Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mercedes GLK

Lata produkcji: 2008 - 2015
Segment: Małe SUVy
Luksusowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2008 roku. GLK uzupełnił gamę terenowych samochodów Mercedesa – jest w niej nie tylko najmłodszy, ale i najmniej przysposobiony do jazdy po bezdrożach. Swoją nazwą (Gelandewagen Luxus Kompaktklasse) oraz wyglądem nawiązuje do kultowej Klasy G. Bezpośrednim pierwowzorem dla GLK był jednak prototyp GLK Freeside Concept. Innym koncepcyjną inspiracją był model Smart Formore, który nie trafił do seryjnej produkcji. GLK, nie tylko stylistycznie, powiązany jest też z Klasą C, z którą dzieli płytę podłogową.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mercedes z dużym wdziękiem wykorzystuje modę na SUV-y, której w jego przypadku nie ima się nawet tak zwany kryzys. GLK jest zgrabny i elegancki, bo nie próbuje silić się na groźno-monumentalny styl znany choćby z Audi Q5.
Luzacjusz: Ile herbat można zaparzyć z jednej torebki? Zwykle dwie, ale jak parzy Mercedes to i pewnie tea party z jednej torebeczki by wyszło. Może GLK nie smakuje jak G, ale to niewątpliwie też herbatka z prądem. Nie mniej mocna niż pokrewny GL.

Z wyglądu lekki SUV Mercedesa to prawdziwy „pozorant”. Mimo, że jego zdolności terenowe prezentują się bardzo mizernie, pod względem stylistycznym bardziej nawiązuje do rasowych „pożeraczy bezdroży” niż dynamicznych crossoverów na asfaltowe szlaki. Jego kanciasta sylwetka, z „nadmuchanymi” błotnikami, ostrymi przetłoczeniami i wielkim grillem, przywołuje na myśl roboczą klasę G – jednego z najpopularniejszych off-roaderów na świecie. To wszystko sprawia, że nadwozie wyróżnia się w tłumie innych aut, w tym na tle konkurentów modelu GLK.

Proste, masywne kształty, w które „ubrano” zewnętrzną część auta, znalazły swoje zastosowanie również w środku. W efekcie, kokpit pozbawiony jest nowoczesnych, opływowych form designerskich, ale sprawia, że kierowca ma poczucie obcowania z bardzo solidną konstrukcją. Ważniejsze od wyglądu są jednak inne cechy wnętrza, a dokładnie jego zalety. Przede wszystkim mowa tutaj o znakomitej jakości wykonania oraz wysokogatunkowych materiałach. Kokpit może pochwalić się również rozsądnym rozplanowaniem przycisków pokładowych, a także wzorową czytelnością wskaźników (zarówno samych zegarów, jak i ciekłokrystalicznego ekranu umieszczonego na środku tablicy rozdzielczej, pod daszkiem).

Komfortowi podróżowania Mercedesem sprzyjają odpowiednio wyprofilowane fotele, jak również doskonałe wyciszenie. Kabina pasażerska nie jest niestety mistrzynią przestronności, bowiem na tylnej kanapie jest zdecydowanie za mało miejsca. Dodatkowe centymetry przydałyby się też w luku bagażowym, który można na szczęście łatwo powiększyć składając tylne siedzenia (i uzyskując jednocześnie równą powierzchnię ładunkową). W wożeniu pakunków sprzyja stosunkowo wysoka ładowność.

Podwozie GLK na miano sportowego nie zasługuje, ale mimo to do oferowanych właściwości jezdnych trudno mieć większe zastrzeżenia. Na dużą pochwałę zasługuje za to charakterystyka resorowania – auto pokonuje wszelkie nierówności bez kłopotu, nie informując o nich pasażerów. Bezpieczeństwu podróżowania sprzyja dobrze zestrojony układ kierowniczy, skuteczne hamulce oraz opcjonalny napęd na cztery koła 4Matic. Rewirem tego ostatniego są raczej polne drogi i zaśnieżone ulice niż trudne przeszkody terenowe.

Za pieniądze, które Mercedes życzy sobie za odpowiednika Audi Q5 i BMW X3 można stać się właścicielem np. Mitsubishi Pajero, które jest od GLK nie tylko znacznie większe, ale i o niebo sprawniejsze podczas jazdy po bezdrożach. Na korzyść SUV-a spod znaku gwiazdy przemawia wyposażenie – bogaty standard (obejmujący pełną „elektrykę”, podgrzewanie lusterek, wielofunkcyjną kierownicę czy przednie światła przeciwmgłowe) idzie w parze ze sporym zestawem luksusowych opcji.

Dane techniczne Mercedes GLK

Silniki

Moc silników 143-305 KM

Poj. silników 1 991-3 498 cm3

Prędkość maks. 195-238 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,4-10,8 s

zobacz dane techniczne

Oceny Mercedes GLK

Średnia ocena modelu

na podstawie 35 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Wyciszenie

+ Silnik

Wady

- Koszty utrzymania

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Mercedes GLK

Samochód bardzo fajny. Nie jest piękny. Ale przy dobrej konfiguracji (kolor, koła) zwraca na siebie uwagę i jest gadżeciarką zabawką. ... więcejKanciata linia spowoduje, że nie stanie się stary zbyt szybko. A może wcale się nie zestarzeje jak G. Ma zdecydowanie za mały bagażnik. Jeśli kupujesz go bo jest większy od C klasy, to zapomnij. Tu nie ma wcale więcej miejsca niż w C, czy BMW3. W bagażniku dwie walizki i koniec. Ja osobiści wolałbym go, gdyby miał około 300KM. Byłby zdecydowanie szybszy wtedy od 170konnych rodzinnych aut, typu Insygnia, Mondeo, Passat. A tak, to trzeba się trochę gimnastykować z przedstawicielami handlowymi. Spokojnie pojedzie baz proszenia 230km/h. Ale to dziś żaden wyczyn. Powinien mieć możliwość jazdy 250 bez problemu. A do tego brakuje mocy. Choć z góry nim tyle pojechałem ukryj
dodano 17.08.2010 przez
Auto z kratką. Sprzedawca "zapomniał" poinformować że roletę do bagażnika będę musiał trzymać w szafie. Gdybym wiedział że do bagażnika ... więcejkażdy bedzie mógł zajrzeć to zamówiłbym przyciemniane tylne szyby. Nie poinformowano mnie też o problemach z ksiażką adresową telefonu. Problemy z synchronizacją książki. Przy sporym apetycie na paliwo zbiornik jest trochę za mały. ukryj
dodano 10.02.2011 przez
Zobacz oceny Mercedes GLK Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mercedes GLK

Wybrane raporty spalania Mercedes GLK

Niskie spalanie powoduję oszczędności, co przy 30 tys.km rocznie ma znaczenie. Trzeba się liczyć też z tym, że komplet opon ... więcejto 2-2,5 tys.zł., auto jest prawie nowe, więc przynajmniej nie powinno być awaryjne. ukryj
dodano 24.07.2015 przez
Spalanie rośnie w korkach, normalna jazda to 9,5l/100 w średnio zakorkowanym mieście. Nie ma znaczenia rozmiar opon ani pora roku. ... więcej"Dyszka" w mieście to realny wynik. ukryj
dodano 20.01.2015 przez
Spalanie jest stosunkowo duże, ale samochód nie zaskakuje kosztownymi usterkami więc jest ok.
dodano 21.01.2015 przez
Zobacz raporty spalania Mercedes GLK Dodaj raport spalania

Dealerzy Mercedes

Duda-Watin S.A.

Duda-Watin S.A. Mercedes Poznań

wielkopolskie, Poznań, Ptasia 4

Więcej

Mercedes-Benz Grupa Wróbel

Autoryzowany Dealer marki Mercedes-Benz oddział Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Klecińska 155

Więcej

MERCEDES-BENZ SOSNOWIEC

Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o.

śląskie, Sosnowiec, Gottlieba Daimlera 1

Więcej

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

Auto-Studio Sp. z o.o. Mercedes Łódź

łódzkie, Łódź, Rokicińska 78

Więcej

AUTO IDEA SP. Z O.O.

AUTO IDEA SP. Z O.O. Mercedes Białystok

podlaskie, Białystok, Narodowych Sił Zbrojnych 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Typowe słabe punkty Mercedes GLK

Liczba wpisów: 2
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mercedes GLK dodaj typowy słaby punkt