Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa A W176

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: VANy
Trzecia generacja Mercedesa Klasy A zadebiutowała na rynku w 2012 r. Przedstawienie modelu o symbolu W172, następcy W169, poprzedzona była zaprezentowaniem prototypu Concept A-Class, który zwiastował olbrzymie zmiany czekające Klasę A. Najbardziej istotną zmianą występującą w nowej Klasie A jest odejście od nadwozia o kształtach minivana. Obecnie najmniejsze auto w ofercie niemieckiej marki to bardziej sportowy hatchback. Klasę A III w znacznym stopniu powiększono – jest o 40 cm dłuższa oraz aż o 16 cm niższa i tym samym awansowała z segmentu B do segmentu C.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz

Mercedes Klasa A W176 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

3,7
~Komar
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Sportowe autko z pazurem; ciekawe, wyróżniające się na drodze. Raczej na pokaz niż na co dzień. Raczej do jazdy wkoło komina niż na długie trasy. Zdecydowanie dla singla lub pary, a nie rodziny z dziećmi i psem. Mało praktyczne - niewielka ilość miejsca w bagażniku, mało miejsca na tylnej kanapie, sportowe kubełki nie wygodne w dłuższej trasie, zdecydowanie nie ekonomiczny przy prędkościach autostradowych (powyżej 140km/h). Słabo wyposażony w pakiecie AMG (klima jednostrefowa i nie automatyczna, słabe nagłośnienie jak na ten poziom lansu, brak automatycznych świateł/wycieraczek/lusterka środkowego/aktywnego tempomatu/trzymania pasa itd, niewielki wpływ na działanie przy zmianie trybu sport/eco/comfort). Te liczne fuck-upy rekompensuje lans i właściwości jezdne i po prostu przyjemność z jazdy tym autem. Bardzo eleganckie wnętrze (alcantara, skóry, kubełki, deska) - robi wrażenie! Dobrze zestrojona skrzynia automatyczna, która z niewielkiej w sumie mocy (122hp) robi prawie wyścigówkę. Zawieszenie twarde ale daje bardzo dobrą przyczepność i kontrolę na krętej drodze - może zaskoczyć, bardzo sprawne hamulce. Wisienką na torcie jest przyjemna, gruba, malutka kierownica. Autko bardzo fajne, ale ciut za drogie. Za te pieniadze mamy np. znacznie lepiej wyposażoną Toyotę, w dieselku, w kombi, która po stokroć lepiej sprawdzi się na trasie - ale to głupie porównanie - bo przecież to Merc w turbo benzynie i absolutnie nie na trasę... Z rzeczy wartych dodania - dość okrojone możliwości konfiguracji radia; ekran przytwierdzony na stałe (powinien się delikatnie nachylać w stronę kierowcy lub mieć możliwość regulacji) i powinien być dotykowy! Gałka/joystick do obsługi dość wkurzający, ale dla posiadaczy marki już znany - kwestia przyzwyczajenia - mi nie odpowiada. Lans, lans i jeszcze raz lans - niezbyt praktyczny, ale lans ;) Czy kupił bym ponownie? Tak, ale ze zdecydowanie lepszym wyposażeniem. Pakiet AMG to za mało wg mnie. Brakuje tu zbyt wiele rzeczy, które poprawiają komfort na co dzień.. (Pakiet AMG w tym przypadku to tylko ładniejsze wnętrze, fotele, dywaniki, zderzaki, grill, koła).
4,6
~Robert
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 122KM 90kW
Świetnie wyglądające - mam pełen pakiet AMG - auto, które świetnie jeżdzi. Mój samochód wyposażony jest w dwusprzęgłowy 7 biegowy automat z manetkami przy kierownicy. Można nieźle sie pobawić i naprawdę ta moc , a w szczególności moment obrotowy połaczony z bardzo szybką skrzynią w zupełności wystarczy do "łykania" kolejnych aut na drodze. Przejechałem nim europę, poruszam się obwodnicą trójmiasta i samym trójmiastem i wszędzie auto sprawdza się na medal. Zużycie paliwa od przeglądu do przeglądu - 15 tys km- 7,2 l / 100 km. Fakt - 70 % jazdy to drogi szybkiego ruchu. (jeśli obwodnicę 3 miasta można za takową uważać he) W samym mieście średnio ok 8 litrów / 100 km.
4,5
~jj
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d 2.0 250 211KM 155kW
Wystawiam opinię po raz drugi, tym razem po przebiegu 200.000 km. Całokształt: doskonale! To jest auto, które nigdy mnie nie zawiodło, zawsze odpala i nigdy nie zgasło bez mojej wiedzy. Do serwisu jeżdżę tylko na wymiany olejów, płynów, filtrów i świec. Mesia nie trapią żadne problemy z silnikiem, skrzynią biegów, zawieszeniem, czy układem kierowniczym. Jestem niesamowicie zadowolony z jakości wykonania tego auta i planuję zakup kolejnego mercedesa. Tego oczywiście nie pozbywam się, zostaje w rodzinie. Byłbym szalony sprzedając go teraz.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A W176
6,3 – 12,9
l/100 km
4,5 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d 1.8 180 CDI BlueEFFICIENCY 7G-DCT 109KM 80kW
Jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów, którym jechałem. Warto wspomnieć, że na zużycie paliwa w dużej mierze wypływają umiejętności kierowcy, nie tylko sam silnik i warunki na drodze. Minimalne spalanie na trasie (ekonomiczna jazda) to okolice 3.5 litra na 100 kilometrów (wiosna-lato, trasa 160 kilometrów, prędkość do 110 km/h), jazda po mieście i okolicach 4.5 litra. Jeżeli jednak chcemy poczuć lepsze osiągi to wybieramy tryb Sport - dynamiczna jazda na trasie o długości 2000 kilometrów, prędkości dochodzące do 200 km/h, spalanie na takiej trasie wyniosło około 6 litrów na 100 kilometrów. Mam jeszcze trasę z Podhala na Mazury, tam prędkość maksymalna wyniosła bodajże niecałe 120 km/h, a spalanie po powrocie pod dom wyniosło około 4.6 litra. Wszystko zależy od warunków na drodze, temperatury oraz umiejętności kierującego. Warto dodać, iż w zimie spalanie podczas trasy turystycznej po bocznych drogach (+po miejscu) nie wykraczało powyżej 5 l/100km. Jeśli to dla kogoś ważne - Samochód zadbany, drugi właściciel, przebieg na dzisiejszy dzień 113 000 kilometrów, piękny, czarny mercedes. Auto godne polecenia, jeśli chodzi o dynamikę, komfort jazdy, stylistykę i co najważniejsze - KOSZTY UTRZYMANIA, czyli bezawaryjność i niskie spalanie, które jest miłe dla portfela. P.S. Wiele osób mawia, że to "emerycka jazda", ale patrząc na niektóre prędkości rozwijane podczas tych tras to mógłbym z nimi na ten temat polemizować... Pozdrawiam z Podhala - Góral, który prawo jazdy posiada od kilkudziesięciu lat, a podczas jazdy na postoju nauczył się ekonomicznej jazdy, co było w czasach paliwa na kartki bardzo przydatne.
4,0
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d Facelifting 180 d 109KM 80kW
Pisze o jeździe bardzo ekonomicznej, czyli poruszamy się maks 115km/h a na prostych odcinkach do 100km/h. 3.3 osiągnięte na trasie Bydgoszcz-Gdynia, 3.5 Gdynia-Bialystok, ale da się jeszcze mniej, bo były odcinki, gdzie wielokrotnie przyspieszalem. Przy klasycznej jeździe auto spała 4.6-5.2l mierząc na odległościach ok 10000km. Zimowe opony zbliżają do wyższych wartości. To auto naprawdę daje możliwości oszczędzania, auta o dużych pojemnościach, lub benzyniaki nie pozwalają często na zejście poniżej 6l.
7,5
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d 2.0 250 211KM 155kW
Serwis drogi, bardzo drogi, mówię o standardowym przeglądzie połączonym z wymianą oleju. Za wszystkie drobne prace ekstra dopłata. Podam przykład - mechanika okna dachowego jest regularnie smarowana, zgodnie z wytycznymi producenta. Ale w wytycznych nie ma punktu do przesmarowania uszczelek, które potrafią zatrzeszczeć, jak przyschną, więc za to trzeba dopłacić kolejne kilkadziesiąt złotych. Ale za to nie mam absolutnie żadnych kosztów związanych z usterkami z mechaniką, elektryką, zawieszeniem. Żadnych kosztów poza przeglądami.
Mercedes Klasa A W176