tys. Wiec uwazam ze jest OK, liczylem na 1,5l wiecej w Mazdzie,mile zaskoczenie ( nie bylo zimy ale nawet jak bedzie ok.10 l to i tak OK) a i nie mysle o DPF, wtryskach,turbinie , dwumasie, podgrzewaczach plynu w zimie czy swiecach zarowych wraz ze sterowaniem, tym co nafaszerowane wspolczesne diesle. Nowe do 150-200tys.. przebiegu i duzego rocznego maja sens, pozniej szybko sprzeda c,tak jak robi zachodnia granica i niech sie martwi nowy nabywca.A i jeszcze trzeba miec szczescie do mechanika dobrego i uczciwego bo inaczej to placisz,placisz i nie masz radosci.
9,4
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
niestety muszę nieco ostudzić tą euforyczną atmosferę :( mazdę CX 5 zakupiłem równo rok temu w salonie w wersji najbogatszej SKY PASSION napęd AWD , i również jak większość z Was mdlałem na jej widok. A i dzisiaj również mdleję , niestety powód jest zgoła odmienny . Otóż przejechałem tym "cackiem" , i nie mówię tego bynajmniej złośliwie bo i auto naprawdę fajne , dobrze wyposażone świetnie się nim jeździ, przykuwa uwagę na drodze itp itd. To jakkolwiek bym na to nie spojrzał muszę powiedzieć uczciwie że dziś nie jestem już taki pewien czy aby mój wybór był słuszny. Po pierwsze spalanie - producent obiecuje średnie spalanie około 6,6 L/100 , w rzeczywistości rezultat nie do osiągnięcia ! w realu wychodzi w granicach 9,8-10,5! a więc co za tym idzie w mieście jest jeszcze gorzej około 12L/100 przy deklarowanym producenta około jak dobrze pamiętam 8,3L trsę pominę , choć tu dane wydają się być najmniej przekłamane oczywiście jeżeli będziemy poruszać się nie szybciej niż 60-70 km/h :( skrzynia biegów - posiadam manualną pomimo przejechanych 26000 km i obietnicach że się ułoży, nie pracuje idealnie 1 , 2 ,3 chodzą ciężko z wyrażnym oporem choć nie zawsze ale jednak jest to wyczuwalne i strasznie wkurzające.do tego słychać jakieś metaliczne dżwięki. 6 bieg potrafi czasami zupełnie bez powodu wyskoczyć podczas jazdy. ponadto denerwujące jest też brzęczenie w okolicach licznika , ledwie słyszalne ale jest. szczególnie przy dociskaniu i odpuszczaniu pedału przyspieszenia. Przy około 12000 km miałem wymieniany mechanizm elektryczny sterowania fotelem kierowcy , który do najcichszych nie należy , przy 20000 km UWAGA ! WYMIANA WAŁU NAPĘDOWEGO ! No i teraz szykuje się wymiana elektrycznego sterowania lusterek kierowcy i pasażera, bo niestety przestały działać :( niemożna ich regulować ani składać elektrycznie. Dodatkowo po przejechaniu owych 26000 km w stosunku 70/30 % miasto/trasa moje lusterka wyglądają jakby je ktoś wypiaskował a na moim zacnym czarnym kolorze wygląda to mniej więcej jak ser szwajcarski WSTYD MAZDA WSTYD! pozdrawiam :)
7,2
Mazda CX-5 I
SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Spalanie 6,1 l/100 km uzyskałem poza miastem, w pogodny majowy dzień, z trzema dorosłymi osobami na pokładzie, przy pracującej klimatyzacji, jadąc na odcinku 140 km zgodnie z przepisami i bez zbędnego wyprzedzania, w większość pokonując go na tempomacie. W normalnej "polskiej" jeździe spalanie zamyka się w 7,0 l, przy przewadze ekspresówek i autostrad dochodzi do 7,6-7,8 l/100 km. Biorąc pod uwagę "syntetyczne" warunki testu przy ustalaniu spalania „katalowego”, auto ma bardzo sensowne zużycie paliwa.
Mazda CX-5 I SUV