Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E

Lata produkcji: 1993 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz

Mercedes Klasa E – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mercedes Klasa E

Liczba ocen: 928
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Maciej
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW
Ocena dotyczy modelu E300de, czyli diesel + elekryk. Nie ma takiego w zestawieniu, wiec pisze jako 220d. Jak to sie czasami czyta: elektryk to do miasta, w trase musi byc diesel. No to jest jedno auto, ktore to laczy, i to w pieknym stylu. Obecnie nie ma na rynku drugiego PHEV diesel + elektryk. Realny zasieg na samym pradzie to 35km zima, 45 latem, ale przy spokojnej jezdzie da rade przekroczyc 50km. Malo? Na trase na pewno, na dojazd do pracy starczy. Ladowanie proste, z ladowarki 7kW naladujemy calosc w 1,5h. Z domowego 2,2kW potrwa to 5h. Sam diesel taki sam jak w modelu 220d, z tym ze w niektorych trybach bardziej wspomagany elektrykiem, w niektorych jak mild hybrid. Zasieg na dieslu w trasie - ponad 1100km, a nawet dalej jak sie bedzie jechac spokojnie. Wady? Masa +300kg ponad model 220d oraz zmiejszony o 170 litrow bagaznik z wystajacym schodkiem. Nie dla kogos kto potrzebuje pakowne auto.
3,6
~Kuki
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
Wersja, którą miałem to brabus b11 performance. Jeśli chodzi o jazde to czysta przyjemność, przyspieszenie zadawalające 0-200 ok 20s, egzemplarz odblokowany rozpędza się do 303km/h. Spalanie świetne, airmatic bardzo fajnie przyjmuje nierówności i na tym koniec zalet auta. W211 to najbardziej awaryjne auto na Świecie... Pompa SBC (pomimo tego, że jest rewelacyjna w użytkowaniu) kosztuje 3500zł, zawieszenie w eksploatacji drogie, z uszczelek pokryw zaworów leje się olej średnio co 50 tys km, skrzynia bardzo delikatna (2 remonty skrzyni w ciagu 80 tys km)... Elektryka tragedia, złodzieje prądów, błędy, cewki, check engine
4,7
~Marcin
Mercedes Klasa E W213
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Nie jest to mój pierwszy samochód z tej półki. Kupiłem go w salonie, więc "przeszłości" nie ma. Jeżdżę nim od lutego 2021, czyli trzeci rok dopiero co się zaczął, przejechałem ponad 100 000 km i mogę powiedzieć, że ten samochód to idealna równowaga pomiędzy dynamiką, a ekonomią. Fakt, robię głównie trasy. Jeżdżę normalnie - można to krytykować, ale autostradą zdarza się mieć dwójkę z przodu zegarze, a w terenach zabudowanych nie mam problemu z jazdą, żeby prawka nie stracić. Czyli różnie. Pali on ok 6-7. Skrzynia pracuje zupełnie niewyczuwalne, ale to akurat nie dziwi. Miałem tylko jedną awarię systemu, który wyświetla światła drogowe wewnątrz, ale w serwisie przeinstalowanie softu ją rozwiązało. Moim zdaniem to naprawdę dobry wybór - na trasę szczególnie.

Raporty spalania Mercedes Klasa E

Liczba raportów: 1 397
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E
3,5 – 18,0
l/100 km
4,5 – 13,0
l/100 km
9,7 – 19,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Auto i silnik mega uniwersalny. Przy średniej jeździe w stylu "dojazd do miasta 30km --- kręcenie się po mieście 40km ---- powrót do domu 30km" auto spala mi średnio 7.4L oleju napędowego, liczone z dystrybutora do pierwszego odbicia. Jazda normalna - ani butowanie od świateł do świateł, ale też nie ma zamulania - tak jak pozwalają warunki na drodze w godzinach szczytu. Rewelacyjny wynik jak na gabaryty tego auta i jego możliwości. Trasa 400 km z prędkościami rzędu 180-210kmh spalanie poniżej 10 litrów, dokładnie 9.6l zapakowani 3os + bagaże. Miło wspominam, jedyna niedogodność to rdza z której słyną stare mercedesy.
3,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Srednia z 1000km (od resetu) to: 1,8L/100km ON oraz 11kWh/100km. Przy bardzo oszczednej jezdzie. Generalnie do wynikow z tabeli trzeba doliczyc od 8 do 15kWh pradu (koszt w zaleznosci skad czerpiemy: z domowego gniazdka to ok. 1PLN, z PV moze byc nawet zero, z ladowarki publicznej 7kW ok. 2PLN/kW). W trasie spali tyle co zwykly diesel, czyli ok. 5-6/100km przy jezdzie 120-150kmh. W moim przypadku trasa dom - biuro to ok 35km. Z tego pierwsze 12km to male miasto i drogi gminne. 100% jazdy na pradzie. Potem ok. 10km droga ekspresowa, 120-130kmh, jazda w trybie oszczedzania baterii, czyli 100% na ON. Ostanie 13km to warszawski korek, 100% na pradzie. Z takiej jazdy srednia jest 1.5-2 litry ON/100km oraz 13kWh/100km. Koszt przejechania 100km: 1.5L ON = 9PLN, 13kWh = 13PLN, total ok. 22PLN za 100km. Przy swiadomym korzystaniu z systemu hybrydowego i oszczednej jezdzie. Warto zaznaczyc, iz to auto sprawdzi sie tylko przy nastepujacych warunkach: mozliwosc ladowania w miejscu zamieszkania, idealnie gdyby miec PV a dachu z magazynem energii. Mozliwosc doladowania w pracy. Przewaga jazdy w miescie lub dojazdy do miasta. Sporadycznie dlugie trasy. Nie sprawdzi sie jezeli nie bedzie regularnie doladowywany oraz w przypadku osob jezdzacych glownie w trasy.
13,6
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (280) 231KM 170kW
Średnie zużycie PB95 przed montażem LPG 10,7l/100km. Aktualnie z instalacją STAG (butla we wnęce na koło 62l netto) na co dzień około 13,5l lpg/100km. Benzynowy silnik v6 M272 wymaga weryfikacji rozrządu (zależnie od rocznika będzie do wymiany kiedyś wałek balansowy, koła zmiennych faz rozrządu, bądź pękną ślizgi). Dodatkowo do wymiany będzie kolektor z klapkami wirowymi, trzeba zadbać o skrzynię automatyczną (olej z filtrem, wandler/sprzęgło hydrokinetyczne) i miechy tylnego zawieszenia (+ewentualnie kompresor). Po weryfikacji/ uporaniu się z powyższymi tematami, mamy spokój na lata i pozostaje cieszyć się komfortową jazdą ponadczasowym, obszernym kombi klasy wyższej (do 30k PLN praktycznie brak konkurencji oferującej aż tyle). Nie ma co się obawiać pompy SBC w przedliftach (wymiana gwarancyjna w ASO, bądź regeneracja za 1200 zł). W pakiecie EVO Sport trochę droższe, większe nawiercane tarcze przednie 330 mm (250-380 zł/szt) i opony w dwóch szerokościach przód/tył (18" 245/265). Irytuje jazda na tempomacie przy prędkościach 100-120km/h. Jadąc na 7 biegu pod każdą większą górkę jest 0/1 redukcja o 2 biegi, by utrzymać żądaną prędkość. Problem nie występuje jeżdżąc 140-160 km/h a generalnie do takiej jazdy Merolek jest przystosowany. Takich samochodów już nie będzie i pewnie dlatego dobrze trzymają swą wartość. Wiele osób zmienia na nowsze plastykowe pojazdy a potem żałuje i wraca do w211. Pozdrawiam serdecznie!

Usterki Mercedes Klasa E

Liczba wpisów: 71
ACTIVE BREAK ASSIST - Radar odległości i system automatycznego hamowania
  • Mercedes Klasa E W213 Kombi 3.0 350d 258KM 190kW 2016-2019
  • inne
  • 40 tys. km
Zdarzyło się kilka razy, że podczas jazdy wyświetlił się komunikat - DISTANCE WARNING. System aktywnego hamowania był załączony. Wszystko byłoby normalne gdyby nie to, że że komunikat wyświetlił się podczas wjeżdżania pod wiadukt. Ten raz komunikat zignorowałem i dalej jeździłem. Po jakimś czasie wjeżdżając pod inny wiadukt komunikat wyświetlił się ponownie, ale tym razem auto mocno przyhamowało. Na tyle mocno, że gdyby za mną ktoś jechał mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Tym razem z poziomu menu dostępnego dla kierowcy system ASYSTENT HAMOWANIA został odhaczony jako nieaktywny. O dziwo za jakiś czas, pod tym samym wiaduktem układ ponownie zadziałał. Uaktywnił się komunikat na ekranie, dźwiękowy oraz krótkie przyhamowanie auta. Przyznam, że takie jeżdżenie z nieplanowanym przyhamowaniem jest niebezpieczne, bo nigdy nie wiem jak mocno auto uaktywni system następnym razem. Do tej pory system uaktywnił się 3x i zawsze pod tymi samymi wiaduktami. Chyba zmienię trasę do domu :)))). Póki co planuję zaczerpnąć wiedzy w serwisie. A może ktoś miał taki przypadek?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
najprawdopodobniej konieczna wymiana reduktora gazowego
  • Mercedes Klasa E W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1993-1995
  • silnik
Mam zainstalowaną od 2004r instalacje LPG. Do niedawna wszystko było ok i spalałem w trasie około 7,2 litra gazu. Od pewnego czasu mam problemy z uruchamianiem samochodu na sekwencji.Bywa, że kilkakrotne próby odpalenia na benzynie nie dają efektu i dopiero po przełączeniu na gaz po kilkukrotnym uruchamianiu odpala.Jeździłem do mechanika, który orzekł, że winne są wtryski, natomiast gazownik twierdzi, ze najprawdopodobniej reduktor.Mam zainstalowany reduktor TECNO 100kW -136KM i zastanawiam się, czy koniecznie muszę wymienić na identyczny. W tej chwili cena tego oryginalnego z symbolem BRC kształtuje się w przedziale 260-300 zł, natomiast jest podobny parametrami w cenie dużo niższej, bo około 180-200 zł.Proszę o pomoc i radę, czy zamiana nie wpłynie ujemnie na pracę silnika zmniejszając może jego moc lub zużycie gazu.Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź, za którą z góry serdecznie dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 37
5,0
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Instalacja dobrana perfekcyjnie. Nie odczuwam zmiany z benzyny na gaz. Warsztat bardzo pomocny. Właściciel sam przyjął mój samochód i dobrał odpowiednią instalację tak abym w pełni cieszył się jazdą. Nie jest to moje pierwsze auto na gaz ale w tym przypadku był najlepiej zamontowany. Po montażu wymieniałem łańcuch rozrządu. Mechanik który mi to robił powiedział że jeszcze...
3,8
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam wszystkich.Slowem wstępu Mercedes w 211 3.2 V6 rok 2005.Załozona instalacja LPG Stag 4,reduktor do 300 KM,wstyskiwacze Baraccuda.Auto pracuje bardzo poprawnie,jezdzi,przyspiesza bez zarzutu,uwazam ze ten silnik M112 mercedesa nadaje się do współpracy z LPG-polecam.Co do ekonomicznośći...jazda po mieście to spalnie na poziomie 15-16 l,na trasie przy 120-140 km/h to...
4,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ze swojej strony jak najbardziej polecam firmę Auto Mix. Zamontowałem instalację gazową do swojego Mercedesa półtorej roku temu i wszystko chodzi bez najmniejszych problemów. Po wyznaczonym czasie umówiłem się na przegląd instalacji i również wszystko poszło sprawnie i z bardzo miłą obsługą. Polecam
Mercedes Klasa E