Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W169 Limuzyna

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: VANy
Produkowany od roku 1997, model niższej klasy średniej (segment C, grupa premium). W klasie kompaktów znalazł się dopiero za sprawą debiutującej w roku 2012 trzeciej generacji. Modele W168 i W169 (poprzednie dwie generacje) miały nadwozie kompaktowych minivanów i klasyfikowane były w segmencie B. Klasa A stała się pierwszym Mercedesem w historii o napędzie na przednie koła. W aucie wdrożono nowatorski system mający absorbować siłę czołowego zderzenia o nazwie „Sandwich”. W wyniku problemów z przejściem tzw. „testu łosia”, produkcję Mercedesa Klasy A I generacji zawieszono na kilka miesięcy na przełomie lat 1997 i 1998.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 3883 mm
Szerokość 1764 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1593 mm
Rozstaw osi 2568 mm
Rozstaw kół - przód 1556 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 675 mm
Zwis tylny 640 mm
Prześwit 150 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 506 mm
Długość kolumny kierownicy 1995 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 989 mm
Długość siedziska przedniego 512 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 689 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 358 mm
Długość siedziska tylnego 504 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1422 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1444 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1411 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1381 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1370 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 435 l
Wysokość bagażnika 975 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 723 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1318 mm
Wysokość progu załadowczego 611 mm
Drzwi tylne - wysokość 840 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~PG
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 160 CDI 82KM 60kW
Idealne do przemieszczania się po mieście. Jest to moje pierwsze auto. Pomimo swoich gabarytów w aucie jest bardzo dużo miejsca, ja sam mam 190 cm wzrostu i czuje się w nim mega komfortowo. Spalanie na poziomie 6-7l/100km, ale to dlatego, że wyciskam z tego silniczka co się da, przy spokojnej jeździe jest to +/- 5l/100, a jeżdżę głownie po mieście. Byłem w szoku, gdy z dociążonym autem, jakieś +500 kg, na jednym baku zrobiłem 850 km (średnie spalanie wtedy miałem 4,9/100) i dopiero zapaliła się rezerwa. Przy prędkościach powyżej 100 km/h w aucie robi się głośno, przy 140 km/h nawet nie ma co rozmawiać z pasażerem. Zaraz po zakupie przy ok. 170 tys zostało wymienione sprzęgło i przy 195 tys wymieniałem sworznie wahacza. Jeżeli ktoś mnie poprosi o polecenie auta do miasta z czystym sumieniem polecę mu a klasę.
4,2
~ToMiś_po_4_latach
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
Powtórzę to co pisałem 4 lata temu. Auto jak na tą klasę bardzo dobre. Nie opłacalne w zakupie jako nowe. Polecam zadbanego 3-4 latka w przeszło połowie niższej cenie. Silnik diesla tylko i wyłącznie 140KM/300Nm (A 200 CDI), chyba że komuś nie zależy na osiągach i lubi przejażdżki i dreszczyk emocji przy wyprzedzaniu ciężarowego (zdążę czy nie zdążę?). Wersja Elegance lub Avangarde (nieco twardsze zawieszenie). Ogólnie auto godne polecenia do miasta, jak i w trasę, dla niewielkiej rodziny jak moja (2/3 dorosłe osoby + mały psiak). W chwili obecnej kupowałbym w benzynie A 200 lub A 200 Turbo, gdyby nie pojemność silnika powyżej 2,0l (2043ccm) i związana z tym kosmiczna akcyza. Do rozważenia również wersja A 170 lub A 180 po 2009r., 115KM i 155Nm w automacie, bo w manualu skrzynia jedynie 5-biegowa. Podsumowując... Biorąc pod uwagę, że auto ma przejechane 182tys. i 8 lat i nie było przy nim robione nic! oprócz EGR (serwisowane w ASO do 145tys.) i czystej eksploatacji to naprawdę jestem zadowolony. Niemniej ponieważ to CDI trzeba o niego dbać, i pamiętać o bardzo dobrym paliwie, bardzo dobrym oleju i markowych filtrach. Jeżeli ktoś uważa, że go nie stać lub będzie próbował szukać oszczędności to na pewno prędzej niż później zaboli (koszt jednego wtryskiwacza to jakieś 1700zł + wymiana :). Jeżeli ktoś ma tą świadomość i pilnuje inspekcji i przeglądów to wszystko będzie ok.
4,0
~Łukasz
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 180 CDI 109KM 80kW
Bardzo przemyślana konstrukcja samochodu. W niewielkim samochodzie wygospodarowano sporą przestrzeń. Bardzo dobra jakość wykonania na tle klasowych konkurentów z lat 2004-2012. Tak, samochód drogi w serwisie (Marka Premium i ciasna zabudowa). To już moja (żony) 3-cia A klasa - W168 170CDI, W169 200CDI i aktualnie W169 180CDI. Coś jest w tym modelu co powoduje że do niego wracamy.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A W169 Limuzyna
6,6 – 8,1
l/100 km
5,6 – 6,6
l/100 km
7,6 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 160 CDI 82KM 60kW
Auto od 6 lat w użytku. 82km nie pozwalają na wyczynowa jazdę ale na niesamowicie oszczędna odcinek mieszany miasto trasa miasto w sumie ok 40 km plus 4 osoby na pokładzie 5-5,2 przy ok 100 km/h W zimę auto spali ok 6 chyba ze mamy trasę min 40-50 km wtedy już zejdzie nam do 5-5,5 mój rekord na odcinku 38 km odcinek Chorzów - Tychy 3,6 L na 100km jeżeli chodzi o konkretniejsze wartości to mniej więcej 80-100 km/h poniżej 3,6-4,5 100-120km/h 4,5-5,2 i 140+ 5,5-6 auto nigdy nie spaliło mi więcej jak 6 litrów nawet na trasie 600km 3 osobach na pokładzie i średnio 140-150 auto super oszczędne tylko ze bardzo spokojnie się rozpędza plus mało awaryjne 6 lat 120 tys. Przebiegu i tylko amortyzatory przód tył plus czujnik esp
8,2
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 1.5 160 95KM 70kW
Od najmniejszego spalania: Na trasie Bydgoszcz-Grudziądz (przejeżdżając przez całe miasta) spalanie wyniosło 6.4. Pewnie gdybym nie musiał wjeżdżać do żadnego z nich, spalanie spadło by nawet poniżej 6... Więc pod tym względem dobrze. W mieście jeżdżąc na prawdę ekonomicznie można mieć chwilowo nawet poniżej 7 litrów... jednak i tak przy normalnych warunkach, bez większych korków możemy otrzymać 7.5 litra. Normalne miejskie spalanie przy korkach, bez szaleństwa wynosi 8.5 litra. Jednak jak damy samochód komuś, kogo nie obchodzi stan naszego autka i zacznie go piłować gaz-> hamulec to spalanie skacze od razu powyżej 10. Szczególnie przy manewrowaniu, staniu i krótkich odcinkach.
6,7
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 2.0 200 CDI 140KM 103kW
Spalanie jest bardzo dobre biorąc pod uwagę mój styl jazdy i praktycznie ciągle pracującą klimatyzację. W mieście w bardzo dużych korkach 10-12 l, w normalnych warunkach w mieście 6,5-8 l, w trasie na szóstce 5,0-5,5 l przy pełnym załadowaniu i prędkości 100-110 km/h, na autostradzie 6-7 l przy 140 km/h i 7-8 l przy prędkości 160-170 km/h to moim zdaniem bardzo dobre wyniki. Na przeglądy do ASO, po ich dywagacjach, drapani po głowie, wymyślaniu, czyt. klasycznym naciąganiu, przestałem jeździć. Mam dobrego i sprawdzonego mechanika, który naprawia tylko Mercedesy i w nich się specjalizuje. Ceny części wbrew pozorom naprawdę niskie w porównaniu do innych aut: - tarcze ATE + klocki przód - ok. 400 + 200 zł/kpl. - tarcze ATE + klocki tył - ok. 300 + 150 zł/kpl. - amortyzatory usportowione Bilstein przód - ok. 900-1000zł/kpl. - koło dwumasowe LUK - ok. 2100zł - kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem LUK - ok. 1400zł - zawór EGR (recyrkulacji spalin) - ok. 1000zł Niestety wymiana np. sprzęgła i dwumasy to koszt robocizny od 1200zł w górę (wyjęcie całej jednostki napędowej) i tu rzeczywiście specyficzna konstrukcja auta daje o sobie nie najlepiej znać.
Mercedes Klasa A W169 Limuzyna