Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa B W245

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: VANy
Mercedes Klasa B to produkowany od 2005 r. kompaktowy minivan, który ze względu na rozmiary jak również typ nadwozia pozycjonowany jest pomiędzy segmentami C (niższa klasa średnia) a K (minivany). Model ten przez producenta określane jest jako Compact Sports Tourer. Klasę B uważa się za następcę Mercedesa Vaneo. W katalogu Mercedesa auto zajmuje pozycję obok mniejszej Klasy A, z którą ma wiele wspólnych elementów. Oba najmniejsze Mercedesy to także jedyne samochody niemieckiej marki o napędzie na przednie koła. Klasa B przeszła facelifting w roku 2008. Druga generacja Mercedesa Klasy B została wprowadzona na rynek w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Nie jest to i nigdy nie było wybitne dzieło designerskie Mercedesa. Ani to kompakt, ani typowy minivan. Nie wzbudza zazdrości, podziwu, właściwie nie wzbudza za wiele emocji w ogóle. A jednak to działa. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby Merc Klasy B był psem, byłby bassetem – jest dość przyciężkawy, ze specyficznym wyglądem z boku i pewnym ukrytym urokiem, który trudno dostrzec, jeśli nie lubi się bassetów. Nie bardzo to rozumiem, ale wiem, że bassetów nie można nie lubić. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~kris
Mercedes Klasa B W245
Sports Tourer 170 116KM 85kW
Mercedes-Benz B170 W245 rok 2006 LPG Fabryczny Trafiłem na ten portal... i co mnie ujęło? jedno zdanie: typowe niedomagania i usterki... Ja dla odmiany nie proszę o poradę tylko opiszę kilkuletnie doświadczenie z posiadania B-Klasy: od czego zacząć.... chyba od tego, że nie kompletnie nie rozumiem cen tych modeli w serwisach ogłoszeniowych pojazdów używanych, niestety za ceną nie idzie jakość i bezawaryjność. Typowe problemy... korozja pojawiająca się znikąd, pod lakierem w najmniej oczekiwanych miejscach, awaryjność klimatyzacji... masakra, albo chłodnica, albo sprężarka się zaciera, albo gdzieś nieszczelność, matowiejące szkła reflektorów, łuszcząca się folia z radia-ekranu, instalacja fabryczna LPG Tartarini albo wywala błędy powietrza, albo wywala błędy sondy, wiecznie regulacja, soft ustawianie LPG żeby nie wywalało błędów, gnijące tarcze kotwiczne tylnych tarczobębnów i wieczne problemy z ręcznym hamulcem, rozwiązanie dwóch katalizatorów pomiędzy którymi jest sonda lambda jest nieszczęśliwe, usunięcie jednego zapchanego katalizatora nie jest rozwiązaniem w przypadku fabrycznego LPG, zapchasz katalizator musisz kupić nowy katalizator, bo nie pojedziesz już na LPG Tartarini, słynne problemy ze stacyjką - typu jeździsz... wszystko okay, staniesz pod marketem i już nie odjedziesz... bo kluczyk rybka + stacyjka przestały się komunikować...przekręcasz i rozrusznik głuchy, nawet nie ma pyknięcia... ot taka przypadłość A klasy i B klasy z kluczykami rybkami, co następne.... 200 tys i łańcuch rozrządu zaczyna żyć swoim życiem, nie wymienisz... schrupie wszystkie ślizgi bo jest luźny jak szmata, nisko ustawione świece i kable wysokiego napięcia, prawie pod silnikiem powodują że jedna większa kałuża i zapomnij że pojedziesz dalej, dolne sworznie wahaczy mam wrażenie że należy wymieniać co 15 tys jak olej bo co bym nie kupił to na polskich drogach dłużej niż 20 tys nie wytrzymują, długa prawa półoś napędowa wyważona fabrycznie zaczyna szybko bić i przy ponad 100km/h czuć często wibracje w każdym egzemplarzu z przebiegiem powyżej 200tys. Problemy z tylnym spryskiwaczem... to jak piosenka, słychać że sika, ale gdzie.. bo na tylną szybę na pewno nie, kruszeje wężyk i szukaj gdzie jest nieszczelny, system kontroli ciśnienia powietrza w kołach na podstawie pomiaru ilości obrotów koła... chyba nie muszę tłumaczyć co to za wynalazek ? Zrób na małym rondzie trzy okrążenia wokół i wywali błąd niskiego ciśnienia...super wynalazek RunFlatIndicator... nie wiem kto to wymyślił, a teraz wisienka na torcie... spróbuj znaleźć mechanika który będzie chciał usunąć jakąś drobną awarię w tym aucie... problem z alternatorem, problem z rozrusznikiem, problem ze sprężarką klimatyzacji... nie znajdziesz bo każdy powie... PANIE DO TEGO TRZEBA SILNIK WYJĄĆ... to skąd te ceny używanej B klasy ? NIE MAM POJĘCIA !
4,6
~Fox39
Mercedes Klasa B W245
Sports Tourer 170 116KM 85kW
Auto bardzo udane moim zdaniem przesiadłem się z seata cordoby 1.4 75KM ( też z gazem) z 2004r. mimo że seata kupiłem jak miał 6 lat to mercedes co do jakośći to widać gołym okiem . merc w mojej konfiguracji jak był nowy kosztował 130tyś.zł a seat 55 tyś. Merc ma 13 lat teraz a seatem dalej jedzi teść i jest poprostu przepaść Seat rdzewieje wszedzie merc tylko klapa . Usterki to drobiazgi . zawieszenie super nic nie grzebane od nowości a w seacie juz 2 razy zawieszenie było robione ( amory , sprężyny i 4 razy wymieniane łączniki stabilizatora ) a w mercu nic.
4,3
~MagielZagiel
Mercedes Klasa B W245
Sports Tourer 200 CDI 140KM 103kW
Auto posiadam prawie cztery lata,przejechałem nim bardzo dużo kilometrów i stwierdzam że jest autem nieprzeciętnym- sylwetka auta , bezpieczne -dobrze trzyma się drogi,szybkie -silnik 2,0 diesel 140km i co jest istotne to bardzo mało pali.Sporo miejsca jest dla 4 osób z pełnym bagażnikiem toreb podróżnych "nie czuć" obciążenia auto przyśpiesza jak należy.Dobre i solidne auto rodzinne na którym można polegać,wsiadasz i wiesz że bez problemu dojedziesz do celu.Jeżeli ktoś lubi spokojnie jeździć i mieć auto w którym spalanie miło zaskakuje to polecam.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa B W245
7,2 – 9,0
l/100 km
6,3 – 6,6
l/100 km
7,7 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Mercedes Klasa B W245
Sports Tourer 200 CDI 140KM 103kW
Na temat spalania tego samochodu już mogę trochę powiedzieć. Przejechałem tym autem w ciągu 2 lat nieco ponad 40 tys. kilometrów. Najniższe średnie spalanie jakie odnotował komputer gdy siedziałem za kierownicą wyniosło 4,9 l/100. Do wyniku 4,6 udało się zejść mojej córce (widziałem na własne oczy) i było to tydzień po tym jak otrzymała prawko. Żeby osiągnąć takie wyniki trzeba jechać drogami gdzie jest dozwolone 90km/h i przejechać ze 200 km. Poruszając się drogami typu S (120 km/h) spalanie kształtuje się już na poziomie 7 litrów. Średnie spalanie z tych 40 tysięcy km wynosi 6,3 litra
5,4
Mercedes Klasa B W245
Sports Tourer 180 CDI 109KM 80kW
Spalanie przy jeździe na emeryta to naprawdę 4 litry i mniej, ale jedziemy do 90 kmh i nie wyprzedzamy, nie grzęźniemy w miastach - ogólnie do osiągnięcia i to nie rzadko, tyle że trzeba samemu jechać. Spalanie w trasie przy 2 osobach i pełnym bagażniku to 5 do 5 i pół litra, zależy ile wyprzedzania i zatrzymywania się. W 5 osób i pełnym bagażniku na autostradzie przy prędkościach 140-150 kmh spalanie tak do 6.7-6.8 skacze, co jest nadal rewelacyjnym wynikiem. Jednakże, to nie jest auto na trasy, po 100 kilometrach Wasze kręgosłupy umierają w bólach, jest głośno i nieprzyjemnie, brakuje mocy do wyprzedzania, czujemy jakbyśmy podróżowali na taborecie.
9,5
Mercedes Klasa B W245
Sports Tourer 200 136KM 100kW
Witam. Jestem bardzo zadowolony z inst. gazowej BRC . Autko B200 136KM Po roku użytkowania max. w mieście sądzę że 10.5l trasa gdzie często jeżdżę dwa razy po 50 kilometrów 100km/h sądzę że spala 8.5 ale to emerycka jazda Czasami S8 do Wawy ciągle jadąc 120-130 km/h sądzę że spalanie 9l gazu. Różnice są niewielkie . Najbardziej zadowolony jestem z normalnej jazdy po mieście 9,5l gazu......wcześniej miałem audi a4 b5 1.8 125KM miasto-10.5 l. gazu. Pozdrawiam.
Mercedes Klasa B W245