Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda MX5

Mały dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment G) produkowany od 1989 roku (od 1990 roku dostępny w Europie). Jeden z największych sukcesów komercyjnych Mazdy i najchętniej kupowany roadster na świecie. Od rynkowego debiutu, model znalazł prawie milion nabywców, był też wielokrotnie nagradzany (m. in. tytuł Samochodu Roku w plebiscytach w Australii i Japonii). Od 2005 roku oferowana jest trzecia generacja MX-5, która w 2008 roku została poddana faceliftingowi. W USA model znany jest jako Mazda Miata, zaś w Japonii – jako Unos Roadster.

Generacje Mazda MX5

Mazda MX5 generacja III

Czym powinien cechować się sportowy roadster „z krwi i kości”? Aby się tego dowiedzieć, wystarczy przyjrzeć się Maździe MX-5, która już samym swoim wyglądem informuje nas, do czego została stworzona. Nadwozie o rekordowo małej wysokości, sporej szerokości i niewielkim prześwicie jasno wskazuje, że nie mamy do czynienia z komfortowym autem rodzinnym, a samochodem, którego dewizą jest zapewnianie niczym nieskrępowanej przyjemności z jazdy. Podkreśla to fakt, że kierowca może skorzystać z możliwości pozbycia się dachu nad głową.

O tym, że MX-5 jest najprawdziwszym roadsterem świadczy również jego wnętrze. Nie znajdziemy w nim komfortowych miejsc siedzących dla całej rodziny czy funkcjonalnych schowków, a ujrzymy dwa fotele, które zamontowano tuż nad nawierzchnią i zaopatrzono w doskonałe trzymanie boczne. Szkoda tylko, że w kabinie jest tak ciasno – zarówno pod względem przestrzeni na łokcie, jak i miejsca nad głową. Choć… może tak właśnie być powinno?

Oprócz mocno ograniczonej swobody ruchów, wnętrze ma też inne wady – przyciski pokładowe, choć umieszczone pod ręką, zostały wręcz „porozrzucane” po całym kokpicie, a tworzywa użyte do wykończenia wnętrza pochodzą z niskiej półki (poprawki jakościowe przeprowadzone w ramach liftingu z 2009 roku niewiele pomogły). Podobać mogą się za to czytelne zegary ze wskazówkami „startującymi” z pozycji pionowej oraz umieszczony tuż pod ręką, niewielki drążek skrzyni biegów. To kolejne już cechy charakterystyczne dla kompaktowych roadsterów - podobnie zresztą jak bagażnik, który wygląda mizernie nawet przy kufrze… Smarta.

Znacznie lepiej niż przewożenie pakunków wychodzi Maździe dostarczanie kierowcy prawdziwej frajdy z prowadzenia. Ta cecha jest chyba największym atutem całego MX-5, bowiem inżynierowie dopracowali własności trakcyjne do perfekcji. Idealny rozkład mas pomiędzy osie, sportowo zestrojone zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy, a także napęd na tył i ultra-wydajne hamulce gwarantują pewne pokonywanie ostrych łuków drogi, a tym samym zachęcają do wykorzystania pełnego potencjału auta. Jak na sportowego roadstera przystało, komfort resorowania jest mocno ograniczony.

Niemała kwota widniejąca w cenniku Mazdy pod hasłem „MX-5” może nieco odstraszyć. Wystarczy jednak rzut oka na listę elementów wyposażenia seryjnego i oferty rywali, aby przekonać się, że pod względem kosztów zakupu japoński roadster jest wręcz bezkonkurencyjny. W gamie „mx-piątki” niewiele jest opcji, co spowodowane jest wysokim standardem wyposażenia. Seria obejmuje elektryczne sterowanie szyb i lusterek, skórzane wykończenie koła kierownicy, dźwigni zmiany biegów i foteli (te ostatnie są też podgrzewane), automatyczną klimatyzację, profesjonalny zestaw audio sygnowany przez Bose, reflektory biksenonowe, 17-calowe alufelgi i wiele innych.

Mazda MX5 generacja II

W prostocie siła - choć nadwoziu MX-5 brak finezyjnych przetłoczeń czy awangardowych detali, dzięki udanemu połączeniu wielu obłości prezentuje się świetnie. Skryte pod miękkim, składanym dachem wnętrze pomieści zaledwie dwie, i to niezbyt rosłe osoby, bo w kabinie jest naprawdę ciasno. Praktyczność pojazdu ogranicza też symboliczny, trudny w wykorzystaniu bagażnik. W aucie tego typu znacznie ważniejsze jest jednak to, że kokpit okazuje się czytelny i prosty w obsłudze, a dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego mamy tuż pod ręką.

Jeśli ktoś potrzebuje samochodu, który będzie zapewniał maksimum przyjemności z prowadzenia, to dobrze trafił - układ kierowniczy cechuje najwyższa precyzja, a sztywne zawieszenie, niewielka masa świetnie rozłożona pomiędzy osie i nisko położony środek ciężkości gwarantują właściwości trakcyjne niczym w gokarcie. Silniki - benzynowe 1.6 i 1.8 - nie są demonami mocy, ale w sprzężeniu z doskonałą skrzynią biegów zapewniają bardzo dobre osiągi. Do podróżowania zachęca też umiarkowane spalanie, ograniczeniem jest za to mizerny komfort resorowania.

Mazda MX-5 II. generacji to samochód ponadprzeciętnie bezawaryjny - solidna technika i wysoka jakość wykonania zapewniają spokojną eksploatację. Właściwie jedyną powtarzalną usterką, którą trzeba uznać za poważną, jest dość szybkie zużycie cewek zapłonowych. Poza tym, psują się same drobiazgi - dolne partie karoserii trapi korozja, pęka poszycie soft-topu, w układzie napędowym pojawiają się drobne wycieki, a elementy elektryczne mogą czasem odmówić posłuszeństwa. Jak na samochód sportowy, koszty serwisowania są bardzo niskie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Model kultowy, bardzo uroczy i całkiem słusznie podziwiany za swój niepowtarzalny charakter. Niestety, w Polsce MX-5 jest autem niszowym dla koneserów z zasobnym portfelem. Jeśli jesteś jednym z nich, na pewno masz taką Mazdę w garażu.
Luzacjusz: Gdy kiedyś byłem młody, byłem przystojnym Włochem, miałem dom w Toskanii i codziennie po spaghetti przygotowanym przez moją Sabrinę, wsiadałem z nią do mojego wozu i sunęliśmy po wąskich, górskich uliczkach. Miałem MX-5 i świat u swych stóp. Potem się zestarzałem, zdziadziałem i kupiłem kombi.

Silniki Mazda MX5

Mazda MX5 III - jaki silnik wybrać?

Letnie szaleństwo, wiatr we włosach, młodość! Tak beztroskie cechy w tak szałowym aucie wręcz trzeba uzupełnić odpowiednią grupką koni mechanicznych. Dlatego najlepiej wsadzić pod maskę 2-litrowy motor benzynowy o mocy 160KM. Japońskie silniki zazwyczaj trzeba „kręcić”, żeby pchnęły auto do przodu. Tutaj nie musicie szukać wysokiego momentu obrotowego na końcu obrotomierza, bo MX-5 waży tyle, co nic i łatwo wprawić ją w ruch. Do tego od 2000 obr./min. silnik ma tak dobraną charakterystykę, że pozostaje tylko delektowanie się jazdą. Dźwięk, przyspieszenie, łatwość prowadzenia – o to chodzi w roadsterze. Mniejszy motor ma 1.8l i niecałe 130KM. I tak pozwala zejść w sprincie do „setki” poniżej 10 sekund, ale to nie to samo, co w mocniejszej wersji. Warto go wziąć, jeśli preferujecie spokojną jazdę po miejskich uliczkach. W razie czego i tak potrafi pojechać szybciej.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Mazda MX5

Mazda MX-5 - Play Station to za mało

Ludzie mają słabość do luksusu. I nic w tym dziwnego, bo do dobrego łatwo można się przyzwyczaić. Podobnie jest z samochodami - klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, bluetooth, fotele z masażami, czy nawet telewizor... Najlepiej, żeby auto myślało za kierowcę i samo dowiozło do pracy, gdy ten będzie...

Przyjemność przede wszystkim - Mazda MX-5 (1998-2005)
 
Nasz test

Czy ogromna przyjemność z jazdy, doskonałe prowadzenie i niezłe osiągi mogą iść w parze z niskimi kosztami zakupu oraz utrzymania samochodu? Jak najbardziej! Mazda MX-5 to samochód niemal idealny, któremu lata ani kilometry niestraszne.

Mazda MX-5 - czerwone wasabi
 
Nasz test

Test kabrioleta pod koniec listopada wydaje się dziwnym pomysłem. Szarość za oknem, deszczowa prognoza pogody na 7 dni do przodu i szansa na przeziębienie już w drodze z biura na parking nie sprzyjają odkryciu wszystkich zalet auta bez dachu. Marzę o słońcu i upale - przynajmniej na jedną przejażdżkę....

Przyjemność z minusem
 
Nasz test

Rzadko który samochód wzbudził we mnie tak mieszane uczucia. Cieszyłem się strasznie, że będę miał możliwość pojeździć kabrioletem, który jest jednym z najładniejszych i najpopularniejszych tego typu aut na świecie. Przypadła mi wersja Roadster Coupe, której rozkładany dach jest metalowy. Są także wersje...

"Zielone piekło" MX-5

Nowa Mazda MX-5 przeszła surowe testy wytrzymałości na torze Nurburgring Nordschleife.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda MX5

Mazda MX5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda MX5autoWcentrum - społeczność Mazda MX5

najwyższe oktanyAuta - Mazda MX5

Mazda MX5 Madzia 44,86

Mazda MX5 Ruda 59,60

Mazda MX5 Unplugged 50,93

Mazda MX5 WYMIATACZ 49,05

Mazda MX5 NA '96 50,93

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda MX5

adastra1982 30,15

macciiek 88,20

stecu77 30,11

Krissominator 31,53

kazio284 30,14

bender30 30,08

sieraq87 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda MX5

Zlot MX-5 z okazji XX lecia modelu - Warszawa Bemowo 27.09.2009
Zlot MX-5 z okazji XX lecia modelu - Warszawa Bemowo 27.09.2009 Zapraszamy wszystkich którzy chcą pooglądać... Już wiadomo że będzie 200 aut - ...
projekt Turbo dobiega końca...
projekt Turbo dobiega końca... mechanicznie wszystko poskładane.... turbina IHI zaczyna dmuchać już od 2000 ob...
Lekkie, ale z 200 kmh zatrzymać tak łatwo nie jest, czyli o hamulcach.
Lekkie, ale z 200 kmh zatrzymać tak łatwo nie jest, czyli o hamulcach. Kiedy samochód odbierałem od jego pierwszej właścicielki w Niemczech, dowiedział...
no i była hamownia...
no i była hamownia... jak wiemy hamownia prawdę nam powie.... Mi powiedziała....175KM i 221Nm.......
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda MX5

107 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 KM): 2.0 MZR

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Mazda MX5
 

Najpopularniejsza wersja Mazda MX5

Mazda MX5 2.0 MZR 160KM - 2 drzwiowy cabriolet

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
skórzana tapicerka
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

107 900

Zobacz ofertę Mazda MX5 2.0 MZR 160KM - 2 drzwiowy cabriolet
 

Mazda MX5 najczęściej porównywane z:

Nissan 370Z
3.7 V6 (328 KM)
Audi A5
2.0 TDI (177 KM)
Audi TT
2.0 TFSI (211 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi Kamera Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi Kamera
Rocznik: 2013. Przebieg: 20 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 207 700 zł 149 900 zł
Zyskujesz: 57 800 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 S-Cross 2WD Premium Suzuki SX4 S-Cross 2WD Premium
Rocznik: 2013. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 100 zł 72 100 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mazda 5

Mazda 5
2.0 diesel 143 KM
202 000 km, 2006
25 000 PLN
Mazda 5
2.0 diesel 143 KM
126 000 km, 2008
35 999 PLN
Mazda 5
2.0 benzyna 146 KM
93 000 km, 2007
28 900 PLN
Mazda 5
1.8 benzyna 120 KM
15 000 km, 2011
51 900 PLN

Ocena auta Mazda MX5

Wybrane opinie

Mazda MX5 Cabrio 1.6 (115 KM)

Auto troche wściekłe, może dlatego że napęd na tył, jak chce się troche poszaleć to trzeba nabrać także sporo umiejętności, auto wymaga respektu od kierującego, jest bardzo czułe na fałszywe ruchy. Nie proponuje pierwszego dnia sprawdzac co potrafi, przesiadając sie z przedniego napedu, respekt i jeszcze raz respekt. Auto potrafi cieszyc ale osobe która umie jezdzic....ja sie caly czas ucze ;-)

dodał: cabriofun
Mazda MX5 Cabrio 1.8 i 16V (140 KM)

jestem bardzo zadowolony - jest to moje drugie auto, wiec nie mam problemu niemieszczenia sie bagazu - jak potrzeba jade Focusem, a to jest auto jedynie do przyjemnosci. Jedyna trudnosc to wysiadanie jak stanie sie przy wysokim krawezniku. Potrzebny do tego jest trening gimnastyczny. Od 0 do 220 idzie za noga powyzej juz wolniej. widzialem na liczniku 238.

dodał: LutRys@netscape.net
Mazda MX5 Cabrio 1.6 (115 KM)

Gorąco polecam ten model. Moze autko nie ma takiego kopa jak inne dostepne na rynku, ale zapewnia niezawodnosc, duza frajde z jazdy, oraz dostepnosc czesci. Polecam stronke znajdziecie tam opis mojego auta, informacje techniczne, oraz inne ciekawostki o mx5. Stronka bedzie dzialac od grudnia 2003r.

dodał: shawnm@interia.pl
Mazda MX5 Cabrio 1.6 i 16V (110 KM)

Jeśli ktoś szuka samochodu do jazdy głównie samemu - to trudno o lepsze auto za podobne pieniądze. Trzeba tylko się zdecydować na kilka wyrzeczeń (bagażnik, tylko 2 osoby)

dodał: prosac@interia.pl
Mazda MX5 Cabrio 1.6 i 16V (110 KM)

Jeśli ktoś szuka samochodu do jazdy głównie samemu - to trudno o lepsze auto za podobne pieniądze. Trzeba tylko się zdecydować na kilka wyrzeczeń (bagażnik, tylko 2 osoby)

dodał: prosac@interia.pl

Galerie Mazda MX5

Mazda MX-5 Spring Edition Mazda MX-5 25th Anniversary Edition (2014) Mazda MX5 2009 Mazda MX5 Soft Top Mazda MX-5 Facelifting Mazda MX-5 Spring Edition (2013) Mazda MX-5 Facelifting hard-top Mazda MX-5 Facelifting soft-top Mazda MX5 I Mazda MX5 MX-5 II - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Mazda

Mazda MX5

5 komentarzy

5 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~J..~J..

Witajcie,

Mam pytanie czy ktoś z was kiedykolwiek spotkał się z takim rozwiązaniem w mx-5:

http://i911.photobucket.com/albums/ac320/andrzejchudy/Miata_mx-5.jpg

filmik na youtube:
1:32



Gdzie można znaleźć taki zestaw?
Czy to tylko inwencja właściciela.

Pozdrawiam,
J.

~Piotr~Piotr

Po jeździe próbnej 3 tygodnie temu zakochałem się w niej na zabój!Nie mogąc się opanowanować zamówiłem to cacko w wersji 2.0 Sport i odbieram w tym tygodniu!!! Nie mogę się doczekać by tym "kartem" z otwartym dachem przemierzać Kaszuby cudownymi zakrętasami z moją super Kobietą!!!
Obiecuję, że po pierwszej jeździe będzie w siódmym niebie jak ja po mojej!!!!!

~marcel~marcel

mam miatę od czerwca przejechałem ponad 20 tyś. z czego 5 tyś po chorwacji-zajebiaszczo.. polecam 1.8 i jak znajdziesz to z klimą i 6-biegową. jak tylko mam wolny weekend to miatuję. pozdro. p.s.i to żdziwienie kierowców bmw i golfów gdy zostają w tyle bezcenne.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 374
Przejechany dystans
11 069 773 km
Zatankowanego paliwa
644 983 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 692
Wydanych pieniędzy
979 878 zł
Średnie wydatki na auto
1 205 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 709
Wydanych pieniędzy
1 384 042 zł
Średnie wydatki na auto
1 702 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (813)

Testy zderzeniowe Mazda MX5

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda MX5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda MX5 2002

Mazda MX5
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda MX5

Na podstawie 84 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Buago, dodano: 23.06.2012 17:45

Spalanie zależne od ciężaru prawej stopy :)

pełny raport Mazda Cabrio 1.6 i 16V

autor: sir, dodano: 19.08.2006 00:32

Ceny czesci spoko, zuzycie tez ok (srednio 7,5l.)

pełny raport Mazda Cabrio 1.6 i 16V

autor: maciek, dodano: 09.01.2010 18:54

doskonale-bezawaryjne,a pali tyle con powinien:)

pełny raport Mazda Cabrio 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Mazda MX5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda MX5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda MX5
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda MX5, oglądali także