Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.2 D 95KM 70kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2155 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~RYDZYK
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Autko godne polecenia moja wersja 2.2 D Manual {wskazany automat} chyba najmniej pozytywnie oceniana. W sumie fakt coś takiego jak przyspieszenie w tym aucie chyba nie występuje.Ale spalanie po tasie poniżej 7 litrów miasto 7-8 litrów ale nóżka ciężka. Następny problem rdza niestety TEN TYP TAK MA i koniec dyskusji. Co do elektryki tylne szyby padają jak muchy u mnie z tylu nie działa żadna siadają mechanizmy prowadzące, co dalej już wiem nadmuch panel sterowania nadmuchem żyje swoim życiem, ale wystarczy puknąć, walnąć i działa jak trzeba, co jeszcze a no właśnie kierunki działają ale już na liczniku często po włączeniu kierunku cisza. Co do zalet mmm to całe auto to zaleta 2 lata i nigdy nie stanęło jak kupiłem wymieniłem olej { 10w40 Castrol } i do teraz cały czas jeździ przejechałem około 10 tyś oleju ile było tyle jest. Klima działa wyśmienicie, autko bardzo wygodne płynie się nim po prostu. Nie kładzie się tylna kanapa, ale bagażnik bardzo pojemny.Akumulator pod tylnym siedzeniem tez fajne rozwiązanie. Jeśli chodzi o eksploatacje koszty bardzo niskie przez dwa lata wymieniłem tylne amortyzatory koszt 200 zł,tarcze klocki przód koszt 270 zł, olej koszt 190 zł, filtr paliwa koszt 40 zł, tłumik zrobiłem we własnym zakresie ale koszt układu wydechowego to około 300 zł, wymieniłem także czujnik pedału hamulca koszt 65 zł. W sumie to wszystko co zrobiłem przez prawie 2 lata. Jest jeszcze jedna kwestia tzw. pompy lukas niestety nie ma ona dobrej opini aczkolwiek ja od zakupu tego auta nie mam z nią problemu. Pompa jest sucha nie cieknie i nigdy nic się z nią nie działo. Możliwe że poprzedni właściciel coś z nią robił, ale ja takich informacji nie mam. Jedyny problem jaki mnie czeka to chyba wymiana świec żarowych gdy jest ciepło tak maks do 0"C jest ok poniżej po odpaleniu szarpie i kopci, tak przez 5 minut dopóki się nie rozgrzeje, ale to problem świec trzeba będzie wymienić, ale tamtą zime dał rade i bez tej operacji. Ogólnie autko fajne i polecam. Jeśli coś będę szukał to chyba też w210 lub w211 ale z jakimś lepszym silnikiem chodzi głównie mi o moc. Niestety nie ma aut doskonałych każde ma jakieś wady i zalety, z użytkowania mercedesa jestem ogólnie bardzo zadowolony i polecam to autko. Jeszcze jedno nie zapominajmy że to autko ma 22 lata i prawie 800 tyś przebiegu. Patrząc na całość jednak to MERCEDES.
4,7
~piotr1988_17
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Po przygodzie z poprzednim modelem, czyli W124, zachciało mi się spróbować jego następce czyli W210. Tak więc trzeba było dokonać zakupu;) chciałem z silnikiem 3.2 220 koni, kupiłem wolnossącego diesla 2.2 o bagatelnej mocy 95 koni:) Od razu mnie zaskoczyła pozycja za kierownicą, czułem się jak w dobrze dobranym garniturze. Auto sunie po drodze, wybiera każde nie równości. Naprawdę za kierownicą czuć że się jedzie autem klasy wyższej, mimo że od premiery minęło już 18 lat:) wnętrze dobrze wykończone, spasowane wszystko jak należy. Trzeba pamiętać że te auto mają już spore przebiegi, co przekłada się na eksploatację nie których elementów, po prostu się zużywają. Normalne, człowiek też się zużywa;) Największym minusem tego modelu, jest wszechobecna rdza, czyli u dołu drzwi, ranty na nadkolach, tylna klapa i w koło zamka, progi które gniją (odziwo podłoga nie;) ). Potrafią też wpadać przednie amortyzatory przez rdzewiejące kielichy. Pojawiają się problemy z elektronika, osprzętem silnika. Moim zdaniem jest lepiej kupić okulara z silnikiem benzynowym, bo przeważnie mają przebieg 2-3 razy mniejszy od diesli. Polecam to auto każdemu, ale trzeba uważać przy zakupie bo większość aut jest kombinowanych, malowanych. Nie ma się co napalać, lepiej trochę poszukać i kupić zadbanego, a nie będziecie żałować. Tym bardziej że te auta staniały, ale za 3 czy 4 tysiące to raczej dostaniecie zwłoki a nie Mercedesa W210. Pozdrawiam.
5,0
~Grzegorz
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Autko godne polecenia, pod warunkiem znalezienia "dobrego" nie zajezdzonego egzemplarza. Mam go juz kilka lat motor 220D demonem predkości nie jest ale za to jest żywotny i ekonomiczny. Przejechałem nim ponad 180 tys km bezawaryjnie.(pomijam usterke rozrusznika ktory nie był otwierany od nowosci i wymiane szczotek)Obecnie auto ma 400 tys przebiegu, na niemieckich ogłoszeniach są auta gdzie realne przebiegi aut z motorem 220D to 700-900 tys km. Auto duże ekonomiczne i bezawaryjne. Nie ma turbiny, nie ma też koła dwumasowego rozrząd jest na łańcuchu. Niektórzy na 2,2 kręcą nosem ale prawda jest taka że właśnie z tym autem i motorem problemów nie ma. Bolączką jest rdza niestety.. i nie omija ona żadnego okulara, te poliftowe są bardziej zgniłe niż przedlifty a do tego mają bardziej awaryjną elektronikę. Jesli chodzi o bezpieczeńswtwo auto dostało 4 wysokie gwiazdki w teście NCAP. Ktoś kto szuka dobrego auta które mało pali ze szczerym sercem moge go polecić. Wygodne auto z gwiazdą na masce która dla kierowcy zawsze pięknie błyszczy. Co prawdza dla osob lubiących sportowy styl jazdy odradzam, ale do zwykłej jazdy 220D nadaje sie wyśmienicie.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.2 D 95KM 70kW 1995-1999
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Silnik 2,2l diesel jest jednostką bezobsługową, całkiem oszczędną... Ale niestety nie w tym samochodzie. Czuć, że 95KM nie radzi sobie z masą samochodu, jesteśmy ostatni na starcie spod świateł, a po autostradzie pojedziemy najwyżej przepisowo. Wkręcając go powyżej 3000 obrotów wydaje z siebie smutny "krzyk", którego nie chcemy słuchać. Z drugiej strony wsiadając do tego samochodu nie chce się ruszać dynamicznie spod świateł, ani jechać szybciej po autostradzie. Chce się siedzieć i sunąć w najlepszych, najbardziej komfortowych warunkach. Więc może ta jednostka napędowa nie jest aż tak bezsensowna.
6,3
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Po miescie do 8l, w trasie 5-6, w jezdzie mieszanej do 7l. Auto jest bez koła dwumasowego, nie ma turbiny, rozrząd jest na łańcuchu. Prosty i trwałe auto. Wg mojej opini to auto jest bezawaryjne niektorzy narzekają na pompe, ale pokażcie mi diesla gdzie nie trzeba wymic uszczelnien w pompie raz na 10 lat to jest zwykłe zuzycie eksploatacyjne ktore rowniez w innych motorach trzeba wykonac. Eksploatacja to wymiana oleju, świec żarowych, oringów i przewodów paliwowych i serwis zawieszenia. Nie ma tam zbednej elektroniki typowy stary wolnossacy diesel. (co ma swoje wady i zalety - zywotnosc\słabsze osiągi przyspieszenie) Bardzo dobre ekonomiczne i przede wszystkim wytrzymałe auto.
7,6
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
1.5 tony przyjemnej jazdy ;) na trasie wychodzi ok 5.5 litra przy predkosciach 100- 120 z przejazdami przez miasteczka czy wioski. na autostradzie schodzi nawet ponizej 5 litrow ;) miasto latem 7.5 litra przy sredniej jezdzie bez swirowania ale i bez zamulania. zima tj ok 10 litrow przy krotkich dojazdach do pracy. (nie zdazy sie dobrze rozgrzac) maksymalne spalanie to ok 9-10 latem przy agresywnej jezdzie po miescie a zima ok 2 -3 litrow wiecej ;) nie ma sie co oszukiwac auto swoje wazy ale warto. jak na komfort jazdy i wielkosc wnetrza to jak najbardziej sie oplaca. nie jest to rakieta ale auto do spokojnej przyjemnej jazdy.
Mercedes Klasa E W210 Sedan