Szukaj

Informacje o Mazda Xedos 9 2.5 164KM 121kW 1993-2002

Lata produkcji: 1993 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1993 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 164 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 212 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 74,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Krzychu
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Mazda Xedos to znakomity samochód. Świetnie się nim jeździ dużo daje frajdy i przyjemności z jazdy. Duży wygodny samochód. Ma u mnie dożywocie - ciężko byłoby mi znaleźć następcę za te pieniądze. Ja mam Xeda poliftowego i jedyne co bym zmienił do skrzynie na manualną. Ja osobiście polecam Xedosa - oczywiście niezajeżdżonego. W tym samochodzie przebieg się nie liczy ( i tak ogrom w aut jeżdżących po naszych drogach ma przebieg podany w netto :) ) - najważniejsze by był w dobry stanie. Jeśli chodzi o rdzę to nie mam z nią kłopotów - progi, nadkola, podłoga - wszystko jest bez rdzy. Znakomity samochód
4,4
~marian
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Wcześniej miałem xedos 9 2.0 V6, teraz mam ponad 3 lata 2.5 V6, te same roczniki,oba manuale, poprzednim zrobione 70 tyś na PB, obecnym blisko 80 tyś na LPG. Po kolei, cena? Śmieszna, w tych pieniądzach ciężko o coś podobnego tak wygodnego, z taką mocą, niezaawodonością i spalaniem. Kupiłem w niemczech z niewiarygodnym niskim przebiegiem 120 tyś, teraz zbliżam się do 200 tyś km. Auto mimo 18-lat wciąż się świetnie prezentuje, każdy kto wsiada do niego, mówi że dałby mu dużo dużo mniej lat. Ale... Blacharka już nadgryza wiek, troche rys i małych parkingowych wgnieceń i nieszczęsne tylne nadkola, nie ma reperaturek i łatanie zdaje egzamin na 2 lata, potem wychodzi rdza, po kolejnych 2 latach trzeba łatać od nowa. Tak auto wolne od rdzy. Przyspieszenie, katologowo 8,6 s do 100 km/h, odstawia wszystkie 1,9 TDI, siedzi na ***** 1,8T z grupy VW. Dobrze przyspiesza do 180 km/h, maks jaki wyciągnałem to 230 km/h w niemczech, katalog podaje 220. Komfort, na postoju oczywiście silnika nie słychać, powyżej 160 km/h zaczyna się robić głośno, mam wrażenie że uszczelki lekko przepuszczają, auto ma w sumie 18 lat. Ekonomiczny, pali zaledwie litr więcej od 2.0V6. 50% trasy, 50% miasta mam ciągle 12 LPG. W mieście zatłoczonym, korkach, 11-11,5 PB czyli 14 LPG. Trasa tylko raz poniżej 10 LPG, holandia i prędkość 90 km/h. Przy 140 km/h - 12 LPG, 160 km/h 13 L LPG, 180 km/h 14,5 LPG. Mowa o tempomacie, autostrada niemiecka. Wygoda? Tak pod warunkiem że trasa to 1200 km, robiłem trasy po 2000 km do niemiec i spowrotem, plecy troche bolą, ale myśle że w większości aut tak jest. Serwis? Chcesz kombinować, tanio płacić to można, jak kupuje albo zamienniki wysokiej jakości (np klocki TRW 250 zł, ale hamuja i po 40 tyś km jeszcze starczą na co najmniej kolejne 20 tyś ) albo niestety serwis. Remont przedniego zawieszenia kosztuje niemało, ale wymieniasz raz i na wieki spokój. Generalnie fajne auto, dobrze przyspiesza, wygodne, klimatronik, elektryczne składane lusterka, kontrola trakcji, wyposażenie wystarczające, dobra jakość materiałów w środku. Musisz być przygotowany że czasami tysiaka trzeba wyłożyć, np kompletny rozrząd OEM kosztuje 800 zł, przednie tarcze ASO 550 zł. Ale tarcze wytrzymują 250 tyś, łączniki stablizatora 56 zł zrobiły 80 tyś km i nic. Także płace więcej, ale starcza na lata. Szkoda że już xedosów nie robią, mógłbym jeździć jeszcze długo nimi. Jest ich tak mało, że prędzej na ulicy spotkasz porsche niż xedosa :)
4,4
~Booocian
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Ogólnie uważam, że jest to wspaniałe auto. Nie jest oczywiście pozbawione wad ale w zestawieniu z zaletami są one małoistotne. Bardzo ładna linia nadwozia, piękny jasny środek wykonany z dobrej jakości materiałów. Wysoki komfort podróżowania nawet przy długich trasach. Mam ten samochód od kilku miesięcy w ciągu których przejechałem 17 tys. km i mimo to nadal czuję radość kiedy potrzebuję gdzieś jechać. Auto wzbudza zainteresowanie i podziw. Od kiedy jestem szczęśliwym użytkownikiem widziałem takie auto jakieś 3 lub 4 razy na drodze co dla mnie jest dużą zaletą. Xedos 9 pasuje do indywidualisty lub po prostu kogoś, kto nie lubi zbyt często powtarzających się na naszych drogach aut typu golf, A4, mondeo itp.
Średnie spalanie dla Mazda Xedos 9 2.5 164KM 121kW 1993-2002
10,8
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Spalanie jest niezłe jak na taka mase i pojemność i osiągi, na pewno konkurencja odstaje, gorzej z serwisem. Większość serwis, a to kosztuje, dla oszczędnych można regenerować zawieszenie, kosztuje 1/10 ceny a da się pojeździć. Ja osobiście wymieniam na nowe, łączniki jeszcze w zamienniki, ale: - dolne wahacze:sworzeń ori 340 zł, tulejki zamienniki po 100 zł, są dwie sztuki na wahacz - środkowe wahacze albo wymieni się sworzeń za 200 zł ori, albo cały wahacz 700-800 (zależy jaka strona, dziwne) albo zamiennik meyle, albo w niemczech na ebay-u za 500 :) - górne 320 zł Wszystkie ceny na strone, podobnie jest z tyłem, o hamulcach wcześniej pisałem, tanio nie jest, ale te zawieszenie wytrzymuje 200-300 tyś km, więc wymienia się raz, najlepiej kupić z wymienionym zawieszeniem :)
10,3
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Mam te autko od niedawna ale pare słów moge o nim napisac.auto bardzo wygodne ,duze ,troche za miekkie jak na nasze polskie drogi.przez 2 miesiace jezdziłem na benzynie przy oszczednej jezdzie wychodziło ok.10 litrów,przy normalnej jezdzie ok.11.przy lekkim szalenstwie 12 benzyny.napisałem lekkim szalenstrwie ---raz na 3 dni.oczywiscie jak sie przyciscie to ALE CHLA.przy predkosci 240 pokazuje 16-17 litrów.gaz sekwencja KME pożadnie zrobiona w Warszawie a wlasciwie pod Wawa 4000 zł .szybko sie przelacza ,pali przy normalnej jezdzie w stolicy 12-13.z cała pewnoscia polecam tenm samochód .jest to limuzyna w nutka sportowego auta.
11,8
Mazda Xedos
9 2.5 164KM 121kW
Z dostępnością niektórych części są problemy. Jeśli chodzi o koszty utrzymania to najdrożej wypada zawieszenie - wielowahacz kosztować musi. A tak poza tym tragedii nie ma, Xed nie psuje się, więc i na części nie idzie dużo.

Usterki Mazda Xedos

Liczba wpisów: 8
wyciek oleju, metaliczne dźwięki z pod pokrywy rozrządu.
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Witam. Dnia 7 stycznie br. auto sprawowało sie idealnie- jak zawsze. Dnia następnego około godziny 7-7:30 wyjechałem spod domu do dziewczyny mieszkającej 17km ode mnie. Zawsze odpalam i gaszę na PB. Po przejechaniu około 4-5km silnik zagrzał się i po wyjechaniu na DK74 przerzuciłem na LPG. Przejechałem tak około 90% reszty trasy bezproblemowo. Po dojechaniu praktycznie na miejsce przełączyłem na PB i zaczęły się problemy. Silnik osłabł, dotoczyłem się jakieś 300m na mostek i silnik zgasł zostawiając plamę oleju. Po czym "wczołgałem" się na podwórko. Odpalił w miarę normalnie ale nie miał siły jechać. Po kilkunastu minutach próbując odpalić usłyszałem metaliczny dźwięk spod pokrywy rozrządu. Po sprawdzeniu na kanale olej wydostał sie obok filtra oleju. Dodam również że w czwartek przed zdarzeniem został wymieniony olej na Platinum 10w40 do LPG wraz z filtrem. Miał zostać sprawdzony prąd na świecach ale niestety nie mam klucza i nie chcę przeciągnąć więc auto stoi u elektryka i czeka na swoją kolej. Rozrząd kompletny wymieniony 18-20 lipca 2012r. Po rozmowie z osobą która wymieniała komplet i opisaniu mu usterki stwierdził, że objawy nie wskazują na rozrząd. Nie wiem co mam zrobić. Mało kto chce się podjąć rozebrania tego silnika i sprawdzenia dolegliwości...
Oczekuje na rozwiązanie
gdy mrozi na dworzu odpala a gdy ciepło trzeba go kręcić
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • silnik
Mowa tu o ujemnej temperaturze pod chmurką-wtedy samochód zapala bez problemów...a kiedy jest ciepło i wilgotno samochód trzeba kilka razy próbowac odpalić..i długo kręcić..kiedy jest już rozgrzany nie ma z nim problemów...nie podoba mi sie to że raz zapala jak nowy,a innym razem jakby nie chciał...samochód był sprawdzany przez mechanika ale nic na to nie poradził...zaznacze ze mam lpg,poprzedni właściciel założył najprostszą instalację...cy przyczyna złego odpalania lezy po stronie lpg??co zrobić by było dobrze...świece i akumul. nowe kopulka i palec w porzadku-kable również....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Niedziała kilka układów elektrycznych
  • Mazda Xedos 6 2.0 144KM 106kW 1992-2000
  • instalacja elektryczna
Objawy pojawiły sie krótko po tym jak miałem bliskie spotkanie z kałużą po odwilży jaka przyszła tuż przed Nowym Rokiem. Pierwsze co zauważyłem to brak ogrzewania lusterek oraz tylnej szyby.Co sie też póżniej okazało przestał działać prawy xenon(nie są to ori xenony lecz zamontowane przezemnie ale dobrej firmy Philipsa więc nie jakieś Chiniole)co najgorsze podczas dalszej jazdy poczułem zapach palonej sie instalacji.Zacząlem szukać skąd sie ten zapach wydobywa i doszłem do skrzynki z bezpiecznikami która znajduje sie koło nog kierowcy. Siadło mi także podswietlenie w drzwiach oraz kabiny.Zacząłem sprawdzać bezpieczniki i jeden znalazłem przepalony.Wymieniłem go i podświetlenie kabiny zadziałało.Niestety reszta dalej nie działa a zauważyłem jeszcze że i lewe światło drogowe też już nie świeci.:( Może ktoś pomoże
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda Xedos 9