Szukaj

Informacje o Mazda RX-8 1.3 Wankel 231KM 170kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Auta sportowe

Samochód sportowy o nadwoziu typu coupe (segment G) produkowany w latach 2003-2010. Następca modelu RX-7 i kontynuator słynnej serii RX. Podobnie jak w przypadku innych jej przedstawicieli, w RX-8 montowano silnik Wankla (silnik z tłokiem obrotowym) nazwany Renesis. W swoim czasie RX-8 był jedynym na świecie seryjnie produkowanym autem, w którym zastosowano to rozwiązanie. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu był prototyp o nazwie RX-01 z 1995 roku. W 2009 roku RX-8 został poddany modernizacji. Po zakończeniu produkcji modelu, japońska marka nie ogłosiła jeszcze jego sukcesora.

czytaj więcej
Powagosław

Auto, które budzi emocje. Stylistycznie bez zarzutów, z przodu przypomina nawet Corvettę. Można narzekać na zużycie paliwa, a kto kupuje sportowy samochód po to, żeby oszczędzać? Nie wystarczy, że jak na sportowca jest dość praktyczny?

~Powagosław
Luzacjusz

Że zacytuję filozofa: „Pięknem jest to, co samo przez się jest godne wyboru”. Może to i nie najtrafniejsza definicja piękna, ale tu pasuje. RX-8 jest godna wyboru. Nawet jeśli nazywa się jak jakiś cyborg z marnego filmu o kosmitach.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1308 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 8200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 211 Nm przy 5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 2
Układ cylindrów wankla
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Widoczność - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Michał
Mazda RX-8
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Samochód kontrowersyjny, jedni go pokochają, inni będą twierdzili że jest bezsensowne bo ich diesel albo jakieś 1.8 turbo to jest lepsze bo i mniej pali i nie jest takie dziwne... Jednak jeżeli ktoś szuka samochodu sportowego z japońskim charakterem, nietuzinkowym wyglądem i silnikiem wysokoobrotowym oraz jest gotowy na wyższe spalanie i poświęcenia wynikające z posiadania samochodu z Wanklem (np. słuchanie dlaczego silnik XYZ jest lepszy...) to jak najbardziej powinien rozważyć zakup Mazdy RX-8. Auto odwdzięcza się jeśli ktoś wie jak o niego dbać, fantastycznie prowadzi się w zakrętach i przyciąga spojrzenia osób na drodze oraz generuje niesamowitą frajdę u kierowcy. Pozdrawiam ;)
3,8
~Igor
Mazda RX-8
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Generalnie bardzo udana konstrukcja, świetnie prowadząca się karoseria, która ma znacznie więcej miejsca niż sugeruje jej zewnętrzny wygląd. Największy plus to prowadzenie, bo samochód jeździ jak po szynach i reaguje na najmniejszy ruch kierownicą. Największy minus to zdecydowanie eksploatacja - silnik nie nadaje się do ekonomicznej jazdy i niestety nawet w mieście przy tych minimalnych 3k obrotów spali kilkanaście litrów na 100 km. Moim zdaniem najlepiej nadaje się na auto na weekend/ do zabawy na torze, gdyż w codziennej jeździe spalanie i rytuał ( rozgrzanie silnika, przepalanie na wysokich obrotach, nie gaszenie na zimnym) jest nieco uciążliwe. Koszty niektórych napraw ( np. wahacze) dosyć spore ze względu na niewielką ilość części zamiennych. Ciężko znaleźć auto w tej cenie, które będzie prowadzić się równie dobrze. P.S. jak każdy japoniec ( i oczywiście mazda) lubi złapać rudej, dlatego warto zwrócić uwagę na karoserię.
4,1
~Dziki Rex
Mazda RX-8
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Auto bardzo delikatne i wymagające uwagi od użytkownika. Prowadzenie to prawdziwa przyjemność, zawieszenie rewelacyjne po 10 latach bez luzów czy widocznego zużycia. Praca w innym zakresie obrotów (trochę jak motocykl). Koszty umiarkowane mocno zależne od własnego zaangażowania. Paliwo tylko ze środkami czyszczącymi więc często to droższe. Spalanie "ile wlejesz tyle spali". Niestety dość wrażliwe na korozję. Bardzo praktyczne rozwiązanie wsiadania pasażerów (o dziwo się mieszczą) i ciekawe rozwiązanie do przewożenia nart. Bardzo pojemne jak na kategorię "coupe". Fatalna, psująca się zmieniarka CD. Utrzymanie czarnego w czystości graniczy z cudem.
Średnie spalanie dla Mazda RX-8 1.3 Wankel 231KM 170kW 2003-2010
13,6
l/100 km
14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,7
Liczba komentarzy: 1
Mazda RX-8
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
jezdze glownie po miescie(krakow), wiekszosc w korkach auto utrzymuje w przedziale 3000-4000 obr nigdy mniej przy takiej jezdzie spalanie 15-16 zalezy od korków, wieczorem przy pustych drogach jazda po winklach obroty non stop 7000-8500 wezmie ze 20 ,trasa spokojna jazda(z zoną) 6 bieg 4000 obr 12l, autostrada 240km/h...20 i wiecej, pali strasznie duzo ale za te pieniadze nie znajdzie sie auta o takich wlasciwosciach trakcyjnych, na kretych trasach nie podkoczy mu zadne auto z napedem na tyl, zawieszenie, rozklad masy, uklad kierowniczy po prostu bajka, szczerze polecam tym co przedkladają szalenstwa na zakretach od przyspieszen (ze swiatel odchodzi mizernie jak na ta moc słabiotki moment obr 211nm przy 5500obr)
15,3
Mazda RX-8
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
No źle, spalanie 14-15l przy 230 KM i 1300-1400 kg to trochę za dużo. Oczywiście bez pałowania, bo jak się trochę pobawić, to raz mi się "udało" w zimę dojść do 23l/100 km... Rekord najmniejszego spalania do 9l/100km - autostradą nad morze, ale z 4 osobami i pełniutkim kufrem.
16,7
Mazda RX-8
Coupe 1.3 Wankel 231KM 170kW
Auto ekstremalnie dużo pali (trasa - od 10l w górę, miasto od 15 w górę - mój rekord to 27l/100); drogie w eksploatacji, drogie części zamienne. Rzadko się psuje, ale w serwisowaniu kieszeń boli. Watra wydanej każdej złotówki.
Mazda RX-8