Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 I SUV Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2012-2016. Mazda zapowiedziaÅ‚a debiut tego auta już w 2007, gdy zaprezentowaÅ‚a prototyp o nazwie Hakaze, który później stanowiÅ‚ pierwszÄ… bazÄ™ dla wersji produkcyjnej CX-5 (kolejny prototyp nosiÅ‚ nazwÄ™ Minagi; część pomysÅ‚ów zaczerpniÄ™to też z koncepcyjnej Mazdy Shinari). Za projekt modelu, zgodnie z filozofiÄ… „Kodo – Soul of Motion”, byÅ‚ Masashi Nakayama. CX-5 zbudowano na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Mazda Skyactiv platform, którÄ… dzieliÅ‚ z MazdÄ… 3 oraz 6. Od 2014 roku samochód oferowano w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Absolutnie nowoczesny, wręcz doskonały, jeśli idzie o zgodność z aktualnymi trendami. Czy ładny? Tak, a to nie zawsze idzie w parze z podążaniem za modą.

~Powagosław
Luzacjusz

Kawał świetnie wyglądającego, perfekcyjnie skrojonego zabawkowego auta dla gadżeciarza z kompleksami. Żebyśmy się zrozumieli: CX-5 prezentuje się znakomicie, ale jednocześnie ma w sobie coś z reklamy szamponu przeciwłupieżowego z panem Ibiszem.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 I SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,7 m
Długość 4555 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2165 mm
Wysokość 1670 mm
Wysokość z anteną 1710 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 905 mm
Prześwit 215 mm
Prześwit 4x4 210 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 503 l
KÄ…t natarcia 18,6 stopnie
Kąt zejścia 24,4 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Paweł
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Poprzedni samochód BMW X3 F25 2.0D aut. przed zakupem wiedziałem o tym że mazda to nie BMW i jakość będzie się różniła Samochód kupiony ze względów ekonomicznych patrząc na koszty utrzymania BMW a mazdy bez porównania. Po zakupie psy przebiegu 90tys wymieniony olej w silniku plus w skrzyni automatycznej całość kosztowała mnie około 1900zł w bmw około 2500zł. Jeśli chodzi o sam samochód jestem miło zaskoczony pod względem spalania auto idealne do jazdy miejskiej i pod miejskiej spalanie od 7.9 do 8.3 więc jak na samochód w automacie z 4X4 i silnikiem benzynowym przyjemny wynik. Jeśli chodzi o dynamikę na jazdę do 140 przyjemnie przyspiesza, skrzynia automatyczna dobrze zmienia biegi chodź na samochód z 2015r 6biegów to mało. Wyciszenie na przyzwoitym poziomie nie odczułem problemów z uszczelkami o których nie którzy mówią że w samochodzie słychać świst, jeśli chodzi o audio i ekran dotykowy ma zawiasy w chłodniejsze dni ale nie jest to uciążliwie, nagłośnienie średniej jakości gdybym wymieniał głośniki napewno pomyślał bym o wygłuszeniu drzwi co pomogło by napewno w wyciszeniu samochodu. Plastiki dobrej jakości nie widać na nich zużycia . Czego mi brakuje w moim samochodzie to kamery cofania ale już zakupiłem a aliexpres z wiązką za 150zl montowaną do lampki tablicy. Dodatkowym plusem w modelach po liftingu jest możliwość motażu aple car play i android auto koszt około 1000zł. Ogólnie samochód prosty jak budowa cepa nie będzie to bmw ani mercedes ale napewno koszty serwisu i prostota silnika uciesza w użytkowaniu. w granicach 80 tyś tyle zapłaciłem za swój samochód ciężko znaleźć bmw z przebiegiem 90tys będzie bliżej 230
5,0
~Witamina
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mazda CX-5 (rok produkcji 2015) to dla mnie auto bardzo uniwersalne i wszechstronne, oczywiście wszyscy chwalą wrażenia z jazdy i to jest niepodważalny atut tego auta, ale potrafi być również nad wyraz praktyczne. Sprawdza się podczas wakacji, wypadów w góry, jeździe miejskiej, podczas wygodnego przewożenia pasażerów, czy też do transportu wielu codziennych przedmiotów, których wymaga prowadzenie własnej działalności. Auto do ekonomicznej jazdy ale też i perfekcyjnego pokonywania zakrętów - ja chwalę sobie przede wszystkim Mazdkę do zwykłego przemieszczani się z punktu A do punktu B.
4,8
~Bojan
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Dla mnie bajka po przesiadce z vw sharan 2012 r. 1.4 tsi. Narazie mam straszną frajde z jazdy mazdunią. Minusy: brak domykania i otwierania szyb z pilota i elektrycznej klapy bagażnika...ale bez tego da sie żyć,poza tym wiedziałem o tym kupując auto. Plusy: silnik,skrzynia,komfort jazdy,dynamika,wyciszynie,spalanie,wygląd...itd:) to moje 7 auto i pierwsze w którym jestem,tak powiem to...zakochany!!! Rozważałem też zakup Audi Q5 2 literki benzin i nie powiem,super auto,ale spalanie przyprawia o zawróy głowy! No i co by nie mówić...pospolitus;) Ale ogólnie kwestia gustu. Ja wsiadłem do Mazdy,przejechalem sie i wiedziałem ze to jest to,że bedzie moja.
Åšrednie spalanie dla Mazda CX-5 I SUV Facelifting
7,7 – 9,0
l/100 km
7,5 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Po Facelifcie, Skypassion, 4x4, Automat, bez I-Eloop. Autko zaskakuje ale trzeba też uważać na rodzaj jazdy i dynamikę jazdy w mieście. 1. Przy maksymalnym zamulaniu/dziadkowaniu/eco-drivingu + tempomat, trasy krajówkami przy ok 80-85km/h to wynik nawet 5,9l/100. 2. Przy zwykłej jeździe w cyklu miejsko-pozamiejskim to spalanie w okolicach 7.5l - 8l/100. 3. Przy jeździe w mieście, kilka/kilkanaście km na jeden przejazd, to ciężko zejść z 10l, co ciekawe możne jeździć dynamicznie i nie zwiększa to znacznie zużycia, dzięki zmiennej fazie rozrządów. Przy dłużysz trasach miejskich po rozgrzaniu silnika można wywalczyć 9l/100. 4. W trasie (I tu należy uważać na wiatr, czy jest w plecy czy w twarz i czy jest deszcz, bo wyniki mogą być różne ze względu na niższą aerodynamiczność SUV'ów) przy prędkości 130km/h na liczniku, przy dobrym wietrze jest to 7.5l/100 a przy gorszym 8.5l/100. Zwiększanie prędkości z 130km/h o 10km/h-15km/h potrafi zwiększyć spalanie o 1l/100 i rośnie wykładniczo więc nie polecam walczyć z oporami no chyba że te 20/30 minut w dojeździe do celu robi znaczną różnicę. Jeżdżę głównie na tempomacie, czasami nawet w mieście mi się zdarza włączać jak jest mały ruch. Takie wyniki uważam za przystępne, szczególnie że rozglądam się obecnie za hybrydą i szczerze powiedziawszy w tych rozmiarach ciężko nawet hybrydzie zmniejszyć spalanie więcej niż 20% od tej Mazdy, więc jak sporo nie jeżdżę to może nawet zrezygnuję z przesiadki, ponieważ koszt zakupu to właśnie 20-30% więcej, czyli w moim przypadku się niweluje, a tu mam przynajmniej ładne autko z ciekawą skrzynią i zawieszeniem które nie boi się dynamicznej jazdy.
7,9
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Narazie auto jest zbyt nowe, aby można było mówić o innych kosztach utrzymania niż lanie paliwa. Przy oszczędnej jeździe auto pali ile deklaruje producent także uważam że jest super (chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie oczekuje, że auto będzie paliło mniej niż deklaracje producenta).. no i nie jest to tak jak np. w autach niemieckich, gdzie minimalne zużycie paliwa należy pomnożyć razy 2, brawo dla Mazdy za rzetelną specyfikację :) W mieście na dłuższych odcinkach można spalić nawet 7,5 litra, jeżeli ktoś robi odcinki krótsze niż 5km, to raczej nie ma co liczyć na zużycie poniżej 10l, szczególnie zimą. W trasie przy jeździe do 90km/h da się zejść do 6 litrów, maksymalnie miałem 8,1 litra na odcinku 55km, gdzie startował z punktu położonego 200m niżej, niż punkt docelowy), przy jeździe autostradą ok. 140km/h średnio 9-9,5 litra zależnie od obciążenia samochodu, wiatru itp. Spalanie podane wg komputera, co ciekawe spalanie obliczane na podstawie tankowania do pełna wychodzi często 0,1-0,3 litra NIŻSZE, niż pokazywane na komputerze.
9,6
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Powiem krótko,fura duża,swoje waży i do tego z takim silnikiem musi swoje spalić...ale jestem miło zaskoczony. Jeżdże głównie po mieście. VW Sharan 1.4 tsi spalał mi ok 12L/100 (jak komuś pali mniej to...kłamie) - frajda z jazdy: żadna:) Mazda CX5 2,5 pali mi średnio około 10L/100 - frajda z jazdy: nie chce mi sie z niej wysiadać,żona zaczyna być zazrosna ;)

Usterki Mazda CX-5 I

Liczba wpisów: 12

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 26 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Witam. Posiadam instalację gazową firmy BRC i jestem z niej bardzo zadowolony. Przejechałem około 2500 km i mogę podzielić się z wami informacjami na temat spalania. Na trasie przy prędkości 150 km/h z włączonym tempomatem spala 10 l LPG i 1,5 l PB95 natomiast w mieście do 10 l LPG i ok. 2,5 l PB95. To są skrajne wartości odnośnie spalania benzyny i w cyklu mieszanym jest to...
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 21 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Z informacji jakie uzyskałem przed montażem instalacji STAG wynikało,że spalanie benzyny będzie maksymalnie na poziomie 05l PB na każdy cylinder = 2l PB na każde przejechane 100km. Tymczasem okazuje się,że spalanie w mieście wynosi 4.5l/100km + 9 litrów LPG co czyni inwestycję b.średnio opłacalną.Nadmieniam,że spalanie PB w mieście oscyluje na poziomie 11l/100km. W trasie...
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 44 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja sprawiła ogromne oszczędności , dynamika auta pozostała na tym samym poziomie . Zwróciła się bardzo szybko .
Mazda CX-5 I SUV Facelifting