Szukaj

Informacje o Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Auta sportowe
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998
8,2
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Mazda MX-3
Coupe 1.6 i 107KM 79kW
Samochodem jeżdżę od trzech lat, jeśli chodzi o spalanie wypada naprawdę bardzo pozytywnie. Wszystko oczywiście zależy od stylu jazdy. W aucie pseudo sportowym dynamiczna jazda ma zdecydowanie większy wpływ na zużycie niż np samochody miejskie takie jak Ford Fiesta. Podczas gdy Fiestą 1.1 w zależności od stylu jazdy spalanie wychodziło od 4,5 do 7 litrów w trasie, Mazda waha się już od 5.5 a kończy na 12 w trasie, a na mniejszych odcinkach potrafiła żłopać do 20l. Jednak maksymalne spalanie o którym napisałem występuje tylko przy katowaniu samochodu, na każdym biegu do czerwonego pola. Jeżdżąc dynamicznie w trasie spala do 8l. Mi średnia na odcinku 30tyś.km wychodzi około 7.2l ale jeżdżę głównie w trasie. Awaryjność w tym samochodzie nie występuje, do wymiany są jedynie elementy eksploatacyjne które niestety są znacznie droższe niż u konkurencji. Największym wrogiem tego samochodu jest też rdza na nadkolach i progach, występuje tez problem z częściami blacharskimi.
9,8
Mazda MX-3
Coupe 1.6 i 107KM 79kW
Samochodem jezdze 4 rok, awaryjnosci prawie wogole (oprocz standardowej tzn zawieszenie wymiana hamulcow itp). Spalanie duze, zima trzeba doliczyc jeszcze z 1,5 l, za to bardzo wiele frajdy z jazdy, predkosc maksymalna jaka udalo mi sie osiagnac na a4 w DE to 235 km/h. No i jak to japonskie silniki lubi olej. W moim silniku brak recyrkulacji spalin (EGR). Zasluga tego moze byc wieksze zuzycie paliwa, ale za to jeszcze NIGDY nawet ani jedna V6 nie miala porownania ze mna na start czy V-max. Wszystkich zostawiam daaaleko w tyle i mrugam awaryjnymi. Pozdrawiam Marcin
9,3
Mazda MX-3
Coupe 1.6 i 107KM 79kW
spalenie wiadomo duo zalezy od stylu jazdy. autko pseudosportowe wiec wiadomo czasem kusi do nacisniecia pedalu gazu do konca. zazwyczaj jezdze emerycko, ale wiadomo zdarzylo sie i szybciej:) w tasie pali dosc oszczednie, ja przy predkosciach 90-140 osiagam niecale 8 litrow. oszczednie w miescie tez sie tak da. super wazna sprawa jest tez jakosc lanego paliwa. lejac na znanej stacji z dwiema literkami 10 l pzejezdzalem 90-100 km w miescie. ale odkad zmienielem stacje paliw to na 10 l przejezdzam 120-130 km!! wiec poeksperymentujcie troche z paliwem bp te silniki nie lubia syfu.

Usterki Mazda MX-3

Liczba wpisów: 4
Problem po wymianie sprzęgła
  • Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998
  • układ napędowy
Auto jeździło normalnie do momentu, aż padło sprzęgło, po wymianie próba odpalenia i nic. Silnik się zblokował, a nawet nie był ruszany, skrzynia została wyjęta od spodu. Na pych też nie można odpalić. Koła dają napęd na skrzynie, a skrzynia trze tarcza o koło zamachowe. Rozrusznik też był ściągany i nie dało się ruszyć kołem. Czy zblokowany silnik może być powodem tego, że źle zostało to skręcone? Na sucho biegi chodzą idealnie. Wymieniłem Tarcze, Docisk, Łożysko i wysprzęglik. Skończyła się tarcza sprzęgła nie z własnej winy , tylko wysprzeglik był zmęczony pracą i ciągle się zapowietrzał. Pedał sprzęgła na pierwszy rzut oka chodził normalnie, dopiero przy wymianie tarczy wyszło na jaw, że jest zepsuty. Jego złe działanie poskutkowało zajechaniem tarczy sprzęgła
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Tabliczka znamionowa
  • Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
  • inne
Witam. Pierwszy raz na forum. Sprowadza mnie tu problem. Mam okazję kupić dość wiekową MX3 w idealnym stanie za śmieszne pieniądze. Zastanawia mnie fakt że tabliczka znamionowa jest przykręcona śrubkami. Sprzedający twierdzi że " te typy tak mają ". Nie miałem dotychczas do czynienia takim przypadkiem, był by to mój pierwszy japończyk gdyż dotychczas używałem raczej pojazdów spod znaku VW. Autko mnie kusi, ale gdybym miał narobić sobie kłopotów to jakoś przeżyje bez niego. Nadmieniam że jest zerejestrowane czyli kolejny przegląd przeszło bez problemów czemu przy tym stanie technicznym się dziwię. Wiem kto i ile nim jeździł. Można powiedzieć że jest dotarty. Niewiele ponad 25 tys km. To nie jest usterka, chodzi raczej o informację.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Kopcenie przy zapalaniu silnika.
  • Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
  • inne
Przy odpaleniu autka na krótko pojawia się dość duże zadymienie z wydechu, a po rozgrzaniu silnika jest już wszystko ok. Oleju nie bierze. Jaka może być tego przyczyna? Proszę o radę.
Oczekuje na rozwiązanie
7 komentarzy
Mazda MX-3