Szukaj

Informacje o Mercedes CLK W208 Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Auta sportowe
Sportowe, luksusowe coupe (segment G) produkowane od 1997 roku. Jak dotąd, powstały dwie generacje tego samochodu, z których najnowsza obecna jest na rynku od 2003 roku. Pod względem konstrukcyjnym, obie bazowały na Mercedesie Klasy C (m. in. wspólna płyta podłogowa), stylistycznie natomiast bliżej im było do wyższej Klasy E. W ofercie niemieckiej marki, CLK pozycjonowany jest właśnie pomiędzy tymi modelami. Od początku dostępny jako dwudrzwiowe coupe lub kabriolet. Od 2005 roku oferowany jest w zmodernizowanej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2295 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Slowik
Mercedes CLK W208
Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW
Mercedes CLK W208 jest samochodem bardzo uniwersalnym, może zastępować rodzinnego sedana jak i być sportowym, ładnie prezentującym się coupe. Jak dla mnie w tej chwili, nie ma lepszego samochodu. W miare duży samochód mieszczący bezproblemowo 4 osoby i dużo bagażu, do tego posiadający komfort klasy wyższej i osiągi wystarczające do wszystkiego. Jakość wykończenia oraz wykonanie na wysokim poziomie, wnętrze bardzo ładne. Jedynym minusem jaki dostrzegam w tym modelu jest słupek środkowy, dlaczego Mercedes musiał to zrobić?? Czemu nie mogło być tak jak w W124 Coupe lub CLK W209?! Podsumowując powiem tylko, że następnym samochodem będzie również CLK, tylko nie wiem czy nie W209, a jak W208 to tylko z V8!
3,7
~Maciek
Mercedes CLK W208
Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW
Auto o ładnej, nie starzejącej się linii. Wygodne poczas długich przejazdów. Z pewnością nie jest to auto sportowe, ale potrafiące takowe czasami udawać :). Z dużym apetytem na paliwo przy dynamicznej jeździe. Przyjemne w prowadzeniu, jednak nie dające poczucia pewności podczas szybkiej jazdy w zakrętach. Auto warte rozważenia.
3,9
~Kosa
Mercedes CLK W208
Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW
Ponadczasowa sylwetka,doskonała,takiej linii bocznej w 209(następca)moze pozazdroscic!Duzo uroku dodaje obnizenie i poszerzenie auta!plus gumy szerokosci rzedu 245 tył i 235 przód!na 17 calach!Slinka cieknie!Osiagi swietne!Dorzucilem jeszcze 50 koni!Nie spotkałem jeszcze pogromcy!
Średnie spalanie dla Mercedes CLK W208 Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW 1997-2002
10,9
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Mercedes CLK W208
Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW
Trasa - mieści się w granicach 9 L lpg, jeśli chodzi o cykl mieszany gdzie śmigam do pracy 25 km - trasa - 10 km miasto wychodzi około 11L-11,5L gazu - zalezy czy tez jezdze bardziej dynamicznie czy tez statycznie. Jeśli chodzi o maksymalne spalanie jakie udało mi się zanotowac to 12L gazu przy stałej prędkosci na autobanie 200-220 km/h. Tak samo ostra jazda po mieście - również w granicach 12 L. Jeśli chodzi o silniki 2.0 to nie ma proównania, ponieważ one spalają więcej w przeciwienstwie do 2.3 gdzie silnik jest doskonale zgrany z kastą tego samochodu. Dlatego też silniki 2,3 kompressor są bardziej ekonomiczne, większa moc - mniej spali żeby uciągnąc taką bude.
8,7
Mercedes CLK W208
Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW
Jazda mieszana, bardzo agresywna trasa (po zakupie) i miasto, proporcje 50:50 - 10l/100km. Jazda mieszana, dynamiczna trasa i miasto, proporcje 70:30 - 9l/100km Jazda mieszana, spokojna trasa i miasto, proporcje ok 85:15 - 8,5l/100km Jazda na czystej trasie, spokojna miasto to może 10-20km przy ok 450km trasy i udało się uzyskać wynik poniżej 8l/100km. Wcześniej miałem C180 i tam minimalne spalanie bylo 7,3l/100km które uzyskiwałem praktycznie przy każdym tankowaniu :) Mam prawie 80km więcej a przy tak samo "dynamicznej" jeździę spalam tylko 0,5l/100km więcej. Dla osób, które chcą jeździć o kropelce - wybierzcie C200, dla całej reszty - Kompressor to dobry pomysł.
9,6
Mercedes CLK W208
Coupe C208 2.3 Kompressor 197KM 145kW
CLK 2.3 KOMPRESOR...z roku 2000.Przebieg 178-tys km.Autko po wymianie wszystkich olejow,fitrow swiec iskrowych zachowuje sie tak jak by wyjechalo prosto z fabryki.Brzemienie silnika jest nie powtarzalne co do innych aut.Spalanie w ruchu miejskim to 12.5 do 13 lit.na 100 km...ale nawet mozna zejsc do 7Litr. na 100.Wszytko zalezy od kierowcy.Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny...zadnych problemow z jazda sportowa,skrzynia plynnie i szybko przerzuca biegi...pod warunkiem kontrolowania oleju w skrzyni biegow.Wnetrze wykonane z bardzo dobrych materialow i stylistycznie dobranych ksztaltow..krotko mowiac autko wspaniale pod kazdym wzgledem.Polecam wszystkim pasjonatom Mercedesa i nie tylko...Poprostu REWELACJA!!!!!1
Mercedes CLK W208 Coupe C208